Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-12-2003, 11:12
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Ik heb al een half jaar last van blaasontsteking (pijn bij het plassen o.a. en veel drang om te plassen maar niet kunnen gaan). Ik heb al verschillende keren antibiotica gehad, maar dat hielp niet. Nu ben ik dus met spoed doorverwezen naar het ziekenhuis omdat ik nu echt niet meer kan plassen. Ik moest urine inleveren voor n kweek en over 2 maanden moet ik ook een onderzoek laten doen. Dan gaan ze met n hol buisje in mn urinebuis.

Ik ben echt als de dood voor ziekenhuizen, dus ook als de dood voor dit onderzoek. Ze zeggen ook dat je dr last van kan houden de dagen er na (branderig gevoel bij plassen o.a.) Wie van jullie heeft dit weleens meegemaakt zo'n onderzoek? En hoe voelt het? Vertel me dr ajb wat over, ben benieuwd (en toch ook niet)
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 11:14
Verwijderd
Ik heb nooit zo'n onderzoek gehad, kan je er wat dat betreft dus ook niks over vertellen. Die pijn heb je nu ook al, toch? Daar veranderd het onderzoek dus niks aan. Misschien kun je het van te voren zeggen, dat je het eng vind? En om uitleg ed vragen, wat ze precies gaan doen ed.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 11:15
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Maar ik ben gewoon als de dood voor het onderzoek zelf, voor de pijn enzo... Moest vorige keer ook een nieronderzoek doen, stond te trillen op mn poten
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 11:19
Verwijderd
Citaat:
xStefjuhx schreef op 19-12-2003 @ 12:15:
Maar ik ben gewoon als de dood voor het onderzoek zelf, voor de pijn enzo... Moest vorige keer ook een nieronderzoek doen, stond te trillen op mn poten
tja, leuk is anders natuurlijk, denk ik...maar maak je niet te druk van te voren, wie weet valt het wel mee en dan heb je je druk gemaakt voor niks, das zonde. Je verandert er toch niks aan. En blaasontsteking is ook niet prettig, lijkt me.

Bel desnoods het ziekenhuis op voor informatie, als je meer wilt weten ed.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 11:43
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Dat bellen voor informatie/uitleg zal ik zeker doen. Volgens mij doet dat echt gruwelijk pijn: een buisje in je urinebuis Tiz al niet zo groot daar en dan ook nog er wat in stoppen... Auwie!
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 11:46
Verwijderd
De meeste dingen die gruwelijk pijn doen, worden gelukkig verdoofd. Bel ff voor informatie/uitleg voordat je jezelf gek maakt...wie weet valt het mee. (Dat weet ik dus ook niet.)
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 12:39
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Ik heb een tijd geleden zo'n onderzoek gehad. Weet niet of het precies hetzelfde was, maar bij mij gingen ze ook met een buisje via mijn urinebuis mijn blaas in. Door dat buisje schoven ze dan een heel klein camera'tje, waarmee ze de binnenkant van mijn blaas konden bekijken. Weet niet of dit hetzelfde is als bij jou? Komt igg wel redelijk op hetzelfde neer denk ik.

Ik was van te voren ook best wel bang, maar achteraf viel het wel mee. Ik moest met mijn benen in van die beugels en moest ontspannen (i know, is moeilijk...). Je voelt even een stekend gevoel als ze het buisje erin en eruit schuiven, maar verder voel je er heel weinig van. Wel had ik de 2 dagen daarna erg veel last van mijn urinebuis, een heel branderig en irriterend gevoel en idd pijn bij het plassen, maarja, dat hoort erbij. De boel is gewoon geirriteerd doordat ze er wat ingeschoven hebben. Dus daarna heb je er wel wat last van, maar ook dat duurt maar hooguit 2 dagen, daarna gaat het beter. En het onderzoek zelf viel bij mij heel erg mee!
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 13:54
@pie
@pie is offline
ik heb ook het "geluk" gehad om zo'n behandeling te ondergaan, 2 keer nog wel (in verband met 2 operaties aan me urineleiders)!

