Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-10-2009, 09:31
Verwijderd
Mijn echtgenoot moest een gezondheidstest doen omdat hij COPD heeft, dat was nog een heel gedoe, maar uiteindelijk heeft het helemaal geen gevolgen gehad voor de premie ofzo. (Terwijl COPD volgens wikipedia juist behoort tot de ziekten met de hoogste sterfte.)
Als je niets hebt - zoals ik - dan is het echt zo geregeld.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-10-2009, 11:44
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Mijn financiering is rond
En vanavond ga ik met de verkoper door het huis om te kijken welke inboedel hij aan mij wil slijten.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2009, 12:06
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Balance, gefeliciteerd!
Met citaat reageren
Oud 05-10-2009, 12:06
ganralph
ganralph is offline
gefeliciteerd!

en nog wat tips voor de roerende zaken:
- zeg eerst wat je allemaal wil en vraag wat hij daarvoor wil hebben (als heel pakket). Zo ben je meestal voordeliger uit dan wanneer je alles los gaat vragen
- vind je iets te duur, bel hem dan later terug om af te dingen. Alles wat jij namelijk niet wil, moet hij verwijderen. Heb jij bijvoorbeeld geen 50,- over voor een oude koelkast, dan is het voor hem uiteindelijk misschien verstandiger om hem voor 25,- aan jou te verkopen, dan om hem zelf naar de vuilnis te moeten brengen.
- vraag bij alle apparaten e.d. of er nog garantie of onderhoudscontracten op zitten.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2009, 13:36
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Tnx. Best grappig, ik heb het idee dat je in de aankoop van een woning wel 10x gefeliciteerd wordt. Bij het overeenkomen van de aankoopsom, bij het tekenen van de voorlopige koopakte, bij de financiering, bij de sleutel..

Hebben jullie verder nog tips voor vragen aan de verkoper? Want ik spreek hem vanavond en ben aan het denken over wat voor dingen je verder nog moet weten. Ik heb al:
- Bij welke energiemaatschappij zit jij nu (ik weet al wel wat hij betaalt aan voorschot)?
- Welke apparaten in huis kunnen niet samen aan (ivm stoppen)?
- Lekt de dakgoot bij veel regen (uit bouwtechn. keuring kwam advies om die te vervangen)?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2009, 13:47
ganralph
ganralph is offline
alle echt belangrijke zaken mbt het huis zelf zou de makelaar en bouwtechnische keuring al hebben moeten vertellen, maar gewoon de praktische weetjes voor wanneer je er de eerste weken zit:

- weet je waar alle hoofdafsluiters (water, gas, electriciteit) zitten?
- misschien kun je zaken als een internetabonnement over laten zetten op jouw naam voor de eerste maand (zodat je niet meteen hoeft aan te vragen/te wachten tot je eigen abo is overgezet.
- indien van toepassing: wanneer is de schoorsteen voor het laatst geveegd, en meer van dat soort periodieke onderhoudspraktijken (liefst met een bewijsje, want bij ons klopte er geen ruk van)
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2009, 14:00
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Het enige wat wij van de vorige bewoners hebben gehoord, was dat de wasmachine en droger prima werkten zoals zij die aangesloten hadden. Toen wij een paar weken later problemen kregen met dat stopcontact, hebben we de boel opengemaakt en bleek het stopcontact en de leiding inmiddels aan het smelten. Ging dus toch niet zo goed als zij dachten Nou hebben wij geen droger, dus dat maakt voor ons gelukkig niet uit.
Verder hebben wij alleen per e-mail contact gehad over over te nemen zaken (vitrage en hordeur).
Met citaat reageren
Oud 05-10-2009, 16:36
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
He toch Balance, ik wilde eerst!

Gefeliciteerd. Heb je foto's?

Verder moet je bij het aansluiten van je apparatuur natuurlijk goed letten op de groep. Ik weet niet hoe veel groepen je hebt en hoe veel mogelijkheden dat oplevert, maar over het algemeen kun je de wasmachine, droger en vaatwasmachine gewoon beter op andere groepen zetten en dan komt het wel redelijk goed. Kijk goed welk apparaat hoe veel gebruikt. En heb je vrienden die er verstand van hebben? Laat hen dan even een kritische blik op je meterkast werpen. Niets mis met het gebruiken van andermans kennis.

