Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2011, 22:32
Verwijderd
Citaat:
in België is het de norm van in het ziekenhuis te bevallen, en daar ga ik niet van afwijken
Ohja sorry, dat is waar ook!

Fijn dat het verder best goed gaat, succes nog
Advertentie
Oud 11-02-2011, 07:00
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Ohja sorry, dat is waar ook!

Fijn dat het verder best goed gaat, succes nog
hehe, no worries voor ons, Belgen, is het juist vreemd dat in Nederland praktisch iedereen thuis bevalt - hier doen alleen de hippies dat
Oud 11-02-2011, 07:56
Verwijderd
Citaat:
hehe, no worries voor ons, Belgen, is het juist vreemd dat in Nederland praktisch iedereen thuis bevalt - hier doen alleen de hippies dat
Het beleid is thuis te blijven, tenzij. Maar van alle bevallingen die thuis starten, eindigt de helft alsnog in het ziekenhuis. Dus niet praktisch iedereen
Oud 11-02-2011, 08:51
Verwijderd
Citaat:
hehe, no worries voor ons, Belgen, is het juist vreemd dat in Nederland praktisch iedereen thuis bevalt - hier doen alleen de hippies dat
praktisch iedereen is ook wat overdreven hoor
29% bevalt thuis, 71% in een ziekenhuis en minder dan 1% elders. De omslag van vaker-thuis naar vaker-in-het-ziekenhuis gebeurde in de jaren tachtig.
Oud 11-02-2011, 12:32
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Het beleid is thuis te blijven, tenzij. Maar van alle bevallingen die thuis starten, eindigt de helft alsnog in het ziekenhuis. Dus niet praktisch iedereen
wow!
Oud 11-02-2011, 12:34
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
praktisch iedereen is ook wat overdreven hoor
29% bevalt thuis, 71% in een ziekenhuis en minder dan 1% elders. De omslag van vaker-thuis naar vaker-in-het-ziekenhuis gebeurde in de jaren tachtig.
oké, dus in België vinden we het raar dat het "standaard" eigenlijk thuis is in Nederland, en 'per uitzondering' in het ziekenhuis, maar dus idd niet praktisch iedereen dan
ik neem aan dat het omgekeerd is? 71 thuis en 29 in het ziekenhuis?
Oud 11-02-2011, 12:57
Verwijderd
Nee volgens mij heb je een deel dat sowieso in het ziekenhuis komt (tweelingen en zieke moeders/kinders etc.), en van het deel dat thuis begint gaat nog eens de helft naar het ziekenhuis. Dus dan kan 70/30 idd wel kloppen.

