Oud 23-02-2010, 14:01
clef
clef is offline
Ik ben een man van 21, mijn (ex)vriendin van 20 jaar heeft het een maand en een half gelegen uitgemaakt omdat ze zich niet meer zo aangetrokken voelde tot mij, ze begon te fantaseren over anderen, ze vindt dat we te vroeg zijn beginnen verkeren,ze vond dat we leefden als broer en zus (door dat ze nooit zin had in seks..).

Doordat we al 5,5 jaar verkeerden zat ze met de twijfels hoe het anders zou geweest zijn, wel wil ze nog contact met mij (maar ik vraag me af of ik dit moet doen om haar vlinders aan te wakkeren of haar net zo weinig mogelijk te horen?). Ook zei ze me dat ze alles perfect zou hebben bij mij maar dat dit alles nu wringt. (een half jaartje geleden heeft ze zich ook zo een week gevoeld maar kwam na een week toe te geven dat ze me graag zag...) Zij denkt dat we verkeerden uit gewoonte.

We waren elkaar eerste waarmee we seks hadden, ik heb voordien een korte relatie van 5 maand gehad maar dit heb ik snel uitgemaakt, ik ben haar eerste serieuze liefde.. Nu mijn vraag naar U toe, denkt u dat het mogelijk is om met je eerste serieuze liefde eeuwig door te gaan of loopt dit sowieso fout? Volgens mij had ze ook minder zin doordat ze thuis zeer veel stress heeft (financieel moet ze voor alles werken in het weekend want ze studeert nog, haar ouders zijn gescheiden en verder heeft ze last van haar blaas (moet veel plassen maar dokters vinden oorzaak niet) en nam ze de pil, ook waarschijnlijk omdat we de passie een beetje hebben laten uitdoven.

Ik kan er perfect mee leven dat ze mijn enige zou zijn omdat ik weet dat ik haar wil en ik besef ook dat het verleidelijk lijkt (ik heb kansen gehad maar ik weet dat ik haar wil) eens met een ander seks te hebben enzo, maar ik weet ook dat dat film is, dat ik het met haar perfect had en dat dit allemaal kan terug komen maar dan spannender en spontaner.. Of moet ik haar eerst de kans geven dat ze eens een ander geprobeerd heeft en zo de kans lopen dat ik haar nooit zal terug hebben? Maar hierbij heb ik schrik dat ze daar wel zin gaat in hebben en dat een ander nu een streepje voor heeft omdat hij nieuw zal zijn en ik gewoonte, het eerste jaar zal het bij een ander spannend en spontaan zijn omdat alles zo nieuw is, maar ik heb de kans niet meer gekregen om nu qua seks een nieuwe aanpak te nemen. (heeft u tips hoe ik dat best nu kan aanpakken zodat ze het nog eens wil proberen met mij? Of moet ik nu terug voor haar vechten?

Ik ga haar nu ruimte geven zonder dat ze iets hoort van mij, maar ik wil binnen enkele weken weer afspreken en doen als of ik er over ben en niet zielig zitten te doen, ook ga ik met nieuwe kleren komen en als een nieuwe zelf zekere man verschijnen om zo haar weer vlinders te geven en ervoor te zorgen dat ze weer gevoelens voor me krijgt..

Ze zei me dat ze eerst terug wou leven voor ze haar gaat settelen (maar dat kan ze soms hebben dat ze plots is wil uitgaan of dingen doen, maar uiteindelijk na een keer is dat voorbij want ze is vrij stil en niet het grootste fuifbeest.. dus hierin zal ze hervallen.. Ondanks dat er nu wel andere mannen contact zoeken via netlog, facebook,.. dit zal in mijn ogen een pure flirt zijn.Ook zag ik haar gisteren zat haar amuseren met een vriendin, terwijl ze dit anders nooit zou doen..

Denkt u dat dit kan goedkomen en dat we daar later dan geen problemen meer over krijgen? Soms hoor ik dat eens een breuk het niet meer goed komt en anderzijds kan dit ons toch versterken? Of zal ze me later hierdoor gaan bedriegen om het te weten? Ik geloof er alvast in dat het kan want ik heb dezelfde gedachte gehad maar ben hierover geraakt.. of ben ik naief... maar ik voel gewoon dat ik het moet proberen (ik hoop gewoon dat ze niet met een ander zal zijn...) want dan kan het voor atlijd verloren zijn en ook op gebied van seks gaat het dan wringen, maar moet je echt meerdere partners hebben gehad, ik vind persoonlijk dat ik het kan om met 1 iemand waar ik van hou heel mijn leven door te gaan... "

Nu vroeg ik mij af of u tips heeft hoe ik dit het beste aanpak zodat ze terug verliefd op mij kan worden zonder dat ze dit probleem heeft, en zo terug gelukkig kunnen zijn want buiten het probleem dat ze nooit seks wou bij gebrek aan zin hadden wij echt een perfecte relatie..

