Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2002, 08:24
~Black~Angel~
~Black~Angel~ is offline
Neemt eerst 80 asperines en vind ze het ook nog jammer dat ze het uitgekotst heeft. Ze voelde zichzelf wegglijden en toen moest ze kotsen en ze vond het een fijn gevoel... Maar wat moet ik nou doen, ik weet wel dat ik alleen maar met r kan praten en dat ze voor het grootste gedeelte toch zelf moet doen maar ik wil r helpen en ik weet niet hoe. Praten helpt niet, dat heb ik al veel te vaak geprobeerd...

Kuszz
__________________
~**~*!!!sToEiKoEiEn AaN dE mAcHt!!!*~**~
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-02-2002, 09:37
Verwijderd
stuur haar naar iemand die er verstand van heeft, als ze daar nog niet heen gaat..

vertel 't tegen haar ouders.

vanwaar die smilie ( )
waarom ben je boos??????
het ligt niet aan jou!

en ik denk dat praten uiteindelijk toch de enige oplossing is...
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 10:49
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
~Black~Angel~ schreef:
..ook nog jammer dat ze het uitgekotst heeft.
Hieruit maak ik op dat je niet begrijpt dat het menens is. Iemand die zelfmoord pleegt wil serieus dood, wanneer dat dan mislukt is het logisch dat hij/zij dat jammer vind. Hij/zij wilde immers dood.

Wat ik zou willen aanraden: blijven praten. Probeer haar te begrijpen maar pas op dat je niet zelf wordt meegesleurd. Blijven praten. Probeer vertrouwen te scheppen en blijven praten. Probeer ook hulp van derden te zoeken maar pas op met dingen achter zijn/haar rug om te regelen dat kan de band schaden. Moeilijke situatie...
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 13:49
DarkCat
DarkCat is offline
Iemand die zelfmoord wil plegen is moeilijk tegen te houden. Je kunt smeken dat die persoon het niet doet, maar vaak lost dat weinig op. Het probleem zit namelijk bij die persoon van binnen.
Laat merken dat je haar accepteert, dat je om haar geeft, wat ze ook doet. Natuurlijk vind je het erg dat ze het geprobeert heeft, en dat zal ze wel merken ook.
Praten is goed, maar als je zegt dat je 'er altijd voor haar zal zijn', weet dan ook zeker dat je dat aankunt. Het kan heel zwaar zijn. Afstand nemen is soms goed voor je eigen gezondheid.
Neem haar mee naar leuke/mooie dingen, zoals het strand, het dolfinarium, e.d. Dat hebben ze bij mij ook gedaan toen ik depressief was, en ook al lost het niks op, afleiding is kostbaar.

Sterkte
Cat
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Charme-offensief
Mickey83
9 12-02-2004 22:55
Verhalen & Gedichten Nina & Sara
Giles
18 24-07-2003 22:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:36.