Oud 02-12-2009, 23:03
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Voor al je vragen over de pil!

En kijk vooral ook op www.pilvergeten.nl voor nuttige adviezen als je de pil vergeten bent in te nemen
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 02-12-2009, 23:03
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
En nog even de laatste post uit het vorige topic van Heksjuh:

Ik slik sinds kort de pil en ben net overgestapt op Microgynon 20. Ik moet nog 6 pillen slikken, maar ik heb nu al twee/drie dagen last van bruinige afscheiding en buikkrampen, wat vandaag echt heeft doorgezet in een doorbraakbloeding. Ik heb er niet zoveel zin in om twee weken lang ongesteld te zijn en vooral op de bijbehorende pijntjes zit ik niet te wachten, dus ik vraag me af wat ik nu het beste kan doen: stoppen zodat ik nu echt ongesteld wordt of de strip afmaken? Als ik nu stop, is de kans dan groter dat ik dit volgende maand weer heb dan als ik nu de strip afmaak?
Ik weet dat ik niet meer veilig ben als ik nu stop, maar dat is verder geen probleem.
__________________
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 02-12-2009, 23:05
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
@ Heksjuh: ik zou ondanks de doorbraakbloeding toch de pilstrip afmaken, want ander went je lichaam niet aan de nieuwe pil.

Overigens ben je wel gewoon beschermd tegen zwangerschap als je toch een stopweek inlast en na een week weer begint (stoppen in week 3 mag gewoon)
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 03-12-2009, 09:15
Verwijderd
Doorbraakbloedingen in de eerste strip van een nieuwe pil komen vaak voor, bij rond de 10%. Dus het zegt ook niets over hoe je in het vervolg op deze pil zal reageren. Dit ter geruststelling
Oud 03-12-2009, 13:05
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik neem aan dat vragen over de nuvaring ook hierin mogen?


Ik gebruik nu al een tijdje de nuvaring. En ik ben er heel tevreden mee. Maar sinds ik die gebruik ruikt mijn vagina eigenlijk altijd naar sperma Zijn er meer mensen die dit hebben? Ik haal nu bijna dagelijks de ring eruit om resten sperma die erachter blijven zitten weg te spoelen. Heb ik te vaak seks voor de nuvaring of doe ik iets anders verkeerd? Want met de pil had ik nergens last van.
Oud 03-12-2009, 16:50
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ik neem aan dat vragen over de nuvaring ook hierin mogen?


Ik gebruik nu al een tijdje de nuvaring. En ik ben er heel tevreden mee. Maar sinds ik die gebruik ruikt mijn vagina eigenlijk altijd naar sperma Zijn er meer mensen die dit hebben? Ik haal nu bijna dagelijks de ring eruit om resten sperma die erachter blijven zitten weg te spoelen. Heb ik te vaak seks voor de nuvaring of doe ik iets anders verkeerd? Want met de pil had ik nergens last van.
nuvaringvragen horen hier idd ook.

Ik heb ook de nuvaring, en ik heb eerlijk gezegd nergens last van. Wat wel zo is, is dat je eigen afscheiding aan die nuvaring kan blijven hangen, en daardoor een geurtje kan produceren. Ik denk dat ik wel weet welk geurtje je bedoelt, en dat zit volgens mij meer vast aan jouw eigen afscheiding die reageert op de nuvaring dan dat het sperma blijft "hangen".
Maar als het toch sperma is, kan je daar ook best een klein experiment aan wagen: haal hem gewoon iedere keer voor de seks eruit en stop hem er, als je zegmaar "uitgelekt" bent, weer in. Wie weet dat het dan weg is.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 03-12-2009, 19:44
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Ik heb even een zwangerschapstest gehaald, ik denk niet dat ik zwanger ben, maar gewoon voor de zekerheid

Ik ben 2 weken geleden de pil vergeten, toen had ik er al 21 geslikt, maar ik slik altijd 2 strippen achter elkaar dus ik ben direct doorgegaan met een nieuwe strip.

Ik heb ook 2 weken geleden seks gehad (ik wist toen al dat ik de pil zou gaan vergeten want ik had ze bij mn ouders laten liggen, dus hebben we het met condoom gedaan maar die is afgegleden). Als ik nu een testje doe, is de uitslag dan betrouwbaar? In principe had ik namelijk 2 weken geleden een stopweek in kunnen lassen....

