Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-09-2010, 10:59
Kaa
Avatar van Kaa
Kaa is offline
Ik moet straks met Don naar het cb. En ik heb GEEN ZIIIIN .
Ik heb nooit zin, en ze hoeft niet eens prikken....
Het voelt altijd zo nutteloos om daar te komen (op de injecties na dan...) Ze vragen eigenlijk nooit wat. En ik heb zelf eigenlijk ook geen vragen....
Komt er nog n periode dat het wel nuttig gaat voelen
__________________
*Signature*
Advertentie
Oud 24-09-2010, 14:54
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
@ Kaa: ik weet t niet... Ik vind het ook altijd 'onzin', Sarah is nu bijna 1,5. Aan de andere kant is het natuurlijk positief dát er nooit wat is. Ik heb hetzelfde met de verloskundige. Daar sta ik altijd na 10 minuten weer buiten.

Ik 'gebruik' het consultatiebureau trouwens wel als Sarah niet helemaal lekker is en ik twijfel of ik met haar naar de huisarts zal gaan of niet. Dan laat ik eerst de arts op het cb even kijken. (is één keer gebeurd, maar goed...)
__________________
Tsja
Oud 24-09-2010, 15:14
Kaa
Avatar van Kaa
Kaa is offline
Ja! met de verloskundige had ik dat ook precies zo. Alles wat ze daar deden kon ik thuis ook doen . Het werd pas nuttig toen ik weeen had hahaha.

Maar toch goed dat die instanties bestaan hoor. Mocht er ooit wel wat zijn . Maar toch had ik nog steeds geen zin.
En nu zaten ze nog ergens anders ook lange trip...
__________________
*Signature*
Oud 24-09-2010, 16:34
Mutsieprutsie
Avatar van Mutsieprutsie
Mutsieprutsie is offline
En toen werd ik niet ongesteld...
__________________
kusje!
Oud 24-09-2010, 17:18
Kaa
Avatar van Kaa
Kaa is offline
Citaat:
En toen werd ik niet ongesteld...
Heb je reden om zwanger te zijn? (en wens )
Niet ongesteld worden kan altijd n keertje
__________________
*Signature*
Oud 24-09-2010, 17:54
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
spannend mutsieprutsie, maar ik vraag me hetzelfde af als Kaa
indien wens: ik duim!
indien uh-oh: woeps
Oud 25-09-2010, 07:59
Mutsieprutsie
Avatar van Mutsieprutsie
Mutsieprutsie is offline
Ik zou het absoluut heel erg leuk vinden als ik zwanger blijk te zijn
Het was alleen nog niet helemaal de bedoeling, ben pas 4 maanden samen met mijn vriend.
We willen wel snel gaan samen wonen dus wat dat betreft is het ook geen probleem, het zou alleen wat snel zijn allemaal.
Maar de test gister was negatief, dus ik wacht het nog maar even af.
Oud 25-09-2010, 23:50
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Ik kwam net dit artikel tegen, echt . Maar ik vind het wel raar en hypocriet dat ze louter hem de schuld geven van al die zwangerschappen: hebben die dames zelf überhaupt ooit van de pil en eigen verantwoordelijkheid gehoord?! Onschuldige slachtoffers zijn ze dus in ieder geval allerminst, want er zijn twee mensen voor nodig om een kind te maken en dus kan er nooit alleen één persoon in z'n eentje de hoofdschuldige zijn (hierbij uitgaand van vrijwillige seks). Wat mij betreft zijn de dames dus net zo onverantwoordelijk, roekeloos en dom als de vader die in dit subjectieve artikel gedemoniseerd wordt.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 26-09-2010, 08:17
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
hij heeft gelijk hoor, it takes two to tango, en die meisjes en vrouwen die hij heeft zwanger gemaakt zien er ook allemaal maar marginale gevallen uit...
Oud 26-09-2010, 09:43
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Wat een eindeloze loosert. Natuurlijk zijn die vrouwen er net zo hard schuldig aan dat ze zwanger zijn geraakt, maar hij is degene die er keer op keer vervolgens bij weg loopt. En het condoom scheurt gewoon elke keer? Ja uhuh. Maar hoe die vrouwen het voor elkaar krijgen om niet te weten dat hun vriendje al 10 kids binnen een paar kilometer van zijn huis heeft rondlopen is me ook een raadsel. Er heerst kennelijk wel een serieus gebrek aan iq daar.
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Oud 26-09-2010, 11:49
Verwijderd
Natuurlijk is hij niet de hoofdschuldige, maar hij is wel de vader van die kinderen en dus zou hij verantwoordelijkheid moeten tonen ipv gewoon maar rond te blijven neuken. En als je weet dat je al 1 kind per ongeluk hebt verwekt, dan zorg je toch dat dat je niet nog een tweede keer overkomt? Laat staan als je al op 10 zit...
Oud 26-09-2010, 11:55
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Hoe krijg je dat in vredesnaam voor elkaar? Niet normaal.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Oud 26-09-2010, 15:16
Verwijderd
Citaat:
Wat let jullie ?