Lijkt me trouwens echt kut als je gaat bevallen als je ergens helemaal anders bent. Dat je al niet meer verplaatsbaar bent en in het vliegtuig je baby krijgt, of langs de snelweg ofzo.
Oud 11-02-2011, 13:01
Verwijderd
En volgens mij wordt er in NL ook steeds vaker gekozen om niet thuis te bevallen, naast dus dat sommige vrouwen geen keuze hebben (vanwege indicatie).
Oud 11-02-2011, 13:02
Verwijderd
Citaat:
oké, dus in België vinden we het raar dat het "standaard" eigenlijk thuis is in Nederland, en 'per uitzondering' in het ziekenhuis, maar dus idd niet praktisch iedereen dan
ik neem aan dat het omgekeerd is? 71 thuis en 29 in het ziekenhuis?
Nee, niet omgekeerd. Daarom zeg ik ook dat het omslagpunt van 'meer thuis' naar 'meer ziekenhuis' in de jaren tachtig lag, ik bedoel de jaren tachtig van de twintigste eeuw, die dus in het verleden liggen
Oud 11-02-2011, 15:16
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
ohw, ik had scheel gelezen, ik had gelezen dat er een omslagpunt was geweest van meer ziekenhuis naar meer thuis, woeps de vermoeidheid begint door te wegen
in België is het al vanaf de jaren vlak na de oorlog ofzo dat het 'standaard' is dat je naar het ziekenhuis gaat om te bevallen, als ik mij niet vergis. zo vertelde mijn oma het toch, dat zij zelf (in '33) nog thuis is geboren, maar dat haar moeder voor haar jongere broers en zusjes naar het ziekenhuis moest, en toen moest je zelfs tien dagen blijven!
trouwens, enkele weken geleden is in het ziekenhuis waar ik ga bevallen de standaard verblijfsduur verkort van vijf nachten naar vier nachten, en bij keizersnee van zeven naar zes.
Oud 11-02-2011, 15:48
Verwijderd
Citaat:
ohw, ik had scheel gelezen, ik had gelezen dat er een omslagpunt was geweest van meer ziekenhuis naar meer thuis, woeps de vermoeidheid begint door te wegen
in België is het al vanaf de jaren vlak na de oorlog ofzo dat het 'standaard' is dat je naar het ziekenhuis gaat om te bevallen, als ik mij niet vergis. zo vertelde mijn oma het toch, dat zij zelf (in '33) nog thuis is geboren, maar dat haar moeder voor haar jongere broers en zusjes naar het ziekenhuis moest, en toen moest je zelfs tien dagen blijven!
trouwens, enkele weken geleden is in het ziekenhuis waar ik ga bevallen de standaard verblijfsduur verkort van vijf nachten naar vier nachten, en bij keizersnee van zeven naar zes.
Dat in het ziekenhuis blijven doen ze in NL volgens mij gewoon écht niet. Mijn zus is in het ziekenhuis bevallen van haar tweede kindje; ze beviel 's ochtends en 's middags konden ze weer naar huis. Je kan in zo'n kraamhotel volgens mij wel extra tijd 'boeken', maar dat is dus zeker niet standaard. (Tenzij het gaat om een keizersnede, dan blijf je wel langer, dat hangt af van hoe het herstel gaat; een nicht van me kon na 3 dagen weer naar huis. Vreemde was wel dat haar zoon toen al een dag thuis was; dat lijkt me voor een jonge vader toch ook raar en eng.)
Oud 11-02-2011, 15:59
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Dat in het ziekenhuis blijven doen ze in NL volgens mij gewoon écht niet. Mijn zus is in het ziekenhuis bevallen van haar tweede kindje; ze beviel 's ochtends en 's middags konden ze weer naar huis. Je kan in zo'n kraamhotel volgens mij wel extra tijd 'boeken', maar dat is dus zeker niet standaard. (Tenzij het gaat om een keizersnede, dan blijf je wel langer, dat hangt af van hoe het herstel gaat; een nicht van me kon na 3 dagen weer naar huis. Vreemde was wel dat haar zoon toen al een dag thuis was; dat lijkt me voor een jonge vader toch ook raar en eng.)
hier kan je er eventueel wel voor kiezen om 'polyklinisch' te bevallen, dus bevallen en zsm naar huis. daarvoor moet je wel expliciet toestemming krijgen van je kinderarts en je gyn.

da's idd wel raar, kindje thuis en mama niet kreeg geen borstvoeding dan, neem ik aan ... ?
Oud 11-02-2011, 16:20
Verwijderd
Citaat:
hier kan je er eventueel wel voor kiezen om 'polyklinisch' te bevallen, dus bevallen en zsm naar huis. daarvoor moet je wel expliciet toestemming krijgen van je kinderarts en je gyn.

da's idd wel raar, kindje thuis en mama niet kreeg geen borstvoeding dan, neem ik aan ... ?
Nee, geen borstvoeding idd.
Oud 11-02-2011, 18:36
Verwijderd
Citaat:
Lijkt me trouwens echt kut als je gaat bevallen als je ergens helemaal anders bent. Dat je al niet meer verplaatsbaar bent en in het vliegtuig je baby krijgt, of langs de snelweg ofzo.
Daarom hebben veel vliegmaatschappijen ook de regel dat je als je 36+ weken zwanger bent, niet meer mag vliegen (en 34+ bij een zwangerschap van een meerling). Dan kan het natuurlijk ook, maar de kans is wel wat minder groot.

