Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2006, 16:28
Saarah
Saarah is offline
Mijn kat is vrijdagnacht/zaterdagmorgen bevallen, maar de kittens hebben vlooien .
Kan het kwaad als ik een antivlooienmiddel op hen gebruik (zijn ze daar nog te jong voor), of mag dat gewoon?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-04-2006, 18:12
Saarah
Saarah is offline
Ik ben toch maar naar de apotheek gegaan, en heb daar een poeder gekregen (van Bolfo) speciaal voor kittens.

Nu heb ik nog een ander vraagje . Ik heb op internet gezocht naar het ontwormen van kittens, en daar staat dat ik ze als eerste op de leeftijd van 4 weken mag ontwormen. Ik vind echter niets over welk ontwormingsmiddel ik moet gebruiken. Mag dat gewoon hetzelfde zijn als dat van de volwassen kat?

Ik zal het tegen die tijd nog wel ff in de apotheek vragen ook, maar dan weet ik toch al iets!

*edit* nog een klein vraagje: op elke site staat dat ik die middelen kan verkrijgen bij de dierenarts, maar ik ben ze gewoon rechtstreeks gaan halen naar de apotheek. Die zal er toch wel evenveel van weten als de dierenarts? Het kan dus maw toch geen kwaad ze rechtstreeks van daar te halen?
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 13:02
Verwijderd
alle geneesmiddelen hebben bijsluiters en deze mag je lezen zonder dat je het product eerst moet kopen (dus laat je niet afzetten) en hier staat alles in over de gebruiksvoorwaarden en veiligheidsonzin

ik ga er meestal van uit dat dat de waarheid is, want artsen en apothekers zitten er ook wel eens naast
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 20:17
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Wij deden het vlooienmiddel (voor kittens!) altijd op een washandje en daar dan de kittens mee inwrijven.
Bij ontwormmiddel moet je ook 1 voor kittens nemen en dan kan je het beste een pasta nemen, die likken ze meestal gewoon op.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 20:49
Verwijderd
Eh.. ik weet niet of het verstandig is om je kittens nu al te ontvlooien.

Voor de wormkuur zou ik even naar je dierenarts gaan en daar idd pasta halen.
Je mag de kittens vanaf vier weken ontwormen, maar het is makkelijker om dit te doen als de kleinste 500 gram weegt. Dit is namelijk 1 'streepje' op de buis waar het spul in zit en anders moet je gaan zitten prutsen met gewichten en hoeveelheden.
Dit kan verder geen kwaad.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 15:54
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Meisje Vlek schreef op 26-04-2006 @ 21:49 :
Eh.. ik weet niet of het verstandig is om je kittens nu al te ontvlooien.
Of het verstandig is weet ik niet, maar aangezien ze vlooien hadden neem ik aan dat het toch beter is ze te onvlooien dan er niks aan doen (of alleen de moeder te ontvlooien) .
Ohja, de vlooien zijn weg nu ik moet het poeder zaterdag nog eens op de kittens doen (moest het herhalen na 4-5 dagen).

Citaat:
alle geneesmiddelen hebben bijsluiters en deze mag je lezen zonder dat je het product eerst moet kopen
Dit wist ik trouwens niet, wel handig!

En bedankt iedereen
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 01:37
Verwijderd
Je kon de vlooien er natuurlijk ook gewoon uitkammen in plaats van chemische troep over je kittens heen te gooien.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 12:13
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 01-05-2006 @ 02:37 :
Je kon de vlooien er natuurlijk ook gewoon uitkammen in plaats van chemische troep over je kittens heen te gooien.
Late reactie maar volgens verschillende site's was dit niet goed genoeg, niet doeltreffend genoeg.
Ze hebben er volgens mij trouwens niks aan 'overgehouden' ofzo, zijn kerngezond en ondertussen zijn hun oogjes al open enzo, én ze hebben geen vlooien meer . Maar ik ben dus wel blij dat ik het gedaan heb.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 17:20
Verwijderd
Citaat:
Saarah schreef op 10-05-2006 @ 13:13 :
Late reactie maar volgens verschillende site's was dit niet goed genoeg, niet doeltreffend genoeg.
Ze hebben er volgens mij trouwens niks aan 'overgehouden' ofzo, zijn kerngezond en ondertussen zijn hun oogjes al open enzo, én ze hebben geen vlooien meer . Maar ik ben dus wel blij dat ik het gedaan heb.
Sites van het product zelf zijn niet te vertrouwen, aangezien die hun product gewoon willen verkopen. En verder is het, als je het met 't gezonde verstand benadert, gewoon onzin dat uitkammen niet doeltreffend genoeg is. Het hele principe van uitkammen is immers - met een kam de vlooien er uit halen. Dus het hangt helemaal van jou af of het doeltreffend is of niet. Als je kat honderd vlooien heeft en jij kamt er elke week twee uit, dan is het niet doeltreffend nee. Elke dag een uurtje kammen, zo lastig is het niet, ben je binnen een week of twee vlooi-vrij. Je zou er zelfs een formule van kunnen maken, dat zou dan zoiets moeten worden:

N=(O-u*4)+v*d.

N = nieuw aantal vlooien op de kat
O = oud aantal vlooien op de kat
u = hoeveelheid uren kammen per dag (met als resultaat 4 vlooien, aanname)
v = nieuwgeboren vlooien per dag
d = totaal aantal dagen dat de kat met vlooien rondloopt

Ofzo. En als N dan toeneemt en niet afneemt dan is het niet productief ja, eveneens het stoppen met kammen voor dat N gelijkstaat aan nul.

Maar goed. Onze kat is in elk geval al een jaar of tien/elf vlooivrij, terwijl ze elke dag buiten komt, en dat gewoon door haar eens per een aantal weken te kammen en als dan blijkt dat ze vlooien heeft - een weeklang oid een dagelijkse kambeurt. Omdat je op tijd doorhebt dat die beesten er zitten worden het er ook niet veel, waardoor je binnen een week klaar bent. Nouja, en dan duurt het weer een maand of wat voor het zo ver is. Alleen kammen is dus prima te doen, ik geloof er simpelweg niet in dat chemische troep goed is voor een beest. (En anders zijn ze er achtergekomen dat het geen kwaad kan, door drieduizend varianten ervan op andere beesten te testen. Kun je er ook gif op innemen - zie je de woordgrap? - dat er heel wat katten pijnlijk dood zijn gegaan puur en alleen omdat men te lui is om hun eigen kat te kammen als 'ie vlooien heeft. Daar weiger ik dan aan mee te werken. Maar goed, dat is een ander verhaal.)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:20.