Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-10-2010, 11:24
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
eigenlijk niet, wij hebben peter en meter 'traditioneel' gekozen: papa van de papa en mama van de mama, dus mijn moeder en de vader van mijn man - uiterààrd gaan die ons kind vaak zien en er interesse voor hebben en er gezellig mee doen, maar ten eerste wonen die twee dus uiteraard al niet samen en kunnen ze niet sàmen voogd zijn over ons Fonske, EN, ten tweede: elk kind heeft toch ook een eigen, verschillende meter en peter, en je gaat toch niet elk kind apart laten opvoeden als er iets met je gebeurt? je maakt toch één persoon/koppel voogd over àl je kinderen? of is dat nou weer raar van mij?
Aha, oké, op die manier. Nee, dan is het niet echt heel handig... Dus dan is de functie van peter en meter toch wezenlijk anders dan dat van een voogd, hm.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Advertentie
Oud 12-10-2010, 11:30
Verwijderd
De peetoom en -tante van mijn nichtje zijn mensen waar ze eigenlijk amper contact mee hebben, ook wel vreemd, maar dat moesten per se mensen zijn die datzelfde geloof aanhangen en ook gedoopt zijn. Ik ben dat niet, dus ik was gewoon al geen optie. (Vond mijn zus wel erg jammer, geloof ik.)

Maar ik vind het wel echt een goed idee om zoiets officieel vast te leggen in een testament, zodat het geen strijd wordt wanneer je kind plotseling alleen achterblijft. Ik kan me goed voorstellen dat als je bv. uit een groot gezin komt, broers en zussen van beide ouders graag de voogdij willen als het niet duidelijk is dat de ouders voor een bepaald stel kozen. Lijkt me vreselijk. (Bv. als mijn zus en haar man weg zouden vallen - vreselijk om aan te denken trouwens - dan zou ik het echt bizar vinden wanneer de kindjes naar de peetoom en -tante zouden gaan, want die kennen ze dus amper. Maar ik zou het ook heel erg vinden als ze naar bv een broer van mijn zwager zouden gaan ipv naar mij )
Oud 12-10-2010, 13:06
Verwijderd
Die vriendin van mij die een kind heeft, die heeft een samenlevingscontract en dan moet je ook vanzelf al dat soort dingen laten vastleggen. Als zij overlijdt gaat het kind naar hem, als hij overlijdt gaat het kind naar haar, als ze beiden overlijden gaat het kind naar zijn ouders, als zij beiden overlijden en zijn ouders ook gaat het kind naar haar broer enzovoort. Héél veel als-dannen. Vonden ze wel vreemd om zich daar mee bezig te houden, wie er allemaal zou kunnen overlijden zeg maar.
Oud 12-10-2010, 13:30
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ja, dat is niet iets waar je graag bij nadenkt natuurlijk, maar het moet wel. Mijn ouders hebben overigens ook iets bij de notaris laten vastleggen over het opeisen van een kind-deel (een deel van de erfenis als één van beide ouders overlijdt): dat daar niet meteen aanspraak op gemaakt kon worden. Nee, je gaat er niet vanuit dat daar moeilijkheden over ontstaan met je eigen kinderen. Maar het kan. Bah.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 12-10-2010, 19:24
Verwijderd
Volgens mij zouden mijn broertje en ik naar de beste vrienden van mijn ouders gaan, maar dat vond ik als kind ook zo'n naar idee! Ik snapte toen niet waarom we niet bij mijn éigen beste vriendin konden gaan wonen (mijn broertje was ook bevriend met haar broer, dus kon best ). Begon later natuurlijk pas te snappen dat mijn ouders de mensen vroegen in wie zij het meeste vertrouwen hadden, maar ik herinner me nog héél levendig het gevoel van 'ik hoor daar niet, niet in dat dorp, niet bij die mensen, niet tussen die kinderen'.
Denk eigenlijk dat je daar als ouders ook wel rekening mee moet houden, als de kinderen wat groter zijn tenminste... niet naar de ouders van hun eigen vriendjes Maar bijvoorbeeld wel een favoriete oom/tante of opa/oma.
Oud 12-10-2010, 19:35
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij zouden mijn broertje en ik naar de beste vrienden van mijn ouders gaan, maar dat vond ik als kind ook zo'n naar idee! Ik snapte toen niet waarom we niet bij mijn éigen beste vriendin konden gaan wonen (mijn broertje was ook bevriend met haar broer, dus kon best ). Begon later natuurlijk pas te snappen dat mijn ouders de mensen vroegen in wie zij het meeste vertrouwen hadden, maar ik herinner me nog héél levendig het gevoel van 'ik hoor daar niet, niet in dat dorp, niet bij die mensen, niet tussen die kinderen'.
Denk eigenlijk dat je daar als ouders ook wel rekening mee moet houden, als de kinderen wat groter zijn tenminste... niet naar de ouders van hun eigen vriendjes Maar bijvoorbeeld wel een favoriete oom/tante of opa/oma.
Bij mijn oom en tante kwam dat heel erg samen; ze denken een beetje hetzelfde over dingen als mijn ouders, én mijn zus en ik konden het altijd goed met ze vinden en ook met hun kinderen. Ik hoop dat dat met mijn kinderen ook zo zal zijn. Nu staan schoonzus en zwager wel ongeveer hetzelfde in het leven (mijn zus en zwager wat minder, zij zijn bijvoorbeeld gelovig, en wij eigenlijk juist absoluut niet, ik zou het gek vinden als mijn kinderen dan ineens gelovig opgevoed zouden worden), dus ik hoop dat toekomstige kinderen het ook goed met ze kunnen vinden.
Oud 13-10-2010, 12:25
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
morgen halfweg
Oud 13-10-2010, 13:24
Verwijderd
Citaat:
morgen halfweg
Jeej, de tijd vliegt!!
Oud 13-10-2010, 15:01
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Jeej, de tijd vliegt!!
Oud 13-10-2010, 20:40
Little_lady
Little_lady is offline
@ blauw engeltje: ik ben ook heel gelukkig, hihi Jij bent morgen alweer op de helft, de tijd vliegt écht! Ik merk het zelf ook, al bijna 31 weken Succes met alles wat er nog moet gebeuren bij jullie! Het is inderdaad best veel werk, maar wij vonden het heel leuk om te doen! Was de kamer waar we het meest zin in hadden van het hele huis, haha.

