Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-09-2003, 18:54
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 11-09-2003 @ 16:44:
Lijkt wel Telsel "het lijkt wel paradijs" blabla
hahaha wacht maar tot je ze ooit 's proeft!
Echt het is zooo lekker
Advertentie
Oud 13-09-2003, 09:59
Duttyrock
Duttyrock is offline
Echt lekker ja, in londen ben ik er meerdere malen geweest, in edinburgh/glasgow elke avond zo`n beetje. Lekker grote mokken helemaal vol met een lekkere schuimrand erbovenop.
Starbucks fanpagina
Ik heb ook gehoord dat ze in 2004 de eerste vestiging gaan openen in amsterdam! Hopelijk volgen er daarna meer steden.
Oud 13-09-2003, 10:02
Duttyrock
Duttyrock is offline
Hier nog een artikel:

Amerikaanse koffiebaron
kiest Amsterdam als basis

NEW YORK - Amerika's koffiekoning Howard Schultz wil de wereld veroveren. Amsterdam is uitgeroepen tot belangrijkste uitvalsbasis voor de expansie van zijn Starbucks-imperium. De bekende koffieketen opent in de hoofdstad het Europese hoofdkwartier en is in onderhandeling over de oprichting van de eerste Starbucks-vestigingen in Nederland.



Speciaal voor de vestigingen in Saoedie-Arabië verwijderde Starbucks de langharige vrouw uit haar logo. (Foto: AP)

Schultz' rechterhand Mark McKeon laat vanuit zijn kantoor in Londen weten dat Amsterdam vanwege de strategische ligging ideaal is voor de uitbouw van het concern. Hij wil niet zeggen hoeveel Starbucks investeert in de Nederlandse operatie. "Het is in ieder geval een substantieel bedrag."

In de Amerikahaven van Amsterdam verrijst de eerste internationale koffiefabriek van Starbucks. Tot nog toe beschikt Starbucks alleen in de VS over de faciliteiten voor het branden, verpakken en transporteren van de eigen koffie. Het is niet bekend wanneer de eerste Starbucks-winkel in ons land de deuren opent voor de liefhebbers van het uitgebreide Amerikaanse koffie-assortiment. "Daarover wordt nog druk onderhandeld met diverse partijen", zegt McKeon.

De Amsterdamse fabriek krijgt een sleutelrol bij de expansie van Starbucks in Europa, het Midden-Oosten en Afrika. Het aantal verkooppunten in deze regionen moet eind 2003 zijn verdubbeld tot 650. Wereldwijd beschikt Starbucks over 5368 vestigingen. Volgens McKeon moet dat aantal in 2005 zijn gestegen tot 10.000. Uiteindelijk voorziet het huidige uitbreidingsplan in een globale keten van meer dan 20.000 zaken.

Starbucks werd eerder met open armen ontvangen in Japan. Binnenkort gaat de koffiereus ook de markt op in Indonesië. Verder slaat het concern de vleugels uit naar Latijns-Amerika. Volgens McKeon richt Starbucks de komende jaren vooral het vizier op uitbreiding in West-Europa. Vorige week opende het concern al twee etablissementen in Madrid. Deze zomer gaat de derde Spaanse Starbucks van start in Barcelona. De onderneming wil binnen twee jaar tien à vijftien zaken oprichten in Spanje.

Eind december maakte Starbucks zijn entree in Wenen - door de onderneming omschreven als de traditionele 'koffiehoofdstad' van Europa. De keten beschikte reeds over drie vestigingen in Zwitserland. Volgende maand komt Starbucks naar Duitsland en eind dit jaar volgt het debuut in Griekenland. Amsterdam wordt de draaischijf bij de verdere verspreiding van de zogeheten 'Starbucks Experience'.

In de VS is Starbucks al jaren een begrip. De koffiegigant uit Seattle bedient meer dan 15 miljoen Amerikanen per week via een landelijk netwerk van zo'n 4200 shops, die veelal zijn ingericht met luxueuze fauteuils.

Howard Schultz stond aan de wieg van de succesvolle onderneming. Zijn levensverhaal 'Pour Your Heart Into It' was onmiddellijk een bestseller in de VS. Schultz groeide in de jaren vijftig op in een sloppenwijk van Brooklyn. Omdat hij uitblonk in American football, wist Schultz een studiebeurs in de wacht te slepen voor de universiteit in Michigan. Na zijn afstuderen ging hij aan de slag als de topmanager voor de Zweedse fabrikant van koffiezetapparaten Hammarplast.

