Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-09-2012, 06:47
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
De situatie: ik heb twee maanden geleden een peugeot 206, tweedehands gekocht, bij een autobedrijf. Alles nagekeken, rijdt prima in eerste instantie. Na een maandje begint ie te kraken en last van de koppeling. Heb hem daarna naar een goede garage gebracht.

Conclusie van de monteur: de auto is in slechte conditie. Misschien wel slecht genoeg dat de kosten het niet waard zijn om te repareren. Koppeling, vering en nog een heleboel dingen moeten vervangen worden. Kosten sowieso: tussen de 1000 en 2000 euro.

Ik heb al gekeken op de consuwijzer. Het bedrijf heeft de auto ook APK gekeurd. Wat zijn mijn rechten? Zou ik de kosten op het bedrijf kunnen verhalen? Ik heb geen garantie.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-09-2012, 08:10
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Hoeveel heb je voor de auto betaald? Hoe uitgebreid heb je 'm bekeken voor je hem kocht? Zitten er bij de constateringen die nu gedaan zijn, APK-afkeurpunten?
Met citaat reageren
Oud 24-09-2012, 11:09
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Als het gaat om gebreken die een gevaar voor de verkeersveiligheid opleveren en deze gebreken niet eenvoudig konden worden ontdekt bij de koop, dient het bedrijf deze gebreken te herstellen of je je geld terug te geven.

In andere gevallen gaat het er om of de auto niet de eigenschappen bezit die je ervan mocht verwachten (gelet op leeftijd, uiterlijk enz.). Een belangrijk punt zijn de mededelingen van de verkoper: wat heeft hij gezegd over de staat van de auto? En wat heb je zelf gevraagd aan de verkoper? Tot slot: wat staat er (hiervan) op papier?
Met citaat reageren
Oud 25-09-2012, 10:27
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Tsja, de conclusie van die monteur is denk ik overdreven;
Natuurlijk wil hij alles vervangen wat er maar mogelijk is, dat is voor hem werk en inkomen.
Wil je een tip top auto; vervang dan even de motor, versnellingsbak, alle vering en ophanging en dan poetst hij ook de de asbak nog even schoon. Er zijn ook gewone garages (of sloperijen) die voor een fractie een nieuwe koppelingsgroep kunnen plaatsen.

Als het een oud brikje is dat je voor weinig geld hebt gekocht, moet je niet teveel verwachten. Zolang hij door de APK is mag je verwachten dat hij veilig is.

De koppeling is misschien een kwestie van bijstellen, ik zou eerst eens naar de originele garage teruggaan voordat je een dure garage inschakelt. Best kans dat ze je uit coulance wat voor je kunnen doen, hun naam is ook belangrijk. Er zijn maar weinig dingen waarop je totaal geen garantie krijgt en dat zijn meestal dingen die je op de markt vindt, niet in een bedrijf die interesse heeft voort te blijven bestaan..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna Mens of Dier?
Rikje18
7 27-05-2012 18:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:43.