Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-02-2007, 11:05
Shoney
Avatar van Shoney
Shoney is offline
Aloháa..

Welk profiel hebben jullie [gedaan]??
__________________
Misschien had ik iets creatiever moeten zijn’
Advertentie
Oud 14-02-2007, 11:09
Ann
Avatar van Ann
Ann is offline
Je moet er zelf achter komen welk profiel je wilt, welke vakken je wel en niet liggen. Andere mensen kunnen je daar niet bij helpen, als we niet weten wat je leuk vind en wat je later doen wilt etc.

Ikzelf doe C&M met muziek en frans erin, maar daar heb je niet veel aan lijkt me?
__________________
It's not always rainbows and butterflies
Oud 14-02-2007, 11:12
Verwijderd
Om iets te kunnen zeggen mbt welk profiel jij zou kunnen kiezen is het wel handig om wat meer te zeggen over wat je later misschien zou willen gaan doen, over waar je goed in bent, wat je leuk vindt, enz.

Sowieso zijn er vakken/profielen die je het beste kunt kiezen omdat je daar veel mogelijkheden mee open houdt...maar ook dan ligt het nog aan waar je interesses en kwaliteiten liggen ed.

En om antwoord te geven op je andere vraag: Ik heb geen profiel gedaan, ik heb mavo en havo oude stijl gedaan en daarbij had je nog zelfsamengestelde vakkenpakketten (mijn vakkenpakket op de mavo bestond uit Nederlands, Engels, Duits, Wiskunde, Scheikunde, Natuurkunde en Economie en op havo uit Nederlands, Engels, Duits, Wiskunde A, Economie, Handelswetenschappen en Recht en Muziek).

Laatst gewijzigd op 14-02-2007 om 11:21.
Oud 14-02-2007, 11:18
Shoney
Avatar van Shoney
Shoney is offline
Okee. Ja ik twijfel heel erg tussen E&M en C&M ik wil het liefst iets gaan doen met hotelschool etc. Dus ik zit toch te denken aan E&M..
__________________
Misschien had ik iets creatiever moeten zijn’
Oud 14-02-2007, 12:10
Verwijderd
Citaat:
Shoney schreef op 14-02-2007 @ 12:18 :
Okee. Ja ik twijfel heel erg tussen E&M en C&M ik wil het liefst iets gaan doen met hotelschool etc. Dus ik zit toch te denken aan E&M..
Ik weet in iedergeval dat het belangrijk is dat je een taal hebt, dit zit bijna standaard in CM met de nieuwe tweede fase, maar dit hangt ook van je school af. Anders zou je moeten kiezen voor EM + frans / duits.

Als je naar de hotelschool wil kanje ook wel een mailtje sturen naar de hotelschool met wat ze adviseren als profiel in de nieuwe tweede fase.
Oud 14-02-2007, 13:46
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
E&M, maar je kan ook beiden doen.
__________________
I did it for teh lulz
Oud 14-02-2007, 16:53
Verwijderd
NT+Ec1,2

Kun je de meeste kanten mee op.
Oud 14-02-2007, 17:55
Verwijderd
Ik doe C&M (Pretpakket!). En dat bevalt me zeer goed.
Het ligt eraan waar je goed in bent, en wat je later wil gaan doen.
Als je goed in talen bent en in de creatieve vakken zou ik C&M kiezen. Als je beter bent in exacte vakken moet je een van de anderen kiezen
Oud 14-02-2007, 19:33
Verwijderd
Ik heb C&M gedaan met Latijn, informatica en economie 1.

