Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-04-2003, 02:37
Verwijderd
Goedendag mijn beste wiet-vrienden ,

Ik liep laatst met mn 16 jaar een koffieshop binnen(). Ik ging nonchalant aan de bar staan en wenkte de barman. Ik vroeg hem een geeltje SP. Hij draaide zich om, deed een laatje open en haalde er een zakje uit met wat lekker ruikende groene kruiden. "12 euro," zei hij. Ik grabbelde wat in mijn broekzak en vond daar gepast 12 euro. "Dankjewel," zei hij en liep naar de kassa. Ik draaide mij om met het zakje nog in mijn hand en begon richting de deur te bewegen. Op dat moment kwam er een politie-busje voorbij gereden met twee agenten die mij (voor mijn gevoel dan) recht in mijn gezicht aankeken. Ik stopte zo snel als ik kon de wiet in mijn jas-zak. Tot mijn grote schrik minderde het busje vaart. Dit alles gebeurde in een enkele seconde. Ik liep snel de deur door en de andere kant op dan waar het politie-busje was gestopt. Ik liep heel rustig weg met de gedachte "Niet gaan rennen, dat is verdacht" door mijn hoofd razend. Na een paar meter gelopen te hebben, herinnerde ik me de twee jongens die naast de shop stonden voordat ik naar binnen ging. De twee agent keken waarschijnlijk naar hun toen ze voorbij reden aangezien het verboden is bij een koffieshop te hangen. Met de schrik nog in mijn keel liep ik verder, terug naar huis...

Nu vroeg ik mij af wa mij nou gebeurt zou zijn als die agenten inderdaad naar mij keken en waren gestopt voor mij. En vervolgens hadden gevraagd: "Ben jij niet een beetje te jong voor dat spul wat in je zak zit."

Ik zou graag een antwoord op de vraag willen hebben: Wat is de straf als je als minderjarige wordt aangehouden met 5 gram wiet in je zak. In het voorbeeld gaat het om Rotterdam, maar straffen uit andere dorpen/steden/gehuchten/gaten/streken/enz. zijn ook welkom. En ik zit niet te wachte op van die Meelman antwoorden zoals: "Jah, dan moet je maar niet gaan blowen als je nog geen 18 bent!"

Thanx!!!

Tjook ze!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-04-2003, 07:43
Verwijderd
http://www.openbaarministerie.nl/pub...gs/drugsrl.htm

De grens van wat gedoogd wordt ten aanzien van de verkoop van hennepprodukten door de coffeeshops is gesteld op 5 gram. Het ligt in de rede in beginsel eenzelfde grens te hanteren ten aanzien van het bezit van hennepprodukten. Tot 5 gram, de geringe hoeveelheid voor eigen gebruik, wordt derhalve politiesepot toegepast.

Gewoon inleveren dus, maar als je mazzel hebt doen ze niets.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 11:50
ook harrie
Avatar van ook harrie
ook harrie is offline
ik denk dat dan de koffiesjop waar je vandaan kwam ook een boete krijgt
maar ik denk niet dat de politie je aan zou houden
__________________
I don't need to hear about how shitty my hair looks caus I know all about it
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 11:55
GiTkuA
GiTkuA is offline
De shop waar je bent als minderjarige krijgt een flinke bekeuring, gaat wel om enkele duizenden euro's. Vaak worden shops die minderjarigen binnenlaten gesloten door de gemeente.

Maar wat je zelf als betrapte minderjarige krijgt, ik heb geen idee, is iets wat ik me zelf ook altijd afvroeg (toen ik nog minderjarig was). Maar goed... laat gewoon iemand die 18 of ouder is wiet voor je halen en ga zelf niet de shops in, dan loopt de shop dankzij jou veel risico en ben je zelf ook in overtreding.
__________________
--== God Intends To Kill Us All
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 12:29
Needle_damage
Avatar van Needle_damage
Needle_damage is offline
de politie in nijmegen is er niet om ons te plagen meer voor onze veiligheid

Laatst gewijzigd op 28-04-2003 om 16:13.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 16:57
Verwijderd
Die begrijp ik ff niet...
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 18:47
Needle_damage
Avatar van Needle_damage
Needle_damage is offline
Citaat:
DryGoatAir schreef op 29-04-2003 @ 17:57:
Die begrijp ik ff niet...
Nou, ze zouden bij ons niet moelijk doen als je rustig een coffeshop inloopt en rustig ergens gaat zitten blowen

Als je luidruchtig gaat blowen, en mensen gaat aanvallen ofso, dan komen ze wel naar je toe..

dus ze gaan niet zeuren over elk klein dingetje, het is meer dat het maar rustig in de stad is
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 15:59
Julian
Avatar van Julian
Julian is offline
Jou kunnen ze niks maken... hoogstens je wiet afpakken. Zolang je niet gaat dealen enz.
Die shop heeft alleen een groot probleem (in de vorm van een fikse boete waarschijnlijk) als ze erachter komen dat er aan minderjarigen wiet word verkocht. Maar jij persoonlijk hebt niets te vrezen..
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 16:29
Snat$bat$
Avatar van Snat$bat$
Snat$bat$ is offline
Citaat:
DryGoatAir schreef op 28-04-2003 @ 03:37:
Goedendag mijn beste wiet-vrienden ,

