Oud 26-06-2002, 10:24
Verwijderd
Kan dat?

Ik ben inmiddels 21 jaar oud en toen ik er gisteren over nadacht, bleek voor mezelf dat ik nog nooit echt verliefd was. Tuurlijk vind ik wel eens een meisje leuk, maar niet zo dat ik aan niks anders meer kan denken.

Gisteren op MSN meende iemand dat ik het gewoon niet 'toelaat' en daardoor ook nooit echt verder kom :/

Misschien heeft het wel met controle te maken; dat ik me niet door iemand wil laten beheersen, in welke vorm dan ook.

Maar goed, wat ik me afvraag (voornamelijk gericht aan andere jongens, meiden worden toch zo snel emotioneel ) .. raak jij wel eens echt in de ban van iemand of is het bij jou ook meer een afweging van "ach, ze is wel leuk" *?*

Heeft het misschien ook met leeftijd te maken (lees: nuchterheid)?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-06-2002, 10:31
Verwijderd
Jup. *is zeer nuchter*

Elk meisje dat ik ken en wel eens mee praat (zijn op een hand te tellen ) voel ik wel iets voor, maar niet als verliefd zijn (denk ik ).
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 10:35
sead-nbm
sead-nbm is offline
nou ik heb ook wel vaak gehad dat ik dacht "o das wel een leuk meisje" maar ik ben nu echt helemaal tot over mijn oren verliefd. ik vond haar eerst wel een heel leuk meisje maar zodra ik wat meer met haar om ging werd ik verliefd. zij is nu al 4 maand mijn vriendin en ik word steeds meer verliefd op haar dus ik denk dat jij ook wel een keer zwaar verliefd word. maar je moet ook gewoon veel met mensen omgaan en ze beter leren kennen. anders weet je nog niet of dat meisje wat wel leuk is mischien niet toevallig heel leuk is (vaag)
__________________
ok lady, love you bye bye
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 10:45
Verwijderd
Citaat:
sead-nbm schreef:
maar je moet ook gewoon veel met mensen omgaan en ze beter leren kennen. anders weet je nog niet of dat meisje wat wel leuk is mischien niet toevallig heel leuk is (vaag)
Met andere woorden: liefde groeit?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 11:02
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Met andere woorden: liefde groeit?
ja.

Nou, te snel verliefd zijn is ook niet alles....
Maar bij jou komt het gewoon doordat je niet dichter bij het meisje komt dat je leuk vindt.....denk ik.
Net als die jongen hierboven ergens zei...

Ik bedoel, als ik ergens een jongen zie lopen (bijv elke dag op school) en ik vind 'm leuk, dan kan ik er alsnog niet verliefd op worden. Daar is toch wel méér contact voor nodig.
Stel je komt een meisje tegen dat jou óók leuk vindt.
Dan wil je elkaar steeds vaker zien en ga je stapje voor stapje intensiever met elkaar om. Ondertussen ga je je afvragen wat zij nou van jou vindt, word je een beetje zenuwachtig, etc.
Op een gegeven moment, als je haar dan ineens ergens ziet lopen, of ineens gaat de telefoon en zij is het, dan voel je ineens vlinders in je buik
Zo begint dat....

Ook verschilt de mate van verliefdheid een beetje per persoon denk ik.... en dat wat je over meisjes zegt is niet helemaal waar, ik ken een meisje dat precies hetzelfde probleem(?) heeft als jij...
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 11:06
Dark Angel
Avatar van Dark Angel
Dark Angel is offline
Klinkt bekend... ik ben welgeteld 1 x verliefd geweest, dat is nu bijna een jaar uit, en 't lijkt wel alsof dat gedeelte van mij er gewoon geen zin meer in heeft. (Ik ben over m'n ex heen, dat is het probleem niet)

Laatst een nieuw iemand ontmoet, aardige gast, zijn wat leuks gaan doen... Ik mag 'm wel hoor, maar er is was in het Engels zo leuk heet 'A complete lack of spark'. Gebrek aan vonk dus.
En dat heb ik in het afgelopen jaar wel vaker gehad...

