Oud 04-01-2007, 18:40
Clemenzia
Avatar van Clemenzia
Clemenzia is offline
Citaat:
T_ID schreef op 04-01-2007 @ 17:36 :
Dat heeft zeker toegevoegde waarde. De oorzaak van van oververtegenwoordiging in crimineel handelen ligt namelijk in problemen die voort komen uit cultuur en achterlopen in integratie.
Ik ken geen enkele cultuur waar mensen stelen. Die snap ik niet helemaal, zou je die willen uitleggen?

Citaat:

Dan kan je wel roepen dat Amsterdammers crimineler zijn dan de rest van het land, maar daarmee stel je niks zinnigs vast, laat staan dat het de problemen zal oplossen.
Je kan vaststellen dat de scholing in bepaalde gebieden in Amsterdam slecht is, je kan vaststellen dat er veel schooluitvallers zijn, je kan vaststellen dat de ouders weinig betrokken zijn. Dit kan je allemaal vaststellen zonder dat je daarvoor het woordje allochtoon moet gebruiken en zonder dat iemand in limburg of friesland zich ook aangesproken voelt.

Citaat:

Stel je echter vast dat Antillianen vaker crimineel zijn en zeer mobiel zijn, dan kan je aan de hand van die twee gegevens maatregelen treffen. Zoals de hier eerder besproken databank van criminele jongeren.
Ja en nadat je hebt vastgesteld dat Antillianen vaker crimineel zijn worden ze minder vaak geweigerd voor werk en minder gediscrimineerd
Advertentie
Oud 04-01-2007, 18:41
juno
Avatar van juno
juno is offline
Anders straffen. De huidige generatie jeugdige delinquenen lachen echt om HALT of een berisping. Een vrijheidsstraf is voor hen zelfs statusverhogend.

Een paar geestdodende en koukleumende volle dagen onder bewaking van een electronische enkelband die stroomstoten afgeeft als je te lang niet beweegt of buiten het park komt, papiertjes laten prikken en hondedrollen laten oprapen in een oranje overall, dat lijkt me wel wat.
Oud 04-01-2007, 18:45
juno
Avatar van juno
juno is offline
Het is een bepaalde groep Antillianen die tot een blingbling ghettosubcultuur horen die wordt gediscrimineerd. Wie er normaal uitziet en zich normaal gedraagt word echt normaal aangenomen. Ik heb zat zwarte collega's. Die kregen allemaal een baan hoor.

Maar een stoere wannabe-gangsta pimpin' rapper met dito uitdossing compleet met gouden tanden en een afgeknipte panty op zijn kop geknoopt als petje kan het bij mij ook wel vergeten als ik een baan te vergeven heb. En nou vraag ik jou: Is dat raar?
Oud 04-01-2007, 18:46
Clemenzia
Avatar van Clemenzia
Clemenzia is offline
Citaat:
juno schreef op 04-01-2007 @ 18:41 :
Anders straffen. De huidige generatie jeugdige delinquenen lachen echt om HALT of een berisping. Een vrijheidsstraf is voor hen zelfs statusverhogend.

Een paar geestdodende en koukleumende volle dagen onder bewaking van een electronische enkelband die stroomstoten afgeeft als je te lang niet beweegt of buiten het park komt, papiertjes laten prikken en hondedrollen laten oprapen in een oranje overall, dat lijkt me wel wat.
Zou het helpen? Leidt denk ik alleen nog maar tot meer haat bij hun.
Oud 04-01-2007, 18:51
juno
Avatar van juno
juno is offline
Wat stel je dan voor? Gratis VWO diploma's uitdelen dan maar?

Hey, het blijft diefstal/vernieling/verkrachting/loverboyswerken (etcetera) , en dat blijft niet mogen. Gaan we dat nou niet meer bestraffen omdat de dieven/vandalen/verkrachters loverboys (etcetera) anders boos worden? Maak het effe.
Oud 04-01-2007, 19:00
Clemenzia
Avatar van Clemenzia
Clemenzia is offline
Je zei net zelf dat een vrijheidsstraf statusverhogend werkt. Als je dan toch een radicale oplossing wil: heropvoedingskampen. Maar dan strenge heropvoedingskampen.
En ik vroeg of het ging helpen, niet dat het niet eerlijk is.
Oud 04-01-2007, 19:03
juno
Avatar van juno
juno is offline
Wat echt helpt is ze allemaal voor het vuurpeloton zetten. Als je dan toch op de instrumentele toer wilt....
Oud 04-01-2007, 19:04
Fides
Fides is offline
Citaat:
juno schreef op 04-01-2007 @ 18:45 :
Het is een bepaalde groep Antillianen die tot een blingbling ghettosubcultuur horen die wordt gediscrimineerd. Wie er normaal uitziet en zich normaal gedraagt word echt normaal aangenomen. Ik heb zat zwarte collega's. Die kregen allemaal een baan hoor.