Maar je moet gewoon gaan doen wat je leuk vindt
Oud 15-02-2007, 12:54
Shoney
Avatar van Shoney
Shoney is offline
Dank voor die tips mensen!
__________________
Misschien had ik iets creatiever moeten zijn’
Oud 15-02-2007, 16:28
Morri
Morri is offline
Ik doe C&M met Latijn, Grieks, economie1, maatschappijleer2 en filosofie. Heel leuk, maar over het algemeen is het niveau van de vakken niet zo hoog (vandaar dat ik er ook zoveel heb).
Oud 15-02-2007, 18:58
Fieneke
Avatar van Fieneke
Fieneke is offline
k doe N&G met Beeldende Vorming. Ik vind t wel positief om zo'n heel ander vak ertussen te hebben, dat breekt de week n beetje
__________________
And all I know is that it feels like forever,
but no one ever tells you that forever feels like home.
Oud 15-02-2007, 19:05
Verwijderd
Ik heb C&M met informatica gedaan, ook omdat ik slecht ben ik exacte vakken en economie ook niet m'n roeping bleek te zijn, maar ik vond het sowieso wel een leuk profiel - ik hou van talen en ik vond bijvoorbeeld kunstgeschiedenis ook heel leuk.
Oud 15-02-2007, 19:17
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Ik heb N&G met Frans2, Latijn, Tekenen en Geschiedenis in mijn vrije deel --> je kunt dus ook zeggen dat ik N&G en C&M doe.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 15-02-2007, 19:17
Verwijderd
E&m
Oud 15-02-2007, 19:39
Verwijderd
Ik doe N&G en N&T
Oud 16-02-2007, 11:49
Bongalientje
Avatar van Bongalientje
Bongalientje is offline
ik doe E&M omdat ik redelijk goed ben in wiskunde en economie en ik het dus zonde vond om c&m te doen, ik ben heel economisch ingesteld

ik doe er duits en filosofie bij omdat ik grag een extra taal wilde en ik filosofie eecht onwijs leuk vind..

je moet zelf bedenken wat je wilt doen, niet door anderen laten kiezen

Denk eens na, weet je wat je later wilt worden? Welke vakken ben je goed in en welke vind je leuk, zit daar een lijn in qua profiel?
let er ook op welke vakken je absoluut niet leuk vind, ga geen C&m doen omdat je van ckv houdt terwijl je heel slecht bent en een hekel hebt aan talen en filosofie..
__________________
infusió de fruites assocciades al desig sexual i l'amor passional. Gust dolç i amb cos
Oud 16-02-2007, 12:29
Flowerless
Flowerless is offline
Hallo,

Ik zal even een kort verhaaltje typen hoe ik heb het aangepakt. (Ben er uiteindelijk wel tevreden over.)
De profielen, CM, EM, NG, NT..
Bij NG en NT zit je met scheikunde en natuurkunde. Dingen die ik niet echt ziet begrijp ik niet zo makkelijk. Deze profielen vielen dus al af.
CM leek mij ook te moeilijk omdat ik absoluut geen talenknobbel heb.
Uiteindelijk bleef EM dus over. Ik heb nu Economie en Maatschappij, Economie 12, Managment en Organisatie, Biologie 1, Muziek en nog wat extra invulling. Ik heb het dus voor elkaar gekregen om geen vreemde taal in mijn pakket te kiezen. Ik heb hier ook tot dusver geen spijt fijn.
In jouw geval, je wilt naar hotelschool, heb je waarschijnlijk wel een tweede vreemde taal nodig (Duits12, Frans12 of een andere vreemde taal die misschien op jouw school aangeboden wordt).
Maar als je het echt niet ziet zitten zo'n taal, zijn er 2 opties, je kan eerst je middelbare school afmaken en vervolgens een taalcursus doen. Hier focus je dus alleen op de taal en heb je geen andere vakken die je tijd "opeten". Wat je ook kan doen, is dat op sommige Hotelscholen een taalcursus aangeboden wordt. Indien je dus wel de andere benodigde vakken en het niveau hebt willen ze je nog dus wel overwegen om een je een bijscholingscursus te geven. Dit kan gewoon tijdens je opleiding op de hotelschool. Het nadeel hiervan is dus wel dat het tijdens je opleiding is en je het dus wat drukker heb...

Oke nog een gedeelte. Ik weet niet of je naast de hotelschool nog geinteresseerd ben in meer economische richting; eigen bedrijf, leiding geven, organiseren e.d. Of meer in talen, buitenland, PR, journalistiek. Indien je dus meer geinteresseerd bent in economie is het verstandig om EM kiezen. Indien je socialere dingen wilt gaan doen kan je voor CM kiezen.