Aan de ene kant vind ik het wel jammer, want ik zou heb best fijn vinden om weer iemand te hebben om close mee te zijn... Aan de andere kant is m'n leven ook best lekker rustig en stabiel zonder partner. Ik weet nog al te goed wat een achtbaan van emoties een relatie kan zijn, en dat mis ik nou ook weer niet ZO erg....
__________________
You can't have everything. Where would you put it?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 11:35
Lady_Blue
Avatar van Lady_Blue
Lady_Blue is offline
Ik ben dan wel een vrouw, maar goed

Heb je wel ooit een relatie gehad?
Misschien hou je jezelf 'tegen' echt verliefd te worden, tot je zeker weet dat de ander ook wat voor jou voelt.

Of misschien ben je gewoon nog niet een superleuk meisje tegengekomen, of is het gevoel van verliefd zijn bij jou niet zo dat je nergens anders meer aan kunt denken (is natuurlijk bij iedereen verschillend.)
__________________
...I will always love you, and wanna lay you down on a bed of roses...
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 11:45
Verwijderd
Citaat:
Lady_Blue schreef:
Heb je wel ooit een relatie gehad?
Nope.

Citaat:
Misschien hou je jezelf 'tegen' echt verliefd te worden, tot je zeker weet dat de ander ook wat voor jou voelt.
Dit zou kunnen. Ik kan maar slecht tegen een echte teleurstelling.

Misschien is het een mengsel van beiden. Een stuk onzekerheid en een stuk nuchterheid :/
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 11:45
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Ik weet niet zeker of het nog steeds zo is, maar uit eerdere posts van jou heb ik begrepen dat je jezelf nogal geisoleerd hebt. Ik denk dat dat wel een verklaring kan zijn; als je geen intensief contact met andere mensen hebt is het moeilijk om je gevoelens 'uit te diepen' en zal wat een verliefdheid had kunnen worden, vaak blijven steken bij een oppervlakkig gevoel van 'wel leuk vinden'.
Volgens mij ben je al wel beter bezig... dus ik zou (als je het wil veranderen iig...het kan ook wel rustig zijn om niet écht verliefd te worden ) proberen het contact met meisjes die je leuk vind wat beter te laten worden, dan heb je kans dat er opeens een mooie verliefdheid uitbloeit. Het is volgens mij een kwestie van je ervoor open stellen ... succes
__________________
All that is solid melts into air.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 12:06
Verwijderd
Verliefdheid komt bij mij nooit zomaar. Het is een proces wat langzaam op gang moet komen. Daarom geloof ik ook niet in 'liefde op het eerste gezicht'. Bij mij is het altijd zo (geweest) dat, wanneer ik een meisje leer kennen waar ik het goed mee kan vinden, ik eerst gewoon gezellig met haar omga. Dat heeft helemaal niet zozeer iets te maken met 'voorbereidingshandelingen' ofzo, gewoon echt puur voor de gezelligheid. Later kan het dan gebeuren dat ik toch langzamerhand verliefd op haar word, maar dan dus niet zo impulsief, maar gewoon vanwege het feit dat ik haar gezelschap en persoon erg waardeer, en dat ik het gewoon heel tof vind om met haar om te gaan. Dat soort verliefdheid is een ander soort verliefdheid dan de 'uiterlijk-gebaseerde' verliefdheid, het soort waardoor je niet meer kunt eten/slapen en die overgaat op het moment van de eerste zoen.

