Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-02-2006, 16:47
A*
Avatar van A*
A* is offline
Mijn ouders willen mij niet financieel steunen, als in: ze willen geen opleiding voor me betalen omdat ze het niet eens zijn met mijn studiekeuze. Als ik Pabo doe steunen ze me wel, verder niet.
Nou had ik ergens gehoord dat je via de ib-groep iets kon regelen waar je ouders dan verklaren dat ze je niet steunen en je dan van de ib-groep meer geld krijgt.

Op de site heb ik al gekeken, en daar kan ik niks vinden over dit soort dingen. Dus mijn vraag aan jullie: Wat doet de ib-groep voor je als je ouders je niet financieel steunen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-02-2006, 17:33
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Dan kun je een maximaal aanvullende beurs krijgen.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 13-02-2006, 18:05
Verwijderd
Citaat:
A* schreef op 13-02-2006 @ 17:47 :
Mijn ouders willen mij niet financieel steunen, als in: ze willen geen opleiding voor me betalen omdat ze het niet eens zijn met mijn studiekeuze. Als ik Pabo doe steunen ze me wel, verder niet.
Juíst

Citaat:
A* schreef op 13-02-2006 @ 17:47 :
Nou had ik ergens gehoord dat je via de ib-groep iets kon regelen waar je ouders dan verklaren dat ze je niet steunen en je dan van de ib-groep meer geld krijgt.
Op de site heb ik al gekeken, en daar kan ik niks vinden over dit soort dingen. Dus mijn vraag aan jullie: Wat doet de ib-groep voor je als je ouders je niet financieel steunen?
Dan krijg je idd een maximale beurs. Verder kun je, en zul je waarschijnlijk ook wel moeten, een lening bij de IB-groep afsluiten. De rente is vrij laag + je hebt 10 (?) jaar om hem terug te betalen.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2006, 22:29
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bullshit dat je om zo'n reden een maximale aanvullende beurs zou kunnen krijgen. Je kan bij de IBG een hardheidsclausule aanvragen waarna dan geen rekening meer gehouden wordt met het inkomen van je ouders bij het berekenen van je aanvullende beurs. Dit kan echter alleen in extreme situaties zoals wanneer je vader je niet erkend heeft, je een ernstig onverzoenlijk conflict hebt, je geen contact meer hebt sinds je twaalfde oid. Om hiervoor in aanmerking te komen moet je naast een verklaring van jezelf en je ouder(s) waarmee je een conflict hebt ook een of meerdere verklaringen van derden zoals maatschappelijk werk, Riagg, advocaat oid hebben dus je krijgt het zeker niet zomaar.

Ik kan je zo vertellen: ik heb al tijden een ernstig verstoorde relatie met mijn vader en heb nauwelijks contact meer maar ik kwam hier ook al niet voor in aanmerking.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 13-02-2006, 22:55
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Volgens mij krijg je voor die reden niet zomaar een aanvullende beurs. Ze willen het gewoon niet, punt.
Bij de IB-groep kun je wel gewoon lenen en na je opleiding die lening renteloos in 15 jaar terugbetalen. Kan dat niet? En anders gewoon een baantje naast je opleiding zoeken...
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2006, 23:00
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Je ouders moeten dan een verklaring tekenen dat ze afstand doen van finaciele zorg ofzo, dan kan het toch wel?
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 02:39
Verwijderd
en dat werkt alleen als je niet thuis woont...
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 08:41
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Mijn moeder + st. vader hebben ook niet aan mijn opleiding willen meebetalen. Ook niet de wettelijke bijdrage waar je volgens IBG recht op hebt. Naar mijn idee heb ik verder geen poot om op te staan, in de zin van dat ik het niet kan dwingen. (Ik ben thuiswonend)
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 09:10
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 14-02-2006 @ 09:41 :
Mijn moeder + st. vader hebben ook niet aan mijn opleiding willen meebetalen. Ook niet de wettelijke bijdrage waar je volgens IBG recht op hebt. Naar mijn idee heb ik verder geen poot om op te staan, in de zin van dat ik het niet kan dwingen. (Ik ben thuiswonend)
Ja, maar als je thuiswonend bent, wordt het een ander verhaal. Dan betalen je ouders namelijk wél aan je "onderhoud" mee.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 11:31
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Wat een kinderachtige ouders.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 11:57
Verwijderd
Wat wil je gaan doen dan, wat zo vreselijk is dat ze er niet voor willen betalen?
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 12:58
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 14-02-2006 @ 10:10 :
Ja, maar als je thuiswonend bent, wordt het een ander verhaal. Dan betalen je ouders namelijk wél aan je "onderhoud" mee.
En daar komt bij dat je stiefvader niet verplicht is om jou te onderhouden en dus ook niet om bij te dragen aan jouw opleiding.
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 16:19
LoeLoe
Avatar van LoeLoe
LoeLoe is offline
Ik ken het probleem, heb zelf ook zulke ouders.
Wat Daantje al zei.. je moet erg ver gaan om het hard te krijgen.
Ik heb er een aantal maanden werk mee gehad en mij is het niet gelukt, terwijl ik op dat moment (en de tijd ervoor) al in zo'n peniebele situatie zat.