Maar een stoere wannabe-gangsta pimpin' rapper met dito uitdossing compleet met gouden tanden en een afgeknipte panty op zijn kop geknoopt als petje kan het bij mij ook wel vergeten als ik een baan te vergeven heb. En nou vraag ik jou: Is dat raar?
In zekere mate heb je gelijk, maar je kan moeilijk ontkennen dat er soms weldegelijk gediscrimineerd wordt. Er zijn ook heel veel (goede) jongeren die een stage willen volgen tijdens hun mbo opleiding, maar als werkgevers de keus hebben kiezen ze toch vaak Bernard Jansen boven DiAngelo Martha of Mohammed El Bader.
Oud 04-01-2007, 19:07
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Clemenzia schreef op 04-01-2007 @ 18:40 :
Ik ken geen enkele cultuur waar mensen stelen. Die snap ik niet helemaal, zou je die willen uitleggen?
Mensen stelen in alle culturen. Mensen stelen Klaarblijkelijk wel meer als hun ouders migreerden naar een ander land en daar grote aanpassingsproblemen ondervinden.

Dus moeten we om de groep waarin die problemen plaats vinden een term hebben. En hey, verrek, op een paar groepen als Chinezen, Indiërs en migranten uit de EU na dekt de term allochtoon dat precies.
Citaat:
Clemenzia schreef op 04-01-2007 @ 18:40 :
Je kan vaststellen dat de scholing in bepaalde gebieden in Amsterdam slecht is, je kan vaststellen dat er veel schooluitvallers zijn, je kan vaststellen dat de ouders weinig betrokken zijn. Dit kan je allemaal vaststellen zonder dat je daarvoor het woordje allochtoon moet gebruiken en zonder dat iemand in limburg of friesland zich ook aangesproken voelt.
Maar waarom iets op zes verschillende manier definiëren als dat niet eens de oorzaak samenvat of de doelgroep omvat? Is allochtoon een scheldwoord o.i.d.?

Dit komt een beetje over als een negerzoenverbod.
Citaat:
Clemenzia schreef op 04-01-2007 @ 18:40 :
Ja en nadat je hebt vastgesteld dat Antillianen vaker crimineel zijn worden ze minder vaak geweigerd voor werk en minder gediscrimineerd
Is dat het probleem van anderen? Moet daarom de term maar doodgezwegen worden, ondanks dat de beperkte discriminatie die erop basis van plaats vind, sowieso wel zal blijven voor komen?

Wat hoop je te bereiken met het doodzwijgen van een term? Koninging Beatrix is allochtoon, toch zijn allochtonen vaker crimineel. Is Beatrix daarom crimineel of moet/zal ze zich door de term aangevallen voelen? Natuurlijk niet.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 04-01-2007, 19:13
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
Fides schreef op 04-01-2007 @ 19:04 :
In zekere mate heb je gelijk, maar je kan moeilijk ontkennen dat er soms weldegelijk gediscrimineerd wordt. Er zijn ook heel veel (goede) jongeren die een stage willen volgen tijdens hun mbo opleiding, maar als werkgevers de keus hebben kiezen ze toch vaak Bernard Jansen boven DiAngelo Martha of Mohammed El Bader.
Ja, en dat is zwaar klote voor die DiAngelo en die Mohammed. Die zullen wat vaker nee te horen krijgen voor ze worden aangenomen, maar als ze hun opleiding goed doen, en zich verder correct gedragen, er netjes uitzien en lekker willen werken worden ze echt wel aangenomen.

Een gedeelte van het rpobleem is dat Di Angelo en Mohammed niemand kennen die er al werkt, en ze dus geen kruiwagen hebben. Kruiwagens maakt het allemaal zoveel makkelijker.