Maar om een lang verhaal kort te maken, je moet er niet over piekeren. In dit schooljaar wordt je nog genoeg informatie aangeboden. Je gaat met een decaan praten en ook nog een aantal testjes doen. Hier komt dan een aardig beeld uit over je profielkeuze.

Hopelijk heb je hier wat aan

Oeps het is geen kort verhaaltje geworden
Ads door Google
Oud 16-02-2007, 15:44
Metal-Hoofd
Metal-Hoofd is offline
E&M met Scheikunde 1,2, Wiskunde B1 en Biologie 1.

Je moet toch wat als CKV vakken je niet liggen, je moeite hebt met talen en het net weet te fixen met de exactere vakken
__________________
Never More Nevermore
Oud 16-02-2007, 15:47
Ray
Avatar van Ray
Ray is offline
Ik hou van opties open houden dus doe ik NT met ec1, m&o en Lo2, kan ik alle kanten behalve de zorg/biologie mee op.

Edit: Lo2 doe ik erbij omdat ik nogal verslaafd aan sporten heb, dus puur omdat ik d'r lol in heb
__________________
Chaos unleashed..

Laatst gewijzigd op 16-02-2007 om 19:12.
Oud 16-02-2007, 16:53
Verwijderd
k moet dit jaar ook kiezen en k ga NG (/NT) doen. K keek naar welke vakken k leuk vond en waar k goed in was. Natuurlijk moet je ook kijken naar wat je uiteindelijk wilt gaan doen, ik wil iets met planten oid gaan doen, dus lag NG voor de hand. Als je bijvoorbeeld iets in de verkoop wilt gaan doen, lijkt EM me wel handig.

En verder kies ik er nog MNO en economie bij, kan k altijd nog een andere kant op (dus ongeveer net als X-Ray)
Oud 16-02-2007, 17:58
Verwijderd
Ik doe dit jaar examen in het profiel Natuur en Techniek met muziek en bio1. Ik heb het ooit gekozen omdat ik iedereen zei dat ik het toch nooit zou kunnen, en ik wiskunde stiekem heel erg leuk vind.

Achteraf, denk ik dat het een goede keuze was, alhoewel met EM had ik zoveel meer tijd gehad voor meer dingen naast school, maar ik denk dat ik mijzelf met NT toch het meeste vermaakt heb en nu kan ik gelukkig een studie gaan doen die leuk en interessant is, en waar je NT voor nodig hebt

Als je nog niet weet wat je wil gaan doen én breed geinteresseerd bent, (dus ook in NT) raad ik je aan te kiezen voor NT, het geeft je ontzettend veel mogelijkheden, maar vooral omdat je maatschappij-dingen er altijd bij kan doen.

Maatschappij zaken zoals het lezen van de krant, het kijken van nova / allerlei andere nieuws/maatschappijprogramma's en het actief zijn op allerlei gebieden of het verdiepen in geschiedenis. Dat kan je naar mijn idee veel gemakkelijker "thuis" doen, dan natuurkunde en wiskunde.
Oud 17-02-2007, 19:23
SoMe-One88
SoMe-One88 is offline
Citaat:
Shoney schreef op 14-02-2007 @ 12:05 :
Aloháa..

Welk profiel hebben jullie [gedaan]??
Ik heb n&g gekozen met aardrijkskunde en spaans in het vrije deel
Oud 17-02-2007, 19:27
fromBALKAN :D
*Stikjaloers wordt op Havisten en VWO'ers *
Oud 19-02-2007, 08:05
Shoney
Avatar van Shoney
Shoney is offline
Citaat:
SoMe-One88 schreef op 17-02-2007 @ 20:23 :
Ik heb n&g gekozen met aardrijkskunde en spaans in het vrije deel
Even over dat spaans.. ik doe nu 3Havo en ik zou volgend jaar ook wel Spaans willen by E&M. Kan dat denk je??
__________________
Misschien had ik iets creatiever moeten zijn’
Advertentie
Oud 19-02-2007, 08:11
Shoney
Avatar van Shoney
Shoney is offline
Citaat:
Flowerless schreef op 16-02-2007 @ 13:29 :
Hallo,

