Oud 28-10-2018, 11:58
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Hallo beste Forumers, hoe gaat het met jullie?
Ik heb dit topic geopend omdat ik over dit onderwerp wil converseren met mensen die ook vegetariër (veganist) zijn.

Dus uuh ja...Ik ben dus (nu al 1 jaar) vegetariër. De reden dat ik daarvoor heb gekozen is omdat ik het zielig vind hoe dieren worden behandeld in de bio-industrie. Ik vind niet dat de dieren dat verdienen en pleit voor een beter behandeling.
Je zou toch verwachten dat wij hier in dit (beschaafde) land (anno 2018) ons wat meer bewust zouden zijn van deze zaken en juist daardoor wat betere keuze´s zouden moeten maken. En ik vind dat de regering hier ook wel wat aan kan (had kunnen ) doen.
Ik weet 100% zeker dat er hier op dit prachtige forum ook mensen zijn die net als ik hebben gekozen om geen vlees meer te eten.
Die groep mensen nodig ik nu dus gewoon even van harte uit hier in mijn topic om te vertellen waarom de keuze is gemaakt om vegetarisch (veganistisch) te worden en wat jullie vinden van de bio-industrie.
Ik ben namelijk erg benieuwd naar jullie perspectief.
Advertentie
Oud 28-10-2018, 12:31
Verwijderd
Alle kleine beetjes helpen, zei de mug, en hij pieste in zee.
Oud 28-10-2018, 12:36
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Alle kleine beetjes helpen, zei de mug, en hij pieste in zee.
Je begeeft je nu op een serieus topic.
Oud 28-10-2018, 13:05
Verwijderd
Ik ben dan ook bloedserieus.
Oud 28-10-2018, 13:08
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Ik ben dan ook bloedserieus.
Maar wat bedoelde je er dan mee? Want dat snap ik namelijk niet.
Oud 28-10-2018, 13:09
Verwijderd
Dat je je heel blij kan voelen over dat jij niet meer voor dierenleed zou zorgen, het dierenleed wordt er niet minder om.
Oud 28-10-2018, 14:03
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Dat je je heel blij kan voelen over dat jij niet meer voor dierenleed zou zorgen, het dierenleed wordt er niet minder om.
Wel als er meer mensen zijn die mijn voorbeeld volgen. En dat zie je nu al een beetje gebeuren. Steeds meer mensen kiezen ervoor om vegetariër (veganist) te worden. Daardoor zal er ook minder vraag zijn naar vleesproductie. En minder dieren zullen er geslacht worden. Dus indirect zorgen vegetariërs toch wel voor minder dierenleed.

En sinds ik vegetariër ben voel ik mij ook minder schuldig. Ik voel mij prettig bij deze levensstijl.
Oud 28-10-2018, 14:30
Verwijderd
Maar dat doen ze niet. Er moet een systemisch andere aanpak komen. Niet bij alle dingen is er een Rosa Parks.
Oud 28-10-2018, 15:10
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Maar dat doen ze niet. Er moet een systemisch andere aanpak komen. Niet bij alle dingen is er een Rosa Parks.
Wat voor aanpak dan? Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt namelijk
Oud 28-10-2018, 18:34
Verwijderd
Citaat:
Wat voor aanpak dan? Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt namelijk
Dat verbaast me niets. Ik kom er later op terug.
Oud 28-10-2018, 19:35
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Ik kom er later op terug.
Snap ik. Je hebt het natuurlijk erg druk.
Oud 28-10-2018, 19:46
Verwijderd
In mijn vrije tijd heb ik weinig tijd voor het forum inderdaad.
Oud 28-10-2018, 20:18
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
In mijn vrije tijd heb ik weinig tijd voor het forum inderdaad.
Begrijp ik volkomen. Veel plezier nog met je andere dingen doen.
Oud 28-10-2018, 20:45
Verwijderd
Ik had hier een hele post neergezet over mijn ontwikkeling op dit vlak, maar geen zin om het op het forum te zetten.