Het is niet alleen discriminatie en kwaadwillende werkgevers. Het is ook gebrek aan bruikbare netwerken.
Oud 04-01-2007, 19:33
Clemenzia
Avatar van Clemenzia
Clemenzia is offline
Citaat:
T_ID schreef op 04-01-2007 @ 19:07 :
Mensen stelen in alle culturen. Mensen stelen Klaarblijkelijk wel meer als hun ouders migreerden naar een ander land en daar grote aanpassingsproblemen ondervinden.

Dus moeten we om de groep waarin die problemen plaats vinden een term hebben. En hey, verrek, op een paar groepen als Chinezen, Indiërs en migranten uit de EU na dekt de term allochtoon dat precies.
Maar waarom iets op zes verschillende manier definiëren als dat niet eens de oorzaak samenvat of de doelgroep omvat? Is allochtoon een scheldwoord o.i.d.?

Dit komt een beetje over als een negerzoenverbod.
Is dat het probleem van anderen? Moet daarom de term maar doodgezwegen worden, ondanks dat de beperkte discriminatie die erop basis van plaats vind, sowieso wel zal blijven voor komen?

Wat hoop je te bereiken met het doodzwijgen van een term? Koninging Beatrix is allochtoon, toch zijn allochtonen vaker crimineel. Is Beatrix daarom crimineel of moet/zal ze zich door de term aangevallen voelen? Natuurlijk niet.
Waarom met alle geweld zo graag die doelgroep willen benoemen als er daardoor alleen maar wantrouwen wordt gecreerd? De meeste zijn geboren in Nederland, ze moeten zich aan de wet houden in Nederland.. Waarom ze dan toch een andere naam geven?
Danderbij wordt allochtoon vaker met iets slechts dan met iets goed gebruikt en dan wordt het vanzelf wel een scheldwoord. Net zoals tyfes, ligt er maar net aan hoe je het gebruikt.
Oud 04-01-2007, 19:41
juno
Avatar van juno
juno is offline
Zeg, onder welke steen heb jij geleefd? Er IS een probleem onder allochtonen. Het is zelfs een probleem wat samenhangt met hun allochtoon zijn, en waarvoor dus speciale op maat gesneden oplossingen nodig zijn.

Door allochtonen, die vanuit hun afwijkende situatie door een andere oorzaak aan de onderkant van de sociale ladder zitten dan de rest van lagere klasse nederland, een aparte behandeling te onthouden, omdat het anders immers discriminerend is, doet hen meer kwaad dan goed.
Oud 04-01-2007, 20:04
Fides
Fides is offline
Citaat:
juno schreef op 04-01-2007 @ 19:41 :
Zeg, onder welke steen heb jij geleefd? Er IS een probleem onder allochtonen. Het is zelfs een probleem wat samenhangt met hun allochtoon zijn, en waarvoor dus speciale op maat gesneden oplossingen nodig zijn.

Door allochtonen, die vanuit hun afwijkende situatie door een andere oorzaak aan de onderkant van de sociale ladder zitten dan de rest van lagere klasse nederland, een aparte behandeling te onthouden, omdat het anders immers discriminerend is, doet hen meer kwaad dan goed.
Probleem onder allochtonen? Al duizenden jaren is er meer criminaliteit onder de 10% van de bevolking met het laagste inkomen. Dat deze 10% in Nederland nu (bijna compleet) van buitenlandse afkomst is zorgt ervoor dat er in verhouding veel allochtonen delinquent gedrag vertonen.
Als je zegt dat dit probleem samenhangt met allochtoon zijn verklaar dan maar eens dat veel Chinezen en bijvoorbeeld Iraniërs niet voor deze problemen zorgen?
Oud 04-01-2007, 20:09
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Clemenzia schreef op 04-01-2007 @ 19:33 :
Waarom met alle geweld zo graag die doelgroep willen benoemen als er daardoor alleen maar wantrouwen wordt gecreerd?
Misschien moet je eerst beseffen dat dat wantrouwen uitsluitend bestaat onder xenofoben en conspiracy nuts die overal discriminatie in zien.

Met die polarisering valt het allemaal wel mee.
Citaat:
Clemenzia schreef op 04-01-2007 @ 19:33 :
Waarom ze dan toch een andere naam geven?
Omdat een of beide ouders in het buitenland geboren is, en dat in veel gevallen nogal een impact heeft op het soort persoon waarmee je te maken hebt.

