Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-10-2001, 19:50
Tidus Almasy
Tidus Almasy is offline
Ik heb een Playsation2 gekocht maar als ik hem heb aangesloten geeft hij wel beeld maar heeft het een afwijking, geen kleurafwijking ofzo maar het beeld lijkt opgeschoven. Aan de rechterkant van het tv scherm heb ik 0.75cm zwart beeld terwijl aan de linkerkant het beeld tever naar links is opgeschoven. Het beeld lijkt dus naar links geschoven te zijn. Het ligt niet aan mijn tv want de playstation1 had dit niet, ook ligt het niet aan die rood/wit/geel kabel want toen ik er een ander op aansloot was het probleem er nog. Ik heb het apparaat ook op een andere tv geprobeerd maar daar doet hij hetzelfde. Ik kan met mijn tv het beeld niet aanpassen. Het waren wel allebij 50herz tv's dus zou het kunnen dat hij op een 60 of 100 herz het probleem niet meer heeft. Hij is bij mij niet gevallen ofzo, hij gaf dit probleem altijd al.
Heeft een van jullie een playstation2 en hebben jullie dit probleem ook, of hebben alle playstation2's dit probleem?(wat mij sterk lijkt). Heeft er iemand tips? Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-10-2001, 20:56
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Je mot bij de instellingen (geen spel/DVD drin doen) daar kan je instellen hoe je beeldschermformaat enzo is...(Systeemconfiguratie - Beeldformaat)
als et goed is kan je et zo oplossen.....
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 28-10-2001, 22:48
Diablos
Avatar van Diablos
Diablos is offline
Citaat:
Tidus Almasy schreef:
Ik heb een Playsation2 gekocht maar als ik hem heb aangesloten geeft hij wel beeld maar heeft het een afwijking, geen kleurafwijking ofzo maar het beeld lijkt opgeschoven. Aan de rechterkant van het tv scherm heb ik 0.75cm zwart beeld terwijl aan de linkerkant het beeld tever naar links is opgeschoven. Het beeld lijkt dus naar links geschoven te zijn. Het ligt niet aan mijn tv want de playstation1 had dit niet, ook ligt het niet aan die rood/wit/geel kabel want toen ik er een ander op aansloot was het probleem er nog. Ik heb het apparaat ook op een andere tv geprobeerd maar daar doet hij hetzelfde. Ik kan met mijn tv het beeld niet aanpassen. Het waren wel allebij 50herz tv's dus zou het kunnen dat hij op een 60 of 100 herz het probleem niet meer heeft. Hij is bij mij niet gevallen ofzo, hij gaf dit probleem altijd al.
Heeft een van jullie een playstation2 en hebben jullie dit probleem ook, of hebben alle playstation2's dit probleem?(wat mij sterk lijkt). Heeft er iemand tips? Alvast bedankt.
als je de kabel gebruikt die je erbij hebt gekregen, dus de A/V aansluiting. dan mag het beeld normaal gesproken niet scheeft staan. dit kan aan de afstelling van je tv liggen, kan ook zijn dat het video signaal in de ps2 niet goed is afgesteld. als je RGB kabel gebruikt kan het beeld ook te ver naar links staan, dit ligt niet aan de ps2 maar aan de afstelling van de tv. het is irri als je dit hebt, als het aan de tv ligt moet je de beeldbuis af gaan stellen om het te verhelpen. maar dit is niet aan te raden. dat je dit probleem met je psx niet had wil niks zeggen want het signaal van de psx is anders als die van de ps2.
__________________
Dih
Met citaat reageren
Oud 28-10-2001, 23:35
Tidus Almasy
Tidus Almasy is offline
Stom mischien, maar wat precies is een RGB kabel? Is dat die kabel met de drie stekkertjes(rood,geel,wit)? Ik gebruik in ieder geval zo'n stekker. Maar als bij mijn playstation1 mijn tv wel gewoon goed beeld geeft ligt het toch niet aan mijn tv? Ik heb mijn ps2 ook op een andere tv aangesloten maar daar was het precies hetzelfde(dat is wel een moderne tv). Ligt het dan waarschijnlijk aan mijn ps2?
Met citaat reageren
Oud 28-10-2001, 23:40
Tidus Almasy
Tidus Almasy is offline
Citaat:
D@mien schreef:
Je mot bij de instellingen (geen spel/DVD drin doen) daar kan je instellen hoe je beeldschermformaat enzo is...(Systeemconfiguratie - Beeldformaat)
als et goed is kan je et zo oplossen.....
Je kunt er inderdaad beeldgrootte aanpassen maar geen beeld centreren ofzo.

Met citaat reageren
Oud 29-10-2001, 00:36
Diablos
Avatar van Diablos
Diablos is offline
Citaat:
Tidus Almasy schreef:
Stom mischien, maar wat precies is een RGB kabel? Is dat die kabel met de drie stekkertjes(rood,geel,wit)? Ik gebruik in ieder geval zo'n stekker. Maar als bij mijn playstation1 mijn tv wel gewoon goed beeld geeft ligt het toch niet aan mijn tv? Ik heb mijn ps2 ook op een andere tv aangesloten maar daar was het precies hetzelfde(dat is wel een moderne tv). Ligt het dan waarschijnlijk aan mijn ps2?
dan gebruik jij de A/V kabel. als je een tv met scart aansluiting hebt die RGB verwerkt(staat in de handleiding van de tv), raad ik je aan een RGB kabel te kopen(in de ps2 handleiding kun je opzoeken wat voor een kabel dat is).een RGB kabel is een kabel die het RGB signaal door geeft, deze kabel zal je beeld echt aanzienlijk verbeteren omdat en misschien ook het probleem met je tv verhelpen. je op www.psxshop.nl een speciale ps2 RGB kabel kopen, hij is wat prijzig met verzend kosten ongeveer 60 gulden maar zeker de moeite waard, als je het probleem ook houd met die kabel moet je er mee terug gaan naar de winkel waar je hem hebt gekocht en zeggen wat je probleem is, want dan ligt het waarschijnlijk aan je ps2.. hebben ze hem misschien niet goed afgesteld ofzo.

__________________
Dih
Met citaat reageren
Oud 29-10-2001, 15:58
Tidus Almasy
Tidus Almasy is offline
Bedankt voor je hulp, echt harstikke tof dat je effe de moeite hebt genomen om me te helpen. Thnx!
Met citaat reageren
Oud 29-10-2001, 16:00
Diablos
Avatar van Diablos
Diablos is offline
Citaat:
Tidus Almasy schreef:
Bedankt voor je hulp, echt harstikke tof dat je effe de moeite hebt genomen om me te helpen. Thnx!
no problem
__________________
Dih
Met citaat reageren
Oud 01-11-2001, 17:50
Tidus Almasy
Tidus Almasy is offline
Zijn er nog mensen die dit probleem ook hebben?
Met citaat reageren
Oud 03-11-2001, 16:07
ph84
ph84 is offline
Heb je dat ding aangesloten via RGB? Als dat zo is kun je het beeld naar links of rechts verschuiven op de meeste moderne tv's
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [Router] hosten
W00t@n00bs
24 24-07-2004 20:40
Software & Hardware [Playstation] PS2 -> PC converter probleem
IEMOW-KOR
2 12-05-2004 11:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:18.