Maar serieus wat houdt jullie tegen?
Vanalles, ik heb mijn leven verre van op de rails.

Ik hoop dat ik dat op tijd heb, wil wel graag voor m'n 30e kinderen.
Oud 03-10-2010, 18:11
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Vanalles, ik heb mijn leven verre van op de rails.

Ik hoop dat ik dat op tijd heb, wil wel graag voor m'n 30e kinderen.
Ja dat zijn van die ideeën die dan in je hoofd zitten terwijl het niet voor iedereen handig is.
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Oud 04-10-2010, 12:28
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Wat let jullie ?

Maar serieus wat houdt jullie tegen?


Ik zou ook wel willen, maar ik wil eerst meer studeren en reizen.
Eerst afstuderen inderdaad En m'n vriend en ik zijn nog niet zo lang samen dus wat dat betreft mag er ook wel eerst even wat meer tijd overheen gaan.

Maar qua hormonen zit het wel goed.. zeg maar
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 04-10-2010, 13:00
Verwijderd
Haha, hier draait het eigenlijk puur om dat afstuderen, als het aan mij ligt. En dat komt wel in zicht. (Ik hoop in 2011 hier aan te kondigen dat ik zwanger ben )
Oud 04-10-2010, 13:38
Fleurop
Avatar van Fleurop
Fleurop is offline
Ik vroeg mij af hoeveel de mensen die al eens zwanger zijn geweest zijn aangekomen tijdens de zwangerschap. En moest je na de bevalling echt op dieet/flink sporten om alles weer op het oude gewicht te krijgen? Of ging het er automatisch gewoon weer vanaf.

Oud 04-10-2010, 13:50
Verwijderd
Ik heb geen ervaring, maar kan wel met statistiekjes strooien: gemiddeld komen Nederlandse vrouwen 12 kg aan tijdens de zwangerschap. Vrouwen die van te voren overgewicht hadden komen gemiddeld méér aan dan vrouwen die van te voren een gezond gewicht hadden. Die 12 kg is inclusief baby, vruchtwater en extra baarmoederweefsel, waardoor 6 kg er twee weken na de bevalling al weer vanzelf af is.
In tegenstelling tot twintig, dertig jaar geleden zijn er geen streefwaarden hoeveel je aan zou moeten komen, als je helemaal niet aankomt (maar wel voldoende eet) is dat ook niet erg, behalve als je van te voren op het randje van ondergewicht zat. Maar je moet natuurlijk niet op een afval-dieet gaan
Oud 04-10-2010, 14:20
Verwijderd
Citaat:
Ik vroeg mij af hoeveel de mensen die al eens zwanger zijn geweest zijn aangekomen tijdens de zwangerschap. En moest je na de bevalling echt op dieet/flink sporten om alles weer op het oude gewicht te krijgen? Of ging het er automatisch gewoon weer vanaf.

Ik denk dat ik in totaal iets van 12 kilo aan ben gekomen, ik had wel veel vruchtwater door mijn suikerziekte.

Toen ze mijn vliezen braken verdween mijn buik ook meteen, terwijl Maud er nog geen eens uit was

Ik ben na de zwangerschap niet op dieet gegaan of gaan sporten, maar dat deed ik daarvoor ook niet.
Ik denk dat het er af gegaan is omdat je met een kind toch in principe veel in de weer bent qua tillen en beweging, zo loop ik altijd naar de supermarkt etc.
Oud 04-10-2010, 15:33
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Ik was 10 kg aangekomen volgens mij. Dag na de bevalling was het allemaal alweer weg. Ik had ook echt alleen een buik.