Voorspellingen over het hoe en waarom bevinden zich met nadruk niet in de term zelf.
Citaat:
Clemenzia schreef op 04-01-2007 @ 19:33 :
Danderbij wordt allochtoon vaker met iets slechts dan met iets goed gebruikt en dan wordt het vanzelf wel een scheldwoord
Dat maak jij ervan ja. Onterecht naar mijn mening. En net als wanneer Wilders roept dat alle allochtonen evil zijn stoor ik me daar dus geen moment aan aangezien het voorbij gaat aan de feiten.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 04-01-2007, 20:45
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
juno schreef op 04-01-2007 @ 17:40 :
Ojee, weer een linkse struisvogel vol verheven idealen.
Je kunt beter een rechtse populist zijn die constant vanuit de onderbuik spreekt in plaats vanuit het gezond verstand, hè Juno?
Oud 04-01-2007, 20:47
Clemenzia
Avatar van Clemenzia
Clemenzia is offline
Citaat:
T_ID schreef op 04-01-2007 @ 20:09 :
Misschien moet je eerst beseffen dat dat wantrouwen uitsluitend bestaat onder xenofoben en conspiracy nuts die overal discriminatie in zien.
Met die polarisering valt het allemaal wel mee.
Ik bedoelde eigenlijk wantrouwen onder de mensen die elke dag in het nieuws en in de krant lezen dat de allochtonen zo slecht zijn.
Citaat:

Omdat een of beide ouders in het buitenland geboren is, en dat in veel gevallen nogal een impact heeft op het soort persoon waarmee je te maken hebt.
Wil je dat even uitleggen alsjeblieft?

Citaat:

Dat maak jij ervan ja. Onterecht naar mijn mening. En net als wanneer Wilders roept dat alle allochtonen evil zijn stoor ik me daar dus geen moment aan aangezien het voorbij gaat aan de feiten.
Nee jij misschien niet.. Maar er zijn er zat die toch naar dat soort onzin luisteren.
Oud 04-01-2007, 21:51
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Clemenzia schreef op 04-01-2007 @ 15:31 :
tja een bewaker is ook maar een tijdelijke oplossing.. ook daarvan worden ze geen brave burgers. Ik denk dat we 10 jaar te laat zijn met het bedenken van oplossingen.
Het enige wat we denk ik nu nog kunnen doen is alle onderzoeksinstellingen en de overheid eens laten ophouden met onderzoeken over hoe de allochtonen er voor staan tegenover de autotochtonen. 'allochtonen hebben minder te besteden, allochtonen veroorzaken veel onrust' zo wordt door de overheid de bevolking maar in hokjes geplaatst.
Verder denk ik dat alle relschoppers van de voetbalclubs maar bar weinig aandacht krijgen. Die lui mogen van mij ook wel bij de onderklasse horen en meer aandacht krijgen.
In dit geval is er meer te spreken over bepaalde groepen die onder allochtonen vallen. Niet alle allochtonen zijn slecht en ik denk dat men daarom ook specifieker moet zijn want anders krijgen alle allochtonen zo een slechte naam. Wanneer men specifieker is zullen de kwaden ook niet onder de goeden lijden maar kan men gaan voor een gerichte aanpak.
Zoals ik hier eerder al aangaf zijn er allochtonen die zich achtergesteld voelen omdat een bepaalde groep allochtonen op een zeer agressieve manier alle aandacht op eist.
Als je aan iemand vraagt om woorden op te noemen die bij het woord allochtoon horen dan zullen de meeste mensen turk, marokkaan, moskee of islam zeggen terwijl we in nederland veel meer allochtone groepen hebben zoals chinesen, japanners, indiers, molukkers, italianen, portugezen, surinamers etc... over die andere allochtonene groepen hoor je nooit zoveel omdat deze mensen zich gewoon hebben aangepast aan onze maatschappij.
Door specifiek te zijn kunnen we dus de "probleem groepen" er uit halen en een gepaste oplossing bedenken om deze groep te laten integreren in onze maatschappij en de hardnekkige probleemgevallen van deze groepen uit te zetten of desnoods iets van TBS met dwangintegratie.
De multiculturele samenleving is dus ook zeker geen vloek of fabel maar dit dreigt het wel te worden door de acties van enkele kleine groepen. Men generaliseerd nou eenmaal snel.
Oud 04-01-2007, 22:21
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 04-01-2007 @ 20:45 :
Je kunt beter een rechtse populist zijn die constant vanuit de onderbuik spreekt in plaats vanuit het gezond verstand, hè Juno?
Dergelijke opmerkingen zijn hier totaal overbodig en uitsluitend provocerend bedoeld. Wanneer ga jij eens ophouden met dergelijk gedrag?
Oud 04-01-2007, 22:23
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Citaat:
Fides schreef op 04-01-2007 @ 20:04 :
Probleem onder allochtonen? Al duizenden jaren is er meer criminaliteit onder de 10% van de bevolking met het laagste inkomen. Dat deze 10% in Nederland nu (bijna compleet) van buitenlandse afkomst is zorgt ervoor dat er in verhouding veel allochtonen delinquent gedrag vertonen.
Als je zegt dat dit probleem samenhangt met allochtoon zijn verklaar dan maar eens dat veel Chinezen en bijvoorbeeld Iraniërs niet voor deze problemen zorgen?
Bron?

