Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-01-2005, 17:55
AJKwak
AJKwak is offline
Voor mijn werk volg ik een opleiding. Met deze opleiding ben ik in januari 2004 gestart. Met de module die ik nu volg, en waarin ik volgende week examen doe, ben ik in september 2004 begonnen.

Mijn werkgever heeft een regeling inzake verlof bij examens. Deze luidt dat je vrij krijgt op de dag van het examen plus de dag voorafgaand aan het examen. Onofficeel (het kwam mij via collega's ter ore naar aanleiding van een werkoverleg (waar ik niet bij hoor te zijn) dat zij hadden gehad), en eigenlijk had het in het geheel nog niet mogen uitlekken) heb ik in december 2004 vernomen dat de regeling zou worden aangepast. Je krijgt nu slechts de ochtend/middag van het examen vrij, plus een dag voorbereiding. Ik heb donderdag 's middags examen, en zou met de oude regeling dus op woensdag en donderdag vrijkrijgen, en met de nieuwe regeling slechts op donderdag + woensdagmiddag.

Ik heb voor het examen van volgende week gewoon volgens de oude regeling verlof aangevraagd. Vandaag kreeg ik (nu dus voor het eerst officieel) te horen dat ze die nieuwe regeling (die ik overigens nog niet onder ogen heb gehad, maar waarbij ik niet uitsluit dat ik ergens in notulen van een personeelsoverleg heb kunnen lezen/heb gelezen dat het nieuwe handboek ergens ter inzage ligt of kon worden opgevraagd, helaas heb ik al die mailtjes met notulen gedeleted) willen toepassen voor de huidige ronde examens.

Mijn vraag is, kan dit zomaar, of dienen ze de oude regeling te hanteren voor de bestaande vakken. In mijn contract staat dat mijn werkgever, na overleg met de personeelsvertegenwoordiging, het recht heeft de algemene arbeidsvoorwaarden te wijzigen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-01-2005, 18:56
Verwijderd
Data van vakantiedagen zijn geen arbeidsvoorwaarden, alleen het aantal ervan.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 19:14
AJKwak
AJKwak is offline
Het gaat niet om vakantiedagen maar om extra verlof dat je voor je examen en de voorbereiding daarvan krijgt.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 19:34
Verwijderd
Nou, jouw werkgever is bevoegd op de arbeidsovereenkomst eenzijdig te wijzigen, maar dan moet hij daarvoor wel een zo groot belang hebben dat jouw belang in redelijkheid ervoor moet wijken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht hoeveel krijg ik extra uitbetaald ivm met avond/zaterdag werken en overuren?
gamebro
8 19-07-2010 00:07
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'Raad van State: school mag homoleraar wegsturen'
Gatara
40 10-06-2009 14:30
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Busstaking tijdens examens
T_ID
500 10-06-2008 18:47
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Geen privatisering staatsbedrijf meer
ijscoman
68 17-12-2007 19:10
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Europese Grondwet II
Mark Almighty
500 01-06-2005 22:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:14.