Long story short: Ik vind het te veel gedoe en het helpt, zoals deadlock zegt nauwelijks. Nu eet ik soms wel vlees, vaker vis, maar vaak genoeg vegetarisch of veganistisch.

Er is namelijk één ding: Ik ben een zeer groot voorstander van dierproeven en experimenteren op dieren, indien dit niet anders kan.
Oud 28-10-2018, 20:48
Verwijderd
Ik eet best veel dagen geen vlees maar als ik er zin in heb dan gaat er zo op een dag een halve kilo gehakt door. Echt geen care.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik troetelvlees koop. Dus van varkens en koeien die vet lang hebben kunnen rondrennen enzo. Dus mijn vlees is voor m'n eigen lekkere feelgoedheid wel echt VEUL beter. Heerlijk <3 En daarvoor ga ik dus ook naar de boer met slager aan de boerderij in de buurt. Behalve als ik Unox rookworsten nodig heb duh. Fuck die shit, Unox rookworsten is beter dan wie z'n moeder dan ook bij boerenkool.
Oud 28-10-2018, 20:49
Verwijderd
Oh en kip verschilt. Soms ben ik echt heel lui en koop ik voorgesneden volgespoten kipfilet, en soms dan haal ik het bij de boer en dan mag ik zelf de levende kip uitkiezen. Omnomnom.
Oud 28-10-2018, 20:50
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Ik had hier een hele post neergezet over mijn ontwikkeling op dit vlak, maar geen zin om het op het forum te zetten.

Long story short: Ik vind het te veel gedoe en het helpt, zoals deadlock zegt nauwelijks. Nu eet ik soms wel vlees, vaker vis, maar vaak genoeg vegetarisch of veganistisch.

Er is namelijk één ding: Ik ben een zeer groot voorstander van dierproeven en experimenteren op dieren, indien dit niet anders kan.
Ja maar dit topic gaat niet over dierproeven. Dus daar zal ik verder niet meer op ingaan.

Verder vind ik het wel goed van je dat veel vegetarisch eet en zelfs veganistisch.
Veganistisch ligt mij echt totaal niet. Dus zover zal ik nooit gaan. Maar de vegetarische leefstijl bevalt mij echt super goed.
Oud 28-10-2018, 20:52
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Ik eet gevarieerd. Dus groente bij het vlees en klaar is kees.
Ads door Google
Oud 28-10-2018, 20:57
Verwijderd
Citaat:
Ja maar dit topic gaat niet over dierproeven. Dus daar zal ik verder niet meer op ingaan.

Verder vind ik het wel goed van je dat veel vegetarisch eet en zelfs veganistisch.
Veganistisch ligt mij echt totaal niet. Dus zover zal ik nooit gaan. Maar de vegetarische leefstijl bevalt mij echt super goed.
Ja maar daardoor kan ik mezelf niet meer overtuigen dat "het zielig is voor de dieren".

Oja ik eet idd ook vlees van beesten die het goed hebben gehad, of wild enzo.
Oud 28-10-2018, 21:05
Verwijderd
Citaat:
Ja maar dit topic gaat niet over dierproeven. Dus daar zal ik verder niet meer op ingaan.

Verder vind ik het wel goed van je dat veel vegetarisch eet en zelfs veganistisch.
Veganistisch ligt mij echt totaal niet. Dus zover zal ik nooit gaan. Maar de vegetarische leefstijl bevalt mij echt super goed.
Wist je trouwens dat het tegenwoordig is aangetoond dat planten ook gevoel hebben? En sinds een half jaar ongeveer denkt men meer en meer dat planten daadwerkelijk pijn voelen.

Maar dan komt nog het ergste. Gehakt wat je aan het koken bent dat is gewoon echt dood weet je. Als je aardappel kookt, dat leeft dus dan nog gewoon eah, dus dan ben je dus langzaam een leven wezen aan het koken.

