Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-10-2002, 15:12
Lindatje
Avatar van Lindatje
Lindatje is offline
Ok, ik ben vandaag, of beter gezegd, NET gestopt met roken. Ik weet onwijs goed dat dit kei moeilijk gaat worden. Vandaar dat ik effe jullie hulp nodig heb.
Noem zoveel mogenlijk redenen waarom ik zou moeten stoppen met roken!
Noem zoveel dingen die je beter kunt doen als je trek krijgt in een sigaret!

Met die twee dingen heb ik weer een beetje een motivatie! Ik wil alles dan uitprinten en dan kan ik het lezen als ik weer de drang heb om te roken. Het klinkt allemaal erg gestoord, maar ik IMHO ook maar een idee......

Dus: plant het hier maar neer en alvast heel erg bedankt!
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 15:13
miro
Avatar van miro
miro is offline
Ik vind deze meer op lichaam en gezondheid plaatshoren, dus ik verplaats m daar naartoe.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 15:13
Verwijderd
heb wel n paar goeie redenen:

Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 15:25
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Lindatje schreef:

Noem zoveel mogenlijk redenen waarom ik zou moeten stoppen met roken!
- slecht voor je gezondheid
- slechtere conditie
- gele tanden
- gele vingers
- stinkende adem
- duur
- geldverspilling
- stress
- je kan er opgefokt van raken
- het zoent niet lekker met iemand
die net gerookt heeft
- kleren/kamer/omgeving gaan stinken
- sneller rimpels
- meer kans op hart- en vaatziekten
- je kan eerder dood gaan
- ik weet niet meer
Citaat:
Lindatje schreef:

Noem zoveel dingen die je beter kunt doen als je trek krijgt in een sigaret!
- afleiding zoeken, waarmee weet
ik niet, ben er zelf ook slecht in.
Heel veel suc6 ermee
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 15:28
Lindatje
Avatar van Lindatje
Lindatje is offline
Citaat:
Wim Wok schreef:
heb wel n paar goeie redenen:

Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker Kanker

Ik ben ook weer niet zo stom om te weten dat je dat daar van kun krijgen jah....
Een keer zeggen is ook genoeg!
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 15:33
Verwijderd
Citaat:
Lindatje schreef:
Ik ben ook weer niet zo stom om te weten dat je dat daar van kun krijgen jah....
Een keer zeggen is ook genoeg!

Ik denk dat hij bedoelt dat als je dat heel vaak over gaat lezen, je het wel laat om die sigaret weer aan te steken.

Redenen waarom je vooral NIET moet gaan roken:

-> Omdat het niet getuigt van doorzettingsvermogen om te gaan stoppen en dan weer te beginnen!

-> Omdat je meer waard bent dan een paar zwarte longen, een rottig hoestje en een korte levensduur...

-> Omdat het een fase is waar je ff doorheen moet en iedereen zal dan trots op je zijn
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 15:41
)Vampje(
)Vampje( is offline
Zoenen met een jongen die niet rookt is gewoon veel lekkerder dan met eentje die net zo'n kankerstokje heeft genuttigd.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 16:56
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
eten schijnt ook lekkerder te zijn als je niet rookt
(weet d'r zelf niks van, heb nooit gerookt)

Verder wat kan je doen:

Mijn vader is toen ie gestopt was, een hobby gaan nemen die hij betaalde met het geld wat hij bespaarde...
Bedenk voor jezelf ook iets wat je kan gaan doen als afleiding. En desnoods ga je, als afleiding, een lijst maken met wat je allemaal wel niet kan doen van 't geld dat je bespaard.

Verder: forummen!!! Die telefoonrekening kan je nou toch wel betalen!

http://forum.scholieren.com/showthre...en+AND+stoppen
http://forum.scholieren.com/showthre...en+AND+stoppen

en verder: http://forum.scholieren.com/search.p...der=descending
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 20:30
Verwijderd
kheb jaren gerookt, ben in 1 keer gestopt, makkie..gewoon nie meer roken, wat is daar toch zo moeilijk aan...
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 21:17
eztah
Avatar van eztah
eztah is offline
Lees het boek van Allen Carr- Stoppen met roken.


