Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-12-2004, 16:09
saartjeh
Avatar van saartjeh
saartjeh is offline
ik weet dat er meerdere topics zijn geweest over het dillema "verliefd zijn op meerdere personen"
ik ben al bijna 1 jaar bij m'n vriend, hou ontzettend veel van hem en we gaan (wellicht zeer binnenkort en anders binnen 6maand wel) waarschijnlijk ook samenwonen.
die hele 'ware' shit, daar geloof ik niet zo in, daar moeten er meer van zijn. aan de ene kant zou ik nu wel zeker kunnen weten dat ik de rest van mijn leven bij hem blijf maar aan de andere kant weet je natuurlijk niets zeker en is er misschien wel iemand die veel beter bij mij past.
maar ik hou van mijn vriend, van niemand anders.

maar nu komt het, paar week geleden zat ik al wat te flirten met zijn beste vriend en gisternacht verweet mijn vriend me dat ik die vriend van hem wel een beetje leuk vond. en hij mij ook...
ik hou van m'n vriendje, maar ja, hij heeft wel gelijk, iets in mij laat een zekere blijk van verliefdheid richting hem zien. (vage zin)
mijn vriend weet het dus, is er niet boos om of wat omdat hij weet dat ik van hem hou. ik heb het maar behoorlijk afgezwakt en verder heb ik het er niet over maar dit is al veel langer zo. eerst vond ik hem qua uitstraling wel ok, maar hoe langer ik hem leer kennen hoe meer bewondering ik voor hem krijg, voor zijn persoonlijkheid,

ik wil niet in de verleiding komen of whatever dus ik dacht klaar te wezen met de oplossing hem niet meer tegen het lijf te lopen. Ja, dat gaat moeilijk als je al bijna continue bij elkaar bent en het binnenkort op samenwonen uitloopt (ja dan krijg je hem ook wel over de vloer, das nu al zo) en die vriend ook elke keer mee uit gaat met ons. (klein dorpskroegje ook nog es, je ziet iedereen) godzijdank woont hij niet in ons dorp. ik vind het ook heel gezellig met hem dus wil ook niet zeggen dat hij niet meer mee mag
wat moet ik hiermee voordat het uit de kluiten loopt...
ik hou van mijn vriend (60ste keer ) maar ben verliefd op zijn beste vriend. ik zou bij mijn volle verstand niets doen. maar ieder mens word wel eens dronken en omdat hij mij ook wel leuk vind... stel je voor, dat wil ik niet. ik kan het ook niet tegen hem zeggen, is het niet de persoon voor en maakt de situatie ongemakkelijk (dat is het nog niet )

hoe kom ik hier van af???
iemand een idee??? alvast bedankt

Liefs, saar
__________________
IK BEN GESLAAGD!!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-12-2004, 16:18
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
je kan voor jezelf opschrijven waarom je voor je vriend zou kiezen en niet voor zijn beste vriend...dan dringt het beter tot je door dat je voor je vriend gaat en neit voor zijn vriend...
verder kan je aan verliefdheid weinig doen..ik denk dat het een soort van bevlieging is...(hoop ik voor je)
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 16:24
saartjeh
Avatar van saartjeh
saartjeh is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 12-12-2004 @ 17:18 :
je kan voor jezelf opschrijven waarom je voor je vriend zou kiezen en niet voor zijn beste vriend...dan dringt het beter tot je door dat je voor je vriend gaat en neit voor zijn vriend...
verder kan je aan verliefdheid weinig doen..ik denk dat het een soort van bevlieging is...(hoop ik voor je)
ja dat is het wel denk ik
en ik wil mijn vriend ook en niemand anders
maar wat moet ik doen om te voorkomen dat ik dingen ga doen waar ik later spijt van krijg
kan moeilijk continue nuchter blijven en na 3 uurtjes weg omdat ik anders moe word terwijl het heel gezellig is en ze aan een stuk door bier enzow aanbieden...
andere oplossing??
__________________
IK BEN GESLAAGD!!!!!
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 16:25
elledc
elledc is offline
Dat is inderdaad vervelend voor je! Het feit alleen al dat je verliefd bent op een ander zegt al veel over je huidige relatie. Als het een bevlieging zou zijn dan moet je jezelf wijsmaken dat het zal overgaan en dat je bij je huidige vriend blijft.
Ik zou niet te zot doen (en dus niet toegeven aan de verleiding als je wat teveel gedronken hebt, dat zou dom zijn!) en dus bij hem blijven. Maar je bent nog jong, dus er kan nog veel gebeuren...
Aan 17 jaar alleen gaan wonen met je vriend is wel erg vroeg, ik zou er eens goed over nadenken en voor jezelf duidelijk maken wat jij echt wil!
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 16:27
Vaj
Vaj is offline
Wat is nou eigenlijk het probleem?