Nee, dit is echt geen grapje.
Oud 28-10-2018, 21:05
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Ik eet best veel dagen geen vlees maar als ik er zin in heb dan gaat er zo op een dag een halve kilo gehakt door. Echt geen care.
Ik had van jou ook niet anders verwacht.


Citaat:
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik troetelvlees koop. Dus van varkens en koeien die vet lang hebben kunnen rondrennen enzo. Dus mijn vlees is voor m'n eigen lekkere feelgoedheid wel echt VEUL beter. Heerlijk <3 En daarvoor ga ik dus ook naar de boer met slager aan de boerderij in de buurt. Behalve als ik Unox rookworsten nodig heb duh. Fuck die shit, Unox rookworsten is beter dan wie z'n moeder dan ook bij boerenkool.
Tja...tis beter dan niks he. Voor jouw doen is dit al heel wat.

Gelukkig eet ik zelf helemaal geen vlees meer. Heel af en toe nog wel mosselen. Want daar voel ik de minste schuldgevoelens bij. En ik heb soms toch behoefte aan wat meer eiwitten, vitamine B12 etc...
Maar voor de rest eet ik helemaal geen vlees, en ook geen vis. De vissen hebben het tegenwoordig namelijk ook erg moeilijk. Veel daarvan word langzamerhand bedreigd omdat er zoveel overbevist word. Dus die eet ik ook niet meer.
Oud 28-10-2018, 21:06
Verwijderd
Ik garandeer je dat ik een kleinere milieufootprint heb dan jij. Vooral omdat ik vrij vele geld investeer in groene energie en recycling.
Oud 28-10-2018, 21:07
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Ik eet gevarieerd. Dus groente bij het vlees en klaar is kees.
Ik waarschuw je nu alvast dat ik geen zin heb in trollerij. Dit is gewoon een serieus topic die ook serieuze reactie s verdient.
Oud 28-10-2018, 21:08
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Ik garandeer je dat ik een kleinere milieufootprint heb dan jij. Vooral omdat ik vrij vele geld investeer in groene energie en recycling.
Ik doe dit niet voor het milieu. Ik doe dit vooral vanwege het dierenleed.
Oud 28-10-2018, 21:08
Verwijderd
Citaat:
Ik waarschuw je nu alvast dat ik geen zin heb in trollerij. Dit is gewoon een serieus topic die ook serieuze reactie s verdient.
Ruim 95% van de Nederlanders is geen vegetariër. Dit is gewoon de algemene mening van een overgrote ruime meerderheid. Serieus gast.
Advertentie
Oud 28-10-2018, 21:08
Verwijderd
Citaat:
Ik doe dit niet voor het milieu. Ik doe dit vooral vanwege het dierenleed.
You're doing it wrong.
Oud 28-10-2018, 21:08
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Al die dieren die het slecht gehad hebben en dat ze ook in kleine hokjes worden gestopt...
En dat zijn de wonderen van kapitalisme!

Anyways, Ik eet ook meestal vrije uitloop eieren/scharreleieren.
Oud 28-10-2018, 21:08
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Ja maar daardoor kan ik mezelf niet meer overtuigen dat "het zielig is voor de dieren".

Oja ik eet idd ook vlees van beesten die het goed hebben gehad, of wild enzo.
Dat is wel goed van je hoor.
Oud 28-10-2018, 21:09
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Ik waarschuw je nu alvast dat ik geen zin heb in trollerij. Dit is gewoon een serieus topic die ook serieuze reactie s verdient.
Nee, dat was een serieuze reactie, want ik eet ook gevarieerd.
Oud 28-10-2018, 21:09
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Ruim 95% van de Nederlanders is geen vegetariër. Dit is gewoon de algemene mening van een overgrote ruime meerderheid. Serieus gast.
Ja joh! ff sirri!
Oud 28-10-2018, 21:09
Verwijderd
Citaat:
Al die dieren die het slecht gehad hebben en dat ze ook in kleine hokjes worden gestopt...
En dat zijn de wonderen van kapitalisme!