Ik zal even een kort verhaaltje typen hoe ik heb het aangepakt. (Ben er uiteindelijk wel tevreden over.)
De profielen, CM, EM, NG, NT..
Bij NG en NT zit je met scheikunde en natuurkunde. Dingen die ik niet echt ziet begrijp ik niet zo makkelijk. Deze profielen vielen dus al af.
CM leek mij ook te moeilijk omdat ik absoluut geen talenknobbel heb.
Uiteindelijk bleef EM dus over. Ik heb nu Economie en Maatschappij, Economie 12, Managment en Organisatie, Biologie 1, Muziek en nog wat extra invulling. Ik heb het dus voor elkaar gekregen om geen vreemde taal in mijn pakket te kiezen. Ik heb hier ook tot dusver geen spijt fijn.
In jouw geval, je wilt naar hotelschool, heb je waarschijnlijk wel een tweede vreemde taal nodig (Duits12, Frans12 of een andere vreemde taal die misschien op jouw school aangeboden wordt).
Maar als je het echt niet ziet zitten zo'n taal, zijn er 2 opties, je kan eerst je middelbare school afmaken en vervolgens een taalcursus doen. Hier focus je dus alleen op de taal en heb je geen andere vakken die je tijd "opeten". Wat je ook kan doen, is dat op sommige Hotelscholen een taalcursus aangeboden wordt. Indien je dus wel de andere benodigde vakken en het niveau hebt willen ze je nog dus wel overwegen om een je een bijscholingscursus te geven. Dit kan gewoon tijdens je opleiding op de hotelschool. Het nadeel hiervan is dus wel dat het tijdens je opleiding is en je het dus wat drukker heb...

Oke nog een gedeelte. Ik weet niet of je naast de hotelschool nog geinteresseerd ben in meer economische richting; eigen bedrijf, leiding geven, organiseren e.d. Of meer in talen, buitenland, PR, journalistiek. Indien je dus meer geinteresseerd bent in economie is het verstandig om EM kiezen. Indien je socialere dingen wilt gaan doen kan je voor CM kiezen.

Maar om een lang verhaal kort te maken, je moet er niet over piekeren. In dit schooljaar wordt je nog genoeg informatie aangeboden. Je gaat met een decaan praten en ook nog een aantal testjes doen. Hier komt dan een aardig beeld uit over je profielkeuze.

Hopelijk heb je hier wat aan

Oeps het is geen kort verhaaltje geworden
Okee dankjewel voor je mooie Verhaal(tje). Ik heb hier idd veel aan! maar zal ik er geen spyt van krijgen als ik geen 2e vreemde taal heb??
__________________
Misschien had ik iets creatiever moeten zijn’
Oud 19-02-2007, 08:21
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik heb N&G gedaan met economie 1 en informatica

N&G was voor mij handig omdat ik iets met dieren wilde doen. Economie komt altijd wel van pas en informatica was mijn nerdkant die ook geprikkeld wilde worden
__________________
<):o)
Oud 19-02-2007, 08:21
Shoney
Avatar van Shoney
Shoney is offline
Mensen... Dank voor jullie hulp! Ik kies voor E&M met Duits en M&O
__________________
Misschien had ik iets creatiever moeten zijn’
Oud 19-02-2007, 14:19
Verwijderd
Citaat:
Shoney schreef op 19-02-2007 @ 09:21 :
Mensen... Dank voor jullie hulp! Ik kies voor E&M met Duits en M&O
Oké, dan doe ik er een slotje op
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Help! profielkeuze!
scholier3eklas
1 29-06-2012 10:18
Algemene schoolzaken verkeerde profielkeuze, en nu?
Viickie
131 21-07-2009 16:34
Algemene schoolzaken Profielkeuze
-kikatje-
10 17-10-2006 07:19
Algemene schoolzaken [profielkeuze] invulling van het vrije deel
Verwijderd
51 18-04-2004 16:40
De Kantine karakter voorspeller
I love stars
264 15-04-2004 16:05
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 18:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:11.