Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-11-2011, 06:48
Verwijderd
Hallo,
Geloven jullie dan op 21 december 2012 de wereld vergaat?
En wat gaat er gebeuren die dag?
Ben je bang dood te gaan die dag?

groetjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-11-2011, 07:16
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Geloven jullie dan op 21 december 2012 de wereld vergaat? Nee
En wat gaat er gebeuren die dag? De zon komt op, ik ga aan 't werk en verheug me op 't komende weekend
Ben je bang dood te gaan die dag? Net zomin als vandaag
Met citaat reageren
Oud 18-11-2011, 10:20
Verwijderd
Ik ben niet bang maar vind het altijd geweldig om te luisteren naar bange mensen die wel in die onzin geloven.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2011, 13:57
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Opvallend dat mensen die dit soort dingen kunnen voorspellen niet hun voorspellende krachten gebruiken om de loterij te winnen.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2011, 16:50
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Ze hadden in de tijd van de Maya's misschien nog geen loterijen..
Met citaat reageren
Oud 18-11-2011, 17:05
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Met citaat reageren
Oud 18-11-2011, 17:28
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ik geloof niet in dat soort dingen. En daarnaast dacht ik me te herinneren dat het verkeerd uitgerekend was en dat het nog heel veel jaren later was. Dus echt, /care.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 18-11-2011, 17:44
Verwijderd
Citaat:
Ik geloof niet in dat soort dingen. En daarnaast dacht ik me te herinneren dat het verkeerd uitgerekend was en dat het nog heel veel jaren later was. Dus echt, /care.
Er zijn verschillende archeologen en antropologen die het interpreteren als een kalender die meer jaren duurt dan dat er IPv6 adressen zijn. En die hangen dus ook geen consequenties aan het aflopen van die kalender
Met citaat reageren
Oud 18-11-2011, 17:47
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
En hier is nog een revolutionaire gedachte: kalenders zorgen niet voor het einde van de wereld.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2011, 17:54
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Er zijn verschillende archeologen en antropologen die het interpreteren als een kalender die meer jaren duurt dan dat er IPv6 adressen zijn. En die hangen dus ook geen consequenties aan het aflopen van die kalender
Oh, dat vind ik ook prima.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 18-11-2011, 18:04
Verwijderd
Citaat:
En hier is nog een revolutionaire gedachte: kalenders zorgen niet voor het einde van de wereld.
Nou ik heb er een op de plee met verjaardagen, als die afloopt dan is het ook einde wereld. Het heeft zelfs een 30 februari.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2011, 22:14
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Een hele hoop mensen gaan dood op 21 december, net als op iedere andere dag. Ook worden er veel mensen geboren. Allemaal net zoals elke andere dag...
__________________
Always be berating and belittling
Met citaat reageren
Oud 18-11-2011, 23:45
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Mij lijkt het persoonlijk onzin.

Maar dit topic hoort hier niet; dus ik verplaats hem naar Wetenschap & Levensbeschouwing.
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Met citaat reageren
Oud 20-11-2011, 14:52
Verwijderd
Verplaats hem dan ook naar onzin.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2011, 20:41
HFSH
Avatar van HFSH
HFSH is offline
Aantal keer dat de ondergang van de aarde is voorspeld: tigduizend
Aantal keer dat de aarde is vergaan: 0

Zonder een zeer goede reden om aan te nemen dat deze 'voorspelling' meer is dan koorstdromen van mediageile dwazen en huichelaars, zal ik hier waarschijnlijk ook ook niet eens aan denken tot ergens na nieuwjaar.
__________________
"We shall dive down through black abysses…
and in that lair of the Deep Ones we shall dwell amidst wonder and glory forever."
Met citaat reageren
Oud 21-11-2011, 18:37
Verwijderd
Geloven jullie dan op 21 december 2012 de wereld vergaat? Nee
En wat gaat er gebeuren die dag? kerstvoorbereidingen
Ben je bang dood te gaan die dag? elke dag kun je dood gaan, dus nee
Met citaat reageren
Oud 23-11-2011, 07:12
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Als de Maja kalender afloopt vergaat de wereld, maar als de kalender bij de wc afloopt, is er geen probleem... Het is even geloofwaardig als de voorspellingen van die Camping Dude.... Maar ik moet toegeven, de film 2012 is heel wat epischer dan een eventuele film over hoe het echt op 21 december 2012 er aan toe gaat. Een film over de falende Rapture wordt meer een komedie, zou ik zegggen.