Anyways, Ik eet ook meestal vrije uitloop eieren/scharreleieren.
Wij hebben jarenlang kippen gehad. Genoeg om iedere dag enkele eieren van te kunnen krijgen. En dan twee keer per jaar hadden we kuikens omg omg omg
Oud 28-10-2018, 21:09
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Nee, dat was een serieuze reactie, want ik eet ook gevarieerd.
Nou en. Wat kan mij dat nou schelen?
Oud 28-10-2018, 21:10
Verwijderd
Citaat:
Nou en. Wat kan mij dat nou schelen?
Waarom open je een topic als je niet over verschillende meningen wil discussiëren?
Oud 28-10-2018, 21:11
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Al die dieren die het slecht gehad hebben en dat ze ook in kleine hokjes worden gestopt...
En dat zijn de wonderen van kapitalisme!
Dat is dus precies wat ik zielig vind. Daarom wil ik dus ook geen varkens, koeien, eten enzo. Dat verdienen ze niet.
Oud 28-10-2018, 21:11
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Nou en. Wat kan mij dat nou schelen?
Dat je weet dat ik niet troll.
Oud 28-10-2018, 21:12
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Waarom open je een topic als je niet over verschillende meningen wil discussiëren?
In mijn topic stond duidelijk dat ik graag verhaal wilde horen van Vegetariërs veganisten. Of mensen die er tussen in zitten.

Verhalen over hoe lekker vlees wel niet is hoef ik eigenlijk niet te horen.
Ads door Google
Oud 28-10-2018, 21:13
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
You're doing it wrong.
Uh...want?
Oud 28-10-2018, 21:14
Donald Trump
Avatar van Donald Trump
Donald Trump is offline
Daniel is very sad. Very very sad.
Oud 28-10-2018, 21:15
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Wij hebben jarenlang kippen gehad. Genoeg om iedere dag enkele eieren van te kunnen krijgen. En dan twee keer per jaar hadden we kuikens omg omg omg
Aaawh dat is wel schattig ja. Dit is dus precies de reden dat ik zo blij ben dat ik geen vlees meer eet. Ik voel mij er een beter mens door.
Oud 28-10-2018, 21:16
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Daniel is very sad. Very very sad.
Waarom? Wat is er mis met mijn standpunt dan? Wat is daar zielig aan?
Oud 28-10-2018, 21:23
Verwijderd
Citaat:
Aaawh dat is wel schattig ja. Dit is dus precies de reden dat ik zo blij ben dat ik geen vlees meer eet. Ik voel mij er een beter mens door.
De zieke kippen aten we ook op trouwens. Slachtten we gewoon in de achtertuin. Zo hebben we ook een paar keer eend als avondeten. Heerlijk. En duif ook.
Oud 28-10-2018, 21:25
Verwijderd
Citaat:
In mijn topic stond duidelijk dat ik graag verhaal wilde horen van Vegetariërs veganisten. Of mensen die er tussen in zitten.

Verhalen over hoe lekker vlees wel niet is hoef ik eigenlijk niet te horen.
Dat is gewoon niet hoe het echte leven hoort te werken. Circlejerken doe je maar op de specifieke fora. Als jij in het echt aan het roepen bent dat alle moslims het land uit moeten, dan gun ik jou dat platform niet. Ik zeg gewoon iets van dingen die me niet aanstaan en wat jij zegt staat me over het algemeen maar weinig aan dus ik laat van me horen.

Deal with it.
Oud 28-10-2018, 21:49
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
De zieke kippen aten we ook op trouwens. Slachtten we gewoon in de achtertuin. Zo hebben we ook een paar keer eend als avondeten. Heerlijk. En duif ook.
Ik zou het niet kunnen.
Maar het is wel beter omdat de dieren dan een beter leven hebben gehad.
De dieren in de bio-industrie hebben vaak een rot leven gehad. Zeg maar...de kilo knaller vlees.
Oud 28-10-2018, 21:53
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Uh...want?
Hij bedoelt vast dat milieu > dierenleed is XD, want die bedrijven zijn ook nog erg vervuilend.
Oud 28-10-2018, 21:55
Verwijderd
Citaat:
Ik had van jou ook niet anders verwacht.




