Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-12-2010, 14:10
fieldgar
fieldgar is offline
Allright.. Ik denk dat ik raad nodig heb.

Mss best eerst een korte schets van mijzelf. Ben een meisje van 25 en nu bijna 2j happy single. Voorheen enkele relaties gehad. De langste was 4.5jaar. Zal direct met de deur in huis vallen.. Het laatste jaar begon ik het op te merken. Ik voelde mij precies meer aangetrokken tot meisjes.
Anyway, 4 maand geleden ben ik dan serieus verliefd geworden op een meisje. Sinds de eerste keer ik ze zag was ze mij opgevallen. Sindsdien is het alleen maar ‘erger’ geworden. Ik vroeg mij meteen af of ze op meisjes viel. Enkele weekjes later kwam ik daar pijnlijk achter. Ze heeft een vriendin. Nu 9 maand ongeveer. Zij is 19 en haar vriendinnetje 15. En ik.. ik kan haar maar niet vergeten. Ik weet het, van een relatie blijf je af, en die intentie heb ik ook. Maar ergens denk ik dat ik het haar moet vertellen. Zodat ik het los kan laten, wetende dat zij het weet en er niets mee doet.. dat zal mij dwingen om haar los te laten, om haar te vergeten. Ik denk niet dat het mij anders kan lukken. De verliefdheid is nogal heftig. Ik zie ze ook elke week. Dan sporten we samen, we zitten nl in hetzelfde sportteam. Dus haar eventjes ontwijken tot het een beetje ‘over’ is, is geen optie.

Zoveel vragen, zo weinig antwoorden. ‘k Denk wel dat het duidelijk is dat ik op meisjes val, aangezien de verliefdheid zo groot is. Al twijfel ik soms ook, omdat ik nog nooit iets gedaan heb met een meisje en iemand zei ooit eens: ‘het is niet omdat je verliefd bent op een meisje, dat je daarom lesbisch bent’. Maar dan denk ik: ‘ik weet wat ik voel voor haar, en dat is echt. Daarvoor hoef ik haar toch niet eerst te kussen’?

Dus eigenlijk twee vragen:
Moet ik het haar vertellen? Als vrienden en onder het motto: ‘eerlijk duurt het langst’.
En al denk ik dat het duidelijk is.. maar hoe weet je dat je lesbisch bent als je eigenlijk nog nooit met een meisje samen was, en je voordien altijd op jongens viel..

En dan ook, als ik eerlijk ben.. Haar vriendinnetje is nog zo jong. Ookal wil ik dat zij gelukkig is, ergens speelt het in mijn achterhoofd dat haar relatie nu mss niet voor altijd is. Oké, je kan ook uit elkaar gaan als je 20 en 30 of 70 bent. Maar 15j is wel erg jong, dus soms denk ik.. Ik weet het, het is fout om zo te denken. Maar soms speelt die gedachte nu eenmaal in mijn achterhoofd..

Elke (serieuze) reactie is ongelooflijk welkom. Want ik weet het echt ff niet meer.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-12-2010, 14:38
gerard321
gerard321 is offline
15 is erg jong? en 19 vergeleken bij jou is nog een stuk jonger, dus dat is niet echt van toepassing. en je moet eerlijk zijn. dat is het beste om te doen
Met citaat reageren
Oud 19-12-2010, 15:29
fieldgar
fieldgar is offline
Ik bedoel niet dat het leeftijdsverschil tss haar en haar vriendin te groot is (want bij mij is het idd nog groter). Ik bedoel wel dat 15 een jonge leeftijd is om dan al voor altijd samen te blijven met je eerste liefde. Al kan het natuurlijk wel..
Met citaat reageren
Oud 19-12-2010, 16:45
gerard321
gerard321 is offline
blijf gewoon met haar praten en laat haar vooral niet merken dat je verliefd op dr bent
Met citaat reageren
Oud 19-12-2010, 16:49
Verwijderd
Ik zou juist wel aangeven dat je gevoelens voor haar hebt. Maar je kunt er wel vanuit gaan dat zij op 'jonger' valt. En dat ze misschien niet zo op een ontzettend serieuze relatie zit te wachten. Stel je krijgt een relatie met haar, heeft ze er waarschijnlijk andere verwachtingen bij dan jij. Dus voordat je wat zegt kun je nadenken of je dat wel wilt.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2010, 16:55
fieldgar
fieldgar is offline
@gerard: eerst zeg je dat ik moet eerlijk zijn en nu dat ik niet mag laten blijken dat ik verliefd ben op haar. You lost me..