STEL dat het terug in orde komt zou ik graag in (seks)therapie gaan ofzo (als ik haar zou meekrijgen)... Ik vraag me wel af of de relatie dan nog op lange termijn kan werken, want op internet lijkt het alsof er toch ooit een punt van bedrog zal komen.. Maar ik ben realistisch en ik weet dat ik beter mijn hoop begraaf..

Denkt u dat wij veel te jong zijn voor zoiets en dat ik het moet laten gaan? Ik ga nu haar een maand niet contacteren en dan proberen af te spreken als vrienden en dan haar stilaan weer te heroveren.. (Ik hoop gewoon dat ze tegen dan niet verliefd zal worden op een ander of seks zal hebben, want van seks zou ik echt kapot zijn..)

Alvast bedankt..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-02-2010, 14:31
Afwezignummer2
Avatar van Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Aangezien je het al zo lang met haar heb gehad, lijkt het me verstandiger om niet alleen aan haar te denken. Zal wel wennen zijn met een ander, maar als je het mooi maakt kom je er alleen maar positiever uit.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2010, 14:41
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Je geeft haar nu de ruimte, dat vind ik goed. Ik weet niet of je kan verwachten dat ze weer bij je terug komt: het lijkt mij dat ze goed nagedacht heeft over haar beslissing en daar niet zo maar op terug zal komen. Ik weet dat een vriendin van mij na 5 jaar weer vrijgezel is: ze zegt dat ze wel weer met hem samen wil zijn, alleen niet nu. Daar zit natuurlijk meer achter, maar dat is verder niet boeiend.

Het enige wat je kunt doen, is een keer met haar afspreken en kijken hoe dat verloopt. Als ik jouw verhaal zo lees geef ik je weinig kans, maar nogmaals, spreek een keer af. Ik denk dat je uit die date aardig wat informatie kan halen.
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2010, 15:01
Musiquefreak
Avatar van Musiquefreak
Musiquefreak is offline
Als ik je verhaal zo lees, klinkt het me wel wat bekend in de oren. Je ex-vriendin is pas 20 jaar, en na een relatie van 5,5 jaar is ze zich misschien gaan beseffen dat ze wat dingen in het leven is misgelopen door jullie lange relatie. Dat ze zegt dat ze wil uitgaan en nieuwsgierig is naar hoe het met anderen is, is dan ook niet meer dan normaal (geloof ik).
Ik zelf heb het ook gehad, had op m'n 16e al een vrij serieuze relatie van anderhalf jaar, toen ik me opeens besefte dat ik nog jong was en juist toen nog de dingen kon doen die ik graag wilde doen. Opeens vond ik die hele relatie niets meer, wilde gewoon even lekker doen waar ik zin in had, en heb het toen dus uitgemaakt. Tijdje later ben ik misschien één keer uit geweest (ben sowieso niet zo'n feestbeest), heb amper dingen gedaan die ik niet kon doen tijdens mijn relatie met hem, en begon ik me te beseffen dat ik hem enorm miste, en hem graag terug wilde.

Misschien moet je haar gewoon even die tijd gunnen die ze nodig heeft. Je zegt ook dat je haar de ruimte wil geven, is ook erg knap van je (net zoals ICU al zei). Mocht ze dan tot de inkering komen dat ze toch écht bij je wil zijn, dan is dat alleen maar goed. Ik zou er alleen niet al te veel van verwachten, dan kan het uiteindelijk alleen maar meevallen.
Verder wat je zegt over dat opnieuw afspreken, zeker doen, maar ik zou je niet anders voordoen dan dat je bent. Dit kan ook juist een negatieve uitwerking op haar hebben, misschien gaat ze dan juist denken dat ze niet zo speciaal voor je was omdat je zo snel over haar heen bent (althans, als je zo doet alsof). Ik zeg ook niet dat je valse hoop moet houden, maar je gewoon gedragen zoals je je voelt. Ik neem aan dat zij het ook wel in de gaten zou hebben..

Natuurlijk wel vreselijk dit, zo te lezen ben je nog hartstikke gek op haar..

Succes!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2010, 20:11
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Naar wat ik ervan weet, is het vaker zo dat rond de leeftijd van 19/20 een relatie als deze begint te wringen. Eerst ben je jong en denk je elkaars ware te zijn. Maar zodra je het studentenleven betreedt, blijken er meer mannen/vrouwen op de wereld rond te lopen en wil je verder. (Wat Musiquefreak zegt.)Het is zelden zo dat je later met elkaar trouwt, maar het kan wel. Opzich. Mijn buurvrouw heeft ook sinds haar 15e met haar man en zijn schijnbaar 'nog steeds verliefd'.

