Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2005, 15:37
tiram
Avatar van tiram
tiram is offline
Ik rekte me een paar minuten geleden uit en sinds toen voel ik echt een ontzettend stekende pijn onder mijn linkerborst op mijn ribben zeg maar....het is een beetje moeilijk uit te leggen. Als ik inadem dan steekt het en het is ook helemaal stijf..Heb ik een spiertje verrekt ofzo? Het voelt echt niet fijn...
__________________
marit. 18 jaren. 1730 mm. blauwe ogen. "rood". nadenkend. betrouwbaar. dromerig. heus lief. soms ook niet. vaak vrolijk. vaak niet. gewoon, 'n mens.

Laatst gewijzigd op 03-01-2005 om 15:40.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 15:40
tiram
Avatar van tiram
tiram is offline
Ik voel het nu in mijn hele linker rughelft...
__________________
marit. 18 jaren. 1730 mm. blauwe ogen. "rood". nadenkend. betrouwbaar. dromerig. heus lief. soms ook niet. vaak vrolijk. vaak niet. gewoon, 'n mens.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 16:03
ExVaal
Avatar van ExVaal
ExVaal is offline
Ik zou even naar de dokter gaan, je hebt iets verrekt denk ik.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 16:49
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
waarschijnlijk idd wat verrekt, nachtje slapen en dan is het vast weer weg
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 17:21
miksje
miksje is offline
Hai,

Vooral veel meiden hebben hier een bepaalde periode (12-18+) last van. Door het uitrekken kan er een spiertje overrekt raken, niets aan de hand gewoon rustig ademen en wachten tot het over is. Het kan ook voorkomen dat je een steek krijgt wanneer je niet gecontroleerd adem haalt, een groespurt hebt of erg gespannen bent.

Er wordt altijd direct gespeculeert over hartkwalen en dergelijke maar daar zal echt een hele kleine kans in zitten.

groet
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 17:24
Lynn
Avatar van Lynn
Lynn is offline
Citaat:
Vaal schreef op 03-01-2005 @ 17:03 :
Ik zou even naar de dokter gaan, je hebt iets verrekt denk ik.
Als je idd iets verrekt hebt, hoef je daar echt niet meteen voor naar de dokter. Waarschijnlijk is een redelijk kleine spier, die je gebruikt bij je ademhaling (en ook als je je heel erg uitrekt; je maakt ongeveer dezelfde bewegingen). Je kunt het het beste een beetje rustig aan doen, het wil nog wel eens helpen als je een paar keer flink over je zij wrijft (waar volgens jou de pijn vandaan komt/de verrekte spier zit). Als het na een paar dagen nog steeds even heftig is, kun je dan alsnog langs de dokter gaan.

Het zou wel verstandig zijn als je, wanneer de pijn alleen maar steeds erger wordt, zo snel mogelijk naar de dokter zou gaan. Maargoed, dat kun je zelf het beste aanvoelen, met iets relatief kleins als een verrekt spiertje waar je geen langdurende, zeer erge hinder van ondervindt, hoef je de dok niet "lastig te vallen".
__________________
de rest is geschiedenis
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 17:49
filia dei
Avatar van filia dei
filia dei is offline
Ik heb al 3 jaar steken in me ribben en rug enzo... maar de dokter zei dat 't hyperventielatie was ofzo... kan dat??? misschien moet je eens van die ademhalingsoefeningen proberen... (maja... bij mij werken ze dus ook niet)
__________________
Leve het heilige aluminium conserven blikje met haring in tomaten saus! Dood aan de spellingcorrector!
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 17:51
Timmert
Avatar van Timmert
Timmert is offline
Ik heb het ook wel eens, zelfs al voor naar de dokter geweest.

Volgens hem is het een spiertje wat verkrampt, waardoor je enorme steken krijgt die idd erger worden op het moment dat je inademt.

Gaat vanzelf weer over

ik ram altijd ff op m'n borst
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 18:16
Verwijderd
Hm dit ken ik wel. Als ik zoiets heb strek ik me altijd helemaal uit, armen in de lucht, en dan diep inademen. Dit doet even pijn, maar daarna is het altijd over.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 18:50
tiram
Avatar van tiram
tiram is offline
bedankt allemaal, het zit nu niet meer in mijn zij, alleen nog in mijn rug. Het voelt zegmaar alsof twee spieren aan het samentrekken zijn...maar zal idd wel iets verrekt hebben, ik leef iig nog
__________________
marit. 18 jaren. 1730 mm. blauwe ogen. "rood". nadenkend. betrouwbaar. dromerig. heus lief. soms ook niet. vaak vrolijk. vaak niet. gewoon, 'n mens.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 18:56
Cootje
Avatar van Cootje
Cootje is offline
heb t ook gehad , is gewoon een spierverrekken die onder je borst zit tussen je ribben. lekker gevoel hé?

kan je weken last van hebben btw... maar goed, gaat wel over
__________________
Pain is temporary, Glory is forever !
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 19:08
tiram
Avatar van tiram
tiram is offline
Ow, gezellig Ik en mijn spier.
__________________
marit. 18 jaren. 1730 mm. blauwe ogen. "rood". nadenkend. betrouwbaar. dromerig. heus lief. soms ook niet. vaak vrolijk. vaak niet. gewoon, 'n mens.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 15:25
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Spier in het middenrif die verkrampt door een verkeerde houding, eventueel over langere tijd. Op het moment dat je dan weer strekt krijg je die "steken". Heeft niets met een hartinfarct van doen al denk je wel even dat je dat krijgt

Wat bij mij altijd helpt is mn hand als het ware onder/achter mn ribben haken en dan licht drukken/ribben iets vooruit trekken. Intussen voorzichtig stukje voor stukje rustig in en uit ademen en dan moet het vrij snel over gaan.

Let wel, als je het idd vaker krijgt ( men nemen om de dag ofzo ) dan idd ff naar de dokter gaan. Ik heb het zelf misschien 1x per 2 maaden oid.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Wat voor schuim/zeep/gel/enz. gebruik jij bij het scheren?
Verwijderd
49 22-10-2003 21:05
Verhalen & Gedichten [verhaal] Tanja.
Vlooienband
47 12-10-2002 13:15
Muziek foto topic
paco de taco
275 10-10-2002 14:47
Seksualiteit ooh mensen wat is het toch geweldig!!!
sexybitch
29 06-06-2002 16:06
Seksualiteit wat is jullie slechtste ervaring met seks
meiske17
14 31-05-2002 16:09
De Kantine Surprise, surprise.. :D
Verwijderd
7 15-04-2002 15:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:26.