Jij hebt het nu over zichtbare criminaliteit.
Laten we niet vergeten dat hogere klasse andere criminaliteit pleegt, denk aan white collar crime. Een soort die weinig aandacht krijgt, maar evenzeer, zo niet, schadelijker is.
Houdt in gedachten dat de media een aandeel in de aandacht op het huidig criminaliteitsvraagstuk heeft.
Oud 04-01-2007, 22:24
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Citaat:
Clemenzia schreef op 04-01-2007 @ 19:33 :
Waarom met alle geweld zo graag die doelgroep willen benoemen als er daardoor alleen maar wantrouwen wordt gecreerd? De meeste zijn geboren in Nederland, ze moeten zich aan de wet houden in Nederland.. Waarom ze dan toch een andere naam geven?
Danderbij wordt allochtoon vaker met iets slechts dan met iets goed gebruikt en dan wordt het vanzelf wel een scheldwoord. Net zoals tyfes, ligt er maar net aan hoe je het gebruikt.
Ik heb hoger in het topic al uitgelegd waarom er onder de derde generatie allochtonen meer criminaliteit is dan onder de eerste en tweede. Lees het nog eens door.
Het woordgebruik lost het probleem niet op.
Oud 04-01-2007, 22:27
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Citaat:
Clemenzia schreef op 04-01-2007 @ 18:40 :
Ik ken geen enkele cultuur waar mensen stelen. Die snap ik niet helemaal, zou je die willen uitleggen?
Ik verwijs je naar Durkheim: De La Division du Travail Social.
Oud 04-01-2007, 22:28
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Clemenzia schreef op 04-01-2007 @ 20:47 :
Ik bedoelde eigenlijk wantrouwen onder de mensen die elke dag in het nieuws en in de krant lezen dat de allochtonen zo slecht zijn.
Dat staat nergens in de krant. Wat wel duidelijk is is dat medelanders de meest geziene gast zijn bij Opsporing Verzocht, maar aangezien dat niet meer dan een statistisch gegeven is zie ik de relevantie niet.
Citaat:
Clemenzia schreef op 04-01-2007 @ 20:47 :
Wil je dat even uitleggen alsjeblieft?
Dat is de gebruikelijke definitie van een allochtoon.
Citaat:
Clemenzia schreef op 04-01-2007 @ 20:47 :
Nee jij misschien niet.. Maar er zijn er zat die toch naar dat soort onzin luisteren.
Hun probleem. Wij hoeven geen problemen dood te gaan zwijgen omdat er pimpaupers rondlopen die de aard van de problemen niet kunnen bevatten.

