Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2008, 09:38
Verwijderd
Omdat hier nog geen topic over is:

In het realityprogramma ‘71° Noord’ beginnen vijf Bekende Nederlanders en vijf Bekende Vlamingen aan een lange, afmattende tocht van 2.500 kilometer vanuit het zuiden van Noorwegen met slechts één doel: deze Noordkaap te bereiken.

De groep avonturiers die de strijd aangaat met de extreme kou, de uitputting en natuurlijk met elkaar is zeer divers te noemen. Zo wordt Nederland vertegenwoordigd door judoka en presentator/DJ Dennis van der Geest, meervoudig wereldkampioen (kick)boksen en Hollywood filmster Lucia Rijker, kunstenares/presentatrice/DJ en oud-Olympisch hockeyster Margje Teeuwen, zanger/componist Xander de Buisonjé en Kim Feenstra, winnares van Holland’s Next Top Model 2007.

Het Vlaamse deel van de groep bestaat uit Stefan Everts (meervoudig wereldkampioen motorcross), Maya Detiège (gemeenteraadslid Antwerpen), Anne-Marie Ilie (Miss Belgian Beauty 2007), Herr Seele (kunstenaar, striptekenaar en presentator) en Stijn Peeters (architect en manager van broer Bart Peeters).
De tocht wordt verdeeld in negen avontuurlijke etappes die de deelnemers te voet, op ski’s, met hondensleeën, op sneeuwscooters of in kajaks afleggen. Aan het begin van elke etappe worden er twee groepen samengesteld. Zij krijgen van presentatoren Ernst-Paul Hasselbach en Evi Hanssen een opdracht waarbij oriëntatie, uithoudingsvermogen en tactisch inzicht tot het uiterste op de proef worden gesteld en samenwerking essentieel is.

De groep die deze opdracht wint, krijgt een speciale comfortprijs, zoals bijvoorbeeld een welkome warme maaltijd of een luxe overnachting. Echter, ook al moeten de deelnemers samenwerken om hun einddoel te bereiken, ‘71° Noord’ is ook een individuele afvalrace. Na elke etappe moet namelijk één deelnemer de groep verlaten en naar huis vertrekken.



Uitzending is iedere donderdag van 20.30 - 21.30 uur, RTL 5.

Bron: http://www.rtl.nl/reality/71gradennoord/home/

Wie kijkt het en wat vinden jullie ervan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-04-2008, 09:40
Verwijderd
Ik vind het best leuk!
Weer eens wat anders dan op een tropisch eiland of in een drukke stad.
Er zitten wel best gevaarlijke opdrachten tussen, zoals dat ijszwemmen maar dat maakt het ook wel weer spannend.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2008, 10:41
Miss Pannekoek
Miss Pannekoek is offline
Ja ik ben ook wel fan!
Heb tot nu toe nog elke aflevering gezien en ook ik vind de opdrachten erg gaaf!! Dat ijszwemmen was mij écht niet gelukt... heb sowieso een hekel aan kou haha
Met citaat reageren
Oud 04-04-2008, 14:16
Verwijderd
Ik vind het cool
Met citaat reageren
Oud 04-04-2008, 16:23
Verwijderd
Ik vond dat ijszwemmen ondanks de begeleiding wel een beetje te ver gaan eigenlijk. Maar verder is het voor zover ik het heb gezien wel een leuk programma.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2008, 16:09
Verwijderd
Zijn dit soort reis-/survivalprogramma's met BN'ers nou nog steeds niet afgelopen?
Met citaat reageren
Oud 19-04-2008, 16:14
xXLinaXx
xXLinaXx is offline
Ik kijk het...Het is erg leuk
Ik vind het wel erg jammer dat Kim eruit ligt want was voor haar...
Met citaat reageren
Oud 19-04-2008, 18:03
Verwijderd
Ik moest wel lachen om dat ijsblokjes vervoeren
En inderdaad jammer dat Kim er uit is, vond haar toch wel grappig met haar opmerkingen.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2008, 14:30
xXLinaXx
xXLinaXx is offline
Citaat:
Ik moest wel lachen om dat ijsblokjes vervoeren
En inderdaad jammer dat Kim er uit is, vond haar toch wel grappig met haar opmerkingen.
haha jaa ik ook dat was wel leuk
Jaa echt jammer, haha ze was idd wel grappig
Met citaat reageren
Oud 20-04-2008, 18:07
Verwijderd
Wat is er de vorige aflevering allemaal gebeurd? Want ik heb het niet gezien.
Die keer daarvoor vond ik de Belgen wel erg lief, dat ze in dat huisje erbij mochten!
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 11:51
Miss Pannekoek
Miss Pannekoek is offline
afgelopen donderdag moesten ze weer in twee teams een enorme berg beklimmen en op de top een vlag planten. Wie als eerste dan weer beneden was won de opdracht.