Op dit moment (met 32 weken) ben ik 7 kg aangekomen, dus ik gok dat het weer zo'n beetje hetzelfde wordt.
__________________
Tsja
Oud 04-10-2010, 17:27
Kaa
Avatar van Kaa
Kaa is offline
Citaat:
Ik vroeg mij af hoeveel de mensen die al eens zwanger zijn geweest zijn aangekomen tijdens de zwangerschap. En moest je na de bevalling echt op dieet/flink sporten om alles weer op het oude gewicht te krijgen? Of ging het er automatisch gewoon weer vanaf.

Ik ging van 55 kg van voor mn zwangerschap, naar 82 kg toen ik 42 weken zwanger was.
Ik heb heel mn zwangerschap normaal en gezond gegeten en niet gesnoept. Direct na de bevalling was ik al 9 kg kwijt; de monsterbuik. En de rest is zonder dieet en zonder sport (de eerste 1,5 maand bewoog ik sowieso niet veel, ik had n keizersnee en ik at nog steeds normaal na mn zwangerschap), verdwenen binnen 3 maanden. Op 4 kg na, die ik van tevoren al hoopte te behouden. Ik weeg nu 59 kg. Maar ik val nog steeds n beetje af, omdat ik nu wel veel beweeg
Ik hield ook redelijk veel vocht vast op het eind, en in het ziekenhuis werd ik al helemaal volgepompt met vloeibaarheden. Ook vonden alle verloskundigen dat ik wel heel erg veel (teveel denk ik achteraf) vruchtwater had. Maar toch snap ik nog steeds niet waarom ik zoveel aan kwam. Baby was ook niet extreem zwaar, 8 pond. Ik weet wel dat alle vrouwen uit mijn familie hetzelfde hebben gehad. Die hadden geen overgewicht, aten normaal, en hadden normale babies. Is zoiets dan erfelijk?
Ik vond het op het einde wel echt afschuwelijk zwaar. Ik droeg een halve Kaa extra mee...De pijn die ik had van het gewicht op mn onderrug e.d. was wel meteen verdwenen na de bevalling
Zwanger zijn is maar raar!
__________________
*Signature*
Oud 05-10-2010, 09:55
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Ik was 12 kg aangekomen geloof ik, en heb me na die tijd niet echt gewogen ofzo, maar paste na een week weer in al mijn spijkerbroeken enzo, dus geloof dat het meteen wel weer weg was. Heb er in ieder geval niet speciaal moeite voor moeten doen.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Oud 05-10-2010, 17:58
tiepmiep95
tiepmiep95 is offline
O tis zo leuk joh een baby.