Internet, tv en vaste telefoonabonnementen zijn inderdaad vaak over te nemen. Vraag daarnaar, als je het toch wilt hebben scheelt het rompslomp.
En mochten er dingen zelf in gebouwd zijn (verlaagde plafonds, structuurmuurtjes), vraag dan wat eronder zit, zodat je weet wat eronder vandaan komt als je het ooit anders wilt hebben.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 05-10-2009, 17:24
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Vraag ook wat je moet doen met post voor de vorige bewoner die nog komt als jij er al woont. Is wel handig als je een adres hebt om het door te sturen of een telefoonnummer om te bellen dat er nog post ligt zodat ze het kunnen komen halen. Ik heb hele bergen retour afzender moeten sturen omdat ik de vorige bewoner nooit gekend heb.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 05-10-2009, 18:12
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
He toch Balance, ik wilde eerst!

Gefeliciteerd. Heb je foto's?
Schiet dan ook op!

En hier zijn de foto's!

Spoiler


En volgens mij zijn de meeste dingen die jullie noemen niet echt van toepassing in mijn geval, dus ik ben aardig compleet zo te zien. Alleen tv en internet enzo, maar ik heb zelf al een idee waar ik dat af wil nemen, dus dan zit ik liever eventjes zonder dan dat ik het abonnement van hem over moet nemen.
Dat van post doorsturen is wel een handige ja.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2009, 19:01
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Leuk, gezellig ook Ga je er zelf nog veel in opknappen of houd je het bij een verfje enzo?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 05-10-2009, 21:02
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Dat laatste. Degene die er in heeft gezeten heeft het enorm goed bijgehouden. Er valt dus nauwelijks iets te klussen.
Ik laat waarschijnlijk alleen het kozijn boven aan 1 kant repareren en ik overweeg dubbel glas te nemen bij de 2 grote ramen beneden (afhankelijk van wat dat kost).
Verder is alles af, dus alleen verven.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2009, 22:31
Anna_Nibud
Avatar van Anna_Nibud
Anna_Nibud is offline
Misschien kom je nog in aanmerking voor een koopsubsidie. Of een starterslening via je gemeente. Natuurlijk van alle mogelijkheden gebruik maken die er zijn...
Met citaat reageren
Oud 06-10-2009, 09:46
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Vraag ook wat je moet doen met post voor de vorige bewoner die nog komt als jij er al woont. Is wel handig als je een adres hebt om het door te sturen of een telefoonnummer om te bellen dat er nog post ligt zodat ze het kunnen komen halen. Ik heb hele bergen retour afzender moeten sturen omdat ik de vorige bewoner nooit gekend heb.
bij een koophuis staat normaal gesproken het nieuwe adres van de verkoper ook op de leveringsakte

bij ons vorige huis liet de oude eigenaar heel netjes een paar vellen postzegels achter

in het verlengde daarvan: krijg je na een paar weken nog veel post voor de oude bewoner, vraag dan bij de gemeente of hij zich wel heeft uitgeschreven. (belastingdienst en de meeste zorgverzekeraars krijgen hun adressen van de gemeente, is dus een goede indicatie). gemeentelijke belastingen gaan namelijk naar het aantal bewoners, dus dan moet jij betalen omdat hij zich niet uitschrijft. maar nu loop ik wel erg op de zaken vooruit
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2009, 09:47
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Dat laatste. Degene die er in heeft gezeten heeft het enorm goed bijgehouden. Er valt dus nauwelijks iets te klussen.
Ik laat waarschijnlijk alleen het kozijn boven aan 1 kant repareren en ik overweeg dubbel glas te nemen bij de 2 grote ramen beneden (afhankelijk van wat dat kost).
Verder is alles af, dus alleen verven.
oeh een huis om jaloers van te worden

voor dubbelglas bestaan vaak subsidie regelingen
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2009, 13:42
Verwijderd
Wauw, Balance, wat een mooi huis Ziet er op de foto's ook echt heel goed onderhouden uit Gefeliciteerd
Met citaat reageren
Oud 06-10-2009, 16:16
Ivo
Ivo is offline
Dat is echt wel een leuk huisje! Ziet er netjes uit van binnen ook.