Ik denk wel dat je de gevoelens van je exvriendin serieus moet nemen. Hoe moeilijk dat ook is. Als je zo lang bij elkaar bent, zal het ook zeker voor haar niet makkelijk zijn. Maar uiteindelijk zul je misschien zelf ook zien, dat je meerdere liefdes in je leven kunt kennen.

Dat neemt niet weg dat het heel erg moeilijk is om hier overheen te komen.

Veel sterkte.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2010, 21:20
Kuipje
Kuipje is offline
Gast.. jij bent creepy fso.. http://www.google.nl/#hl=nl&source=h...oq=&fp=1&cad=b

spamspamspammerdespam!
Met citaat reageren
Oud 02-03-2010, 21:30
Verwijderd
Citaat:
Gast.. jij bent creepy fso.. http://www.google.nl/#hl=nl&source=h...oq=&fp=1&cad=b

spamspamspammerdespam!
Haha.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2010, 21:37
JustADreamer
JustADreamer is offline
Citaat:
Gast.. jij bent creepy fso.. http://www.google.nl/#hl=nl&source=h...oq=&fp=1&cad=b

spamspamspammerdespam!

Haha, en jij hebt tijd te veel als je dit gaat lopen googlen Maar idd, beetje eng is het wel
__________________
I'm just a dreamer, dreaming of better days...
Met citaat reageren
Oud 03-03-2010, 06:43
WAT
WAT is offline
dude, tweede keer is nooit beter, het kan beter lijken maar dit is schijn. Onzekerheden worden alleen maar weg gestopt en niet meer uitgesproken als angst dat het dan opnieuw uit gaat.

Move on, je hebt meer dan 1,5 maand nodig om over iemand heen te komen en dat zul je ook. Zij zal doordat ze je eerste is een speciaal plekje houden maar met een half jaar ben jij ook geestelijk weer een vrij man als je jezelf dat toe staat.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2010, 16:06
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Citaat:
dude, tweede keer is nooit beter, het kan beter lijken maar dit is schijn. Onzekerheden worden alleen maar weg gestopt en niet meer uitgesproken als angst dat het dan opnieuw uit gaat.
Hier ben ik het niet mee eens Al zeg ik natuurlijk niet dat het gemakkelijk is om een tweede keer samen te beginnen. Als je alweer samen begint, moet je iig alles fatsoenlijk zien uit te spreken en duidelijk krijgen wat je van elkaar verwacht. Bij ons heeft dat geholpen en twee jaar later zijn we gelukkiger met elkaar dan de eerste keer. Maar nogmaals dat was niet gemakkelijk, omdat er een hoop was gebeurd, maar als je er samen voor kiest dan is niets onmogelijk.
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Met citaat reageren
Oud 03-03-2010, 16:40
WAT
WAT is offline
Citaat:
Hier ben ik het niet mee eens Al zeg ik natuurlijk niet dat het gemakkelijk is om een tweede keer samen te beginnen. Als je alweer samen begint, moet je iig alles fatsoenlijk zien uit te spreken en duidelijk krijgen wat je van elkaar verwacht. Bij ons heeft dat geholpen en twee jaar later zijn we gelukkiger met elkaar dan de eerste keer. Maar nogmaals dat was niet gemakkelijk, omdat er een hoop was gebeurd, maar als je er samen voor kiest dan is niets onmogelijk.
het kan idd beide kanten op gaan, ik was eerst nog geen half jaar samen met mijn ex voor het uit ging, wij hebben elkaar toen 2 jaar niet gesproken en daarna na een half jaar toch besloten het samen te proberen. Dit is 1,5 jaar lang goed gegaan en toen was het in een maand ineens mis en uit, wat bleek, hij deed wel alsof hij 100% voor mij wou gaan maar vooral omdat het makkelijker was en hij was al maanden aan het rotzooien met andere meiden. Dit doordat hij niks kritisch tegen mij durfde te zeggen en alles liever maar zo liet om maar geen nare gevoelens te hebben.... En eigenlijk alle "tweede pogingen" die ik ken zijn na een paar jaar op deze manier afgelopen.... Maarja, voor elke regel een uitzondering he?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 01:17
Chin_lolo
Chin_lolo is offline
yo clef je hebt alle kans nog om je ex terug te krijgen.
liefde verdwijnt niet zomaar vooral niet na zo lange tijd.
Bekijk deze site eens en lees de dingen het schijnt echt te werken
http://mens-en-samenleving.infonu.nl...rugkrijgt.html
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:58.