@ Snoopy: hoe is het bij jou?

Ontopic: Omdat wij ons kindje laten dopen, krijgt ons kindje wel een peter en meter. Bij ons zijn dat de tweelingbroer van m'n man en zijn vriendin, dus wel een 'stel'. Maar niet zozeer met de gedachte dat zij onze kleine op zouden vangen als ons iets overkomt, het is namelijk niet zo dat zij samen wonen of iets dergelijks en we weten natuurlijk niet hoe dat zal zijn als ons iets zou overkomen... Ik denk dat onze kleine dan eerder naar de ouders van m'n man zou gaan
__________________
Lise *10-11-2010 <3
Oud 18-10-2010, 20:09
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Het is wel rustig hier... Niemand iets aan te kondigen?
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Oud 18-10-2010, 20:11
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
ja, lang geleden dat er nog iemand iets is komen vertellen precies ...

gaan we nog eens wedden wie de volgende gaat zijn ofzo? wie doet de eerste gok?
dames? heren?
Oud 18-10-2010, 20:33
Verwijderd
Ik ben slecht in gokken
Oud 18-10-2010, 20:33
Signy
Avatar van Signy
Signy is offline
andijvie!!!
__________________
MAYNARD! I rest my case --- And Colin & Ricky. --- Ik ben zo blij dat ik ben wie ik ben, dat ik ga waar ik ga, dat ik sta blablabla
Oud 18-10-2010, 20:38
Verwijderd
Haha, nee, ik ben helaas nog niet zwanger
Oud 18-10-2010, 21:15
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
wie gokt er als tweede??
Oud 18-10-2010, 21:15
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
hoeveel zetten we in trouwens?
Oud 19-10-2010, 06:20
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Nou, ik ben het niet... Zoveel is zeker...