Dus, nee, ik geloof niet dat de wereld de 21e vergaat, noch geloof ik dat er iets uitzonderlijks gaat gebeuren, behalve dat er heel wat meer mensen zelfmoord plegen omdat ze niet willen wachten tot de wereld vergaat, die waarschijnlijk toch niet op die dag vergaat. En ik ben niet bijster bang om dood te gaan die dag.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 23-11-2011, 07:19
NoID87
Avatar van NoID87
NoID87 is offline
veel mensen zullen er niet tegen kunnen en zichzelf opofferen.
Ik denk dat er veel mensen zelfmoord plegen omdat ze gek worden door paniekzaaiende mensen.. en ik denk ergens ook wel dat dat het doel is van deze hele shit.. om de wereldbevolking weer een beetje te verlagen..
__________________
Een oester maakt van haar probleem een parel.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-11-2011, 08:06
CuwleMandarijn
Avatar van CuwleMandarijn
CuwleMandarijn is offline
ik ga lekker weer op de xbox gamen, en vuurwerk afsteken, en de wereld uitlachen omdat die dag niks anders gebeurt dan deze dag
__________________
Dat is nou het punt, je bent wel aardig, en lief, en 3 jaar, maar toch wordt je gezocht in 42 staten...
Met citaat reageren
Oud 23-11-2011, 10:49
Verwijderd
Citaat:
veel mensen zullen er niet tegen kunnen en zichzelf opofferen.
Ik denk dat er veel mensen zelfmoord plegen omdat ze gek worden door paniekzaaiende mensen.. en ik denk ergens ook wel dat dat het doel is van deze hele shit.. om de wereldbevolking weer een beetje te verlagen..
Nee.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2011, 13:30
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Pfff.. Plan 9 from outer space is een topfilm.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 23-11-2011, 14:58
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Citaat:
veel mensen zullen er niet tegen kunnen en zichzelf opofferen.
Ik denk dat er veel mensen zelfmoord plegen omdat ze gek worden door paniekzaaiende mensen.. en ik denk ergens ook wel dat dat het doel is van deze hele shit.. om de wereldbevolking weer een beetje te verlagen..
Zichzelf opofferen?
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 19:21
Schipper
Avatar van Schipper
Schipper is offline
Iedereen die al voor mij heeft gereageerd denkt dat er niets zal gebeuren 21 december 2012. Ik denk daar echter anders over. 21 december 2012 zal de dag zijn waarop een bepaalde grens is bereikt. Nog nooit hebben zoveel rampen zo kort achter elkaar de wereld geteisterd. Probeer ze allemaal eens bij elkaar op te tellen. Je zult er geheid een over het hoofd zien. Het is inmiddels normaal geworden; al die tsunami's, zelfmoorden, bomaanslagen, rampen... Er is een bepaalde energie die er vroeger niet hing. Ga eens na dat er nog nooit zoveel ongelijkheid in de wereld heeft geheerst als nu: het westen enorm rijk, andere continenten sterven van de honger.

De westerse beschaving zal instorten. Niet persé op 21 december 2012. Niet op die exacte datum, maar wel rond die tijd. Iedereen voelt dat er een tijdperk ten einde loopt. Een nieuwe wereld zal zich ontvouwen.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 19:23
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ik weet niet of er 100 jaar geleden minder rampen waren. Ik weet wel zeker dat je 100 jaar geleden niet zoveel internet en andere media had dat iedereen het meteen wist als er aan de andere kant van de wereld iets gebeurde. Ik denk dat ook niet dat er meer gebeurt dan vroeger, maar dat we het nu gewoon weten en vroeger simpelweg niet. Dan lijkt het meer, maar dat is niet zo.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 19:44
koekje97
Avatar van koekje97
koekje97 is offline
Citaat:
Iedereen die al voor mij heeft gereageerd denkt dat er niets zal gebeuren 21 december 2012. Ik denk daar echter anders over. 21 december 2012 zal de dag zijn waarop een bepaalde grens is bereikt. Nog nooit hebben zoveel rampen zo kort achter elkaar de wereld geteisterd. Probeer ze allemaal eens bij elkaar op te tellen. Je zult er geheid een over het hoofd zien. Het is inmiddels normaal geworden; al die tsunami's, zelfmoorden, bomaanslagen, rampen... Er is een bepaalde energie die er vroeger niet hing. Ga eens na dat er nog nooit zoveel ongelijkheid in de wereld heeft geheerst als nu: het westen enorm rijk, andere continenten sterven van de honger.