Echt bji heeeeeeeele zware dingen wil de ib-groep het nog weleens overwegen.
Maar denk maar niet dat het in jouw geval zo gemakkelijk zal lukken.

Eerder nog zou ik je het advies willen geven om je al die moeite te besparen want het is een grote bureaucratische rotzooi en ik kan je nu al vertellen dat je het met/in deze situatie toch niet voor mekaar krijgt.
__________________
Soms is er zoveel dat we voelen, maar zo weinig dat we kunnen zeggen...
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 17:17
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 14-02-2006 @ 10:10 :
Ja, maar als je thuiswonend bent, wordt het een ander verhaal. Dan betalen je ouders namelijk wél aan je "onderhoud" mee.
Tenzij je natuurlijk ook nog kostgeld moet betalen....
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 17:19
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 14-02-2006 @ 18:17 :
Tenzij je natuurlijk ook nog kostgeld moet betalen....
Dan ben je volgens IBG-begrippen niet thuiswonend
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 17:59
LB06
LB06 is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 14-02-2006 @ 18:19 :
Dan ben je volgens IBG-begrippen niet thuiswonend
Dan kun je je ouders €1 per maand betalen en €200 meer per maand ontvangen
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 18:02
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 14-02-2006 @ 18:19 :
Dan ben je volgens IBG-begrippen niet thuiswonend
Eh, volgens mij ben je dan wel thuiswonend.. Thuiswonend is voor de IBgroep op hetzelfde adres als je ouders.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 18:41
LoeLoe
Avatar van LoeLoe
LoeLoe is offline
Juist

Ik moest thuis bij mijn pa ook kostgeld betalen (wat ik vertikte)
Daar heeft de ib-groep echt geen boodschap aan hoor. Dus weet niet waar je dat vandaan haalt?
__________________
Soms is er zoveel dat we voelen, maar zo weinig dat we kunnen zeggen...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-02-2006, 19:15
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 14-02-2006 @ 18:19 :
Dan ben je volgens IBG-begrippen niet thuiswonend
Sorry hoor maar daar geloof ik absoluut niks van en reacties hierboven lezende ben ik niet de enige
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 20:31
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Excuses, dat bedoelde ik natuurlijk niet. Wat ik bedoel is, dat als je kost en inwoning betaalt aan je ouders en gewoon 18 of 19 jaar bent, je een uitwonende beurs kunt krijgen. Je ouders moeten dan echter wel de kamer aan je verhuren met alle rompslomp die daarbij hoort. Dat dat in de praktijk niet echt vaak zal gebeuren, lijkt me duidelijk