De bijsluiter zegt namelijk iets over 19 dagen na onbeschermde seks? (of de 1e dag dat je ongesteld had moeten worden, maar ik slik al jaren 2 strippen achter elkaar dus misschien is mijn lichaam daar aan gewend?)
Oud 03-12-2009, 20:05
Verwijderd
Die dag dat je ongesteld had moeten worden is niet relevant als je de pil gebruikt, want je hebt dan geen menstruatiecyclus (alleen een onttrekkingsbloeding in de stopweek). Dus ga maar uit van 19 dagen na onbeschermde seks.
Oud 03-12-2009, 20:30
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Ik heb net een test gedaan maar die is mislukt (er is geen enkel streepje te zien) en ik begrijp dus dat het nu ook nog te vroeg zou zijn...

Waar verkopen ze de goedkoopste dan? Ik had die van Etos eigen merk maar ik heb dus zojuist 7,5 euro weggegooid
Ik heb precies gedaan wat er in de bijsluiter van de pil stond dus eigenlijk zou zo'n test toch overbodig zijn maar dan weet ik het tenminste 100% zeker (na al die enge verhalen in het L&R babytopic...)
Oud 03-12-2009, 21:51
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Heb ooit gehoord dat je bij de Kruidvat er twee voor vijf euro hebt dus dat is niet duur
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 04-12-2009, 00:45
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Heet de MAP Norlevo trouwens? Meende een keer zoiets gelezen te hebben...Die zag ik namelijk bij de Etos achter de toonbank staan, bij een gevalletje oeps is dat misschien handiger dan de apotheek
Oud 04-12-2009, 12:04
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Het heet inderdaad Norlevo
Ik wist niet dat je die ook bij de drogist kon halen. Wat kost zoiets daar?
Oud 04-12-2009, 13:56
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je kan hem idd ook bij de drogist halen, zonder recept. Kost dacht ik iets van 15 euro maar dat weet ik absoluut niet zeker en heb ik alleen ooit ergens gelezen, dacht ik

Apotheek is volgens mij net zo handig want daarvan is er iig altijd een open.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 04-12-2009, 14:03
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Dat is wel duur zeg! Denk dat ik toch maar bij de apotheek haal. Daar krijg ik hem tenminste gratis mee vanwege verzekering enzo.
Oud 04-12-2009, 21:01
Cathelijne
Cathelijne is offline
Ik ben in de zomervakantie de pil gaan slikken. Ik ben op mijn 11e voor het eerst ongesteld geworden. Het was altijd 1 keer in de 5 weken. En ik kon het bijna op het uur uitrekenen. Daarbij was het heel erg heftig en werd het ook steeds heftiger. Ik zit nu in mn examenjaar en ik kan het gewoon niet hebben als ik in een toetsweek o.i.d een paar dagen thuis moet blijven omdat ik zoveel last van pijn, misselijkheid, duizeligheid en bloedingen heb. Daarom ben ik de pil gaan slikken. Het is nu veel minder heftig en het is ook meer regelbaar geworden; mocht het niet goed uitkomen om ongesteld te zijn dan kan ik altijd doorgaan met het innemen. Ik ben er erg blij mee. Had trouwens ook geen bijwerkingen.
Oud 05-12-2009, 16:43
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Dat is wel duur zeg! Denk dat ik toch maar bij de apotheek haal. Daar krijg ik hem tenminste gratis mee vanwege verzekering enzo.
Is dat zo? Anders zou ik gewoon het bonnetje van de drogist opsturen naar je verzekering, misschien krijg je het dan wel terug.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 05-12-2009, 19:34
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
De morning-afterpil van Norlevo kost idd 14,95 euro bij de drogist of apotheek. Vrouwen onder de 21 jaar kunnen 'm vergoed krijgen als ze van tevoren 'n receptje hebben gehaald bij de huisarts, dus achteraf declareren heeft geen zin .
__________________
En dat meen ik!
Oud 07-12-2009, 13:25
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
De morning-afterpil van Norlevo kost idd 14,95 euro bij de drogist of apotheek. Vrouwen onder de 21 jaar kunnen 'm vergoed krijgen als ze van tevoren 'n receptje hebben gehaald bij de huisarts, dus achteraf declareren heeft geen zin .
Ik krijg het bij de apotheek gratis mee. Hij wordt dus vergoed door de verzekering. Mijn leeftijd maakt daarbij niet uit. Ik hoef zelf in ieder geval niks te betalen en hoef nooit een recept of wat dan ook te halen.

