Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2005, 18:25
Skatanist
Avatar van Skatanist
Skatanist is offline
Ik ben bezig om een verhaal te schrijven met nog twee andere vrienden van mij voor een of andere wedstrijd, en op zich heb ik wel goeie ideeen voor het verhaal.
Maar ik vergeet ze best vaak. Dan denk ik van "jaaa, da's een goed idee, ga ik verwerken" en dan ben ik het na een tijdje alweer vergeten omdat ik andere dingen aan m'n hoofd heb.

Hebben jullie dit ook wel es? En wat doen jullie daaraan? klein boekje ofzo waar je je ideeen in opschrijft ofzo?? (ik kan trouwens nergens kleine boekjes vinden die je altijd mee kan dragen, iemand een tip??)

verder nog ideen ???
__________________
Een mes in je rug, dat is mijn belonging, van al het vuil op deze aarde ben ik de koning!! Evilheid
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-01-2005, 18:28
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Als je het vergeet, is het geen goed idee. Écht goede ideeen vergeet je niet, en anders zijn ze toch niet zo goed als je dacht.
__________________
Recht voor je raapje!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 18:29
niam
Avatar van niam
niam is offline
Jezus. "Ik wil een topic openen, maar ik weet niet wat ik moet verzinnen"

Waar de hel slaat dit nu op? Moet ik nu dingen gaan zeggen als:

Schrijf het op je arm?

Koop een palmtop?

Draag een klein kladblok bij je?


Is toch zo logisch als dat rood rood is?


Sorry hoor, maar dit vind ik zo'n onzin.
__________________
Emoties, grootse Emoties!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 18:29
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Als het echt een goed idee is, vergeet je het niet... Tjah, je kan het idd opschrijven. Verder zou ik het ook niet weten!

Edit: Zut was me voor...
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.

Laatst gewijzigd op 27-01-2005 om 18:35.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 18:36
Skatanist
Avatar van Skatanist
Skatanist is offline
nounounou, agressief gedoe hier, sorry hoor.

en t gaat niet om supergrote ideeen, maar meer om kleine dingetjes die het verhaal interessanter maken. Of passages die in je opkomen en die je wilt gebruiken.

Ennatuurlijk blijven goeie ideeen hangen, maar toch.
het zou toch kunnen dat jullie truucjes daarvoor hebben?
vijandigheid hiero... pfff
__________________
Een mes in je rug, dat is mijn belonging, van al het vuil op deze aarde ben ik de koning!! Evilheid
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 18:38
niam
Avatar van niam
niam is offline
Ja.

Ik kan er simpelweg niet tegen als mensen naar de bekende weg vragen, zoals ik er ook niet tegen kan als mensen rommelig getypte posts plaatsen.

En já, ik ben enorm cynisch op het moment.
__________________
Emoties, grootse Emoties!

Laatst gewijzigd op 27-01-2005 om 18:41.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 18:41
Skatanist
Avatar van Skatanist
Skatanist is offline
Citaat:
niam schreef op 27-01-2005 @ 19:38 :
Ja.

Ik kan er simpelweg niet tegen als mensen naar de bekende weg vragen.
heb je misschien wel gelijk in maar je weet maar nooit. Het zou misschien wel zo kunnen zijn dat mensen goeie ideen hebben. En me kunnen helpen.
__________________
Een mes in je rug, dat is mijn belonging, van al het vuil op deze aarde ben ik de koning!! Evilheid
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 19:00
Type
Avatar van Type
Type is offline
Dat heb ik niet vaak, omdat ik niet schrijf vanuit ideeën, maar vanuit 'filmpjes'

Ik zie gewoon dingen gebeuren in mijn hoofd, en die woorden die komen vanzelf wel wanneer ik probeer dat neer te pennen. Woorden komen altijd spontaan.

Maar ik snap dat het frustrerend is ja...
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 19:37
Verwijderd
Ik heb het best vaak. Als ik 's nachts een idee heb, ben ik te lui om uit bed te kruipen en het op te schrijven. Ik hoop dat ik het dan onthoud, maar meestal werkt dat niet zo. Opschrijven werkt nog het beste.

Een andere tactiek, voor als je in bed wilt blijven liggen, is associatie. Als je idee iets met een paard te maken heeft, en het woord 'paard' de volgende dag al genoeg is om je weer aan het idee te herinneren, kun je als volgt werken. Stel je hebt een rode tandenborstel en elke morgen poets je daar je tanden mee. Voordat je gaat slapen, denk/zeg je een half uur lang achter elkaar 'paard, rode tandelborstel, paard, rode tandenborstel', enz. Kans is dat je bij het zien van een rode tandenborstel de rest van je leven aan een paard denkt.

Maar pen en papier is vast beter.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 19:39
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 27-01-2005 @ 20:37 :
Ik heb het best vaak. Als ik 's nachts een idee heb, ben ik te lui om uit bed te kruipen en het op te schrijven. Ik hoop dat ik het dan onthoud, maar meestal werkt dat niet zo. Opschrijven werkt nog het beste.
Precies hetzelfde...
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 20:10
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Ik ben ook lui, maar ik heb een blaadje naast mijn bed liggen. Want ik wil nooit m'n bed uit. Idd, gewoon opschrijven dus. Maar ook wat men al zegt: Als het niet blijft hangen, is het niet een echt goed idee. Ik loop heel vaak een paar weken met een zin rond in mijn hoofd, en pas als ik daar een beetje iets omheen heb gebouwd, ga ik schrijven.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 20:28
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik wil niet eens m'n arm bewegen om een pen te pakken en m'n lampje aan te doen. Vind slapen toch leuker.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 20:39
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 27-01-2005 @ 20:37 :
Stel je hebt een rode tandenborstel en elke morgen poets je daar je tanden mee. Voordat je gaat slapen, denk/zeg je een half uur lang achter elkaar 'paard, rode tandelborstel, paard, rode tandenborstel', enz. Kans is dat je bij het zien van een rode tandenborstel de rest van je leven aan een paard denkt.

LUH-3417
Blij toe dat ik geen rode tandenborstel heb.
__________________
Recht voor je raapje!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 20:44
Type
Avatar van Type
Type is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 27-01-2005 @ 21:28 :
Ik wil niet eens m'n arm bewegen om een pen te pakken en m'n lampje aan te doen. Vind slapen toch leuker.
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 20:52
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Zut Alors! schreef op 27-01-2005 @ 21:39 :
Blij toe dat ik geen rode tandenborstel heb.
Ik heb wel een rode...
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 20:53
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 20:55
niam
Avatar van niam
niam is offline
Ik heb een goed geheugen. Ansich wel genoeg.
__________________
Emoties, grootse Emoties!
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 14:37
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik durf gewoon niet meer te gaan slapen als ik een idee heb Dus ik slaap altijd superslecht als ik met een verhaal bezig ben (waarom denk je dat ik "Hoe tijd verloopt" op het laatst een beetje heb afgeraffeld), want ik verzin altijd al helemaal hoe ik bepaalde passages wil schrijven en dan wil ik ze niet vergeten maar dat gaat natuurlijk niet. En opschrijven gaat ook niet, want dan kan ik alles net zo goed meteen gaan schrijven en dat duurt weer veel te lang.
Moeilijk, moeilijk

Maar ja, de écht goede ideeën vergeet je inderdaad niet
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-01-2005, 15:04
Verwijderd
Ik ga van slechte ideeën uit en probeer dat tot iets redelijks uit te bouwen. Slechte ideeën genoeg.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:10.