Maar goed, in principe moet je dus uitwonend zijn om dit soort constructies te kunnen realiseren. Sowieso is kost en inwoning betalen aan je ouders een beetje vreemd als je vervolgens geen uitwonende of aanvullende beurs zou krijgen. Dat is het uitzoeken tóch wel waard, denk ik.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 12:09
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 14-02-2006 @ 21:31 :
Sowieso is kost en inwoning betalen aan je ouders een beetje vreemd als je vervolgens geen uitwonende of aanvullende beurs zou krijgen.
Sommige ouders hebben gewoon niet zoveel geld, of sommige kinderen kunnen gewoon niet met hun geld omgaan - dan is dit wel een goede oplossing.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 14:49
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Bloem schreef op 14-02-2006 @ 00:00 :
Je ouders moeten dan een verklaring tekenen dat ze afstand doen van finaciele zorg ofzo, dan kan het toch wel?
Dat zou raar zijn. Dan zou iedere ouder wel zo'n verklaring willen invullen, als het betekende dat je kind daardoor extra geld krijgt.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 14:55
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 15-02-2006 @ 15:49 :
Dat zou raar zijn. Dan zou iedere ouder wel zo'n verklaring willen invullen, als het betekende dat je kind daardoor extra geld krijgt.
Ja, dat lijkt mij inderdaad ook. Dat hebben ouders ongetwijfeld best voor hun kinderen over
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 15:05
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Balance schreef op 15-02-2006 @ 15:49 :
Dat zou raar zijn. Dan zou iedere ouder wel zo'n verklaring willen invullen, als het betekende dat je kind daardoor extra geld krijgt.
Dat soort dingen worden wel onderzocht hè.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 15:19
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 15-02-2006 @ 16:05 :
Dat soort dingen worden wel onderzocht hè.
hoe willen ze dat doen?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-02-2006, 15:29
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Balance schreef op 15-02-2006 @ 15:49 :
Dat zou raar zijn. Dan zou iedere ouder wel zo'n verklaring willen invullen, als het betekende dat je kind daardoor extra geld krijgt.
Het bestaat wel, maar dus kennelijk alleen als je niet meer thuis woont. Hoe ze dat willen onderzoeken weet ik ook niet, ik heb het ook maar gehoord
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 15:35
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
Bloem schreef op 15-02-2006 @ 16:29 :
Het bestaat wel, maar dus kennelijk alleen als je niet meer thuis woont. Hoe ze dat willen onderzoeken weet ik ook niet, ik heb het ook maar gehoord
Misschie wordt dat door de rechter bepaald? Als ze er dan achter komen dat ze dan dus fraude plegen zijn ze zwaar de lul, dus denk niet dat ze daar over gaan liegen..?
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 16:50
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Balance schreef op 15-02-2006 @ 16:19 :
hoe willen ze dat doen?
Nou ja, er moet wel een beetje een grond zijn waarop jouw ouders je niet willen betalen. Als ze bijvoorbeeld zware ruzie hebben en er is een achtergrond die ook door bijvoorbeeld een therapeut bevestigd kan worden, kan zoiets besloten worden. Meen ik.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 18:37
Verwijderd
Ik krijg helemaal geen geld van mijn ouders en ik moet mijn opleiding zelf betalen. Daarnaast leen ik helemaal niks en heb ik alleen wat aanvullende beurs. Verder zie ik het probleem niet zo.

Ik sluit mij dus aan bij coopergirl.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 20:42
Subbie
Subbie is offline
Citaat:
Dukko schreef op 15-02-2006 @ 19:37 :
Ik krijg helemaal geen geld van mijn ouders en ik moet mijn opleiding zelf betalen. Daarnaast leen ik helemaal niks en heb ik alleen wat aanvullende beurs. Verder zie ik het probleem niet zo.

Ik sluit mij dus aan bij coopergirl.
Beetje rood staan is niet erg
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 12:29
Verwijderd
Citaat:
Subbie schreef op 15-02-2006 @ 21:42 :
Beetje rood staan is niet erg
Ik niet!
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 21:46
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Subbie schreef op 15-02-2006 @ 21:42 :
Beetje rood staan is niet erg
2,21 euro per maand kwijt aan debet rente
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 21:49
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Dukko schreef op 15-02-2006 @ 19:37 :
Ik krijg helemaal geen geld van mijn ouders en ik moet mijn opleiding zelf betalen. Daarnaast leen ik helemaal niks en heb ik alleen wat aanvullende beurs. Verder zie ik het probleem niet zo.