Ik denk dat het per verzekering verschilt dan.
Oud 07-12-2009, 23:04
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Ohw . Ik had 't op deze website voor je opgezocht en daarom dacht ik 't 'n standaardregel was.
__________________
En dat meen ik!
Oud 08-12-2009, 20:07
kleinmeisje
Avatar van kleinmeisje
kleinmeisje is offline
meer info over de morning-afterpil: http://www.noodpil.nl
zie ook tips oa link naar recept voor MAP
__________________
wie zwijgt stemt toe
Oud 14-12-2009, 15:43
Azucena
Avatar van Azucena
Azucena is offline
3 Weken geleden heb ik de pil gekregen via de huisarts. Hij adviseerde om de eerste drie maanden de pil normaal, dus zonder doorslikken, te slikken. Ik heb de pil nu nog niet geslikt omdat ik nog niet ongesteld ben geweest, maar dat wel deze week zou moeten worden. Alleen ga ik vrijdag naar mijn vriend, hij woont in Engeland, en ik ben dan liever niet ongesteld. Kan het kwaad om nu te beginnen met de pil slikken, 3 weken doorslikken en dan een stopweek in te lassen? Of moet ik gewoon echt wachten tot het einde van mijn komende menstruatie?
Oud 14-12-2009, 17:38
Verwijderd
Citaat:
3 Weken geleden heb ik de pil gekregen via de huisarts. Hij adviseerde om de eerste drie maanden de pil normaal, dus zonder doorslikken, te slikken. Ik heb de pil nu nog niet geslikt omdat ik nog niet ongesteld ben geweest, maar dat wel deze week zou moeten worden. Alleen ga ik vrijdag naar mijn vriend, hij woont in Engeland, en ik ben dan liever niet ongesteld. Kan het kwaad om nu te beginnen met de pil slikken, 3 weken doorslikken en dan een stopweek in te lassen? Of moet ik gewoon echt wachten tot het einde van mijn komende menstruatie?
Het is sowieso niet zo zinnig om te wachten tot het einde van je menstruatie.
De pil is meteen veilig als je begint met slikken op de 1e dag van je menstruatie. Hij is veilig na 7 dagen (sommige artsen houden 28 dagen aan) als je op welke andere dag dan ook begint. Nu beginnen kan dus geen kwaad, maar je bent dit weekend dan nog niet beschermd tegen zwangerschap.
Heeft je huisarts uitgelegd hoe de pil zo'n beetje werkt? Het is sowieso een goed idee om de bijsluiter goed door te lezen . Handige websites zijn www.anticonceptie.nl en www.pilvergeten.nl .

De eerste strip hebben veel meisjes wel last van spotting: onregelmatige kleine hoeveelheden bloedverlies (zo weinig dat een inlegkruisje genoeg is). Maar dat is misschien wel beter dan zeker weten dat je full-blown ongesteld wordt
En het is inderdaad wel handig om de eerste drie strips nog geen stopweken over te slaan, omdat je anders niet goed kunt beoordelen of je bijwerkingen krijgt van deze pil.
Oud 15-12-2009, 23:53
kletsteveel
kletsteveel is offline
hoi ik had een vraagje over de pil,
ik slik de diane pil en dat is de sterkste pil die je van de dokter kunt krijgen (is tenminste wat ik heb gehoord)
ik slik die pil nu al bijna 6 jaar en nog steeds wordt ik pas ongestelt als ik weer moet beginnen met een nieuwe strip. In mijn stop week wordt ik nu dus niet ongestelt en wanneer ik weer begin met de pil wordt ik ongestelt voor ongeveer 3/4 dagen.