Wat betreft dubbel glas: Kost even wat, scheelt een hoop kou in huis (en dus stookkosten). Ik zou dan wel meteen de hele benedenverdieping van dubbel glas laten voorzien, en niet alleen de grote ramen.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2009, 17:38
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Kan je er eigenlijk al snel in?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 06-10-2009, 18:29
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ja leuk he???
Gister was ik er en ik had nu wel echt wel het 'ja hier ga ik wonen' gevoel, erg leuk.

Ik krijg 15 november (of ergens in die week, want dat is een zondag ) de sleutel. Best snel dus ja!
Ik heb gister afspraken gemaakt over de post, de bewoner werkt nog in de straat dus die komt gewoon even langs als ik bel dat er nog wat ligt. En in de koopakte staan zijn nieuwe adres en telefoonnummer.

Over de ramen: de zijramen hebben voorzetramen dus die zijn niet nodig. De bovenraampjes wil ik eigenlijk niet doen. Dat is geslepen glas, echt zonde als dat er uit gaat. Het raam van de keukendeur is al dubbel glas. En de raampjes in de deur zijn geen dubbelglas, maar dat is ook een aparte ruimte dus ik denk dat ik zoveel energie niet kwijt zal zijn via die kant. Dus dan toch alleen de grote ramen denk ik.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2009, 20:29
brands
Avatar van brands
brands is offline
@ Balance: mag ik vragen in welke stad dit huis staat. En aan de foto's te zien hoeft er ook niet zoveel aan te gebeuren. Alvast succes met klussen (vooral verven als ik het goed had begrepen)

Groetjes,

Brands
__________________
Gr. Brands
Met citaat reageren
Oud 06-10-2009, 20:48
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Mooi!
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 07-10-2009, 09:11
Verwijderd




Keuken en badkamer van 'mijn' nieuwe huis. We krijgen begin december de sleutel. Ik vind het allemaal erg spannend
Met citaat reageren
Oud 07-10-2009, 12:06
ganralph
ganralph is offline
@ Testout.com: spannend, gefeliciteerd

en dan zeggen ze dat het slecht gaat met de huizenverkoop. zeker dit topic niet gelezen
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2009, 14:34
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
De foto's zien er leuk uit, Balance en testout.com!
Met citaat reageren
Oud 08-10-2009, 20:14
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Rond! <3

Wat hebben jullie strakke huisjes. Dat waar wij gaan wonen is nog allemaal seventies stijl met groen en bruin, met drukke patronen op de muren en gebloemde tegeltjes in de keuken.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 09-10-2009, 08:16
ganralph
ganralph is offline
Gefeliciteerd Nona!

en groen en bruin komt weer helemaal terug! ooit..........
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2009, 08:42
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ja, onze kinderen zullen ons maar ouderwets vinden, met onze frisse kleuren in huis, terwijl groen en bruin helemaal het einde is. <3
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 09-10-2009, 09:06
Verwijderd
Bij ons is gister het voorlopig koopcontract getekend

Maar het huisje is alles behalve strak. Al lijkt het misschien op de foto's wel zo, aangezien ik alleen de badkamer en keuken gepost heb.

Maar alle originele paneeldeuren zijn er nog. En kamer en suite. En er hoeft helemaal niks meer aan gedaan te worden. Dat is ook wel heel fijn!
Maar ik begin me druk te maken over het verhuizen zometeen
Met citaat reageren
Oud 09-10-2009, 09:20
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Maar ik begin me druk te maken over het verhuizen zometeen
wij hebben wijselijk besloten om er nog maar een paar honderd € tegenaan te gooien voor een verhuisbedrijf (als je toch met de tonnen aan het smijten bent ) Ons huisje uit 1905 heeft bijvoorbeeld deuren van 70 cm breed, terwijl de wasmachine 69 cm is, net als veel verhuisdozen

voor 300,- hadden we alles in één middag verhuisd. dat was het zeker waard (een bestelbus huren kost je al de helft). maar goed, met die 300,- kun je ook weer andere nuttige dingen doen in een nieuw huis, dus het is een keuze.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2009, 11:01
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Rond! <3

Wat hebben jullie strakke huisjes. Dat waar wij gaan wonen is nog allemaal seventies stijl met groen en bruin, met drukke patronen op de muren en gebloemde tegeltjes in de keuken.
Gefeliciteerd Nona, wat een fijn gevoel hč? Nou wil ik ook foto's van jouw huis zien
Zeker na de beschrijving van de gebloemde tegeltjes enzo

@testout.com: wat ziet het er ruim uit zeg
Hoe groot is het in totaal?