Het is kortom een lange weg om het op te bouwen, maar als het dan eenmaal gevestigd is, dan gaat het ook niet makkelijk meer weg. Verliefdheid is sowieso bij mij iets wat heel erg sterk vermengd is met andere gevoelens, zoals vriendschap, waardering en bescherming. Niet echt zozeer de 'pure' verliefdheid van uren naar een foto kunnen staren, of opgewonden worden van, maar veel zachter maar ook standvastiger. Dat soort verliefdheid heeft dus tot gevolg dat ik het meisje waar ik vier maanden geleden echt smoorverliefd op was, nu nog steeds heel erg leuk vind, maar niet in de zin van verliefdheid maar gewoon in de zin van waarderen. Het is dan ook meer vriendschap dan verliefdheid, eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 12:08
Verwijderd
Citaat:
stout! schreef:
Ik weet niet zeker of het nog steeds zo is, maar uit eerdere posts van jou heb ik begrepen dat je jezelf nogal geisoleerd hebt.
Mjah, dat is grotendeels ook nog steeds zo.

Citaat:
Ik denk dat dat wel een verklaring kan zijn; als je geen intensief contact met andere mensen hebt is het moeilijk om je gevoelens 'uit te diepen' en zal wat een verliefdheid had kunnen worden, vaak blijven steken bij een oppervlakkig gevoel van 'wel leuk vinden'.
Hmmz, weet niet of dat per se zo hoeft te zijn, aan de andere kant kan ik uit eigen ervaring niet tegen spreken.

Citaat:
Volgens mij ben je al wel beter bezig...
Een beetje Ik praat nu ook gewoon met meisjes irl was eerst veel moeilijker.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 12:13
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Het is dan ook meer vriendschap dan verliefdheid, eigenlijk.
Zo ervaar ik dat ook wel eigenlijk :/

Iemand gewoon leuk vinden, waarderen .. maar ik ben er niet echt emotioneel bij. En juist dat vind ik weer zo vreemd

Maar blijkt dus dat niet iedereen zo 'gek' wordt
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 12:16
Lady_Blue
Avatar van Lady_Blue
Lady_Blue is offline
Citaat:
******** schreef:
Nope.

Dit zou kunnen. Ik kan maar slecht tegen een echte teleurstelling.

Misschien is het een mengsel van beiden. Een stuk onzekerheid en een stuk nuchterheid :/
Zou goed kunnen ja..
Probeer je er iig niet teveel voor af te schermen als je een leuke meid ontmoet, en laat jezelf gewoon voelen wat je voelt.
__________________
...I will always love you, and wanna lay you down on a bed of roses...
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 12:17
Verwijderd
Nee, het hangt gewoon samen met je persoonlijkheid...ik ben hartstikke rationeel en laat me gewoon niet zo snel meesleuren in een impuls, een verliefdheid die ter plekke ontstaat louter door haar uiterlijk. Zo ben ik gewoon niet, en jij waarschijnlijk ook niet als ik je stukje zo lees.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 13:21
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Nee, het hangt gewoon samen met je persoonlijkheid...ik ben hartstikke rationeel en laat me gewoon niet zo snel meesleuren in een impuls, een verliefdheid die ter plekke ontstaat louter door haar uiterlijk. Zo ben ik gewoon niet, en jij waarschijnlijk ook niet als ik je stukje zo lees.
Hmhm, mjah ik let ook niet zoveel op uiterlijk. Haar uiterlijk moet alleen maar passabel zijn, daarna kijk ik naar zaken als hoe ze met geld omgaat, haar ideeen, of ze een beetje stabiel is (groot probleem op internet; no offense, ik verdiep me er graag in en probeer ook te helpen, maar als partner wil ik dat op den duur niet), enz..

Misschien stel ik ook teveel eisen en sluit ik me daardoor af. Het is voor mij ook heel belangrijk dat ik 'vrij' blijf en me met mijn eigen zaken kan bezighouden. Als ik bijv. zie hoe mijn zusje per se elke dag weer naar d'r vriend wil, heb ik echt zoiets van "oh god, ik zou daar gek van worden"

Op internet durf ik het wel aan, maar kan ik het ook zo stoppen. In realiteit verneukt het alleen je leven :/

*denkt teveel na*
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 13:32
Lady_Blue
Avatar van Lady_Blue
Lady_Blue is offline
Citaat:
******** schreef:
Op internet durf ik het wel aan, maar kan ik het ook zo stoppen. In realiteit verneukt het alleen je leven :/