is dit normaal of ben ik de enige die daar last van heeft??
Oud 16-12-2009, 19:19
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik gebruik Stediril 30 en mijn stopweek begint op maandag, maar ik krijg pas op vrijdag of zaterdag mijn onttrekkingsbloeding. Die dan weer stopt als ik de volgende maandag met een nieuwe stip begin.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 16-12-2009, 19:37
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik slik de Yasmin, een vrij lichte pil en wordt altijd pas donderdag of vrijdag ongesteld terwijl ik zondag mijn laatste pil slik dus het hoeft er niet aan te liggen dat je een zware pil slikt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 17-12-2009, 12:16
Verwijderd
bij mij word het elke keer langer, eerst was het 2 dagen en nu al 4 voordat ik ongesteld word en ik slik de microgynon 30
Oud 17-12-2009, 12:47
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Hoe lang hoort een doorbraakbloeding te duren? Ik begin het nu wel een beetje zat te worden namelijk. Ben nu al 3 dagen bezig. Heb het nog nooit eerder gehad dus vroeg me af hoe dat bij anderen zit.
Oud 17-12-2009, 14:06
WAT
WAT is offline
ik slik mijn laatste meestal op donderdag avond en word dan zondag avond/maandag ochtend ongesteld (al is het in de winter maanden om een of andere reden vaak op dinsdag pas). Zo weet ik tenminste dat ik niet in het weekend ongesteld ben dus 3 a 4 dagen.
Oud 17-12-2009, 20:38
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik ga morgen naar de huisarts om aan de pil te beginnen, zijn er dingen die ik vooral wel moet vragen enzo, en die de dokter allemaal moet/wil weten dan?
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Oud 17-12-2009, 23:13
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Ik ga morgen naar de huisarts om aan de pil te beginnen, zijn er dingen die ik vooral wel moet vragen enzo, en die de dokter allemaal moet/wil weten dan?
De dokter zal aan je vragen of je hem gebruikt als anticonceptiemiddel. Zo ja, dan zou er afhankelijk van het type dokter, nog een klein stukje seksuele voorlichting bij kunnen komen over dat je niet beschermd bent tegen SOA's, blabla.
Ik las laatst ergens terug dat sommige artsen je wegen voordat je de pil krijgt, dat was bij mij niet het geval overigens.
Verder zal hij je waarschijnlijk een receptje voor 3 maanden meegeven, omdat hij daarna eerst wil horen of je geen bijwerkingen hebt gehad voordat je een nieuw, langer recept mee krijgt.

Er is volgens mij niks waar je echt naar zou moeten vragen, maar als je stiekem toch ergens vragen hebt kun je die natuurlijk altijd stellen. Wees niet bang dat je iets doms vraagt ofzo.
Mocht je met behoorlijke acné kampen dan kun je eventueel nog wel vragen of je aan de Diane35 mag. Zo niet, dan is het onnodig om een voorkeur te hebben en zou ik dat lekker aan de dokter over laten.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 18-12-2009, 12:26
Verwijderd
Citaat:
Hoe lang hoort een doorbraakbloeding te duren? Ik begin het nu wel een beetje zat te worden namelijk. Ben nu al 3 dagen bezig. Heb het nog nooit eerder gehad dus vroeg me af hoe dat bij anderen zit.
nou bij mij was t vrolijk de rest van de pilstrip lang een keer en de andere keer een week
Oud 19-12-2009, 19:26
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Hoe onwaarschijnlijk is het dat je na een aantal jaar pilgebruik (2 of 3 jaar slik ik nu ofzo?) toch nog bijwerkingen ontwikkeld waar je eerder nooit last van hebt gehad?
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Oud 22-12-2009, 10:56
Yadee
Avatar van Yadee
Yadee is offline
Vraagje, drie weken geleden ben ik begonnen met het slikken van de pil. Nooit vergeten in de nemen in die drie weken, vrijdagavond de 18e heb ik dus de laatste pil ingenomen van de strip. Nu ben ik nog steeds niet ongesteld? Na hoelang worden jullie dus ongesteld na jullie laatste pil?
En klopt het dat ik dus zaterdag weer moet beginnen met het slikken van de pil, als ik vorige week vrijdag de laatste heb ingenomen?
Sorry, 't is een beetje een onduidelijk verhaal geworden, hoop dat jullie 't snappen.
Oud 22-12-2009, 12:00
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Vraagje, drie weken geleden ben ik begonnen met het slikken van de pil. Nooit vergeten in de nemen in die drie weken, vrijdagavond de 18e heb ik dus de laatste pil ingenomen van de strip. Nu ben ik nog steeds niet ongesteld? Na hoelang worden jullie dus ongesteld na jullie laatste pil?
En klopt het dat ik dus zaterdag weer moet beginnen met het slikken van de pil, als ik vorige week vrijdag de laatste heb ingenomen?
Sorry, 't is een beetje een onduidelijk verhaal geworden, hoop dat jullie 't snappen.
iedereen heeft zijn eigen ongesteldritme, maar als je hem netjes hebt geslikt is het niet erg dat je later ongesteld wordt. Als je de pil gebruikt is het ongesteld worden niet echt ongesteld worden (als in eitje dat wordt afgestoten), maar het is een onttrekkingsbloeding (je gaat bloeden omdat je lichaam geen progesteron meer binnenkrijgt uit de pil). Het al of niet bloeden bij pilgebruik heeft dus helemaal niks te maken met het goed werken van de pil. Geen paniek dus, niks aan de hand. De een wordt pas na 5 dagen na de laatste pil ongesteld, de ander al na 2 of 3.