De westerse beschaving zal instorten. Niet persé op 21 december 2012. Niet op die exacte datum, maar wel rond die tijd. Iedereen voelt dat er een tijdperk ten einde loopt. Een nieuwe wereld zal zich ontvouwen.
Ik geloof niet dat dan de wereld vergaat. Maar hoe kom jij aan deze originele theorie? Die heb ik nog nooit gehoord. Maar ik denk niet dat ik hem geloof.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-12-2011, 20:09
SacredRose
Avatar van SacredRose
SacredRose is offline
Citaat:
Ik weet niet of er 100 jaar geleden minder rampen waren. Ik weet wel zeker dat je 100 jaar geleden niet zoveel internet en andere media had dat iedereen het meteen wist als er aan de andere kant van de wereld iets gebeurde. Ik denk dat ook niet dat er meer gebeurt dan vroeger, maar dat we het nu gewoon weten en vroeger simpelweg niet. Dan lijkt het meer, maar dat is niet zo.
ik denk dat het inderdaad komt omdat we nu in staat zijn alles zo snel te communiceren dat het lijkt alsof het vaker gebeurd dan toen.

en bom en zelfmoord aanslagen zijn alleen maar makkelijker geworden door de hoeveelheid krachtige explosieven die er tegenwoordig zijn. en al die schietpartijen waren er toen ook hoor. maar hetzelfde als met die rampen niet elk lullig schietpartijtje werd toendertijd wereldnieuws.

en als de wereld vergaat op die dag. then zo be it want als we allen tegelijk gaan. is er toch niemand meer die het in de gaten heeft. dus waar maken we ons zo druk om.
__________________
|| wees lief tegen mijn spelfouten of ze vallen je aan || [QUOTE=spawn again;31169639]Ja hij wil daten, ik wil je gewoon beffen. (y)[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 23:51
Verwijderd
Citaat:
Iedereen die al voor mij heeft gereageerd denkt dat er niets zal gebeuren 21 december 2012. Ik denk daar echter anders over. 21 december 2012 zal de dag zijn waarop een bepaalde grens is bereikt. Nog nooit hebben zoveel rampen zo kort achter elkaar de wereld geteisterd. Probeer ze allemaal eens bij elkaar op te tellen. Je zult er geheid een over het hoofd zien. Het is inmiddels normaal geworden; al die tsunami's, zelfmoorden, bomaanslagen, rampen... Er is een bepaalde energie die er vroeger niet hing. Ga eens na dat er nog nooit zoveel ongelijkheid in de wereld heeft geheerst als nu: het westen enorm rijk, andere continenten sterven van de honger.