Ik sluit mij dus aan bij coopergirl.
Toch wel respect. Studeren kan heel wat kosten en je zult er waarschijnlijk aardig wat voor moeten werken?
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 23:58
A*
Avatar van A*
A* is offline
He shit, ik dacht dat het allemaal wat makkelijker ging.
Ik snap niet hoe je je eigen studie kan betalen zonder te lenen. Je staat dan wel rood maar daar zit ook een limiet aan.
Ik had zo berekend, dat als ik gewoon een hbo doe, ik 4x 1500 euro kan betalen voor colleges. Daarnaast zo'n 300-500 euro aan boeken, wat denk ik verschilt per jaar. Daarnaast nog een kamer van ongeveer 250 euro per maand (12x4x250) en dan nog geld om mezelf te onderhouden, ongeveer 200 euro per maand (12x4x200).
Dat is best wel veel, en ik denk niet dat ik dat met mijn basisbeursje red, aangezien mijn ouders ook van die gierige klootzakken zijn die teveel verdienen, maar niet geld willen uitgeven aan een studie die zij onzin vinden.
Daarnaast kan ik wel een lening nemen, maar daar kom ik ook niet mee uit. En rood staan houd een keer op.
Dat word dus werken, wat vrij kut is eigenlijk..

Studie die ik overigens wou doen was Fysiotherapie, of een orientatiejaar aan de vrije hoge school Driebergen.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 07:47
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 16-02-2006 @ 22:49 :
Toch wel respect. Studeren kan heel wat kosten en je zult er waarschijnlijk aardig wat voor moeten werken?
Dat is waar.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 08:36
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Is het niet mogelijk om een BBL opleiding te gaan doen? Dat doe ik ook. Dan werk je 4 dagen in de week en leer je dus het grootste gedeelte in de praktijk. Een dag per week naar school waar je het theoriegedeelte leert.

In een hoop gevallen vergoedt je baas dan je studiekosten met de voorwaarde dat je een aantal jaar voor het bedrijf blijft werken zodat zij de kosten eruit hebben. Als je er voortijdig mee stopt moet je uiteraard wel alles terugbetalen. Ik weet alleen niet of dit voor de studie die je wilt doen ook mogelijk is. Maar de moeite van het informeren is het wel waard lijkt me.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-02-2006, 10:20
Ivo
Ivo is offline
Wammus: BBL =/= HBO.
Oftewel, BBL is geen echt alternatief voor HBO. Een BBL-er komt veelal echt op de werkvloer terecht, terwijl je met een HBO opleiding juist op de "hogere" posities binnen een bedrijfstak zal komen. Behalve in verschil in functie, brengt dit ook een verschil in het uiteindelijke salaris met zich mee. Voor iemand met een Havo of Vwo diploma is het dus meestal niet bepaald aantrekkelijk om een BBL opleiding te gaan volgen.

@A*: Je studie + levensonderhoud helemaal zelf bekostigen van een basisbeurs + bijbaantje is inderdaad onmogelijk. Als je echt alles zelf moet betalen, heb je ongeveer 700 euro nodig om normaal te kunnen leven. Maar dat wil niet zeggen dat het onmogelijk is. Als je bij de IB-groep namelijk een naast je basis+eventueel aanvullende beurs een volledige lening neemt, krijg je namelijk maandelijks 740 euro. Daarnaast kun je met een beetje inzet nog minstens 200 euro per maand uit een bijbaantje slepen, waardoor je echt wel voldoende geld beschikbaar hebt. En dat geld kun je dan weer gebruiken om je lening in te perken, wat weer flink scheelt in je uiteindelijke studieschuld.

Niet helemaal ideaal, omdat je het geleende geld natuurlijk weer moet terugbetalen, maar je kan wel de studie volgen waar je zelf voor kiest. En met een HBO diploma kun je verwachten dat je die lening echt wel ruimschoots terug kan betalen. Daar krijg je toch 15 ja. Je totale lening, als je uitgaat van 700 euro per maand uitgaven en 200 euro per maand inkomsten uit je bijbaantje is dan 700-248-200=252 euro per maand
252*12*4=12096 euro. Echter, uitgespreid over 15 jaar, met een klein beetje rente er bij opgeteld is dat nog geen 1000 euro per jaar wat je dan moet terugbetalen. En als je na je studie toch geen flikker verdient en het eigenlijk niet kan terugbetalen, dan hoeft dat niet eens.