Langs de snelweg is waarschijnlijker...paar dagen terug nog iemand op de A15. En iemand die ik ken is ook onderweg naar het ziekenhuis, langs de kant van de weg, bevallen.

Ik ben in het ziekenhuis bevallen. Zou in eerste instantie poliklinisch zijn, vond dat toch een fijner idee dan thuis, maar werd uiteindelijk met medische indicatie. En ondanks dat het niet helemaal goed bevallen () is, zou ik er een eventueel volgende keer toch weer voor kiezen.
Oud 12-02-2011, 13:01
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Ik ben ook in het ziekenhuis bevallen met indicatie, baalde daar toen heel erg van. Nu weet ik niet waar ik wil bevallen; maar ik verwacht weer een indicatie en dan dus weer naar het ziekenhuis.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Oud 13-02-2011, 15:48
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik wil sowieso in het ziekenhuis bevallen zodat ik niet hoef te reizen mocht er iets zijn. Er is een kans van 1 op 2 dat ik toch naar het ziekenhuis moet. Dan begin ik liever gewoon daar.
Oud 13-02-2011, 17:35
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Ik ben in de geboortekliniek bevallen, zie http://www.geboortekliniek.nl/nl/welkom
Ik vond dat een goede mix tussen thuis en in het ziekenhuis bevallen
Ook vond ik het een prettig idee dat er 24/7 kraamzorg (en een lactatiedeskundige) aanwezig is.
__________________
Tsja
Oud 14-02-2011, 15:32
Verwijderd
Citaat:
Ik wil sowieso in het ziekenhuis bevallen zodat ik niet hoef te reizen mocht er iets zijn. Er is een kans van 1 op 2 dat ik toch naar het ziekenhuis moet. Dan begin ik liever gewoon daar.
Ja, ik denk dat ik ook liever niet halverwege een bevalling in een ambulance zou gaan. En kraamafdelingen zien er steeds minder klinisch en meer gezellig uit
Oud 14-02-2011, 15:39
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Ja, ik denk dat ik ook liever niet halverwege een bevalling in een ambulance zou gaan. En kraamafdelingen zien er steeds minder klinisch en meer gezellig uit
idd! hier op materniteit in de verlos-gang zijn gigantische spermacellen en een grote eicel op de vloer van de gang geschilderd
Spoiler
en de kamers zijn erg vrolijk geschilderd, echt leuk hoor
Oud 14-02-2011, 15:53
Verwijderd
In het zkh hier was er niks gezelligs aan helaas. Nou kon me het ook niks schelen tijdens de bevalling hoe de verloskamer eruitzag, maar daarna heb ik nog twee dagen op de kraamafdeling gelegen en dan heb je een piepklein standaard ziekenhuiskamertje waar je dus met z'n tweeën ligt met alleen een gordijn ertussen. Dat vond ik heel vervelend eigenlijk, die eerste paar dagen wil je gewoon alleen zijn met je verse gezinsuitbreiding.
Ik weet nog niet waar ik eventuele volgende bevallingen zou willen doen. Dat zien we dan wel weer
Oud 14-02-2011, 15:54
Verwijderd
En als ik hier toch ben (A)



<3
Oud 14-02-2011, 15:56
Verwijderd
Hier was er ook niets gezelligs aan...