Maar het zal niet lang duren voordat er bevallingen aan te kondigen zijn toch?
__________________
Tsja
Oud 20-10-2010, 08:34
Fleurop
Avatar van Fleurop
Fleurop is offline
Ik hoop dat ik volgend jaar kan zeggen dat ik zwanger ben maar dan wel pas eind volgend jaar. Rond februari stoppen met pil (want dan heb ik geen strips meer )
Oud 20-10-2010, 10:21
Verwijderd
Citaat:
Ik hoop dat ik volgend jaar kan zeggen dat ik zwanger ben maar dan wel pas eind volgend jaar. Rond februari stoppen met pil (want dan heb ik geen strips meer )
Je weet wel dat er een kans van 20% is, dat als je februari stopt met de pil, je in maart zwanger bent?
Oud 20-10-2010, 10:35
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Je weet wel dat er een kans van 20% is, dat als je februari stopt met de pil, je in maart zwanger bent?
En dan kun je eind 2011 gaan bevallen.
Oud 20-10-2010, 10:36
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
Je weet wel dat er een kans van 20% is, dat als je februari stopt met de pil, je in maart zwanger bent?
Daarom zegt ze ws ook dat ze hoopt eind volgend jaar te kunnen zeggen zwanger te zijn?
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Oud 20-10-2010, 10:38
Verwijderd
Citaat:
En dan kun je eind 2011 gaan bevallen.
Ja goed, maar ik neem aan dat ze het niet pas een week voor de bevalling in dit topic meldt.

Citaat:
Daarom zegt ze ws ook dat ze hoopt eind volgend jaar te kunnen zeggen zwanger te zijn?
Stel dat ze het na een maand of drie zegt, dan is het juni, dat vind ik niet het einde van het jaar
Oud 20-10-2010, 10:40
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Ja goed, maar ik neem aan dat ze het niet pas een week voor de bevalling in dit topic meldt.
Ik las haar post als volgt: dat ze het liefst eind volgend jaar pas zwanger wil raken.
Oud 20-10-2010, 10:40
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
Ja goed, maar ik neem aan dat ze het niet pas een week voor de bevalling in dit topic meldt.



Stel dat ze het na een maand of drie zegt, dan is het juni, dat vind ik niet het einde van het jaar
Huh? Ze zegt toch niet dat ze meteen zwanger denkt te raken? Ze denkt ergens volgend jaar zwanger te raken, maar ws pas aan het einde van het jaar. Dus als ze in december zwanger raakt zit er 3/4 jaar tussen stoppen met de pil en zwanger raken?
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Oud 20-10-2010, 10:43
Verwijderd
Als je in februari met de pil stopt, dan vind ik het gek om te hopen dat je pas aan het eind van het jaar zwanger bent, ik zou meteen beginnen te hopen? Ik denk dat Sarah het ook zo leest. Als ze vanaf februari geen anticonceptie meer gebruikt, kan ze in maart al zwanger zijn, eind van het jaar is dan nog best ver weg. Niet iedereen wordt even makkelijk zwanger, natuurlijk, maar tussen februari en het eind van het jaar zit nog best een tijd.
Oud 20-10-2010, 11:35
Kaa
Avatar van Kaa
Kaa is offline
Ja maar, het zal dr toch niet uitmaken of ze eerder zwanger is? Ze hoopt sowieso t eind van t jaar (zo lees ik het ). Althans; het lijkt me niet dat als je pas het eind van t jaar kan veroorloven zwanger te zijn, dat je dan al stopt met de pil in februari maar dat kan aan mij liggen
__________________
*Signature*
Oud 20-10-2010, 11:41
Fleurop
Avatar van Fleurop
Fleurop is offline
Nu ik het terug lees snap ik de onduidelijkheid..
Ik denk te stoppen met de pil rond februari, hoop dan natuurlijk zo snel mogelijk zwanger te zijn Het liefst in 2011, maar ben me erg bewust dat dit niet vanzelfsprekend is.