Dat het mogelijk is om op deze manier je studie te bekostigen, neemt natuurlijk niet weg dat het van de ouders nogal belachelijk is dat ze je niet willen steunen omdat je niet doet wat zij willen. Het is tenslotte jouw leven en jouw toekomst. En daarin mogen je ouders je best steunen. De mate van ondersteuning die ouders geven mag in mijn ogen niet afhangen van de studiekeuze van het kind. Willen ze soms dat hun kind ongelukkig wordt omdat het per se een minder leuke studie moet volgen
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 10:31
Verwijderd
Fysiotherapie en pabo trouwens, waarom mag van je ouders het ene wel en het andere niet? Ik begrijp het niet helemaal, maar dat zal wel aan mij liggen.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 11:21
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 17-02-2006 @ 11:31 :
Fysiotherapie en pabo trouwens, waarom mag van je ouders het ene wel en het andere niet? Ik begrijp het niet helemaal, maar dat zal wel aan mij liggen.
Sommige ouders zijn daar vreemd in. Een klasgenootje van mijn middelbare school wilde al jaren geneeskunde doen. Op het laatste moment ging ze toch tandheelkunde doen omdat haar ouders dat wilden. Motivatie: dat zou toch net iets beter verdienen.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 12:57
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 17-02-2006 @ 12:21 :
Sommige ouders zijn daar vreemd in. Een klasgenootje van mijn middelbare school wilde al jaren geneeskunde doen. Op het laatste moment ging ze toch tandheelkunde doen omdat haar ouders dat wilden. Motivatie: dat zou toch net iets beter verdienen.
Alsof dat met die twee studies een issue zou zijn
Met citaat reageren
Oud 19-02-2006, 16:11
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 16-02-2006 @ 22:49 :
Toch wel respect. Studeren kan heel wat kosten en je zult er waarschijnlijk aardig wat voor moeten werken?
Die aanvullende beurs doet het hem echt wel. Als je uitwonend bent met aanvullende beurs krijg je vet veel geld.

Let niet op mij, ik ben verbitterd

Anywho, mijn ouders willen me ook niet financieel steunen, simpelweg omdat ik volwassen ben, en dat vind ik persoonlijk ook reden genoeg. Wat ik wel kut vind is dat ik alleen geld misloop omdat hun teveel verdienen, blijft een beetje krom...
Maarja, geen poot om op te staan he
Met citaat reageren
Oud 19-02-2006, 20:40
Little me
Little me is offline
Maar wat als je ouders je opleiding niet kunnen betalen, omdat ze zelf amper geld hebben? Hoe zit dat dan?
Met citaat reageren
Oud 19-02-2006, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Little me schreef op 19-02-2006 @ 21:40 :
Maar wat als je ouders je opleiding niet kunnen betalen, omdat ze zelf amper geld hebben? Hoe zit dat dan?
Wat denk je zelf...? (Even kijken op de site van de IB Groep beantwoord een hoop vragen. ) Bij het berekenen van je studiefinanciering wordt het inkomen van je ouders meegenomen. Als je ouders echt (te) weinig verdienen, dan heb je recht op een aanvullende beurs.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Ronja de saaie dochter #1855
Verwijderd
500 26-07-2013 12:36
Werk, Geld & Recht Op kamers en werken.
xxChange
35 12-05-2009 20:22
Algemene schoolzaken Wie betaalt jouw collegegeld en boeken?
Verwijderd
100 14-08-2007 11:36
Werk, Geld & Recht ouders rijk >< kinderen arm
elledc
123 18-02-2006 19:44
De Kantine Ja ok, maar wat staat er nou eigenlijk onder jouw CTRL-V?
idontcare
500 20-10-2005 13:56
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
Verwijderd
500 07-10-2005 00:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:25.