Dat slag mensen leest überhaupt geen statistieken en is ook niet betrokken bij beleidsvorming, dus who gives a fuck in the first place wat zij er van vinden. Leuk om Hart van Nederland mee te voorzien van dom commentaar van op straat, maar verder niet relevant.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 04-01-2007, 22:28
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Citaat:
juno schreef op 04-01-2007 @ 18:41 :
Anders straffen. De huidige generatie jeugdige delinquenen lachen echt om HALT of een berisping. Een vrijheidsstraf is voor hen zelfs statusverhogend.
In het verleden is al gebleken dat straffen niet de oplossing zijn. Het is een onderdeel van de oplossing, maar ik moet je gelijk geven dat binnen die subcultuur met dergelijke straffen wordt gelachen.
Oud 04-01-2007, 22:45
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Citaat:
T_ID schreef op 04-01-2007 @ 22:28 :
Dat staat nergens in de krant. Wat wel duidelijk is is dat medelanders de meest geziene gast zijn bij Opsporing Verzocht, maar aangezien dat niet meer dan een statistisch gegeven is zie ik de relevantie niet.

Dat is de gebruikelijke definitie van een allochtoon.
Hun probleem. Wij hoeven geen problemen dood te gaan zwijgen omdat er pimpaupers rondlopen die de aard van de problemen niet kunnen bevatten.

Dat slag mensen leest überhaupt geen statistieken en is ook niet betrokken bij beleidsvorming, dus who gives a fuck in the first place wat zij er van vinden. Leuk om Hart van Nederland mee te voorzien van dom commentaar van op straat, maar verder niet relevant.
1) De relevantie zit hem in de perceptie van het algemene publiek, want willens nillens sturen zij het beleid.
2) What's in a name?
3) zie 1)
Oud 05-01-2007, 01:16
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
perfectme schreef op 04-01-2007 @ 22:21 :
Dergelijke opmerkingen zijn hier totaal overbodig en uitsluitend provocerend bedoeld. Wanneer ga jij eens ophouden met dergelijk gedrag?
Maar opmerkingen als "weer een linkse struisvogel" zijn niet totaal overbodig en niet uitsluitend provocerend bedoeld, hè? Niemand zal Juno ooit vragen op te houden met dergelijk gedrag, toch?

Dat meten met twee maten dat hier constant gebeurd hangt me erg de keel uit. Spreek *iedereen* erop aan of niemand.
Oud 05-01-2007, 03:12
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-01-2007 @ 01:16 :
Maar opmerkingen als "weer een linkse struisvogel" zijn niet totaal overbodig en niet uitsluitend provocerend bedoeld, hè? Niemand zal Juno ooit vragen op te houden met dergelijk gedrag, toch?

Dat meten met twee maten dat hier constant gebeurd hangt me erg de keel uit. Spreek *iedereen* erop aan of niemand.
Jij zou toch een tijdje wegblijven?
Oud 05-01-2007, 04:31
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 05-01-2007 @ 03:12 :
Jij zou toch een tijdje wegblijven?
Eigenlijk wel, ja, om dus even weg te zijn van het soort uitlatingen dat ik hier boven aanhaal (maar vooral dat meten met twee maten). Maar goed, na 3 daagjes beland je toch weer hier en je ziet een paar grove foute voorstellingen van zaken en je kan het toch weer niet laten te reageren...
Oud 05-01-2007, 09:19
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Welke foutstellingen?
Oud 05-01-2007, 13:27
juno
Avatar van juno
juno is offline
Niet miepen, het was veel te saai hier zonder Mark, ons linkse geweten.

(En daarbij: als het om dergelijke uitlatingen gaat, mag ik er nog heeeeeel veel maken voordat het weer quitte staat. )
Oud 05-01-2007, 14:36
Clemenzia
Avatar van Clemenzia
Clemenzia is offline
Citaat:
T_ID schreef op 04-01-2007 @ 22:28 :
Dat staat nergens in de krant. Wat wel duidelijk is is dat medelanders de meest geziene gast zijn bij Opsporing Verzocht, maar aangezien dat niet meer dan een statistisch gegeven is zie ik
de relevantie niet.
Er staat genoeg over allochtonen in de krant en over hoe ze zich gedragen tijdens het uitgaan en op straat. En je ziet nu al aan die uitspraak dat elke allochtoon er mee wordt gepakt.

'Dit SEO-onderzoek is overigens geen uniek onderzoek. De afgelopen 20 jaar zijn verschillende onderzoeken verricht naar de attitudes en beeldvorming die werkgevers hebben over allochtonen. Uit deze onderzoeken bleek dat veel Nederlandse werkgevers een negatief beeld hebben over allochtonen. Zo is er bijvoorbeeld een onderzoek uit 2002 (Kruisbergen en Veld, 2002) waarin geconcludeerd wordt dat een kwart van de onderzochte werkgevers liever geen allochtonen aanneemt'

http://www.lbr.nl/?node=6033
Citaat:

Dat is de gebruikelijke definitie van een allochtoon.
Ik zal wat duidelijker zijn. Wat maakt het uit of een van de ouders in het buitenland is geboren. Jij zegt dat het een impact heeft.