Één van zijn beste afnemers was de koffiewinkel Starbucks in Seattle. Bij zijn eerste kennismaking was Schultz naar eigen zeggen onmiddellijk in de ban van het bedrijf, waar koffiebranden tot kunst was verheven. Schultz deed er een jaar over om de Starbucks-bazen ervan te overtuigen hem in dienst te nemen.

Hij begon in 1982 als directeur marketing en kreeg een gouden idee tijdens een reis naar Italië, het walhalla van de koffiebars. Volgens Schultz was Amerika rijp voor de koffiezaak als plaats van samenkomst. De Starbucks-eigenaren voelden er echter niets voor om de horeca in te gaan. Een gefrustreerde Schultz stapte op en begon zijn eigen bedrijf, 'Il Giornale' geheten. De zaak was een doorslaand succes en een jaar later kocht hij Starbucks voor $3,8 miljoen.

Schultz wilde niet alleen snel groeien, maar ook een 'bedrijf met een ziel' opbouwen. Hij introduceerde een collectieve ziektekostenregeling voor zijn werknemers en bood personeelsopties aan. "Mijn vader heeft zich jarenlang kapot moeten werken en had uiteindelijk helemaal niets", gaf Schultz als verklaring voor zijn sociale optreden. Hij heeft er ook voor gezorgd dat het bedrijf in bijna iedere vestigingsplaats meeleeft met de gemeenschap door het steunen van goede doelen.

Het succes van Starbucks heeft Schultz tot een vermogend man gemaakt. Vorig jaar kocht hij de basketballclub Seattle Supersonics voor $250 miljoen en trok hij zich terug uit de dagelijkse leiding. Schultz is nu vooral bezig met globale strategie. De koffiebaron gelooft heilig dat zijn Starbucks aan het begin staat van een wereldwijde zegetocht.
Oud 13-09-2003, 11:08
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
Citaat:
Duttyrock schreef op 13-09-2003 @ 11:02:
Hier nog een artikel:

*knip*
Hehe,..dat werd tijd,..en dan te hopen dat het dan niet alleen in A'dam komt, maar snel overal in Nederland
Oud 13-09-2003, 16:42
Elektro M.J.
Avatar van Elektro M.J.
Elektro M.J. is offline
Citaat:
nathalie schreef op 13-09-2003 @ 12:08:
Hehe,..dat werd tijd,..en dan te hopen dat het dan niet alleen in A'dam komt, maar snel overal in Nederland
Oeh, ik hoop het!
__________________
give the kid a nipple cuz he sucks
Oud 14-09-2003, 21:15
Verwijderd

<3

word dan ook eentijd voor de invasie van snapple



en mountain dew


Laatst gewijzigd op 14-09-2003 om 21:19.
Oud 15-09-2003, 18:39
Verwijderd
MD heeft een vieze nasmaak.
Oud 15-09-2003, 23:18
Verwijderd
Citaat:
MetalliCat schreef op 15-09-2003 @ 19:39:
MD heeft een vieze nasmaak.
haha maar zooooo verslavend
oeps snapple img is verandert
Oud 16-09-2003, 14:25
Verwijderd
Mountain Dew en Snapple zijn ook echt goddelijk! duivels lekker
Oud 16-09-2003, 15:19
muziekvlinder
Avatar van muziekvlinder
muziekvlinder is offline
o
mountain dew

dat dronk ik vroeger altijd
__________________
a pill-popping jukebox
Oud 19-09-2003, 08:23
Mara
Mara is offline
Ik wil een Starbucks naast mijn school
Oud 19-09-2003, 15:31
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 19-09-2003 @ 09:23:
Ik wil een Starbucks naast mijn school
haha ja dat zou wel helemaal geweldig zijn,..maja
nadeel daarvan is dat het dan wel 'n errug duur grapje word
(*spreekt uit ervaring *)
Oud 08-07-2006, 07:52
Marlou
Marlou is offline
Hehe..
Gelukkig woont mijn oma in Engeland, en kom ik daar zo een tig keer per jaar [ Gaat volgende week zaterdag weer, 15 juli[a]. De starbucks ligt zowat om de hoek, dus ik zal daar heel wat te vinden zijn!
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken vraag over Starbucks
Eragor
3 27-07-2015 16:13
Eten & Drinken Starbucks op Schiphol
A Lot Of Rock
32 22-02-2008 14:26
Eten & Drinken Starbucks
Suzanne
18 27-02-2005 19:44
Muziek A-Starbucks
zomer_oud
9 15-07-2002 19:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:53.