Dus hoop inderdaad voor eind 2011 te kunnen zeggen dat het zover is
Oud 20-10-2010, 12:07
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Nu ik het terug lees snap ik de onduidelijkheid..
Ik denk te stoppen met de pil rond februari, hoop dan natuurlijk zo snel mogelijk zwanger te zijn Het liefst in 2011, maar ben me erg bewust dat dit niet vanzelfsprekend is.

Dus hoop inderdaad voor eind 2011 te kunnen zeggen dat het zover is
zo had ik het ook begrepen ik had wel dezelfde instelling: getrouwd in mei 2010, en dan hoop je dat de gewenste zwangerschap niet te lang op zich laat wachten, maar ik had me er ook al wel op ingesteld dat het best kon dat ik pas eind 2010 zou zwanger zijn... maar ik was een week na ons huwelijk al 'officieel' zwanger, dus zorgen om niets
Oud 20-10-2010, 12:09
Verwijderd
Citaat:
Nu ik het terug lees snap ik de onduidelijkheid..
Ik denk te stoppen met de pil rond februari, hoop dan natuurlijk zo snel mogelijk zwanger te zijn Het liefst in 2011, maar ben me erg bewust dat dit niet vanzelfsprekend is.

Dus hoop inderdaad voor eind 2011 te kunnen zeggen dat het zover is
Ohja op die manier Ja, je weet het natuurlijk nooit. Maar het kwam op mij over alsof je erop rekende dat het minstens een halfjaar zou gaan duren
Oud 20-10-2010, 12:15
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Ohja op die manier Ja, je weet het natuurlijk nooit. Maar het kwam op mij over alsof je erop rekende dat het minstens een halfjaar zou gaan duren
hehe, degenen die erop rekenen dat het 'minstens zo lang zal gaan duren' en dan al eerder stoppen met de pil om zwanger te zijn tegen dat ze het willen, dat zijn degenen die gegarandeerd van de eerste keer zwanger worden toch al een paar keer gehoord in mijn omgeving mijn nicht wou zwanger worden vanaf dat ze trouwde, dus was al enkele maanden eerder met de pil gestopt, en was natuurlijk drie maanden zwanger de dag dat ze trouwden. en een collega van mij wou géén kindje krijgen in december, dus wou eigenlijk nog een maand wachten met proberen, maar zijn vriendin was er ZO van overtuigd dat ze toch niet van de eerste keer zouden zwanger worden, en hoppa, baby werd natuurlijk geboren in december.

Oud 20-10-2010, 12:49
Verwijderd
Ik denk dat je de andere kant ook minder vaak hoort, omdat mensen het misschien moeilijk vinden om over te praten. Ik weet van een nicht van me dat ze ruim een jaar hebben moeten proberen voor het zover was. (En toen besloten ze niet zo lang geleden voor een tweede te gaan proberen, met het idee dat het misschien wel weer een jaar zou gaan duren... was het na 1 poging al raak )

Ik hoop dat het bij ons ook zo makkelijk zal gaan als ik soms hoor! En ik hoop idd ook in 2011 iets aan te kunnen kondigen
Oud 20-10-2010, 12:49
Verwijderd
Citaat:
Ohja op die manier Ja, je weet het natuurlijk nooit. Maar het kwam op mij over alsof je erop rekende dat het minstens een halfjaar zou gaan duren
Zo interpreteerde ik het dus ook
Oud 20-10-2010, 15:12
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Ik denk dat je de andere kant ook minder vaak hoort, omdat mensen het misschien moeilijk vinden om over te praten. Ik weet van een nicht van me dat ze ruim een jaar hebben moeten proberen voor het zover was. (En toen besloten ze niet zo lang geleden voor een tweede te gaan proberen, met het idee dat het misschien wel weer een jaar zou gaan duren... was het na 1 poging al raak )