Je zegt dat je zo veel van je vriend houdt, nou kies er dan voor om trouw te blijven. Altijd die onzin van stel dat ik dronken wordt, nou dan zorg je ervoor dat je niet in de situatie komt dat je en dronken en bij de desbetreffende persoon in de buurt bent.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 16:38
saartjeh
Avatar van saartjeh
saartjeh is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 12-12-2004 @ 17:25 :
Dat is inderdaad vervelend voor je! Het feit alleen al dat je verliefd bent op een ander zegt al veel over je huidige relatie. Als het een bevlieging zou zijn dan moet je jezelf wijsmaken dat het zal overgaan en dat je bij je huidige vriend blijft.
Ik zou niet te zot doen (en dus niet toegeven aan de verleiding als je wat teveel gedronken hebt, dat zou dom zijn!) en dus bij hem blijven. Maar je bent nog jong, dus er kan nog veel gebeuren...
Aan 17 jaar alleen gaan wonen met je vriend is wel erg vroeg, ik zou er eens goed over nadenken en voor jezelf duidelijk maken wat jij echt wil!
ja dat samenwonen zit wel goed,
en het feit dat ik van mijn vriend hou ook wel, daar twijfel ik absoluut niet over
maar (als reactie op Vaj: ) ik ben gewoon realistisch, ik voel gewoon een soort aantrekkeniskracht, ik denk dat dat het is en alles wat ik wil is vookomen dat het uit de hand loopt of whatever, je gaat me niet vertellen dat het niet kán. ik ben er gewoon bang voor, wil mijn vriend geen pijn doen en zelf geen dingen doen waar ik spijt van krijg
maar heeft iemand ervaring met het hoe-in-bedwang-houden-van-een-dergelijke-bevlieging ??
__________________
IK BEN GESLAAGD!!!!!
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 16:43
Vaj
Vaj is offline
Citaat:
saartjeh schreef op 12-12-2004 @ 17:38 :
ja dat samenwonen zit wel goed,
en het feit dat ik van mijn vriend hou ook wel, daar twijfel ik absoluut niet over
maar (als reactie op Vaj: ) ik ben gewoon realistisch, ik voel gewoon een soort aantrekkeniskracht, ik denk dat dat het is en alles wat ik wil is vookomen dat het uit de hand loopt of whatever, je gaat me niet vertellen dat het niet kán. ik ben er gewoon bang voor, wil mijn vriend geen pijn doen en zelf geen dingen doen waar ik spijt van krijg
maar heeft iemand ervaring met het hoe-in-bedwang-houden-van-een-dergelijke-bevlieging ??
Ik heb nooit beweerd dat het niet kan, het kan heel goed zelfs. Maar of het gebeurd hangt volledig van jezelf af.
Ik vind het bullshit om zoiets af te schuiven op dronken zijn, of een bevlieging of wat dan ook. Jij weet nu dat je gevoelens voor die jongen hebt, nou als je dan werkelijk van je vriend houdt en bij hem wilt blijven en vooral hem niet wilt kwetsen, dan moet jij zorgen dat er niets gebeurd.

Zo simpel is het. Als je je niet kunt beheersen, hou je niet van je vriend.

Laatst gewijzigd op 12-12-2004 om 17:02.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 16:53
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
maar je kan tog ook gewoon niet dronken worden...zo moeilijk is dat tog niet?
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 17:00
elledc
elledc is offline
Citaat:
Vaj schreef op 12-12-2004 @ 17:43 :

Zo simpel is het. Als je je niet kunt beheersen, hou je niet van je vriend.
Indeed
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 17:13
Verwijderd
Bovendien is dronken zijn geen excuus, omdat het gewoon niets uitmaakt of je dronken bent of niet.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 17:17
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Reverend schreef op 12-12-2004 @ 18:13 :
Bovendien is dronken zijn geen excuus, omdat het gewoon niets uitmaakt of je dronken bent of niet.
wel iets maar niet genoeg
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 18:35
Verwijderd
'Iedereen is wel eens dronken'