En ja, als je de laatste pil op vrijdag hebt ingenomen moet je de volgende week weer op zaterdag beginnen (op die manier begin je iedere strip op dezelfde dag, dus in jouw geval iedere strip op zaterdag)
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 22-12-2009, 12:45
Yadee
Avatar van Yadee
Yadee is offline
Citaat:
iedereen heeft zijn eigen ongesteldritme, maar als je hem netjes hebt geslikt is het niet erg dat je later ongesteld wordt. Als je de pil gebruikt is het ongesteld worden niet echt ongesteld worden (als in eitje dat wordt afgestoten), maar het is een onttrekkingsbloeding (je gaat bloeden omdat je lichaam geen progesteron meer binnenkrijgt uit de pil). Het al of niet bloeden bij pilgebruik heeft dus helemaal niks te maken met het goed werken van de pil. Geen paniek dus, niks aan de hand. De een wordt pas na 5 dagen na de laatste pil ongesteld, de ander al na 2 of 3.

En ja, als je de laatste pil op vrijdag hebt ingenomen moet je de volgende week weer op zaterdag beginnen (op die manier begin je iedere strip op dezelfde dag, dus in jouw geval iedere strip op zaterdag)
Oké! Bedankt voor het antwoorden!
Oud 28-12-2009, 22:06
Signy
Avatar van Signy
Signy is offline
Citaat:
Voor al je vragen over de pil!

En kijk vooral ook op www.pilvergeten.nl voor nuttige adviezen als je de pil vergeten bent in te nemen
Vervelend dat de Dianepil (cyproteronacetaat/ethinylestradiol 2/0,035) niet genoemd wordt (da's mijn pil), want het is een erg handige site.

Over laat ongesteld worden enzo: Ik slik altijd mijn laatste pil op woensdagochtend en word meestal ongesteld op zondagavond/nacht. En op donderdag dus weer een nieuwe pil, terwijl ik dan nog ongesteld ben.
__________________
MAYNARD! I rest my case --- And Colin & Ricky. --- Ik ben zo blij dat ik ben wie ik ben, dat ik ga waar ik ga, dat ik sta blablabla
Oud 31-12-2009, 12:26
Birte1991
Avatar van Birte1991
Birte1991 is offline
ik slik ook de dianepil. Slik op woensdagavond de laatste en word maandag ongesteld, en heel soms dinsdag pas. En ook ik ben als ik weer begin met een nieuwe strip nog steeds ongesteld
__________________
Perfection isn't one of my best qualities
Oud 01-01-2010, 20:33
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
iedereen heeft zijn eigen ongesteldritme, maar als je hem netjes hebt geslikt is het niet erg dat je later ongesteld wordt. Als je de pil gebruikt is het ongesteld worden niet echt ongesteld worden (als in eitje dat wordt afgestoten), maar het is een onttrekkingsbloeding (je gaat bloeden omdat je lichaam geen progesteron meer binnenkrijgt uit de pil). Het al of niet bloeden bij pilgebruik heeft dus helemaal niks te maken met het goed werken van de pil. Geen paniek dus, niks aan de hand. De een wordt pas na 5 dagen na de laatste pil ongesteld, de ander al na 2 of 3.