Maya, Xander en Dennis hebben de top niet gehaald, want Xander had enorme last van zijn rug en ze zijn als groep weer naar beneden gegaan. Ze hebben nog wel een nachtje overnacht op die berg, alleen weinig geslapen aangezien die lavo half opgezet was en er een stevig windje stond... zo'n windkracht 10, best heftig

Kim, Stijn en Stefan hebben de top op 70meter niet gehaald, maar dat kwam omdat ze erg veel last hadden van die enorme storm en ze konden 'wegens veiligheidsredenen' niet verder naar boven. Ze wonnen de opdracht echter wel en als 'beloning' mochten ze ieder 5 minuten naar huis bellen. Dennis vroeg toen aan Stein of hij mocht bellen aangezien het heel slecht ging met zijn schoonvader. Dat mocht van Stijn, die had immers vorige keer al kunnen bellen.

Daarna mochten ze met z'n allen plaatsnemen in een hottub, vooral Xander was hier erg blij mee! Toch moesten ze nog een opdracht uitvoeren. Ze moesten in teams van twee zoveel mogelijk ijsblokjes vervoeren over zo'n 10 meter zonder hun handen daarmee te gebruiken. Dus dat betekende uit de hottub en ijsblokjes in je zwembroek laden... hilarisch! Of zoals Dennis het zo mooi zei: 'Ja, die ijsblokjes die blijven overal aan vastzitten en dat doen ze dus ook IN je zwembroek...' Xander en Stijn wonnen die oprdracht en na overleg heeft Stijn immuniteit gekregen voor de komende eliminatie.

Xander zijn rug was zodanig scheef gaan staan dat ie gekraakt moest worden. Als dat niet zou helpen dan moest hij opgeven. Gelukkig hielp t kraken wél en werd Kim tijdens de eliminatie naar huis gestuurd. Hier had ze overigens zelf om gevraagd dus erg shocking was het niet.

Pff... gelukkig ben ik geen fan van het programma haha

Laatst gewijzigd op 21-04-2008 om 15:44. Reden: tnx fleurop :bloos: ;)
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 13:39
Fleurop
Avatar van Fleurop
Fleurop is offline
Stijn met een lange ij.

Maar ik volg het ook. Erg leuk programma, valt me niks tegen.
Leuke mensen ook.
Heb erg moeten lachen om Kim, jammer dat ze eruit is.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 09:36
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Kim maakte het programma zo leuk, jammer dat ze eruit wilde.
Dat skieen vorige week was zó grappig om te zien
Met citaat reageren
Oud 26-04-2008, 16:36
xXLinaXx
xXLinaXx is offline
haha ja hé, ik vind 71 graden noord minder leuk zonder kim. Ik blijf het wel volgen natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 02-05-2008, 10:58
Miss Pannekoek
Miss Pannekoek is offline
Dag Maya!

Gelukkig was deze eliminatie niet voorspelbaar...
En ik mis Kim

Dennis had nog mooie opmerking op het laatst tegen Maya: 'Oh wil je er even inklimmen..??' Dennis de teddybeer , droogkloot...
Met citaat reageren
Oud 02-05-2008, 13:16
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Citaat:
Ik vind het koel
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 02-05-2008, 13:38
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Ik ben echt benieuwd hoe dat gegaan is, 4 mannen al weken seksloos nu met 1 vrouw in een tent in the middle of nowhere
Met citaat reageren
Oud 02-05-2008, 17:47
Verwijderd
Ik denk dat Xander of Stijn wint.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-05-2008, 23:13
muziekvlinder
Avatar van muziekvlinder
muziekvlinder is offline
ik gun het xander eigenlijk het meest, hij beleeft echt plezier eruit
__________________
a pill-popping jukebox
Met citaat reageren
Oud 16-05-2008, 07:43
Verwijderd
Oeh Xander heeft gewonnen, maar ik gunde ze het allebei wel.
Wat heeft ie trouwens gewonnen? Alleen dat beeldje en de eer ofzo?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2008, 14:26
Miss Pannekoek
Miss Pannekoek is offline
Jaaaa Xander!!!
Maar gunde het ze alledrie wel, want wat hebben die afgezien zeg... pfffff ik moet er niet aan denken!? Kou is echt niets voor mij
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Algemeen topic voor televisieprogramma's zonder eigen topic
Verwijderd
284 26-09-2011 10:17
De Kantine Dit topic is geopend door de Minister van Saaiciale Zaken en Werkgelegenheid; #829
Piet Hein
500 22-01-2010 17:00
De Kantine Saainta Claus is coming to town. 766
Missy
500 11-12-2009 21:17
Films, TV & Radio Expeditie Robinson
Verwijderd
170 11-12-2008 21:26
Films, TV & Radio Ernst-Paul Haselbach verongelukt
IEMOW-KOR
43 17-10-2008 18:28
De Kantine I thought everyone heard that the saai is the word! #373
TopDrop
500 11-10-2008 23:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:22.