*denkt teveel na*
"Live life to the fullest"

Nu ben je jong, en heb je nog de kans om met veel verschillende meisjes om te gaan ed (later ook wel, maar veel mensen willen zich liever settelene enzo..)
Misschien moet je je gewoon es laten gaan, lekker stappen en veel mensen ontmoeten. Ws kom je dan na een tijdje een meisje tegen waar je toch wel wat meer voor voelt dan je voorheen voelde, en word je verliefd.
Ga er gewoon voor, have fun en maak je niet teveel zorgen om alles!

Het leven is nou eenmaal niet zonder pijn, maar zeker ook niet zonder mooie dingen
En je hebt het een niet zonder het ander...
__________________
...I will always love you, and wanna lay you down on a bed of roses...
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 16:11
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Hmhm, mjah ik let ook niet zoveel op uiterlijk. Haar uiterlijk moet alleen maar passabel zijn, daarna kijk ik naar zaken als hoe ze met geld omgaat, haar ideeen, of ze een beetje stabiel is (groot probleem op internet; no offense, ik verdiep me er graag in en probeer ook te helpen, maar als partner wil ik dat op den duur niet), enz..
Dat heb ik zelf ook wel. Het gaat me natuurlijk wel om uiterlijk, ik zou niet snel iets beginnen met iemand die echt lelijk is, maar karakter maakt een hoop goed. Zeker omdat ik zelf ook nogal een aparte manier van denken heb is het moeilijk om iemand te vinden met wie ik écht goed kan opschieten, bij wie ik écht mezelf kan zijn. Als ik zoiemand gevonden heb ga ik echt niet nog eens een keer belachelijk hoge eisen stellen aan uiterlijk, wat in feite niet meer is dan een buitenkant (letterlijk en figuurlijk).

Citaat:
Misschien stel ik ook teveel eisen en sluit ik me daardoor af. Het is voor mij ook heel belangrijk dat ik 'vrij' blijf en me met mijn eigen zaken kan bezighouden. Als ik bijv. zie hoe mijn zusje per se elke dag weer naar d'r vriend wil, heb ik echt zoiets van "oh god, ik zou daar gek van worden"
Ja, dat heb ik dus ook. Het idee van iemand die jou elk moment van de dag nodig heeft, vind ik heel verstikkend. Het gekke is dat als ik zélf verliefd ben, ik wél graag elk moment van de dag bij die persoon wil zijn, dus dat is een discrepantie tussen wat ik zelf wil en wat ik van anderen wil. Wat ik in ieder geval niet wil is iemand die je nooit een keertje kunt vertellen dat je geen tijd hebt, die dan meteen afgewezen voelt.

Citaat:
*denkt teveel na*
Ik denk het niet ... nadenken kun je niet teveel doen. Wees blij dat je gezegend bent met zelfinzicht, de mogelijkheid om een beetje van buitenaf naar jezelf en je gevoelens te kijken. Er zijn maar weinig mensen die dat echt goed kunnen.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 19:33
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Goed dat het al beter gaat, ik zou gewoon zo doorgaan! Niet teveel zorgen maken omdat jij dingen anders beleefd dan anderen... Ik kan mezelf heel goed en heftig verliezen in iemand (verschrikkelijk, ik zie mezelf echt niet graag als zo iemand, maar het is zo) en toch heb ik achteraf dan het gevoel niet écht verliefd geweest te zijn, terwijl het op het moment zelf heel heftig was.
Ik denk dus niet dat je manier van beleven iets zegt over de echtheid van je emoties.
__________________
All that is solid melts into air.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-06-2002, 19:59
Manuzhai
Avatar van Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
******** schreef:
Kan dat?

Ik ben inmiddels 21 jaar oud en toen ik er gisteren over nadacht, bleek voor mezelf dat ik nog nooit echt verliefd was. Tuurlijk vind ik wel eens een meisje leuk, maar niet zo dat ik aan niks anders meer kan denken.