Ik heb net de WA-, inboedel- en opstalverzekering geregeld.
En een overlijdensrisicoverzekering die nodig was voor mijn financiering.
Nu straks nog een huisvestingsvergunning gaan fixen en de energiemaatschappij uitkiezen.
Volgens mij ben ik er dan
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2009, 13:39
Verwijderd
Citaat:

@testout.com: wat ziet het er ruim uit zeg
Hoe groot is het in totaal?
Ja
Maar ik moet zeggen dat de badkamer en keuken beiden ook wel erg ruim zijn. De rest valt mee/tegen
Het is 70m2.

Zitkamer is ongeveer 16m2. Eetkamer ongeveer 12m2. Slaapkamer ongeveer 6m2.

De slaapkamer is te klein voor ons, daar past net een bed in en misschien een kast. Dus we gaan in de eetkamer slapen, dat is dan weer een beetje nadelig, want je komt altijd via de eetkamer binnen. Maar als je een goede kast voor het bed zet, heb je wel beschermde ruimte.

Slaapkamer word dan computerkamer/logeerkamer. En ooit baby/kinderkamer.

Voordeel van het huis is dat er heel veel inbouwkasten zijn. Eerste deel gang twee. 1 voor wasmachine etc. En een grote voor andere spullen. In de eetkamer is een inbouwkast. Zitkamer zijn twee inbouwkasten. En in het andere deel gang zit nog een gigantische inbouwkast die ik wel kan gebruiken als klerenkast

Nadeel van zoveel kasten is weer, dat er weinig muur overblijft om kast, bureau of weet ik het wat neer te zetten.

Maar al met al ben ik heel blij en tevreden. En heel erg verwend met zo'n mooi huisje

Deur naar de gang:


Gang:


Zitkamer:




Eetkamer:




Keuken:


Badkamer:


Slaapkamer:




Tuin:


Met citaat reageren
Oud 09-10-2009, 13:41
Verwijderd
Citaat:
wij hebben wijselijk besloten om er nog maar een paar honderd € tegenaan te gooien voor een verhuisbedrijf (als je toch met de tonnen aan het smijten bent ) Ons huisje uit 1905 heeft bijvoorbeeld deuren van 70 cm breed, terwijl de wasmachine 69 cm is, net als veel verhuisdozen

voor 300,- hadden we alles in één middag verhuisd. dat was het zeker waard (een bestelbus huren kost je al de helft). maar goed, met die 300,- kun je ook weer andere nuttige dingen doen in een nieuw huis, dus het is een keuze.
Ja opzich is dat wel zo. Maar waarom nog extra geld ertegen aan gooien als je genoeg hulp kan krijgen?
Ouders, broer, zus, vrienden en familie etc komen allemaal helpen. Ik moet alleen zorgen dat ik het in de eerste week van december allemaal netjes heb ingepakt
Met citaat reageren
Oud 09-10-2009, 19:11
Paperz
Avatar van Paperz
Paperz is offline
Citaat:
Ja opzich is dat wel zo. Maar waarom nog extra geld ertegen aan gooien als je genoeg hulp kan krijgen?
Ouders, broer, zus, vrienden en familie etc komen allemaal helpen. Ik moet alleen zorgen dat ik het in de eerste week van december allemaal netjes heb ingepakt
als je genoeg dozen hebt is dat geen probleem.. dan kan ik 't zelfs doen
__________________
Val lekker even dood! Cooking is science for hungry people *Mysteria*
Met citaat reageren
Oud 09-10-2009, 19:23
Verwijderd
Ja maar je weet hoeveel zooi ik heb!


Mama wil dat als we de wasmachine van de eigenaar van het huis over kunnen nemen, dat doen. Zodat de mijne hier kan blijven staan. Maar ik wil dat niet, want de mijne is een AEG en die van haar een indisit oid. En ik heb toen speciaal een AEG gekozen, die gaan ten slotte langer mee!

Maarja, ik ben niet degene die hem zou gaan tillen. Dus ik heb niet zoveel te zeggen
Met citaat reageren
Oud 10-10-2009, 11:42
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ja maar je weet hoeveel zooi ik heb!


Mama wil dat als we de wasmachine van de eigenaar van het huis over kunnen nemen, dat doen. Zodat de mijne hier kan blijven staan. Maar ik wil dat niet, want de mijne is een AEG en die van haar een indisit oid. En ik heb toen speciaal een AEG gekozen, die gaan ten slotte langer mee!