Ik hoop dat het bij ons ook zo makkelijk zal gaan als ik soms hoor! En ik hoop idd ook in 2011 iets aan te kunnen kondigen
oh, ja, da's natuurlijk ook waar, ik wou meer zoiets zeggen als: "het is ook weer typisch", zo van "daar heb je die wet van murphy weer!"
maar spijtig genoeg heb je zeker wel gelijk, het is veel moeilijker om te zeggen: "het heeft lang geduurd" dan dat je lachend kan vloeken van "damnit zeg, we hadden er eigenlijk op gehoopt dat het nog een maandje langer zou wachten" ...
uiteindelijk denk ik dat de meesten graag in de tweede categorie zouden zitten, liever vroeg dan laat...
Oud 20-10-2010, 19:30
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline


morgen 21 weken
Oud 20-10-2010, 21:39
Verwijderd
Steek je nou al je middelvinger uit naar je baby?
Oud 20-10-2010, 21:43
Verwijderd
En dat wat voogden betreft, een voogd is iemand die besluit wat je doen als jij en je partner dood zijn. Ze hoeven niet per se degenen te zijn die voor haar/hem gaan zorgen (bijvoorbeeld als de voogd (of dat nou mijn zus of nicht of wie dan ook is) denkt dat het toch voor Maud beter is om de eerste tijd bij mijn ouders te blijven omdat ze dan in dezelfde buurt blijft wonen als waar ze nu woont). Al is die mogelijkheid er natuurlijk wel.

Ik vind het namelijk best moeilijk om te beslissen wie de beste voogd voor Maud zou zijn. En het is allemaal ingewikkeld.
Oud 21-10-2010, 07:48
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Steek je nou al je middelvinger uit naar je baby?


ik zag ook dat ik m'n gsm zo raar vasthield toen ik de foto al geupload had en ik m'n pyama al aanhad, anders had ik nog snel een andere foto gemaakt
Oud 27-10-2010, 19:56
Verwijderd


Maud is een aardbei!
Oud 27-10-2010, 20:05
Verwijderd
Leuk mutsje <3
Oud 27-10-2010, 22:17
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
de broer en vriendin van mn vriend krijgen een dezer dagen hun derde kleine, ben zo benieuwd
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Oud 28-10-2010, 08:05
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
[afbeelding]


Maud is een aardbei!
awww! <3
Oud 28-10-2010, 08:33
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik zie hier de termen peter/meter en voogd voorbij komen, maar dat zijn wel twee verschillende dingen!

Peter/meter komt vanuit het geloof! De bedoeling is (oorspronkelijk) dat de peter/meter gelovig zijn en het kind op het juiste (gelovige) pad houden.

De peetouders zijn ten eerste de vertegenwoordigers namens de geloofsgemeenschap en daarom moet zeker één van de peetouders katholiek zijn. Tesamen met de ouders spreken ze de doopbeloften en de geloofsbelijdenis uit.

Op de tweede plaats zijn de peter en de meter de mensen die namens de parochie beloven om de ouders van een dopeling bij te staan in de geloofsopvoeding van de gedoopte (meestal kind). Ze ondersteunen de christelijke levenswijze en staan het kind bij in het geloofsleven. Dat kan heel praktisch zijn: als eerste door veel te bidden voor het petekind, door af en toe te praten over God en samen naar de kerk te gaan, of door kadootjes te geven: een kinderbijbeltje, een gebedenboekje, of een rozankrans en een kruisje. Als vanzelfsprekend zijn de peetouders aanwezig bij de Eerste Heilige Communie, het Vormsel en het huwelijk van hun petekind.

Bron.


En een voogd is echt verantwoordelijk voor het kind als de ouders te komen overlijden.

Een voogd is in het recht een handelingsbekwame (rechts)persoon die instaat voor de persoon en de goederen van een onbekwame minderjarige. De voogd kan de taak van de ouders overnemen wanneer deze komen te overlijden of wanneer deze het kind "niet meer kunnen hanteren".
Bron.