Mn zusje is nu 8 weken. Nu gaat ze echt trappelen en kraaien. En volop lachen zo lief
Oud 05-10-2010, 20:28
Mutsieprutsie
Avatar van Mutsieprutsie
Mutsieprutsie is offline
Afgelopen donderdag toch ongesteld geworden, dus toch geen baby in mn buik. Dat is aan de ene kant wel een geruststelling, eerst maar eens samenwonen in mijn huisje en dan op zoek naar wat groters. en dan kunnen we wel gaan proberen zwanger te worden , maar stiekem was een baby wel heel erg welkom!
__________________
kusje!
Oud 06-10-2010, 07:11
Verwijderd
@Fleurop: Ik ben 30 kg aangekomen tijdens de zwangerschap. Een deel ging er vanzelf af, een deel kostte meer moeite en een deel (paar kg) zit er nog aan.
Oud 06-10-2010, 08:50
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Afgelopen donderdag toch ongesteld geworden, dus toch geen baby in mn buik. Dat is aan de ene kant wel een geruststelling, eerst maar eens samenwonen in mijn huisje en dan op zoek naar wat groters. en dan kunnen we wel gaan proberen zwanger te worden , maar stiekem was een baby wel heel erg welkom!
toch nog een beetje goed nieuws dus? eerst een keertje gaan samenwonen lijkt me in elk geval best een goed idee
Oud 06-10-2010, 19:16
Signy
Avatar van Signy
Signy is offline
hihi vandaag bij mn bijbaan (kdv) zei een jongetje van 3,5 jaar tegen mij: "weetje [naam], als ik mijn piemel op en neer beweeg, wordt ie groter" ik moest zo lachen (in mezelf )
__________________
MAYNARD! I rest my case --- And Colin & Ricky. --- Ik ben zo blij dat ik ben wie ik ben, dat ik ga waar ik ga, dat ik sta blablabla
Oud 06-10-2010, 19:47
Verwijderd
Offtopic: Hoe kom je aan een bijbaan in een kdv? Dat is zeker niet weggelegd voor mensen die geen opleiding met kinderen doen, of wel? Lijkt me namelijk echt superleuk
Oud 07-10-2010, 09:42
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
@freya: ik ken veel mensen die met kinderen werken (bso, logeerweekenden, kdv, die geen sph/spw hebben. Zelf werk ik ook wel eens als invaller, maar heb een bijna afgeronde HBO, niet gericht op kinderen maar wel een van "social studies"...
__________________
never get old
Oud 07-10-2010, 10:44
Kaa
Avatar van Kaa
Kaa is offline
@freyja: dat vraag ik me ook echt al heel lang af. Ik heb het 1x geprobeerd maar toen werd ik dus wel afgewezen omdat ik geen opleiding in die richting deed. Maar dat ging toen wel over n semi-vaste baan daar, dat is toch weer anders dan invallen. Maar ik zou graag invallen
__________________
*Signature*
Oud 07-10-2010, 13:27
Verwijderd
Offtopic: Ja nou ja ik heb dus talen gestudeerd en doe nu kunstacademie, dus ik heb echt helemaal níks met kinderen. Maar ik kan wel altijd goed met ze omgaan, ze vinden me altijd leuk. Maar zet dat maar es op je cv Als ik google naar invalbaantjes, vragen ze ook altijd studies met kinderdingen. IcedEarth: hoe komen die mensen er dan aan? Via via ofzo?
Oud 07-10-2010, 13:38
Verwijderd
@Freya: ik heb 7 jaar als bijbaantje op het consultatiebureau gewerkt zonder enige ervaring in die hoek te hebben (doe ook niks in de richting geneeskunde/pedagogiek). Bij mij is het idd wel via-via: m'n moeder is daar arts. Maar ze hebben bijna altijd wel mensen nodig, dus probeer het gewoon!
Oud 08-10-2010, 17:37
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
freya: pm

off topic:
Skybleu: dat klinkt helemaal tof! Maar wat voor taken kreeg je dan?
__________________
never get old
Oud 09-10-2010, 18:10
Little_lady
Little_lady is offline
30w2d, nog zo'n 10 weken te gaan en het gaat nog altijd goed Ondertussen ook helemaal gesetteld in ons huisje, heerlijk! We kunnen niet wachten, hihi. Binnenkort afbouwen op de opleiding, wat ik dan wel weer jammer vind... Heb ergens volgens mij toch de behoefte om bezig te zijn Daarom volgende week overleg met begeleiding van de opleiding en begeleidster van de stage, of ik misschien tóch 2 tot 4 weken langer door ga met de stage... Van de stage in principe groen licht, mits ik mezelf wel af en toe de rust geef die ik nodig heb. Nu alleen nog toestemming van school, in verband met de verantwoordelijkheid die zij in zekere zin voor me hebben.

Hoe is het met m'n mede bijna-mama's?