De westerse beschaving zal instorten. Niet persé op 21 december 2012. Niet op die exacte datum, maar wel rond die tijd. Iedereen voelt dat er een tijdperk ten einde loopt. Een nieuwe wereld zal zich ontvouwen.
En waarom rond die tijd?
Met citaat reageren
Oud 15-12-2011, 02:00
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2011, 06:01
koekje97
Avatar van koekje97
koekje97 is offline
Idd, nummer of REPORTED disasters.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2011, 06:58
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Aan het begin van de eeuw, vorige eeuw, dus de 20e eeuw, waren er geen sattelieten, en allemaal detectoren die de kleinste verschillen meten. Er zijn waarschijnlijk veel meer aardbevingen dan bekend is, maar in streken waar er geen apparatuur is. En in 1900 waren de wapens heel wat minder snel. Grendelgeweren en revolvers, dat werkt niet als je in een kantine rond gaat schieten. En om nou met een Vickers te gaan sjouwen? En die honger? Ik heb het idee dat daar veel factoren in meespelen, waaronder een slechte infrastructuur en corrupte overheid, die in 1900 nog een koloniale overheid was.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 15-12-2011, 06:59
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
En dat er meer overstromingen zijn etc, kan ook komen door het versterkte broeikas effect.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 18-12-2011, 10:29
Schipper
Avatar van Schipper
Schipper is offline
En de straatcultuur dan?
Met citaat reageren
Oud 18-12-2011, 19:04
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
En de straatcultuur dan?
Ja, want de straat was in 1850 superveilig! Criminaliteit is van alle tijden, het verschilt alleen in welke mate criminaliteit voorkomt en in welke vorm.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 18-12-2011, 23:21
dirk-janusIV
dirk-janusIV is offline
Citaat:
Iedereen die al voor mij heeft gereageerd denkt dat er niets zal gebeuren 21 december 2012. Ik denk daar echter anders over. 21 december 2012 zal de dag zijn waarop een bepaalde grens is bereikt. Nog nooit hebben zoveel rampen zo kort achter elkaar de wereld geteisterd. Probeer ze allemaal eens bij elkaar op te tellen. Je zult er geheid een over het hoofd zien. Het is inmiddels normaal geworden; al die tsunami's, zelfmoorden, bomaanslagen, rampen... Er is een bepaalde energie die er vroeger niet hing. Ga eens na dat er nog nooit zoveel ongelijkheid in de wereld heeft geheerst als nu: het westen enorm rijk, andere continenten sterven van de honger.

De westerse beschaving zal instorten. Niet persé op 21 december 2012. Niet op die exacte datum, maar wel rond die tijd. Iedereen voelt dat er een tijdperk ten einde loopt. Een nieuwe wereld zal zich ontvouwen.
Ten eerste had je niet zulke snelle communicatie middelen vroeger, als er een ramp plaats vond dan wist je dat niet altijd. En er waren minder mensen op aarde waardoor rampen vaak minder slachtoffers tot gevolg had. Maar er zijn wel degelijk zeer grote rampen geweest in het verleden. De oorlogen van nu zijn echt kinderspel vergeleken bij wat er in WOI en II allemaal gebeurde. De pest roeide een derde van de Europese bevolking uit, er waren hongersnoden, oorlog kwam vaker voor dan nu, etc, etc. Al met al durf ik te stellen dat we het nu beter hebben dan vroeger. Sterker nog we hebben het bijna nooit zo goed gehad als nu.

Wat ik volgend jaar wel zie samenvallen met 2012, maar wat waarschijnlijk toeval is is een verergering van de euro crisis. Maar dat gaat waarschijnlijk nog wel langer door en in 2013 zal het misschien nog erger zijn. We zullen het meemaken.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2011, 11:26
Verwijderd
Citaat:
En de straatcultuur dan?