Alsof je zelf niet in de hand hebt of je dronken wordt en alsof je jezelf helemaal niet meer in de hand hebt als je dronken bent.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 19:41
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
Ook als ik dronken ben weet ik precies wat ik doe. Uit je verhaal blijkt een beetje dat je graag vreemd WILT gaan, anders stel je het niet zo
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 20:17
fruitvliegje
Avatar van fruitvliegje
fruitvliegje is offline
liefde is waardevoller dan verliefdheid.
stel; je gaat met die andere jongen; na twee weken; verliefdheid neemt stijle bocht naar beneden, jullie passen toch niet zo goed bijeen.
liefde kwijt, én verliefdheid kwijt.
ik zou dan toch maar gaan voor verliefdheid kwijt. (hoe je dat doet? afwachten, gewoon niets met de verliefdheid doen. Als ie dan heel heel lang nog blijft, dan kan je eens serieus beginnen nadenken)
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 00:54
Verwijderd
Continu.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 03:15
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Je kan natuurlijk ook altijd 'n driehoeksverhouding beginnen.



Maar ik denk dat je er beter aan doet niet samen te gaan wonen met je vriend omdat ik denk dat je nog totaal niet klaar bent om iets dergelijks serieus op te bouwen met iemand.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 08:28
Verwijderd
Citaat:
Methuselah schreef op 13-12-2004 @ 04:15 :




Maar ik denk dat je er beter aan doet niet samen te gaan wonen met je vriend omdat ik denk dat je nog totaal niet klaar bent om iets dergelijks serieus op te bouwen met iemand.
Mee eens, om nog maar te zwijgen over samenwonen
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 12:00
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 13-12-2004 @ 09:28 :
Mee eens, om nog maar te zwijgen over samenwonen
Daar zwijg ik toch niet over? Ik zeg letterlijk: Maar ik denk dat je er beter aan doet niet samen te gaan wonen met je vriend...
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-12-2004, 13:47
blupp
blupp is offline
Ik zou ook niet gaan samenwonen als je zo zwak denkt, in de zin van 'ik ben zo zwak dat als ik een beetje dronken ben ik vreemdga' vind je dat zelf niet een beetje vreemd klinken ??
Als je echt van je vriend houd dan doe je niet zoiets stoms en vergeet je hem vanzelf wel, en anders als t zo blijft hou je niet genoeg van je huidige vriend
Je bent 17 jaar en dan al aan samenwonen denken geniet lekker van je jeugd joh.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 16:25
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Is het geen ideetje om een trio te houden met de beste vriend van je vriend? Dan kan je wat doen met die vriend zonder dat jouw vriend jaloers wordt en daarna vrolijk gaan samenwonen en die vriend vergeten.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 16:26
deurbel
Avatar van deurbel
deurbel is offline
Ik heb ook in zo'n situatie gezeten, had al meer dan twee jaar een relatie met mijn toenmalige vriend. Ben verliefd geworden op iemand waar ik altijd al erg goed mee op kon schieten, maar heb m'n relatie nog een half jaar doorgezet. Daar werd ik op een gegeven moment zo ongelukkig van dat ik het toch maar uit heb gemaakt. Dat was erg moeilijk want ik hield ook heel veel van m'n ex, maar achteraf ben ik blij dat ik het gedaan heb.

Ik denk dat je het beste kunt proberen om die ander te vergeten, maar als dat echt niet lukt, net zoals bij mij, is het misschien toch beter om met je relatie te stoppen. Het is toch ook niet eerlijk voor je vriend als jij verliefd bent op een ander? En vreemdgaan moet je sowieso niet doen. Als je denkt dat je jezelf niet onder controle kunt houden als je dronken bent kun je er ook voor zorgen dat je niet teveel drinkt.
__________________
ero quod omnes erunt
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 16:36
Tom Poes
Avatar van Tom Poes
Tom Poes is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 13-12-2004 @ 04:15 :
Maar ik denk dat je er beter aan doet niet samen te gaan wonen met je vriend omdat ik denk dat je nog totaal niet klaar bent om iets dergelijks serieus op te bouwen met iemand.
Om over samenwonen nog maar te zwijgen
__________________
God is dood, en ik voel me zelf ook niet zo lekker
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 17:53
DvoorA
Avatar van DvoorA
DvoorA is offline
ik zou voor mn vriend kiezen als ik in jouw schoenen stond. Want je weet dat je van je vriend houdt, en je weet niet of je kunt houden van die andere jongen. En uiteindelijk gaat het om 'houden van'...je denkt toch niet serieus dat je vol passie en verliefdheid samen de boodschappen kunt doen en elk moment van de dag elkaar stralend verliefd kunt aanstaren? Zoek iemand met wie je beide kan...met wie je kunt samenleven en van wie je houdt, maar waar je tegelijkertijd smoorverliefd op bent als je hem in slaap ziet vallen of als hij je in je ogen kijkt.
__________________
There is nothing real outside our perception of reality, is there?
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 08:37
saartjeh
Avatar van saartjeh
saartjeh is offline
Citaat:
koeiii schreef op 13-12-2004 @ 17:26 :
Ik heb ook in zo'n situatie gezeten, had al meer dan twee jaar een relatie met mijn toenmalige vriend. Ben verliefd geworden op iemand waar ik altijd al erg goed mee op kon schieten, maar heb m'n relatie nog een half jaar doorgezet. Daar werd ik op een gegeven moment zo ongelukkig van dat ik het toch maar uit heb gemaakt. Dat was erg moeilijk want ik hield ook heel veel van m'n ex, maar achteraf ben ik blij dat ik het gedaan heb.