ze verdoven de plasbuis dus daar voel je niets van (misschien voel je wat vel samentrekken ofzo), het hangt er vanaf of ze je blaas inmoeten of niet, dan moeten ze namelijk door een klepje heenduwen.. en dat doet wel wat pijn ja.. als dat dat ding er dan eenmaal inzit is het een flinke steek die je goed kunt verdragen.. ik zou het niet vrijwillig gedaan hebben maar als t mot dan mot t..

en ja, ik ken het branderige gevoel ook (ik had constant jeuk in heel mn leuter/penis), ik heb juist daardoor ook een blaasontsteking gehad.. maar da's 3 dagen en dan voel je dr al niks meer van.. dat laatste is echt het ergste niet..

ik zou het gewoon doen, als ik moet kiezen tussen:
1) mn hele leven lang niet fatsoenlijk kunnen plassen
2) een keertje pijnlijden
dan zou ik t toch echt wel weten (en nee ik ben ook niet gek op ziekenhuizen)
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 15:49
Erbenda
Avatar van Erbenda
Erbenda is offline
Ik heb het een aantal jaren geleden ook gehad. Maar ik ging wel onder volledige narcose. Ik weet niet waarom, misschien omdat ik wat jong was ofzo. Je hebt daarna inderdaad wat last met plassen, maar dat is al snel over. Zoveel zorgen hoef je je dus niet te maken.

Succes!
__________________
Kun je het lezen???
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 19:51
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Ik zat me dus ook af te vragen of ik onder narcose kon, ben anders bang dak de hele boel bij elkaar ga schreeuwen (alleen om de gedachte al) Maar denk dat het niet mag: zo'n grote ingreep is het nou ook weer niet en ze zeggen dat je je zieker voelt door de narcose dan door dat onderzoek.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 19:53
Verwijderd
Citaat:
xStefjuhx schreef op 19-12-2003 @ 20:51:
Ik zat me dus ook af te vragen of ik onder narcose kon, ben anders bang dak de hele boel bij elkaar ga schreeuwen (alleen om de gedachte al) Maar denk dat het niet mag: zo'n grote ingreep is het nou ook weer niet en ze zeggen dat je je zieker voelt door de narcose dan door dat onderzoek.
Vragen staat vrij.

Ik ben voor het trekken van m'n verstandskiezen ook onder narcose geweest. En of je je door een narcose ziek voelt, is per persoon en dan nog per narcose afhankelijk. Ik heb bv. nergens last van gehad, was juist heerlijk uitgerust daarna (en das knap, voor iemand met me/cvs ).
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 20:54
Verwijderd
Ik denk dat als ik ooit zoiets moet ondergaan dat ik gewoon vraag of ik mijn discman en een goed boek erbij mag hebben zodat ik er niet naar hoef te kijken en me ergens anders op kan concentreren
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 22:40
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
En het ergste is nog dat mn moeder persé mee wil Van haar kan ik al helemaal zenuwachtig worden... Maar toch lief!
Met citaat reageren
Oud 20-12-2003, 18:00
Verwijderd
Citaat:
xStefjuhx schreef op 19-12-2003 @ 23:40:
En het ergste is nog dat mn moeder persé mee wil Van haar kan ik al helemaal zenuwachtig worden... Maar toch lief!
Als je dat niet wil, dan wil je dat toch gewoon niet? ('k weet niet of je het wilt of niet, maar 'k zou doen wat je zelf wilt, hoe lief ze het ook bedoeld.)
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Wat is squirten?
Verwijderd
20 07-01-2013 14:59
Lichaam & Gezondheid zwanger of niet?
Anoniempersoon1
21 19-11-2010 08:31
Levensbeschouwing & Filosofie Operatie Abraham
Eliyahu
45 24-11-2008 15:28
Lichaam & Gezondheid Allergische reactie penis na neuken
livj0r
19 13-01-2008 10:12
Seksualiteit iets erin..
mgirl
117 27-01-2004 07:31
Seksualiteit Geplast tijdens de seks?
Riek
11 27-12-2003 18:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:52.