Maar Mozbaby is wel errug gezellig!
Oud 14-02-2011, 16:09
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Hoe gaaf!
__________________
Tsja
Oud 14-02-2011, 17:26
Verwijderd
Citaat:
In het zkh hier was er niks gezelligs aan helaas. Nou kon me het ook niks schelen tijdens de bevalling hoe de verloskamer eruitzag, maar daarna heb ik nog twee dagen op de kraamafdeling gelegen en dan heb je een piepklein standaard ziekenhuiskamertje waar je dus met z'n tweeën ligt met alleen een gordijn ertussen. Dat vond ik heel vervelend eigenlijk, die eerste paar dagen wil je gewoon alleen zijn met je verse gezinsuitbreiding.
Ik weet nog niet waar ik eventuele volgende bevallingen zou willen doen. Dat zien we dan wel weer
Ik zou zelf dan ook liever een kamer voor mezelf hebben. Ik heb het sowieso niet zo op meerpersoonskamers in ziekenhuizen; wie vindt het nu leuk om bezoek van anderen de hele dag te horen wanneer je ziek bent of moet herstellen? Dan wil je toch juist rust en bv de optie om de hele dag te slapen wanneer je wil? En ook gewoon privacy.
Oud 14-02-2011, 17:29
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Doorgaans is het bezoekuur toch ook niet de hele dag maar meestal maar een paar uurtjes ofzo? En dan heb je meestal toch zelf ook bezoek (en ga je dus ook niet slapen).
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 14-02-2011, 17:29
Verwijderd
Haha, leuke foto Mozbebe!
Oud 14-02-2011, 17:32
Verwijderd
Je hebt inderdaad bezoekuren en met een net geboren baby kun je ook niet de hele dag slapen.
Oud 14-02-2011, 17:33
Verwijderd
Citaat:
Doorgaans is het bezoekuur toch ook niet de hele dag maar meestal maar een paar uurtjes ofzo? En dan heb je meestal toch zelf ook bezoek (en ga je dus ook niet slapen).
Toen ik 1 dag in het ziekenhuis lag, werd ik daar al gek van Ik had echt geen behoefte aan alle verhalen van het bezoek van mijn buurvrouw, ik had pijn en wilde gewoon rustig liggen.
Een tante van me heeft op een afdeling gelegen met allemaal eenpersoonskamer met een grote schuifdeur; als je die opende, lag je gewoon in een soort zaal, dicht had je je eigen kamer (met logeerbankje! En eigen badkamer!). Echt perfect
Oud 14-02-2011, 17:35
Verwijderd
Citaat:
Je hebt inderdaad bezoekuren en met een net geboren baby kun je ook niet de hele dag slapen.
Nee, ik sprak even algemeen maar met een pasgeboren baby wil je ook juist slapen wanneer het kan en geen last hebben van de baby van je buurvrouw, lijkt me.
Oud 14-02-2011, 17:39
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
In het zkh hier was er niks gezelligs aan helaas. Nou kon me het ook niks schelen tijdens de bevalling hoe de verloskamer eruitzag, maar daarna heb ik nog twee dagen op de kraamafdeling gelegen en dan heb je een piepklein standaard ziekenhuiskamertje waar je dus met z'n tweeën ligt met alleen een gordijn ertussen. Dat vond ik heel vervelend eigenlijk, die eerste paar dagen wil je gewoon alleen zijn met je verse gezinsuitbreiding.
Ik weet nog niet waar ik eventuele volgende bevallingen zou willen doen. Dat zien we dan wel weer
ik neem een luxekamer sowieso zijn het waar ik ga bevallen voornamelijk eenpersoonskamers, en op de luxekamer heb je dan ook nog eens net iets meer luxe (microgolf, koffiezetapparaat, internet, twee koelkastjes, ruim badkamertje met 'zelfspoelsysteem', apart babyverzorgingskamertje + papa kan blijven slapen/eten )
Oud 14-02-2011, 17:39
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
gave foto moz
Oud 14-02-2011, 17:47
Verwijderd
Citaat:
Nee, ik sprak even algemeen maar met een pasgeboren baby wil je ook juist slapen wanneer het kan en geen last hebben van de baby van je buurvrouw, lijkt me.
De eerste nacht heb ik sowieso amper geslapen...was te vol 'adrenaline', schijnt heel vaak voor te komen. Ik heb maar één nachtje in het ziekenhuis gelegen gelegen, maar heb geen last gehad van mijn buurvrouw + baby en haar bezoek. Allebei onze kindjes waren behoorlijk rustig en ook dat schijnt vaak voor te komen bij pasgeboren kindjes, het echte brullen begint vaak pas een paar dagen later (als je net denkt 'wat heb ik een lekker rustig kind' ). En wij sliepen gewoon wanneer we wilden: gordijnen dicht en slapen maar. Ik had meer last van al die verpleegkundigen en dokters die steeds langs kwamen.