En ja, als je de laatste pil op vrijdag hebt ingenomen moet je de volgende week weer op zaterdag beginnen (op die manier begin je iedere strip op dezelfde dag, dus in jouw geval iedere strip op zaterdag)
Hoe komt het dan dat sommige vrouwen toch stiekem zwanger zijn terwijl ze wel gewoon een onttrekkingsbloeding krijgen als ze aan de pil zijn? Mij is altijd verteld dat de buikpijn bij ongesteldheid komt doordat de spieren in je baarmoeder samentrekken ofzo. Als daar dan een kind in zit kan dat toch nooit goed zijn voor dat kind?
Oud 01-01-2010, 22:03
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Hoe komt het dan dat sommige vrouwen toch stiekem zwanger zijn terwijl ze wel gewoon een onttrekkingsbloeding krijgen als ze aan de pil zijn? Mij is altijd verteld dat de buikpijn bij ongesteldheid komt doordat de spieren in je baarmoeder samentrekken ofzo. Als daar dan een kind in zit kan dat toch nooit goed zijn voor dat kind?
Een onttrekkingsbloeding is anders dan ongesteld zijn, alleen wordt het woord bijna nooit gebruikt omdat niemand weet wat het betekent . Omdat er geen eitje meer rijpt, menstueer je niet meer (bij menstruatie werkt je lichaam het onbevruchte eitje+slijmvlies eruit, omdat dit overbodig is). Dus je baarmoeder hoeft geen moeite te doen om dat vliesje eruit te krijgen, dus werkt de pil meestal prima tegen menstruatiepijn. Hoe een onttrekkingsbloeding verder werkt als je zwanger bent, zou ik niet weten. (artsen naamzoek, misschien vertel ik iets verkeerd)
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 02-01-2010, 00:32
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Een onttrekkingsbloeding is anders dan ongesteld zijn, alleen wordt het woord bijna nooit gebruikt omdat niemand weet wat het betekent . Omdat er geen eitje meer rijpt, menstueer je niet meer (bij menstruatie werkt je lichaam het onbevruchte eitje+slijmvlies eruit, omdat dit overbodig is). Dus je baarmoeder hoeft geen moeite te doen om dat vliesje eruit te krijgen, dus werkt de pil meestal prima tegen menstruatiepijn. Hoe een onttrekkingsbloeding verder werkt als je zwanger bent, zou ik niet weten. (artsen naamzoek, misschien vertel ik iets verkeerd)
Ja dat er geen eitje rijpt wist ik, maar ik heb nog net zo veel pijn bij mijn menstruatie (onttrekkingsbloeding dus) als voorheen. Ik heb het alleen minder vaak omdat ik altijd 2 strippen achter elkaar slik.

Wat heb ik dan als ik tijdens mijn onttrekkingsbloeding verga van de buikpijn? En mocht ik bij de 0,3 procent horen die toch stiekem zwanger wordt (ga er maar vanuit van niet ) is dat dan niet schadelijk voor een baby?
Oud 03-01-2010, 15:09
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Dat moet je aan een van de artsen hier vragen, dat zou ik niet weten .
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 04-01-2010, 13:15
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik slik sinds 3 maanden de Yasmin (daarvoor Microgynon, geswitched ivm acne). Heb de laatste keer doorgeslikt. Sinds een aantal weken heb ik nu erg gevoelige borsten. Pijnlijk, een beetje als een blauwe plek. Kan dit liggen aan het veranderen van pil, aan het doorslikken, of is het toeval en ligt het ergens anders aan?
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 04-01-2010, 16:23
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ja dat er geen eitje rijpt wist ik, maar ik heb nog net zo veel pijn bij mijn menstruatie (onttrekkingsbloeding dus) als voorheen. Ik heb het alleen minder vaak omdat ik altijd 2 strippen achter elkaar slik.