Tja...tis beter dan niks he. Voor jouw doen is dit al heel wat.

Gelukkig eet ik zelf helemaal geen vlees meer. Heel af en toe nog wel mosselen. Want daar voel ik de minste schuldgevoelens bij. En ik heb soms toch behoefte aan wat meer eiwitten, vitamine B12 etc...
Maar voor de rest eet ik helemaal geen vlees, en ook geen vis. De vissen hebben het tegenwoordig namelijk ook erg moeilijk. Veel daarvan word langzamerhand bedreigd omdat er zoveel overbevist word. Dus die eet ik ook niet meer.
Minder schuldig, omdat je zelf de mosselen doodmaakt?
Oud 28-10-2018, 21:56
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Dat is gewoon niet hoe het echte leven hoort te werken. Circlejerken doe je maar op de specifieke fora. Als jij in het echt aan het roepen bent dat alle moslims het land uit moeten, dan gun ik jou dat platform niet. Ik zeg gewoon iets van dingen die me niet aanstaan en wat jij zegt staat me over het algemeen maar weinig aan dus ik laat van me horen.

Deal with it.
Neem je mij in de maling ofzo? Je doet net alsof jij de baas bent in MIJN topic. Zo werk het echte leven nou eenmaal niet deadlock.
Hoezo staan de dingen die ik zeg jouw niet aan dan? Ik heb toch verder niks verkeerds tegen jou gezegd of je beledigd ofzo. Sterker nog...ik heb met jou soms het gevoel dat jij mij beledigd eigenlijk. Dat gevoel krijg ik soms wel eens met jou. Je zal het wel niet zo bedoelt hebben (hoop ik maar) maar soms ben je nog wel eens een beetje scherp
Just saying.
Oud 28-10-2018, 21:57
Verwijderd
Citaat:
Al die dieren die het slecht gehad hebben en dat ze ook in kleine hokjes worden gestopt...
En dat zijn de wonderen van kapitalisme!

Anyways, Ik eet ook meestal vrije uitloop eieren/scharreleieren.
Helaas hebben die kippen ook maar een zeer matig leven gehad. Zoveel vrije uitloop en scharrelruimte hebben zij niet, omdat kippen houden ook mileuvervuilend is ivm fijnstof. Daarom hebben boeren met een pluimveehouderij maar de beperkte ruimte om de kippen te laten rondlopen.

Het beste is eigenlijk om bij kleine boertjes eieren te kopen, of zoals hoe ik ben opgegroeid: eigen kippen met eigen eieren en eigen biologische groentes.

En ja dan werd er soms een oogst weggevreten, dan aten we maar andere groente.

Want dat is ook nog wel een ding: biologische groente.... is het je opgevallen dat dat nauwelijks aangevreten is?
Oud 28-10-2018, 21:58
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Minder schuldig, omdat je zelf de mosselen doodmaakt?
Waar heb je het over. Ik kook zelf niet. Dat doet iemand anders voor mij. Ik hou niet erg van koken namelijk.
Met mosselen heb ik gewoon geen schuldgevoel. Dus....
En trouwens.... mag ik ook iets? Voor de rest eet ik helemaal geen vlees of vis dus.
Oud 28-10-2018, 21:59
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Helaas hebben die kippen ook maar een zeer matig leven gehad. Zoveel vrije uitloop en scharrelruimte hebben zij niet, omdat kippen houden ook mileuvervuilend is ivm fijnstof.
Inderdaad.
Oud 28-10-2018, 22:00
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Hij bedoelt vast dat milieu > dierenleed is XD, want die bedrijven zijn ook nog erg vervuilend.
Ja dat snap ik. Maar ik doe dit dus niet voor het milieu.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:14.