Ook tijdens mijn andere keren in het ziekenhuis had ik niet echt last van mijn kamergenoten...alleen één keer van een oude mevrouw die 's nachts dertigduizend keer naar het toilet moest...dat was minder.
Oud 14-02-2011, 17:48
Verwijderd
Citaat:
ik neem een luxekamer sowieso zijn het waar ik ga bevallen voornamelijk eenpersoonskamers, en op de luxekamer heb je dan ook nog eens net iets meer luxe (microgolf, koffiezetapparaat, internet, twee koelkastjes, ruim badkamertje met 'zelfspoelsysteem', apart babyverzorgingskamertje + papa kan blijven slapen/eten )
Klinkt erg fijn!
Oud 14-02-2011, 19:58
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
De eerste nacht heb ik sowieso amper geslapen...was te vol 'adrenaline', schijnt heel vaak voor te komen.
Ja, herkenbaar. En elke keer als ik nét sliep, kwam er een verpleegster ofzo langs, óf ging mijn eigen kind huilen óf dat van mijn kamergenote. Of zij moest plassen of ik had dorst of... Als ik die nacht twee uur geslapen heb is het veel. Mja, of dat thuis beter was geweest...
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Oud 14-02-2011, 22:17
Verwijderd
Toen ik in het ziekenhuis lag, een week voordat ik ging bevallen van Maud, was het best vervelend.

Ik lag met allemaal zwangere vrouwen op de kamer (hele dag hijgend en steunend) terwijl ik me nog heel fit voelde. Bovendien gingen die allemaal eerder bevallen dan ik, dus ik lag daar maar terwijl iedereen weg ging en ik daar maar bleef liggen.

Toen Maud er eenmaal was, had ik een een persoonskamer met eigen badkamer. Daar heb ik ook nog een week gelegen. Dus dat was wel heel fijn Zeker omdat ik dan ook beetje zelf kon regelen wanneer er bezoek was

En ik heb natuurlijk ook weleens eerder in het ziekenhuis gelegen. Van mijn eerste ziekenhuisliggen na mijn coma weet ik niet zoveel meer. Na de tweede coma lag ik alleen op een kamer. Na de derde coma lag ik met een heel leuk meisje op de kamer. We hebben toen nachtenlang gekletst, Disneyfilms gekeken, nagels gelakt en weet ik wat nog meer. Heb ook nog steeds contact met haar
Oud 14-02-2011, 22:18
Verwijderd
En ik heb een nieuw achterneefje. Hij heet Gijs
Oud 15-02-2011, 08:21
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Doorgaans is het bezoekuur toch ook niet de hele dag maar meestal maar een paar uurtjes ofzo? En dan heb je meestal toch zelf ook bezoek (en ga je dus ook niet slapen).
Dat hangt van het ziekenhuis af hoor, en misschien ook wel van de afdeling, soms mag je heel de dag langskomen. En ik denk dat de meeste mensen het liefst op een eenpersoonskamer liggen, maar ja, dat kost wel veel meer geld en ruimte om dat te realiseren.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 15-02-2011, 08:31
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Dat hangt van het ziekenhuis af hoor, en misschien ook wel van de afdeling, soms mag je heel de dag langskomen. En ik denk dat de meeste mensen het liefst op een eenpersoonskamer liggen, maar ja, dat kost wel veel meer geld en ruimte om dat te realiseren.
hospitalisatieverzekering ftw <3
Oud 15-02-2011, 09:43
Verwijderd
In Enschede is dus net een nieuwe kraamafdeling gebouwd, met alleen éénpersoonskamers met eigen badkamertjes, die nog een beetje leuk zijn ingericht, en waar ook een stretcher voor de vader is maar op de oude kraamafdeling was dat inderdaad ook wel anders. Ik denk dat het er heel erg aan ligt hoe modern het gebouw is.
Oud 15-02-2011, 10:25
Verwijderd
Citaat:
ik neem een luxekamer sowieso zijn het waar ik ga bevallen voornamelijk eenpersoonskamers, en op de luxekamer heb je dan ook nog eens net iets meer luxe (microgolf, koffiezetapparaat, internet, twee koelkastjes, ruim badkamertje met 'zelfspoelsysteem', apart babyverzorgingskamertje + papa kan blijven slapen/eten )
Dat klinkt heel goed
Oud 15-02-2011, 10:31
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Dat klinkt heel goed