Edit
Naar aanleiding van de vraag van het aankomen: ik ben tot nu toe 11 kilo aangekomen.
__________________
Lise *10-11-2010 <3
Oud 10-10-2010, 08:42
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
30w2d, nog zo'n 10 weken te gaan en het gaat nog altijd goed
wat leuk allemaal zeg! fijn dat jullie het zo goed hebben in jullie huisje je klinkt erg gelukkig <3
hier ook alles prima, vandaag 19w3d , bijna half dus! we moeten wel nog ALLES doen, behalve kiezen waar we het geboortelijstje leggen (dat ligt eigenlijk al een paar weken, omdat dat bij die winkel heel handig online kon) de babykamer moet nog worden leeggemaakt en opgeknapt (likje verf, gordijnen hangen .. ), we moeten nog meubeltjes gaan halen bij mijn ouders, een nieuw bodempje laten maken voor het oude bedje, een parkje en een wiegje halen, een wastafel, geboortesuiker (dopen doen we niet aan, dus noem ik het ook geen doopsuiker ) kiezen en maken, geboortekaartje uitzoeken, namen verzinnen (voor een meisje zijn we er redelijk uit geloof ik, maar als het een jongen wordt ... geen énkele naam vinden we ECHT geschikt. wordt nog moeilijk ), we hebben eigenlijk alleen nog maar een paar kleertjes liggen die ik enkele weken geleden eindelijk eens gekocht hebben (en dat zijn er ook nog niet bepaald veel ofzo), en wat spulletjes die we gekregen hebben... buh! zoveel werk! en over 4 maanden ten LAATSTE moet dat allemaal gebeurd zijn hé! liefst over 3 maanden al, want je weet nooit
maar het komt allemaal wel in orde
Oud 10-10-2010, 09:45
Signy
Avatar van Signy
Signy is offline
Citaat:
Offtopic: Ja nou ja ik heb dus talen gestudeerd en doe nu kunstacademie, dus ik heb echt helemaal níks met kinderen. Maar ik kan wel altijd goed met ze omgaan, ze vinden me altijd leuk. Maar zet dat maar es op je cv Als ik google naar invalbaantjes, vragen ze ook altijd studies met kinderdingen. IcedEarth: hoe komen die mensen er dan aan? Via via ofzo?
Offtopic: Ikzelf heb de studie Pedagogiek gedaan en kon op deze manier werken in de kinderopvang. Nu zou dat ook niet meer kunnen want er zijn veranderingen doorgevoerd in het CAO en ik ben nu te hoog opgeleid. Maar ik heb een vast contract dus phew. Maar het consultatiebureau lijkt me ook erg leuk. Wel heel anders tho.
__________________
MAYNARD! I rest my case --- And Colin & Ricky. --- Ik ben zo blij dat ik ben wie ik ben, dat ik ga waar ik ga, dat ik sta blablabla
Oud 11-10-2010, 13:55
Verwijderd
Aan alle ouders hier:
Hoe hebben jullie het eigenlijk geregeld met voogden? Heb je er een? Of een stel? Of twee verschillende? En back up?
Oud 11-10-2010, 14:28
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
voogden
Oud 11-10-2010, 14:43
Verwijderd
Misschien peters/meters ofzo? Ik ken de term voogd eigenlijk alleen als bv een pleegouder of iets soortgelijks...

Edit: ah, ik kende de term pleegouder ook anders (uit de pleegzorg alleen, en dan is het vaak geen familie oid), maar dat is dus wel wat het is. Als een kindje bijvoorbeeld wees wordt, of de ouders zijn niet meer in staat voor het kind te zorgen, dan komt het kindje bij pleegouders terecht. En je kan dus vast laten leggen wie dat zouden moeten zijn voor het geval dat. Dus peter/meter maar dan ook vastgelegd bij een notaris.

Ik zou niet kunnen kiezen tussen mijn zus of zijn zus, dus mja, dat is iets waar we over moeten denken wanneer er een kindje op komst is.. Mijn ouders of zijn ouders vind ik puur een tijdelijke oplossing, die worden ook ouder en zijn ouders hebben al genoeg aan hun hoofd (mijn schoonmoeder heeft MS). Mijn zus en schoonzus zijn allebei volwassen, hebben een stabiele relatie etc. Voor nu zou ik denk ik wel voor mijn schoonzus kiezen, aangezien mijn zus al twee kindjes heeft, nog een kind (of meer dan 1) erbij wordt misschien wel erg veel. Maar ja, dat is puur op basis van de huidige situatie, zoiets zou je ook moeten bespreken met beide personen, dus wie weet komt er dan wel iets heel anders uit.

Laatst gewijzigd op 11-10-2010 om 14:53.
Oud 11-10-2010, 14:46
Kaa
Avatar van Kaa
Kaa is offline
Citaat:
Aan alle ouders hier:
Hoe hebben jullie het eigenlijk geregeld met voogden? Heb je er een? Of een stel? Of twee verschillende? En back up?
(in neem aan in geval van overlijden? ) Dat hebben we nog niet zwart op wit geregeld. Het houdt me wel bezig. Zolang onze ouders nog leven komen die denk ik als eerste in aanmerking, en daarna mijn zwager en zijn vrouw. Rare dingen om over na te denken. Moet toch
__________________
*Signature*