Je hebt dus geen idee waar je het over hebt.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2011, 12:13
Verwijderd
Citaat:
Ja, want de straat was in 1850 superveilig! Criminaliteit is van alle tijden, het verschilt alleen in welke mate criminaliteit voorkomt en in welke vorm.
Inderdaad zeg
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-12-2011, 21:41
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Citaat:
Idd, nummer of REPORTED disasters.
Ah, je hebt gelijk. Nu zie ik het ook. In 1980 was de techniek nog niet zover, dat ze rampen konden waarnemen.
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2011, 07:10
SacredRose
Avatar van SacredRose
SacredRose is offline
Citaat:
Ah, je hebt gelijk. Nu zie ik het ook. In 1980 was de techniek nog niet zover, dat ze rampen konden waarnemen.
mischien hadden ze 1890 gewoon minder care aan rampen en geen zin om de zoveelste overstroming of aardbeving op te schrijven.
__________________
|| wees lief tegen mijn spelfouten of ze vallen je aan || [QUOTE=spawn again;31169639]Ja hij wil daten, ik wil je gewoon beffen. (y)[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 22-12-2011, 15:58
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ah, je hebt gelijk. Nu zie ik het ook. In 1980 was de techniek nog niet zover, dat ze rampen konden waarnemen.
Het plaatje dat je gebruikt geeft de statistieken niet echt objectief weer.
De grafiek stijgt inderdaad en geeft de indruk dat er een flinke toename is van 'rampen', maar als je goed kijkt zie je dat dat eigenlijk alleen het geval is bij overstromingen. De andere rampen blijven min of meer stabiel.
Daarnaast is de tijdspanne van je grafiek natuurlijk ook niet echt ruim, een periode van 30 jaar is veel te krap om een goed beeld te krijgen of het aantal rampen wel echt zo dramatisch toeneemt, begin eens bij 150 jaar.
Ook geeft je plaatje niet aan wanneer een gebeurtenis een ramp is. Zo zijn er jaarlijks veel overstromingen in de wereld die niet direct als een ramp zijn aan te merken, of eerder een 'kleine' ramp zijn. Neem de watersnoodramp hier in Nederland in de jaren '90. Natuurlijk heel erg, maar niet vergelijkbaar met de overstromingen in Thailand.

En ja, tussen 1980 en 2010 is er heel veel gebeurd. Juist door de opkomst van moderne communicatiemiddelen weten we sneller, meer en gedetailleerder wat zich elders in de wereld afspeelt.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 22-12-2011, 21:06
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Citaat:
En ja, tussen 1980 en 2010 is er heel veel gebeurd. Juist door de opkomst van moderne communicatiemiddelen weten we sneller, meer en gedetailleerder wat zich elders in de wereld afspeelt.
Laat staan dat er iets is veranderd in wat mensen (volgens media) interessant vinden om te zien. Het zou me niet verbazen als we in de jaren '80 ondanks het huidige populisme veel meer met onszelf bezig waren dan nu.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 04-01-2012, 13:14
Grey Night
Grey Night is offline
Ik weet weinig af van de theorie dat op 21 december 2012 de wereld vergaat. Het lijkt me moeilijk om dat te voorspellen.

Echter hebben we wel te maken met het begin van een 'ompoling' van de aarde. Die zou iedere 250.000 jaar moeten plaatsvinden maar dit is al een tijd niet gebeurd (700.000 jaar geloof ik). Het kan dus zijn dat er binnenkort (zou binnen enkele duizenden jaren maar ook enkele jaren kunnen zijn) een ompoling gaat plaatsvinden. De wetenschappelijke noord en zuidpool verschuiven immers langzaam (tijdens de aardbeving bij Japan zijn beide polen enkele centimeters verschoven).
Je merkt inderdaad dat er meerdere berichten over aardbevingen en dergelijke op het nieuws zijn. Ik denk zelf ook dat het meer ligt aan het feit dat er meer manieren zijn om de berichten in de wereld te verspreiden, maar het is wel opvallend.
Verder, of ik het geloof en of ik er bang voor ben? Ik geloof het niet, en of het zin heeft om bang te zijn denk ik niet.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2012, 13:41
SacredRose
Avatar van SacredRose
SacredRose is offline
Citaat:
Ik weet weinig af van de theorie dat op 21 december 2012 de wereld vergaat. Het lijkt me moeilijk om dat te voorspellen.