Maarja, ik ben niet degene die hem zou gaan tillen. Dus ik heb niet zoveel te zeggen
Heb je geen steekkarretje een een paar sterke vrienden? Ik zou m'n eigen spullen ook niet zomaar achter willen laten hoor.

Ik heb alles zelf verhuisd, viel nog best mee eigenlijk. Ik heb veel jongens als vrienden dus dat was erg handig. Uiteindelijk waren er bij mij eigenlijk zelfs te veel mensen, heb zelf niet veel hoeven sjouwen enzo, heel fijn
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 10-10-2009, 15:29
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
@Testout
Is dat al een lamp die je zelf gekocht hebt? (die boven de eettafel) Die vind ik wel heel erg mooi.

Wij krijgen 19 nov de sleutel. 11 nov. is de oplevering. Ben lid geworden van vereniging eigen huis zodat ze meegaan met de bouwkeuring. Want ik ben er geweest, en heb gezien dat het schuurtje van de buren op onze grond staat. Toen mijn vriend dat deze week zei tegen de uitvoerder, zei hij dat hij daar niets aan kon doen omdat het voetpad scheef was. Dus met vereniging eigen huis erbij gaat dat 11 nov helemaal goedkomen!
Met citaat reageren
Oud 10-10-2009, 17:14
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Mooi zeg, testout! Ook die openslaande deuren <3
Wel lastig inderdaad, zo'n kleine slaapkamer. Aan de andere kant, meer dan je bed en het liefst nog een kast, hoeft er natuurlijk niet in. Mooie tuin ook, een lekker plaatsje om te zitten denk ik zo.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2009, 19:43
Verwijderd
Citaat:
@Testout
Is dat al een lamp die je zelf gekocht hebt? (die boven de eettafel) Die vind ik wel heel erg mooi.
Nee, dit zijn gewoon de foto's van funda. Dus niks daar is van mij. Maar volgens mij laat ze die lamp wel hangen Net als de meeste lampen in huis. En de gordijnen. Erg handig dus

Citaat:
Mooi zeg, testout! Ook die openslaande deuren <3
Wel lastig inderdaad, zo'n kleine slaapkamer. Aan de andere kant, meer dan je bed en het liefst nog een kast, hoeft er natuurlijk niet in. Mooie tuin ook, een lekker plaatsje om te zitten denk ik zo.
Ik ben er ook erg blij mee allemaal. Ik vind het heel mooi. Dan is het opeens een stuk minder erg om in Haarlem te gaan wonen, als je zo'n mooi huisje hebt

Het komt allemaal wel goed. Volgens mij heb ik al teveel meubels en rotzooi om in dat huis kwijt te kunnen. En ik ga samenwonen met mijn vriend, dus dan komt er ook nog eens meer bij Maar dat zal allemaal wel goedkomen. Zal tegen de tijd dat ik er woon wel een keer foto's posten
Met citaat reageren
Oud 11-10-2009, 13:55
Ivo
Ivo is offline
Gefeliciteerd allemaal met jullie nieuwe huizen!

@testout: een moderne wasmachine is echt niet zo gek zwaar. Met z'n 2-en til je die echt zo op. Ik heb zelf nou niet bepaald het postuur van een bouwvakker met mijn 1,65 meter, maar in m'n eentje heb ik zonder al te veel moeite mijn wasmachine de drempel (granito-vloer) van mijn badkamer op gekregen.
Vroeger, toen waren wasmachines wel enorm zwaar, omdat er een stuk beton van 6 tot 10 cm dik op de bodem lag. Om hem tijdens het centrifugeren op z'n plek te houden.

De enige reden dat je tegenwoordig een wasmachine of koelkast met 2 man moet tillen, is vanwege het formaat. Net ff te groot om in je eentje vast te pakken.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2009, 18:56
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Wanneer krijgen jullie eigenlijk allemaal je sleutel?
Ik vrijdag de 13e (november)
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2009, 21:49
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
De 2e november!
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 11-10-2009, 21:55
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline

Dit is de retro woonkamer.


En dit is de retro slaapkamer.