Laatst gewijzigd op 11-10-2010 om 16:13.
Oud 11-10-2010, 15:22
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Aan alle ouders hier:
Hoe hebben jullie het eigenlijk geregeld met voogden? Heb je er een? Of een stel? Of twee verschillende? En back up?
Wij hebben m'n schoonzusje en zwager gevraagd. Ook omdat zij in dezelfde levensfase zitten zeg maar (hebben nu 2 kinderen). We hebben dat bij de notaris laten vastleggen, in onze testamenten. En ja, dat voelt echt heel vreemd...
__________________
Tsja
Oud 11-10-2010, 15:32
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
ik denk niet dat dat hier erg gebruikelijk is eigenlijk ...
Oud 11-10-2010, 16:54
Verwijderd
@IcedEarth: ik was assistente, dus ouders ontvangen, kinderen wegen en meten, kleurplaten uitdelen, afspraken maken, dossiers bijhouden en opzoeken en alles wat voorbij komt, dus ook wel eens kinderen vasthouden als ze geprikt moeten worden of even op eentje letten als de moeder met een broertje/zusje bij de arts/verpleegkundige zit. Leuk dus
Oud 11-10-2010, 17:03
Verwijderd
Was vandaag op bezoek bij familievrienden en kreeg zo een baby van 5 weken in handen gedrukt terwijl de moeder elders was. Flesje gegeven, beetje gewiegd, awww. Dan zijn ze toch wel heel schattig he En zo klein! Mijn achternichtjes heb ik pas gezien toen de jongste al 3.5 maanden was, die was al veel groter dan dit ukkie. (En verder heb ik 0,0 ervaring met baby's. )
Oud 11-10-2010, 17:05
Verwijderd
Citaat:
ik denk niet dat dat hier erg gebruikelijk is eigenlijk ...
Maar in België zal het wel gebruikelijker dan hier zijn om het kind te dopen, denk ik? En dan krijgen ze peetouders, en dat heeft op zich dezelfde functie.
Oud 11-10-2010, 17:50
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Maar in België zal het wel gebruikelijker dan hier zijn om het kind te dopen, denk ik? En dan krijgen ze peetouders, en dat heeft op zich dezelfde functie.
hmm, dat vaker laten dopen wordt overschat geloof ik, hoor ... wij laten onze baby bijvoorbeeld niét dopen, maar hij/zij krijgt wél een meter en peter. ik denk dat dat bij veel mensen zo gaat, volgens mij is geen enkel van de kindjes van mijn neven en nichten gedoopt, maar ze hebben wel allemaal een meter en een peter, maar met dat meter- en peterschap is niks 'wettelijk geregeld' ofzo, ook niet als het wel is vastgelegd in het doopregister van de katholieke kerk. ik ben er behoorlijk zeker van dat een jeugdrechter ook nooit een kind zomaar zal 'toewijzen' aan zijn/haar meter/peter als de ouders zijn overleden, maar dat steeds onderzocht wordt wie het beste voor het kind kan zorgen, terwijl het bij het aanduiden van een voogd door de ouders wél aannemelijk is dat het kind 'automatisch' wordt toegewezen aan die voogd... of vergis ik me daarin?

ik denk ook dat praktisch niémand peter en meter kiest op basis van: "door hem/haar wil ik mijn kind laten opvoeden als er met mij iets gebeurt", maar eerder op basis van "hem/haar vind ik leuk", "ik denk dat hij/zij ons kind vaak zal zien en er veel interesse voor zal tonen" ofzoiets.

Oud 11-10-2010, 18:58
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn 'tante' (goede vriendin van mijn moeder) stond geregistreerd als degene die voor ons (mijn broertje en ik) zou zorgen als er iets met m'n ouders zou gebeuren en ze heeft dat altijd heel serieus genomen. Vroeger ging ze altijd twee keer per jaar ofzo met ons winkelen om een jurk te kopen voor kerst ofzo, net van die dingen waar m'n ouders zelf geen geld voor over hadden maar die wel belangrijk zijn in een kinderleven. Later gaf ze me altijd bijles en ze informeerde altijd regelmatig hoe het met me ging. M'n ouders zijn gescheiden en dat ging allemaal niet zonder slag of stoot en daar heeft ze ook altijd mee geholpen, was altijd bij diploma-uitreikingen en andere belangrijke dingen enzo. Toen ik 21 werd (en dus echt onafhankelijk) heeft ze van m'n moeder ook een hele grote bos bloemen gehad omdat ze altijd zo goed voor me gezorgd heeft en er echt als soort tweede moeder was. Ik kan nu nog altijd bij haar terecht, weet ook zeker dat als er iets met m'n moeder zou gebeuren (heb geen contact meer met m'n vader) ze er altijd voor me zou zijn ook nu ik volwassen ben (en toch nog soms behoefte heb aan advies van m'n ouders) en schoonouders heb waar ik heel goed mee overweg kan.