Echter hebben we wel te maken met het begin van een 'ompoling' van de aarde. Die zou iedere 250.000 jaar moeten plaatsvinden maar dit is al een tijd niet gebeurd (700.000 jaar geloof ik). Het kan dus zijn dat er binnenkort (zou binnen enkele duizenden jaren maar ook enkele jaren kunnen zijn) een ompoling gaat plaatsvinden. De wetenschappelijke noord en zuidpool verschuiven immers langzaam (tijdens de aardbeving bij Japan zijn beide polen enkele centimeters verschoven).
Je merkt inderdaad dat er meerdere berichten over aardbevingen en dergelijke op het nieuws zijn. Ik denk zelf ook dat het meer ligt aan het feit dat er meer manieren zijn om de berichten in de wereld te verspreiden, maar het is wel opvallend.
Verder, of ik het geloof en of ik er bang voor ben? Ik geloof het niet, en of het zin heeft om bang te zijn denk ik niet.
ik kan me ooit herinneren een documentaire gezien te hebben waar ze het hier over hebben.
als ik het me goed herinner was het zo dat de polen van de aarde al een lange tijd stil staan. maar in de laatste jaren in beweging zijn gekomen. of een zware aardbeving dit proces versnelt weet ik niet.maar door deze verschuiving zou het magnetische veld van de aarde zwakker worden. en omdat de zon de komende jaren weer actiever wordt met zonnevlekken was het idee dat omdat ons veld al zwakker is dat als er een CME van de zon op de aarde komt dit rampzalige gevolgen kan hebben. ook op de aarde zelf dit jaar. ergens in de jaren 80 is dat al eens gebeurd en dit heeft ernstige schade veroorzaakt aan satellieten.

maar ik weet hier niet het precieze meer van.
__________________
|| wees lief tegen mijn spelfouten of ze vallen je aan || [QUOTE=spawn again;31169639]Ja hij wil daten, ik wil je gewoon beffen. (y)[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 04-01-2012, 16:08
Thinus
Avatar van Thinus
Thinus is offline
Ik kan haast niet wachten tot het mediacircus ergens in november dit jaar zal gaan losbarsten.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2012, 06:28
Verwijderd
Maar áls op 21-12-2012 de wereld vergaat, hebben wij niet de kans meer om eens heel erg verbaasd op onze neus te kijken.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2012, 11:11
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
ik kan me ooit herinneren een documentaire gezien te hebben waar ze het hier over hebben.
als ik het me goed herinner was het zo dat de polen van de aarde al een lange tijd stil staan. maar in de laatste jaren in beweging zijn gekomen. of een zware aardbeving dit proces versnelt weet ik niet.maar door deze verschuiving zou het magnetische veld van de aarde zwakker worden. en omdat de zon de komende jaren weer actiever wordt met zonnevlekken was het idee dat omdat ons veld al zwakker is dat als er een CME van de zon op de aarde komt dit rampzalige gevolgen kan hebben. ook op de aarde zelf dit jaar. ergens in de jaren 80 is dat al eens gebeurd en dit heeft ernstige schade veroorzaakt aan satellieten.

maar ik weet hier niet het precieze meer van.
Hahaha, de polen wisselen van plek om de zoveel jaar. Dat de Noordpool nu in groenland ligt in plaats van op de geografische noordpool is heel normaal. En de zon wordt niet 'actiever', we hebben nu betere middelen om dit alles te meten. En geloof me, het magnetisch veld van de aarde neemt niet af hoor, de + en - verschuiven een beetje. Over de gevolgen van een CME, dat is al minimaal 20.000 jaar bezig.
En misschien is 21-12-'12 gewoon een coming-of-age momentje. Het Higgs-boson is dan misschien ontdekt en door de massale zelfmoord van goedgelovige mensen is er plotseling vrede. Verzin het maar.
__________________
Always be berating and belittling
Met citaat reageren
Oud 05-01-2012, 17:39
Grey Night
Grey Night is offline
Quote wikipedia: Een omkering van het aardmagnetisch veld (soms ook: magnetische ompoling) houdt in dat de magnetische polen op Aarde van positie wisselen. Sinds ruwweg 780.000 jaar bevindt de magnetische zuidpool zich op de geografische noordpool. Dit is niet altijd zo geweest en zal ook niet altijd zo blijven.

Omdat ik er zelf ook niet zoveel vanaf weet...