En in België schijn je een vrederechter te hebben die vanalles bepaalt.
__________________
<):o)
Oud 28-10-2010, 09:03
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
@ spekkie: ik vind het niet zo gek om de termen door elkaar te gebruiken. In het verleden was het immers ook vaak zo dat als de ouders kwamen te overlijden, de peetouders de zorg op zich namen (christelijke opvoeding was ook een erg groot deel van de opvoeding). Dus van oorsprong liepen de taken erg in elkaar over. Nu is dat niet meer zo, maar de term kan nog wel breder gebruikt worden dan officiëel de bedoeling is. Voogd klinkt dan ook nogal officiëel (zo van: jeugdzorg heeft bepaald dat). Peetouder als term geeft veel meer de indruk dat die persoon ook dicht bij de ouders en het kind staat. Ik gebruik die term zelf ook liever, ook al heeft dat dan niets met geloof te maken.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 28-10-2010, 09:04
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Wat ik me trouwens even afvraag. Zijn er forum-mama's die werken naast het ouderschap? En hoe gaat dat dan met verdelen van werktijd en kinderopvang?
__________________
I like my new bunny suit
Oud 28-10-2010, 11:28
Verwijderd
Ik werk niet, maar ik ga naar school (1 dag en 1 avond) en loop stage (2 dagen).

Maandag breng ik rond 5 uur Maud naar mijn schoonmoeder, moet ik om 6 uur op school zijn. Mijn vriend eet elke maandagavond bij zijn moeder en gaat daarna naar huis met Maud.
Dinsdag heeft mijn vriend zijn 'papa'dag. Hij is dan vrij en ik loop stage.
Woensdag gaat Maud naar de creche en loop ik stage.
Donderdag ben ik met Maud thuis de hele dag.
Vrijdag gaat Maud naar de creche en ga ik naar school.

Af en toe vind ik het nog best een drukke week
Oud 28-10-2010, 16:11
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Ik ben gastouder, dus werk wel maar Meike kan altijd bij mij blijven. Op maandag pas ik op mijn neefjes, ik ga altijd naar hun huis toe. Dit is van 12.00 tot 13.00 en van 15.00 tot 17.00. Dinsdag en woensdag ben ik vrij, donderdag ga ik naar het huis van mijn oppaskindje en pas daar op hem van 10.00 tot 17.00, Meike gaat dan gewoon mee en heeft daar ook een eigen bedje enzo. Op vrijdag pas ik weer op mijn neefjes van 12.00 tot 17.00.
Combineren gaat hier dus heel goed.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Oud 28-10-2010, 16:53
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
@ spekkie: ben het eens met wat testout.com zegt. In de protestantse kerk is het volgens mij ook zo dat de voogden (die dus wel officieel aangewezen zijn) ook vaak het kind vasthouden bij het dopen enzo, was bij mij iig wel zo. Dacht trouwens dat voogdijschap in Nederland eindigde bij 21 en niet bij 18 zoals in België wel zo is volgens wikipedia maar ik kan het mis hebben. Mijn tante heeft iig pas bloemen enzo gehad toen ik 21 werd en stiekem vond ze het toen wel heel moeilijk om me los te laten al is ze nu nog steeds bovenmatig geinteresseerd in me en ik weet zeker dat als er wat met m'n moeder zou gebeuren ze me ook echt nog steeds zoveel mogelijk zou helpen en dat ik haar ook net zo goed twee keer per week kan bellen zoals ik nu met m'n moeder doe.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 28-10-2010, 21:13
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
ik werk momenteel fulltime, en ga na mijn bevallingsverlof (15 weken) nog 10 weken (onbetaald) borstvoedingsverlof bijnemen, waarna ik mijn ouderschapsverlof ga opnemen door 18 mnd 4/5 te werken.
's maandags gaat ons kindje naar mijn schoonmoeder (omdat mijn man en ik allebei moeten werken van 8 tot 19), dinsdags gaat ons kindje naar het kinderdagverblijf (van iets voor 8 tot iets na 16), woensdags gaat mijn 'dag thuis' zijn, en donderdag (idem dinsdag) en vrijdagvoormiddag gaat het kindje naar het kinderdagverblijf. vrijdagnamiddag ben ik thuis, en in het weekend zijn we allebei thuis ...
Oud 29-10-2010, 21:32
Verwijderd
Ik werk parttime, ze gaat twee dagen naar het KDV en één dag past mijn moeder op.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:57.