Ik zou zelf wel iemand uitzoeken voor mijn kindje als ik die ooit krijg gewoon omdat ik er zelf hele goede ervaringen mee heb en je nooit weet wat er gebeurd. Ik zou niet weten wie ik zou vragen. M'n broertje is niet iemand die voor kinderen kan/zal zorgen omdat ie altijd veel reist en ik hem ook nog wel naar het buitenland zie verhuizen. M'n schoonzusje is nu nog was jong om er over te oordelen maar denk dat dat wel een optie is, kan ook goed met kinderen overweg maar ik weet niet of ik haar mijn kind op zou willen laten voeden. M'n ouders/schoonouders vind ik geen optie omdat dat een generatie te ver is vind ik. Twee goede vriendinnen van me zitten regelmatig in het buitenland. Pff, zou het wel heel lastig vinden.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 12-10-2010, 07:41
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:

ik denk ook dat praktisch niémand peter en meter kiest op basis van: "door hem/haar wil ik mijn kind laten opvoeden als er met mij iets gebeurt", maar eerder op basis van "hem/haar vind ik leuk", "ik denk dat hij/zij ons kind vaak zal zien en er veel interesse voor zal tonen" ofzoiets.
Maar denk je niet dat het juist daardoor al aannemelijk is dat de peter en meter het kind zullen opvoeden mochten jullie wegvallen? Als de peter en meter genoeg betrokken zijn, wordt dat wel de meest logische keuze?

Ik vond het als kind in elk geval wel fijn om te weten waar ik zou komen te wonen als ik geen ouders meer zou hebben (bij vrienden van mijn ouders). Ik zou alleen echt niet weten wie wij als voogden zouden moeten aanwijzen als we een kind zouden krijgen, best lastig nog.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 12-10-2010, 08:41
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Maar denk je niet dat het juist daardoor al aannemelijk is dat de peter en meter het kind zullen opvoeden mochten jullie wegvallen? Als de peter en meter genoeg betrokken zijn, wordt dat wel de meest logische keuze?

Ik vond het als kind in elk geval wel fijn om te weten waar ik zou komen te wonen als ik geen ouders meer zou hebben (bij vrienden van mijn ouders). Ik zou alleen echt niet weten wie wij als voogden zouden moeten aanwijzen als we een kind zouden krijgen, best lastig nog.
eigenlijk niet, wij hebben peter en meter 'traditioneel' gekozen: papa van de papa en mama van de mama, dus mijn moeder en de vader van mijn man - uiterààrd gaan die ons kind vaak zien en er interesse voor hebben en er gezellig mee doen, maar ten eerste wonen die twee dus uiteraard al niet samen en kunnen ze niet sàmen voogd zijn over ons Fonske, EN, ten tweede: elk kind heeft toch ook een eigen, verschillende meter en peter, en je gaat toch niet elk kind apart laten opvoeden als er iets met je gebeurt? je maakt toch één persoon/koppel voogd over àl je kinderen? of is dat nou weer raar van mij?
Oud 12-10-2010, 10:17
Verwijderd
Hier is het idd ook vaak zo dat de peter en meter twee mensen zijn die los van elkaar staan, dus bv een goede vriendin van de moeder en de broer van de vader oid. Maar bv de meter van mijn man, die was toen hij geboren werd al oud en niet meer in staat voor kinderen te zorgen, dus dat is nooit een optie geweest voor een voogd. Wie zijn peter is weet ik niet eens.

Zelf denk ik dat ik vroeger naar een oom en tante zou zijn gegaan wanneer mijn ouders iets overkomen zou zijn, daar klikte het gewoon altijd mee. Maar ik heb geen peter of meter, en er is ook nooit een voogd oid aangewezen.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:25.