Ik liep laatst met mn 16 jaar een koffieshop binnen(). Ik ging nonchalant aan de bar staan en wenkte de barman. Ik vroeg hem een geeltje SP. Hij draaide zich om, deed een laatje open en haalde er een zakje uit met wat lekker ruikende groene kruiden. "12 euro," zei hij. Ik grabbelde wat in mijn broekzak en vond daar gepast 12 euro. "Dankjewel," zei hij en liep naar de kassa. Ik draaide mij om met het zakje nog in mijn hand en begon richting de deur te bewegen. Op dat moment kwam er een politie-busje voorbij gereden met twee agenten die mij (voor mijn gevoel dan) recht in mijn gezicht aankeken. Ik stopte zo snel als ik kon de wiet in mijn jas-zak. Tot mijn grote schrik minderde het busje vaart. Dit alles gebeurde in een enkele seconde. Ik liep snel de deur door en de andere kant op dan waar het politie-busje was gestopt. Ik liep heel rustig weg met de gedachte "Niet gaan rennen, dat is verdacht" door mijn hoofd razend. Na een paar meter gelopen te hebben, herinnerde ik me de twee jongens die naast de shop stonden voordat ik naar binnen ging. De twee agent keken waarschijnlijk naar hun toen ze voorbij reden aangezien het verboden is bij een koffieshop te hangen. Met de schrik nog in mijn keel liep ik verder, terug naar huis...

Nu vroeg ik mij af wa mij nou gebeurt zou zijn als die agenten inderdaad naar mij keken en waren gestopt voor mij. En vervolgens hadden gevraagd: "Ben jij niet een beetje te jong voor dat spul wat in je zak zit."

Ik zou graag een antwoord op de vraag willen hebben: Wat is de straf als je als minderjarige wordt aangehouden met 5 gram wiet in je zak. In het voorbeeld gaat het om Rotterdam, maar straffen uit andere dorpen/steden/gehuchten/gaten/streken/enz. zijn ook welkom. En ik zit niet te wachte op van die Meelman antwoorden zoals: "Jah, dan moet je maar niet gaan blowen als je nog geen 18 bent!"

Thanx!!!

Tjook ze!
haha gast wat ben je nou zo bang ,politie in nederland doet geen fuck ,zelfs sta je nu te snuiven doen ze je nieks omdat je geen overtlast veroorzakt ,je mag zelf 0.5 gram coke bij je hebben voor eige gebruik wat ze wel mogen afpakken dusa geloof me ze pakken et meestal af en rijden weer door
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 17:36
Griller
Griller is offline
Citaat:
Snat$bat$ schreef op 30-04-2003 @ 17:29:
haha gast wat ben je nou zo bang ,politie in nederland doet geen fuck ,zelfs sta je nu te snuiven doen ze je nieks omdat je geen overtlast veroorzakt ,je mag zelf 0.5 gram coke bij je hebben voor eige gebruik wat ze wel mogen afpakken dusa geloof me ze pakken et meestal af en rijden weer door

je vergeeet nog iets, waarschijnlijk roken ze het erna gewoon ergens op...
__________________
Ik sta alleen!
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 17:47
Snat$bat$
Avatar van Snat$bat$
Snat$bat$ is offline
Citaat:
Griller schreef op 30-04-2003 @ 18:36:
je vergeeet nog iets, waarschijnlijk roken ze het erna gewoon ergens op...
juist
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 18:54
Verwijderd
Als ik ooit is politie tegen kom terwijl ik een jointje rook, draai of iets dergelijks, is ut van: "wel rustig doen he jongens, en geen overlast maken, als de buurt belt moeten we jullie hier weg sturen." En dat zeggen ze dan vanaf 5 meter afstand, met ze 2'en, vlak bij hun auto met maglight in de klauwen. Veel dichterbij komen ze niet .
Zelfs een keer, zaten we bier te zuipen en te blowen, komen ze aan terwijl we net een party blow opsteken, zeggen ze: "he jongens, wel alles opruimen, enne opletten met dat bier, dat meurt erg, we roken ut zelfs in de auto, kijk, de wiet ook maar dat ruikt tenminste lekker."
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 13:03
harrie the 5th
Avatar van harrie the 5th
harrie the 5th is offline
Citaat:
DryGoatAir schreef op 28-04-2003 @ 03:37:
Ik vroeg hem een geeltje SP.
Silverpearl, Super pollem, spoetnik?
Ik wil effe bijdehand doen (trek je er maar niks van aan)
__________________
Fight to get peace is like fuck to get virginity.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 17:05
Zappa
Zappa is offline
Dan bellen ze je ouders...
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 17:10
very drunk driver
Avatar van very drunk driver
very drunk driver is offline
ze kunnen in principe niks doen. behalve dat je het moet inleveren en dat je een waarschuwing krijgt. ik heb nog nooit gehoord van mijn vrienden kring dat zoiets gebeurde
__________________
haast je niet, we komen toch allemaal tegelijk aan bij nieuwjaar
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol artikel gelezen op jellinek
very drunk driver
6 10-04-2003 13:45
Drugs & Alcohol Alcohol 16 jaar, marihuana 18 jaar
Needle_damage
17 07-04-2003 19:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:47.