Citaat:

Hun probleem. Wij hoeven geen problemen dood te gaan zwijgen omdat er pimpaupers rondlopen die de aard van de problemen niet kunnen bevatten.

Dat slag mensen leest überhaupt geen statistieken en is ook niet betrokken bij beleidsvorming, dus who gives a fuck in the first place wat zij er van vinden. Leuk om Hart van Nederland mee te voorzien van dom commentaar van op straat, maar verder niet relevant.
kuch wilders kuch

Laatst gewijzigd op 05-01-2007 om 14:41.
Oud 05-01-2007, 14:49
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Neem je ook eens mijn bijdragen door?
Oud 05-01-2007, 14:57
Clemenzia
Avatar van Clemenzia
Clemenzia is offline
Citaat:
perfectme schreef op 04-01-2007 @ 22:27 :
Ik verwijs je naar Durkheim: De La Division du Travail Social.
Ik bedoelde een cultuur waar wordt geleerd om te stelen, ik denk dat dat verschillende dingen zijn. Een cultuur heeft naar mijn idee niks met stelen te maken. En ik heb op het moment even geen tijd om naar de bieb te gaan Maar ben wel benieuwd naar wat die durkheim over cultuur en stelen te zeggen heeft..
Oud 05-01-2007, 14:59
juno
Avatar van juno
juno is offline
Ik denk dat jij cultuur anders opvat dan T_ID en Durkheim bedoelen.
Oud 05-01-2007, 15:01
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Citaat:
Clemenzia schreef op 05-01-2007 @ 14:57 :
Ik bedoelde een cultuur waar wordt geleerd om te stelen, ik denk dat dat verschillende dingen zijn. Een cultuur heeft naar mijn idee niks met stelen te maken. En ik heb op het moment even geen tijd om naar de bieb te gaan Maar ben wel benieuwd naar wat die durkheim over cultuur en stelen te zeggen heeft..
Criminaliteit is normaal aan een maatschappij. Er bestaan geen maatschappijen zonder criminaliteit.
Je zou kunnen zeggen dat de kapitalistische maatschappij het stelen bij brengt.
Oud 05-01-2007, 15:02
Clemenzia
Avatar van Clemenzia
Clemenzia is offline
Citaat:
perfectme schreef op 04-01-2007 @ 22:24 :
Ik heb hoger in het topic al uitgelegd waarom er onder de derde generatie allochtonen meer criminaliteit is dan onder de eerste en tweede. Lees het nog eens door.
Het woordgebruik lost het probleem niet op.
Dit?
Het is niet de 1e generatie die problemen oplevert, het is de (tweede en) derde generatie. Het is de generatie die zich de cultuur eigen heeft gemaakt, maar ervaart dat de sociale structuur niet in overeenstemming is met de cultuur. Het zijn zij die anomie ervaren

Ik denk niet dat dat een van de redenen is waarom de meeste allochtonen een probleem zouden moeten opleveren? En wat bedoel je met de sociale structuur?
Oud 05-01-2007, 15:06
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
De sociale structuur schrijft dwingend een aantal legitieme middelen voor die ons in staat moet stellen om de doelen, voorgeschreven door de cultuur, te verwezenlijken.
Er is echter een discrepantie, die ervoor zorgt dat een aantal groepen systematisch die doelen niet legitiem kunnen verwezenlijken.