de eenpersoonskamers zijn trouwens ook echt suuuuuuuuuper hoor, apart badkamertje met zelfspoelsysteem is ook zeker ruim genoeg, ook apart verzorgingskamertje voor de baby, ook koelkastje en televisietje, dus als er geen luxekamer vrij is ga ik het alleen héél spijtig vinden dat papa niet kan blijven overnachten... ik neem vooral de luxekamer omdat ik het leuk zou vinden als mijn man bij ons kan blijven, én (vooral ook) omdat de luxekamer maar evenveel kost als de eenpersoonskamer, dankzij de hospitalisatieverzekering van het werk... als ik de factuur zelf moest betalen zou het een gewone eenpersoonskamer geworden zijn...
Oud 23-02-2011, 23:16
Verwijderd
up!

Al een week niks gepost!
Oud 23-02-2011, 23:25
Verwijderd
Citaat:
@De baby is geboren met het handje tegen de wang, datzelfde handje dat alle echos verpestte
Dat handje heeft dus blijkbaar net wat veel op die plek gezeten, waardoor allerlei fontanellen nog niet goed zaten en ze goed moeten opletten hoe ze ligt. Maar het schijnt heel veel voor te komen, ze lieten het klinken alsof het bij een kwart van de baby gebeurt dat je ze op een bepaalde manier moet leggen zodat het hoofdje rechtgroeit. Hier lees ik het niet zoveel

Maar in elk geval: ze huilt veel, vooral aan het eind van de dag, omdat ze hoofdpijn heeft. Ze moeten haar dus goed leggen en ook prikkels zoveel mogelijk onderdrukken, dus slapen in stilte en duisternis.

Lastig hoor.
Oud 24-02-2011, 11:29
Verwijderd
Citaat:
Dat handje heeft dus blijkbaar net wat veel op die plek gezeten, waardoor allerlei fontanellen nog niet goed zaten en ze goed moeten opletten hoe ze ligt. Maar het schijnt heel veel voor te komen, ze lieten het klinken alsof het bij een kwart van de baby gebeurt dat je ze op een bepaalde manier moet leggen zodat het hoofdje rechtgroeit. Hier lees ik het niet zoveel

Maar in elk geval: ze huilt veel, vooral aan het eind van de dag, omdat ze hoofdpijn heeft. Ze moeten haar dus goed leggen en ook prikkels zoveel mogelijk onderdrukken, dus slapen in stilte en duisternis.