@Lusi: Ik weet niet of dit wel zo is. Het is een serieus meisje die niet zomaar relaties aangaat voor de lol. Ik begrijp dat ik mss al in een ietsjes verdere levenssituatie zit dan haar, maar daarom hoeft de relatie niet minder serieus te zijn. Ik vind 19 (volgend jaar 20) een mooie leeftijd om iets serieus op te bouwen..
Met citaat reageren
Oud 19-12-2010, 17:03
Verwijderd
Citaat:
@gerard: eerst zeg je dat ik moet eerlijk zijn en nu dat ik niet mag laten blijken dat ik verliefd ben op haar. You lost me..

@Lusi: Ik weet niet of dit wel zo is. Het is een serieus meisje die niet zomaar relaties aangaat voor de lol. Ik begrijp dat ik mss al in een ietsjes verdere levenssituatie zit dan haar, maar daarom hoeft de relatie niet minder serieus te zijn. Ik vind 19 (volgend jaar 20) een mooie leeftijd om iets serieus op te bouwen..
Ja natuurlijk, maar de combinatie 15-19 is waarschijnlijk helemaal niet bezig met samenwonen en welke opleiding je doet en keuzes over de toekomst maken en voor de hele wereld uit de kast zijn en kinderen en huisdieren en weetikveel. Dus de 19-jarige vindt dat waarschijnlijk prima, of zelfs gewenst. De vraag is of jij daar wél behoefte aan hebt, daarom noemde ik het even. Kan ook zijn dat het helemaal geen rol speelt.

Maar ik vind dus dat je kunt aangeven dat je haar wel leuk vindt, maar niet in de vorm vna een liefdesverklaring en Pick Me Pick Me .
Met citaat reageren
Oud 19-12-2010, 17:16
fieldgar
fieldgar is offline
Op die manier.. Het is waar wat je zegt. Op die manier zijn ze nog niet met elkaar bezig, uiteraard, en is ook niet aan de orde. Ze zijn beiden wel gewoon 'uit de kast'.

Als ik eerlijk ben.. natuurlijk hoop ik dat mijn volgende relatie 'de juiste en de laatste' is. Dus wrs zal ik al eens vaker aan huisje tuintje denken. Maar.. das dan een kwestie van geduld. Zolang ze het serieus meent, heb ik dat geduld wel. Als ze het echt met mij meent en op langelange termijn huisje tuintje ziet met mij, zou ik die 'baby-stapjes' samen met haar nemen. Geen haast bij. Zolang we maar samen kunnen zijn. :-) Net zoals zij nu eigenlijk over haar vriendin zal denken. Zij zal er ook wel eerder klaar voor zijn dan haar vriendin.

Maar goed, die gedachten zijn eigenlijk nog lang niet aan de orde. Eerst maar eens kijken of ik mijn moed bijeen kan rapen om het haar te vertellen. Want ik ben wel bang, als ik het vertel, dat ik een soort afstand of ongemakkelijkheid tussen ons ga creëren. Denk je ook niet? En dat wil ik niet.. Dus ik twijfel, ookal wil ik het haar zo hard vertellen..
Met citaat reageren
Oud 20-12-2010, 12:38
Verwijderd
Uh de afstand is er al, want je vertelt iets heel hard niet. De vraag is hoe goed je haar nu al kent en wat is het ergste dat kan gebeuren? Ze wil je niet en je zegt: ja ok jammer, ik wilde eerlijk zijn maar zeker niet jou en je vriendin uit elkaar drijven. En dan laat je haar een beetje met rust om zelf te kalmeren en haar na te laten denken en zie je na verloop van tijd hoe het gaat. Als ze kut reageert is ze sowieso stom en wil je die vriendschap niet. Als je eeuwig verliefd blijft en zij niet, wil je die vriendschap niet.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2010, 14:06
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Wat Lusi zegt. Ik zou het eerlijk vertellen.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2010, 15:24
fieldgar
fieldgar is offline
Het gaat blijkbaar eventjes niet zo goed tussen haar en haar vriendin.
Nu vraag ik mij af of dit wel een goed moment is om mijn gevoelens te vertellen.
Zo lijkt het alsof ik dat moment heb afgewacht, dat ik denk dat ik ze nu wel kan 'krijgen'.
Wat helemaal niet zo is..