Ik denk dat je het beste kunt proberen om die ander te vergeten, maar als dat echt niet lukt, net zoals bij mij, is het misschien toch beter om met je relatie te stoppen. Het is toch ook niet eerlijk voor je vriend als jij verliefd bent op een ander? En vreemdgaan moet je sowieso niet doen. Als je denkt dat je jezelf niet onder controle kunt houden als je dronken bent kun je er ook voor zorgen dat je niet teveel drinkt.
thanx voor reactie (iedereen trouwens)
ja ik weet het gewoon niet zo, was heel erg in de war enzow
ik ben namelijk helemaal niet snel verliefd op mensen ofzow en helemaal niet als ik al een vriend heb
ik denk dat ik inderdaad gewoon probeer het aan de kant te zetten en dan zie ik wel
ik hou heel veel van mijn vriend dus ik denk niet snel dat ik ga stoppen met hem, zou niet zonder hem kunnen
en ja over samenwonen, ik ben bijna 18 inmiddels en ik heb niet veel keus eigenlijk, niet dat ik het niet wil ofzow, juist wel, maar als ik het niet zou willen (wat dus niet zo is!!) dan zou het niet kunnen, mijn moeder gaat weg, ik moet in dit huis blijven, kan niet of in ieder geval moeilijk op kamers wegens andere redenen en ik moet in ieder geval in mijn huidige huis blijven, qua geld kan ik het niet betalen alleen dus we hebben dat al heel lang geleden samen met mijn moeder ook afgesproken. Het is dát of groningen verlaten en in utrecht studeren. daar heb ik niet zo'n zin in nee. nou niet denken dat ik niet wíl samenwonen, ik wil het en das allemaal prima, maar wist ik veel dat dit opeens om de hoek zou komen
over dat dronken worden, ja tuurlijk is dat geen excuus, daar gaat het me dus juist om, zolang ik gewoon normaal helder van geest ben weet ik me heus wel te bedwingen. het is niet dat als ik dronken ben ik opeens als een schaap vol het hormonen overal bovenop duik maar iets in mij vind hem leuk en omstandigheden kunnen dergelijke gevoelens versterken.
ik denk dak maar helemaal van de drank af blijf maar het gaat me zoiezo ook om alle andere dingen..
nouja, ik zat er gewoon mee, moest even mijn verhaal kwijt, ik weet dat ut allemaal wel vet stom en kinderachtig en hersenloos overkomt maar zo voel ik me nou eenmaal
in ieder geval bedankt voor reacties van iedereen
komt vast wel goed

liefs, saar
__________________
IK BEN GESLAAGD!!!!!
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 08:57
deurbel
Avatar van deurbel
deurbel is offline
sterkte ermee
__________________
ero quod omnes erunt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-12-2004, 08:58
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Tom Poes schreef op 13-12-2004 @ 17:36 :
Om over samenwonen nog maar te zwijgen
Daar zwijg ik niet over! Daar heb ik 't als eerste over!
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie aangetrokken of verliefd op een ander
luna-23
2 07-02-2014 21:27
Verhalen & Gedichten Ik ben Plato, de opper a-seksuele mens (verhaal)
Verwijderd
226 27-11-2005 11:00
Liefde & Relatie bezet, maar toch verliefd op iemand anders..
smashmint
42 16-05-2005 20:44
Liefde & Relatie kan dit? (of is het aan t lijntje houden)
gilmorefan
23 20-02-2005 11:03
Liefde & Relatie Hij was verliefd op een ander
Claire-Maris
7 16-06-2004 00:23
Liefde & Relatie verliefd op iemand anders!
tijgertjuh1985
4 28-01-2002 19:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:21.