Lastig hoor.
Veel baby's ontwikkelen een voorkeurshouding waardoor hun hoofdje bv aan 1 kant platter wordt dan aan de andere (of bv een heel plat achterhoofd omdat wordt aangeraden baby's op hun rug te laten slapen), dat is heel normaal. Bij mijn nichtje moesten ze ook als ze sliep haar hoofdje draaien, zodat het wat gelijkmatiger werd 'belegen', zeg maar En bij het rondkijken keek ze ook liever naar rechts dan naar links, dus moesten ze het naar links kijken ook een beetje stimuleren (door dus links van haar met iets te gaan zwaaien oid maar ook de fles geven aan haar 'verkeerde' kant).
Oud 24-02-2011, 16:46
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Julia krijgt vaak nog maar 4 voedingen (soms 5)
Dat betekent dus doorslapen!
__________________
Tsja
Oud 24-02-2011, 17:14
Verwijderd
Citaat:
Veel baby's ontwikkelen een voorkeurshouding waardoor hun hoofdje bv aan 1 kant platter wordt dan aan de andere (of bv een heel plat achterhoofd omdat wordt aangeraden baby's op hun rug te laten slapen), dat is heel normaal. Bij mijn nichtje moesten ze ook als ze sliep haar hoofdje draaien, zodat het wat gelijkmatiger werd 'belegen', zeg maar En bij het rondkijken keek ze ook liever naar rechts dan naar links, dus moesten ze het naar links kijken ook een beetje stimuleren (door dus links van haar met iets te gaan zwaaien oid maar ook de fles geven aan haar 'verkeerde' kant).
Ja dit hele verhaal ken ik van een nichtje van nu bijna twee, en kindje van mijn neef moest zelfs een paar maanden een soort helm dragen, maar nu was het de vraag waarom de baby toch zoveel huilde, zeker aan het eind vn de dag, en het zat dus écht nog niet goed en ze moest wel daardoor huilen. Dus dat is gewoon best wel rot
Oud 24-02-2011, 17:34
Verwijderd
Citaat:
Ja dit hele verhaal ken ik van een nichtje van nu bijna twee, en kindje van mijn neef moest zelfs een paar maanden een soort helm dragen, maar nu was het de vraag waarom de baby toch zoveel huilde, zeker aan het eind vn de dag, en het zat dus écht nog niet goed en ze moest wel daardoor huilen. Dus dat is gewoon best wel rot
Ik had dat ook als baby, mijn moeder denkt dat dat kwam doordat er iets in mijn nek knelde oid vanwege mijn voorkeurshouding. Je hoort nu wel eens over baby's die naar een chiropractor gaan om hun nek te 'kraken', schijnt goed te helpen. (Maar ik vind het er zoo akelig uit zien, ben blij dat mijn moeder toen ik een baby was nog nooit had gehoord van een chiropractor voor baby's )

Lijkt me heel moeilijk als een baby zo huilt zonder dat je echt kan troosten!
Oud 24-02-2011, 17:35
Verwijderd
Citaat:
Julia krijgt vaak nog maar 4 voedingen (soms 5)
Dat betekent dus doorslapen!
sweeet
hier nog minstens 8 gemiddeld ;x
Oud 24-02-2011, 17:44
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Maar 'de jouwe' is wel een stuk(je) jonger toch? Maar goed, het is echt supergoed voor haar leeftijd hoor. Volgens mij kreeg Sarah er nog 6 toen ze zo oud was.
__________________
Tsja
Oud 24-02-2011, 17:57
Verwijderd
Citaat:
Ik had dat ook als baby, mijn moeder denkt dat dat kwam doordat er iets in mijn nek knelde oid vanwege mijn voorkeurshouding. Je hoort nu wel eens over baby's die naar een chiropractor gaan om hun nek te 'kraken', schijnt goed te helpen. (Maar ik vind het er zoo akelig uit zien, ben blij dat mijn moeder toen ik een baby was nog nooit had gehoord van een chiropractor voor baby's )

Lijkt me heel moeilijk als een baby zo huilt zonder dat je echt kan troosten!
Ja ze gaan ook met haar naar de chiropracter, maar de fontanellen zelf duwen op de hersenen blabla ik heb er nog te weinig over gehoord. Enige wat ze kunnen doen is prikkels verminderen.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:57.