En de retro badkamer kan niet ontbreken!
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 11-10-2009, 22:07
Verwijderd



Wij krijgen waarschijnlijk 1 december de sleutel. Dan 5 december verhuizen
Met citaat reageren
Oud 11-10-2009, 22:14
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Dat is wel erg retro Nona
Nou ja slaapkamer en woonkamer heb je zo veranderd natuurlijk. Badkamer is wat lastiger. Ben je van plan die laatste meteen aan te pakken of laten jullie het voorlopig zo zitten?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2009, 07:21
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
We laten hem eerst zitten, en als we dan gespaard hebben gaat hij meteen naar een andere kamer, zodat hij niet meer zo klein hoeft. Het is nu een bezemkast. Prima en functioneel, maar we willen wel wat meer ruimte.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 12-10-2009, 07:42
Verwijderd
Die badkamer is wel heel ernstig zeg

Zijn jullie niet schijtbenauwd? Uiteraard zou ik ook wel een huisje willen kopen ( en ik zou ook nog wel de hyptheek rond kunnen krijgen ) maar als ik zie wat er allemaal bij komt en wat de risico's allemaal zijn, krijg ik het al helemaal warm.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2009, 10:13
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Loopt wel los. We hebben natuurlijk wel een bouwtechnische keuring laten opmaken, en ook is er een wettelijke meldingsplicht van gebreken die wel bekend maar niet direct zichtbaar zijn. Uiteraard zijn er risico's, maar dat is het leven.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 12-10-2009, 10:21
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Voor de mensen die een aankoopmakelaar ingeschakeld hebben bij het kopen van hun huis: hoe kies je een makelaar?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2009, 10:42
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik heb allereerst gekeken naar de prijzen. Er zitten nou eenmaal absurde verschillen tussen en dat heeft er soms simpelweg mee te maken dat zo'n makelaar dan liever voor de grotere huizen gaat. De nummer 1 qua prijs sprak mij niet aan, kwam niet betrouwbaar over en was zó laag in prijs dat ik het eigenlijk niet vertrouwde. De nummer 2 qua prijs sprak mij wel aan en die heb ik dus benaderd.

@Louis Armstrong: ik vind het allemaal wel erg spannend en veel geregel, maar benauwd? Nee.
Als ik denk aan de risico's dan is dat:
1. Niet krijgen van een hypotheek. Nou daar kom je snel genoeg achter. Het is dan enkel een teleurstelling, maar verder geen man over boord.
2. Verborgen gebreken. Ik heb een bouwtechnische keuring laten doen en had een ontbindende voorwaarde opgenomen voor die kosten. Dan kan er altijd nog wel iets zijn wat over het hoofd is gezien, maar dat risico acht ik klein en bij huren weet je ook nooit hoe betrouwbaar je huurbaas is.
3. Huis niet verkocht krijgen. Dat risico loop je altijd, want je weet niet hoe de markt is als jij besluit weer te verhuizen. Maar ik heb expres een huis gekocht wat eigenlijk al altijd heel verkoopbaar is geweest dankzij de prijs. En verder gewoon goed onderhouden, dat scheelt ook al. En anders niet te koppig zijn en wat zakken in je prijs.
4. Baan verliezen: hypotheek niet meer kunnen opbrengen. Als je daar echt bang voor bent kun je je daar tegen verzekeren. Ik heb het zelf niet gedaan omdat ik aardig wat reserves heb en omdat ik er in geloof dat ik dit huis zo weer kwijt ben als ik er uit moet.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2009, 10:44
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Oh HaWaHaai: kijk natuurlijk ook naar wat ze aanbieden als services. Maar in de praktijk blijkt dat overal wel redelijk gelijk te zijn. Per regio wil het nog wel eens verschillen of aankoopmakelaars zelf actief zoeken naar een geschikt huis voor jou, of dat jij ze pas inschakelt ná een eerste bezichtiging. Heb je daar wensen in, kijk daar dan naar.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Mama zijn en studeren....
Nikki87
33 30-09-2009 23:47
Werk, Geld & Recht De tegenhanger: huis huren, tips?
Adore
27 10-09-2009 07:55
Software & Hardware DVD recorder kopen (tips)
Balance
7 16-12-2008 18:09
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen tips beschouwing Nederlands
dark*dizzie*
4 30-03-2007 09:29
Werk, Geld & Recht Huis kopen als student
Verwijderd
53 25-03-2007 10:52
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap CDA wil woningkraak verbieden
Gatara
152 09-11-2003 12:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:02.