Mocht je het hele verhaal zelf willen lezen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Omkerin...agnetisch_veld

Ow en, inderdaad heeft de straling van de zon steeds meer invloed omdat het magnetisch veld vervormt. Bij bijvoorbeeld een explosie op de zon komt er straling vrij die ook richting de aarde gaat. Wanneer ons magnetisch veld te zwak is zullen we er veel last van krijgen (straling, in deze vorm, is hetzelfde als radioactieve straling (of lijkt er erg op) de gevolgen zullen dus hetzelfde zijn))
Met citaat reageren
Oud 06-01-2012, 07:31
SacredRose
Avatar van SacredRose
SacredRose is offline
Citaat:
Hahaha, de polen wisselen van plek om de zoveel jaar. Dat de Noordpool nu in groenland ligt in plaats van op de geografische noordpool is heel normaal. En de zon wordt niet 'actiever', we hebben nu betere middelen om dit alles te meten. En geloof me, het magnetisch veld van de aarde neemt niet af hoor, de + en - verschuiven een beetje. Over de gevolgen van een CME, dat is al minimaal 20.000 jaar bezig.
En misschien is 21-12-'12 gewoon een coming-of-age momentje. Het Higgs-boson is dan misschien ontdekt en door de massale zelfmoord van goedgelovige mensen is er plotseling vrede. Verzin het maar.
dat over de zon is niet helemaal waar. de zon heeft periodes waarin er (bijna) geen zonnevlekken en CME's en alles zijn. en periodes waarin deze wel vaak plaats vinden.
solar minimum
solar maximum
deze cyclus bedoel ik. en het magnetisch veld van de aarde neemt niet af. maar door de verschuiving van de polen verschuift het magnetisch veld waardoor een zwakker gedeelte ons mischien moet beschermen. teminste dit is waar die documentaire ongeveer overging. ik zal als ik thuis ben hem wel een proberen te vinden.

@Grey Night: volgens mij was de straling van de zon anders dan gewone radioactieve straling maar dat weet ik niet. vorige week was voorspeld dat een CME de aarde zou raken maar die is er langs afgegaan maar dit zou voor mensen weinig gevolgen hebben maar electronica zou het niet overleven als hij ons geraakt had. teminste dit is wat ik ergens gelezen had erover.
__________________
|| wees lief tegen mijn spelfouten of ze vallen je aan || [QUOTE=spawn again;31169639]Ja hij wil daten, ik wil je gewoon beffen. (y)[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 06-01-2012, 09:39
Grey Night
Grey Night is offline
De straling is inderdaad anders (wikipedia: electromagnetic radiation). Ik dacht echter dat het ook schadelijke gevolgen zou hebben voor de mens (kankerverwekkend).

Hoe heette die documentaire btw? Ik weet niet of ik hem al gezien heb en zou hem graag willen zien

@SacredRose: Lees dit http://en.wikipedia.org/wiki/Coronal_mass_ejection bij het gedeelte Impact on Earth. Je hebt inderdaad gelijk. Het is ook schadelijk voor mensen die hoog in de lucht zijn op dat moment (vliegtuigen, astronauten).
Met citaat reageren
Oud 06-01-2012, 09:52
SacredRose
Avatar van SacredRose
SacredRose is offline
Citaat:
De straling is inderdaad anders (wikipedia: electromagnetic radiation). Ik dacht echter dat het ook schadelijke gevolgen zou hebben voor de mens (kankerverwekkend).

Hoe heette die documentaire btw? Ik weet niet of ik hem al gezien heb en zou hem graag willen zien

@SacredRose: Lees dit http://en.wikipedia.org/wiki/Coronal_mass_ejection bij het gedeelte Impact on Earth. Je hebt inderdaad gelijk. Het is ook schadelijk voor mensen die hoog in de lucht zijn op dat moment (vliegtuigen, astronauten).
hmm het probleem is dat ik niet meer weet hoe de documentaire heet en hij ging over een aantal dingen waaronder dat met de zon. ik zal een poging gaan wagen hem te vinden als ik thuis ben.

en ja ik geloof best dat dit voor mensen die hoog in de lucht zitten schadelijker zal zijn voor de mensen op de grond.

mischien nog wel even een simpel artikel over wat ik vertelde ongeveer. http://dsc.discovery.com/news/2008/1...tic-field.html
__________________
|| wees lief tegen mijn spelfouten of ze vallen je aan || [QUOTE=spawn again;31169639]Ja hij wil daten, ik wil je gewoon beffen. (y)[/QUOTE]
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Saaiste topic van 2008! #481
Swlabr
500 02-01-2009 11:41
Levensbeschouwing & Filosofie 2012 21 december...
DarknessRose
5 28-07-2005 08:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:50.