1/3 van de lezers stopt met dit boek, en dat is ontzettend veel.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 19:24
SirhC
SirhC is offline
Citaat:
eztah schreef:
Lees het boek van Allen Carr- Stoppen met roken.


1/3 van de lezers stopt met dit boek, en dat is ontzettend veel.
stopt met lezen van het boek??
__________________
Whoppa.... Kletssss!!
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 15:20
Verwijderd
ik zou een plaatje opzoeken van van die zwarte longen, en die ophangen boven een asbak... gewoon, om jezelf te pesten, ikdenk niet dat je dan nog met plezier rookt


ik rook zelf ook, maar over dat soort dingen kijk ik altijd snel heen omdat het anders de lol van me sigaretje afpikt, ik zou dus waarschijnlijk ook met dat noek stoppen jah... ik weet dat het slecht is, denk ik altijd, zoals elke roker waarschijnlijk, en ik stop ooit wel...


het schijnt dat de beste methode is om lollies te nemen als vervamnging, omdat die ongeveer hetzelfde gevoel geven in je hand en je mond en qua voldoening enzo

succes.. doe wat ik niet kan
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 17:33
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Roken is droevig.
Doe het niet, voor je vrijheid.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 17:36
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Stop allereerst alleen als je zeker weet dat je NOOIT meer gaat/wilt beginnen. Als je die drang niet voelt, weet je nu al dat je over een paar dagen/weken/maanden weer zwicht en heeft het dus geen zin.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 18:34
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
- Rokers zien er ouder uit.
- Er hangt een vrieze rookwalm om je heen.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 19:41
DarkCat
DarkCat is offline
Nu je het zegt, ik heb nog een peuk liggen..

Euw ik was dus voor de minstends 10e keer gestopt de afgelopen weken.. but ey.. who cares.. ik begin altijd weer bij de eerste de beste kutsituatie.. kat dood, vriend maakt het uit, etcetera.. altijd een reden om te gaan roken..
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 20:12
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
DarkCat schreef:
Nu je het zegt, ik heb nog een peuk liggen..

Euw ik was dus voor de minstends 10e keer gestopt de afgelopen weken.. but ey.. who cares.. ik begin altijd weer bij de eerste de beste kutsituatie.. kat dood, vriend maakt het uit, etcetera.. altijd een reden om te gaan roken..
En dat terwijl roken toch echt niks aan de situatie verandert.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 18:11
Lindatje
Avatar van Lindatje
Lindatje is offline
Nou tadaa... ik ben zo goed als gestopt, nog niet helemaal dat zeg ik er eerlijk bij.
Van de 25 sigaretten (!!!!) die ik eerst per dag rookte, zijn het er nu nog maar 1 of 2. Behalve met het uitgaan, dan iets meer. Ik kan er gewoon nog niet van afblijven maar denk dat het zo ook wel gaat lukken. Eigenlijk is het zwak en moet je in een keer stoppen maar ik denk dat het zo ook wel gaat lukken. De eerste twee dagen rookte ik helemaal niet maar ik werd er zo chagrijnig van dat iedereen me gewoon een sigaret aanbood zodat ik maar vrolijker werd, dat zegt genoeg he?
Dus ik denk dat het helemaal goed gaat komen.

NEXT: Ik heb nog tips nodig om tijdens het uitgaan te kunnen stoppen. Als dat lukt, dan ben ik er!
Dus kom maar op! (een boek lezen in de kroeg gaat zo moeilijk)
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Rook jij? (2009)
Hulk
192 02-08-2009 12:32
Lichaam & Gezondheid Boulimia??
anoniemie
63 04-04-2008 09:10
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap De strijd tegen roken (II)
hhendrikxx
450 11-06-2007 16:22
Drugs & Alcohol Het grote IK GA BEGINNEN MET topic
Mafheid
26 31-01-2004 23:03
Drugs & Alcohol Het grote "STOPPEN MET ROKEN" topic.
Evil creature
27 29-10-2003 18:29
De Kantine wat is het meest verstandige wat je deze week hebt gedaan?
Secreet
59 25-10-2002 21:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:44.