Gisteren op MSN meende iemand dat ik het gewoon niet 'toelaat' en daardoor ook nooit echt verder kom :/

Misschien heeft het wel met controle te maken; dat ik me niet door iemand wil laten beheersen, in welke vorm dan ook.

Maar goed, wat ik me afvraag (voornamelijk gericht aan andere jongens, meiden worden toch zo snel emotioneel ) .. raak jij wel eens echt in de ban van iemand of is het bij jou ook meer een afweging van "ach, ze is wel leuk" *?*

Heeft het misschien ook met leeftijd te maken (lees: nuchterheid)?
Ik ben juist erg sentimenteel, raak soms makkelijk erg in de ban van een meisje. Achteraf denk ik dat ik op twee meisjes echt verliefd ben geweest en ook nog ben. Ik zou wel vaak willen dat ik wat minder zo reageerde, dat ik mijn gevoel beter zou kunnen controleren, want ik ben nu vaak wel erg kwetsbaar. Maarjah, ik leer ermee leven.

Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
Ik bedoel, als ik ergens een jongen zie lopen (bijv elke dag op school) en ik vind 'm leuk, dan kan ik er alsnog niet verliefd op worden. Daar is toch wel méér contact voor nodig.
Stel je komt een meisje tegen dat jou óók leuk vindt.
Dan wil je elkaar steeds vaker zien en ga je stapje voor stapje intensiever met elkaar om. Ondertussen ga je je afvragen wat zij nou van jou vindt, word je een beetje zenuwachtig, etc.
Op een gegeven moment, als je haar dan ineens ergens ziet lopen, of ineens gaat de telefoon en zij is het, dan voel je ineens vlinders in je buik
Zo begint dat....
Lijkt me een mooie samenvatting. Voor mij geldt het niet helemaal, want ik begin altijd met een redelijk positief beeld, als ik iemand alleen gezien heb ofzo, en ze is een beetje leuk, dan denk ik dat ze verder ook leuk is. Maar ze kan duidelijk het tegendeel bewijzen door op bepaalde manieren te reageren enzo.

Citaat:
nare man schreef:
Ik denk het niet ... nadenken kun je niet teveel doen. Wees blij dat je gezegend bent met zelfinzicht, de mogelijkheid om een beetje van buitenaf naar jezelf en je gevoelens te kijken. Er zijn maar weinig mensen die dat echt goed kunnen.
Ik denk eigenlijk ook niet dat je teveel kunt nadenken. Het wordt mij namelijk ook vaak verteld, dat ik te veel nadenk, maar ik heb bijvoorbeeld laatst ook een meisje ontmoet dat gewoon vond dat ik veel nadacht, niet teveel, maar dat ik daardoor interessante dingen te vertellen had enzo. Dus dat vond ik eigenlijk wel positief, en ik denk dat het ook wel zo is. Wel is het soms verstikkend als je nadenkt over bepaalde dingen waar je min of meer machteloos tegenover staat.

Verder was ik het ook wel eens met die discussie over uiterlijk/innerlijk enzo, "passable" lijkt me goed voor een uiterlijk, als het innerlijk maar .. compatibel of inspirerend of levellend is .. ofzoiets dergelijks.
__________________
Slechts beschikbaar via naamzoek/privebericht.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Echt verliefd zijn
Verwijderd
4 04-01-2017 22:55
Liefde & Relatie Echt verliefd
DomoBig
20 29-10-2005 15:23
Liefde & Relatie nog nooit echt verliefd geweest
Euryalo
20 23-08-2005 20:02
Liefde & Relatie Verliefd zijn op iemand die je......
~some1-nice~
32 26-10-2004 10:15
Liefde & Relatie Nooit echt verliefd zijn?
Honeylips
5 23-10-2004 09:53
Liefde & Relatie Verliefd zijn
20marianne12
11 27-11-2002 19:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:41.