Wat heb ik dan als ik tijdens mijn onttrekkingsbloeding verga van de buikpijn? En mocht ik bij de 0,3 procent horen die toch stiekem zwanger wordt (ga er maar vanuit van niet ) is dat dan niet schadelijk voor een baby?
Je baarmoeder zelf gedraagt zich tijdens pilgebruik niet anders dan normaal. De enige reden dat het "ontrekkingsbloeding" heet is omdat je de besturing van bovenaf (je brein + hormonen) als het ware overneemt met de pil. Daarom kan er áls er een eitje is dat bevrucht raakt, dat eitje gewoon innestelen. Bij het innestelen groeien zowel de baarmoeder als het eitje naar elkaar toe, waardoor het eitje stevig vast komt te zitten (en dwars door de laag heen die normaal wordt afgestoten). Op die manier kun je dus zwanger worden én een onttrekkingsbloeding hebben. Dit is niet schadelijk voor het kindje, die is veilig verpakt in vliezen + vruchtwater en zo lang hij vast blijft zitten is er niks aan de hand. Overigens merken de meeste mensen wel dat er iets niet klopt als ze ondanks pilgebruik tot zwanger blijken (die babyhormonen vreten vanalles uit in je lichaam), het duurt alleen even voor je tóch aan de optie zwangerschap denkt.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 04-01-2010, 16:24
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ik slik sinds 3 maanden de Yasmin (daarvoor Microgynon, geswitched ivm acne). Heb de laatste keer doorgeslikt. Sinds een aantal weken heb ik nu erg gevoelige borsten. Pijnlijk, een beetje als een blauwe plek. Kan dit liggen aan het veranderen van pil, aan het doorslikken, of is het toeval en ligt het ergens anders aan?
het kan allemaal! maar het meest waarschijnlijke is, als je dit nu voor het eerst hebt bij de yasmin, dat het komt door het doorslikken.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 04-01-2010, 21:57
Verwijderd
Ik wil ook aan de pil voor ongesteldheid enzo
maar hoe regel je dat met een dokter?
Oud 04-01-2010, 22:13
Verwijderd
Citaat:
Ik wil ook aan de pil voor ongesteldheid enzo
maar hoe regel je dat met een dokter?
Nou, je belt op (meestal tussen 8 en 10) en zegt 'hoi, met mean, ik wil graag een afspraak maken' en dan zegt de assistente 'mag ik opschrijven waarom?' en dan zeg je 'voor de pil' en dan wil ze je geboortedatum weten en maakt ze een afspraak en zegt ze hoe laat je welkom bent. En daar ga je dan naar toe . Je krijgt meestal gewoon een gesprekje, soms word je gewogen en wordt je bloeddruk gemeten. Een inwendig onderzoek word in Nederland niet gedaan voor de pil.

Aan je ouders vertellen is meestal het lastige deel hoewel het gewoon om regelen van menstruatie gaat. Daar hebben ze vast wel begrip voor . Het is handig als je moeder mee gaat, want als het goed is legt de huisarts een hoop uit over de pil, en twee onthouden meer dan één.
Oud 04-01-2010, 22:16
Verwijderd
"hoi dokter ik wil aan de pil"
ok
Oud 04-01-2010, 22:18
Verwijderd
Dat heb ik vorig jaar al gedaan ik heb het heel hevig en toen zei ze; ja probeer eerst maar ipobruven maar dat helpt geen kut
Oud 04-01-2010, 22:18
Verwijderd
Dus ik weet wel waar de pil allemaal voor is dat heb ik al een keer aangehoord
Oud 04-01-2010, 22:23
Verwijderd
nou, dan zeg je 'ja ik heb al een jaar ibuprofen geprobeerd maar dat helpt niet'.
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het grote piltopic #19!
Verwijderd
500 09-06-2008 21:41
Lichaam & Gezondheid Ervaringen met Roaccutane
Methuselah
500 17-01-2007 12:41
Lichaam & Gezondheid Het grote Voeding en Gezondheid topic #36
Verwijderd
500 08-03-2005 17:24
Lichaam & Gezondheid Info over de Pil
Cootje
8 05-08-2004 22:15
De Kantine eerst vodka ice lemon, daarna witte wijn en daarna baileys, kan dat?
pieper
65 08-02-2004 13:13
Drugs & Alcohol meeting!!!
very drunk driver
124 11-04-2003 11:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:33.