Ik vind dit echt een moeilijke situatie. Ik wil gewoon eerlijk zijn, maar ik wil er nu ook niet 'tussen komen te zitten'. Verstaan jullie mij? Mss dat ik beter wacht tot ze (als het gebeurt natuurlijk) mss uit elkaar gaan en het haar dan opbiechten? Als ze nooit uit elkaar gaan, ga ik mij wel altijd afvragen: 'wat als ik het gezegd had?' ...

Maar stel, het gaat niet goed en stel zij is ook wel nieuwsgierig naar meer van mij. Ik wil niet de oorzaak van hun breuk zijn (niet dat ik de pretentie heb dat ik dit zou kunnen, maar je weet nooit..).
Met citaat reageren
Oud 29-12-2010, 01:38
Behind
Behind is offline
Het is misschien een raar, maar speel haar de link door van dit topic, zo kan ze zelf lezen wat er speelt, hoe je over dingen denkt etc.

Succes
Met citaat reageren
Oud 29-12-2010, 11:35
fieldgar
fieldgar is offline
Bedankt voor de tip. Maar als ik het haar dan toch laat weten, dan liefst irl. Zo hebben we directe feedback en kunnen we er eens over babbelen.

Vrijdag vertel ik het haar. Oh help.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2010, 01:06
FrankB93
Avatar van FrankB93
FrankB93 is offline
good luck tomorow !
Met citaat reageren
Oud 30-12-2010, 18:25
fieldgar
fieldgar is offline
Sweet. Thank you!
Met citaat reageren
Oud 31-12-2010, 17:27
Selimmm
Selimmm is offline
alsof 19 en 25 jong is.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2011, 11:02
Verwijderd
Hoe ging het?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2011, 18:26
Strueg
Strueg is offline
En er is nooit meer wat van haar vernomen......

- Einde.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-01-2011, 19:26
fieldgar
fieldgar is offline
Hmm niet zo goed.
Om 2u in de nacht had ik haar eventjes alleen en heb ik het verteld. Ze heeft zeker geluisterd naar wat ik te zeggen had en reageerde begripvol, maar veel meer feedback heb ik niet gekregen.

'k Had het moeten weten. Ze heeft een relatie, wat kon ze zeggen?

't Is in ieder geval van mijn hart. Meer kon ik niet doen. Nu moet ik haar vergeten.

Toch merci aan iedereen die mij hier advies heeft gegeven!
Met citaat reageren
Oud 04-01-2011, 11:13
Verwijderd
Je hebt gedaan wat je kon Ik neem aan dat het netjes en rustig is verlopen, dus dat stuk is ook prima. Ze weet het nu in elk geval en vanaf nu moet je het echt loslaten.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2011, 19:18
fieldgar
fieldgar is offline
Tuurlijk, alles is rustig verlopen. Ze was heel vriendelijk. Ze had het ook nog niet door, dus ik kon het goed wegsteken blijkbaar. Ik heb nu wel een beetje schrik dat er ook rondom onze vriendschap een muur zal gebouwd worden, dat ze een beetje afstand zal nemen. Zal wel zien hoe ze zaterdag tegen mij doet.

Ik moet haar idd vergeten, al heb ik nog geen idee hoe.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2011, 15:49
anne11112
Avatar van anne11112
anne11112 is offline
gelukkig is alles gvoed verlopen, waarom zou ze afstand nemen van je.??
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie hopeloos verliefd op lerares
anne1234
34 22-11-2020 19:28
Liefde & Relatie Verliefd op een jongen van net 22..
GipsyyGirl
10 23-02-2015 13:28
Verhalen & Gedichten Hopeloos verliefd...
hansjest
2 03-02-2004 16:47
Liefde & Relatie hopeloos verliefd(op een jongen)
lune
9 23-06-2003 22:31
Liefde & Relatie Net op school, nu al verliefd!!
INeedSomeone
19 02-09-2002 15:31
Liefde & Relatie Hopeloos
chanelletje
3 28-03-2002 23:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:20.