Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-03-2014, 17:06
Nick-Mads
Nick-Mads is offline
Hoihoi. Mijn vriend en ik gaan na de zomervakantie studeren. En wij willen graag samen een appartementje voor twee personen, of een ruime kamer voor 2 personen. In ieder geval bij elkaar wonen..... Hoe duur is dat en waar moet je NIET in Groningen willen wonen??? Of heeft iemand nog ruimte voor twee leuke spontane jongens?
Graag tips

X Nick
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-03-2014, 18:05
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Als je samen iets wilt huren kom je al gauw uit op een studio. die kun je vinden via de huurkant van funda, of via de diverse woningcorporaties (lefier bijvoorbeeld).
Een eenpersoons kamer in een studentenhuis kost al gauw zo'n 300 euro per maand. Huur je samen een appartementje, dan zit je al gauw op 700 euro.

Wat betreft de buurten zou ik wegblijven uit de oosterparkwijk en vinkhuizen en selwerd. Binnen de grachtenring zijn kamers behoorlijk veel duurder dan daarbuiten, dus ik zou daar net buiten zoeken. Ik heb zelf 4 jaar heel prettig in de oosterpoort gehuurd. Zeeheldenwijk/schilderswijk zijn ook prima. Beijum en Lewenborg zou ik als student ook vermijden. Niet omdat die wijken zo kut zijn, maar het is een behoorlijk eind fietsen vanaf het centrum en er wonen weinig andere studenten. Dan zit je tussen de gezinnetjes te koekeloeren.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 20-03-2014, 18:24
Nick-Mads
Nick-Mads is offline
[QUOTE=Pluis;33512325].........dan zit je al gauw op 700 euro. QUOTE]

Dan moeten we onze ouders dus lief aan gaan kijken........Want iedere dag een paar uur met de trein is niet te doen en willen graag samenwonen....
Met citaat reageren
Oud 20-03-2014, 18:34
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Ja maar ik denk dat je voor een 1-persoonskamer ook al gauw 300 of 350 per maand betaalt. Maar het blijft een hoop geld.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 20-03-2014, 18:49
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
ik zie dat je nog geen 18 bent, dat is ook een probleem. Veel verhuurders verhuren niet aan minderjarigen. Heel soms kun je regelen dat je ouders garant staan, maar meestal lukt dat niet. Voor een studentenkamer maakt men soms wel eens een uitzondering, maar dan woon je in je eentje. Dan kun je hoogstens kijken of je allebei een kamer kunt krijgen in hetzelfde pand.
Verder betalen studenten de huur meestal van hun studiefinanciering + een eventueel bijbaantje en/of lening bij duo. Als je huur niet te duur is (en als student <23 is dat volgens mij minder dan 300 euro per persoon) kun je ook huursubsidie aanvragen maar voor die details moet je even op www.toeslagen.nl kijken als je eenmaal een geschikte ruimte op het oog hebt.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 20-03-2014, 18:54
Nick-Mads
Nick-Mads is offline
Citaat:
ik zie dat je nog geen 18 bent, dat is ook een probleem. Veel verhuurders verhuren niet aan minderjarigen. Heel soms kun je regelen dat je ouders garant staan, maar meestal lukt dat niet. Voor een studentenkamer maakt men soms wel eens een uitzondering, maar dan woon je in je eentje. Dan kun je hoogstens kijken of je allebei een kamer kunt krijgen in hetzelfde pand.
Verder betalen studenten de huur meestal van hun studiefinanciering + een eventueel bijbaantje en/of lening bij duo. Als je huur niet te duur is (en als student <23 is dat volgens mij minder dan 300 euro per persoon) kun je ook huursubsidie aanvragen maar voor die details moet je even op www.toeslagen.nl kijken als je eenmaal een geschikte ruimte op het oog hebt.
Mads is dan al 18. Of maakt dat niet uit?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2014, 19:12
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
dan zou het huurcontract alleen op zijn naam komen te staan, maar dat betekent ook dat de verhuurder wil dat hij de huur in zijn eentje op kan brengen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 20-03-2014, 19:19
Nick-Mads
Nick-Mads is offline
En als onze ouders er garant voor staan dan is het geen probleem?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2014, 19:21
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Dat ligt eraan of de verhuurder daarmee akkoord gaat, die mag dat zelf bepalen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 20-03-2014, 19:33
Nick-Mads
Nick-Mads is offline
Ok, het is nu nog niet zover, maar we moeten het er ook nog met onze ouders over hebben.... Dank je wel voor de info

X Nick
Met citaat reageren
Oud 20-03-2014, 19:37
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het zal er ook aan liggen of hij in z'n eentje die kamer/appartement ook kan bepalen of jou daar persé voor nodig heeft. Ik zou je in elk geval inschrijven bij woningbouwverenigingen en studentenwoonnet dingen zodat je vast inschrijftijd spaart.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 20-03-2014, 20:00
Nick-Mads
Nick-Mads is offline
Jaa ok, dan schrijven we ons ook in.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2014, 14:28
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Ik heb jaren in de oosterparkwijk gewoond en me er nooit onveilig gevoeld. Het is juist een wijk die heel erg in opkomst is momenteel en nog best dicht bij het centrum. Van mensen die in Vinkhuizen wonen hoor ik ook geen rare dingen, behalve dat het ver fietsen is.

Ik zou zelf wegblijven uit Beijum en Leeuwenborg.

Voor kamers kun je denk ik, naast dingen als kamernet, het beste naar Lefier, die hebben redelijk wat studentenkamers in de stad. Je kunt redelijk snel en goedkoop een kamer krijgen in de Selwerdflats (ook van Lefier), maar deze zijn niet echt leuk om te wonen, je deelt keuken, douche en toilet met veel personen en het is er vaak niet schoon. Ik ken veel mensen die er een tijdje gewoond hebben totdat ze via hun netwerk iets beters konden vinden.
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Samenwonen en studeren in België
Famm.
14 16-10-2009 16:29
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Media en de islam
juno
20 25-11-2005 10:35
Werk, Geld & Recht kamer / parkeerplaats
MightyMarcel
12 17-10-2005 14:27
Algemene schoolzaken Kamernood Utrecht VS Groningen
Str0nk
78 12-04-2004 23:41
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen sluierverbod (betoog) Nederlands
bayirgul
12 26-03-2004 10:59
Werk, Geld & Recht Kamerbewoners: wat geven jullie uit aan eten?
Onbekende
13 25-09-2003 09:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:40.