Waarom het een probleem oplevert leg ik straks uit, ik moet ook nog studeren
Oud 05-01-2007, 15:07
Clemenzia
Avatar van Clemenzia
Clemenzia is offline
Citaat:
perfectme schreef op 05-01-2007 @ 15:01 :
Criminaliteit is normaal aan een maatschappij. Er bestaan geen maatschappijen zonder criminaliteit.
Je zou kunnen zeggen dat de kapitalistische maatschappij het stelen bij brengt.
Ja dat klopt.. Maar je kan moeilijk zeggen dat het bij je cultuur hoort dat je steelt. Dat bedoelde ik eigenlijk te zeggen
Oud 05-01-2007, 16:24
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Clemenzia schreef op 05-01-2007 @ 15:07 :
Ja dat klopt.. Maar je kan moeilijk zeggen dat het bij je cultuur hoort dat je steelt. Dat bedoelde ik eigenlijk te zeggen
Het hoort niet perse bij een cultuur maar er zijn dus culturen die de cultuur van het land waarin zij leven minderwaardig vinden. Vanuit die visie gaan die mensen dus het stelen rechtvaardigen.
Oud 05-01-2007, 17:26
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 05-01-2007 @ 16:24 :
Het hoort niet perse bij een cultuur maar er zijn dus culturen die de cultuur van het land waarin zij leven minderwaardig vinden. Vanuit die visie gaan die mensen dus het stelen rechtvaardigen.
Ik heb nu toch al een aantal theorieën gezien omtrent vermogensdelinquentie en ik heb dergelijke beweringen nog nergens zien passeren.
Oud 05-01-2007, 17:29
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 05-01-2007 @ 16:24 :
Het hoort niet perse bij een cultuur maar er zijn dus culturen die de cultuur van het land waarin zij leven minderwaardig vinden. Vanuit die visie gaan die mensen dus het stelen rechtvaardigen.
Ohja welke culturen dan?
Oud 05-01-2007, 17:34
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 05-01-2007 @ 16:24 :
Het hoort niet perse bij een cultuur maar er zijn dus culturen die de cultuur van het land waarin zij leven minderwaardig vinden. Vanuit die visie gaan die mensen dus het stelen rechtvaardigen.
Dat is een paar keer geroepen in verband met criminele Noord-Afrikaanse ettertjes, maar ik geloof niet dat er een algemeen verband bestaat tussen het zijn van Marokkaan en het stelen van 'ongelovigen' of 'westerlingen' (want daar doel je natuurlijk op).

Overigens zie je zodra je een zitting van bijv. de politierechter Rotterdam bijwoont dat het echt niet altijd 'moslims' zijn die van 'westerlingen' stelen. Het aantal ruzies tussen suri's en anti's onderling, tussen Marokkanen, Turken en dergelijke onderling is schokkend. Daar komt geen blanke autochtoon aan te pas kan ik je melden.
Oud 05-01-2007, 18:24
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 05-01-2007 @ 16:24 :
Het hoort niet perse bij een cultuur maar er zijn dus culturen die de cultuur van het land waarin zij leven minderwaardig vinden. Vanuit die visie gaan die mensen dus het stelen rechtvaardigen.
Dat zijn rationaliseringen achteraf, die het voor die jongens moeten goedpraten dat het eigenlijk helemaal niet verkeerd was wat ze hebbengedaan. Net zoals een verkrachter altijd zegt dat het meisje erom gevraagd heeft. Poging om hun eigen schuld vrij te pleiten.

Die andere cultuur is zeker niet de oorzaak van de diefstal.

In bepaalde subculturen met gebrekkig normbesef is dit systeem van rationalisering echter de norm, en worden alle normen en waarden van de samenleving verworpen ten gunste van een eigen erecode, en daar zou je wel van kunnen zeggen dat het een cultuur is die stelen goedkeurt.
Oud 05-01-2007, 18:26
Verwijderd
Dus het ligt niet aan bepaalde culturen maar bepaalde sub-culturen?
Oud 05-01-2007, 18:27
juno
Avatar van juno
juno is offline
Yup
Oud 05-01-2007, 18:29
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 05-01-2007 @ 18:27 :
Yup
En die zijn etnisch bepaald? Of beter gezegd wanneer is iets een sub-cultuur?
Oud 05-01-2007, 18:39
Clemenzia
Avatar van Clemenzia
Clemenzia is offline
Zou goed kunnen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Subcultuur
Oud 05-01-2007, 18:40
juno
Avatar van juno
juno is offline
Sorry Kenji, mij zul je niet betrappen op racistische uitspraken.
Oud 05-01-2007, 18:43
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 05-01-2007 @ 18:40 :
Sorry Kenji, mij zul je niet betrappen op racistische uitspraken.
Ik ga er ook niet vanuit dat jij racistisch bent . Maar er wordt wat mij betreft te vaak met de term 'cultuur' gesmeten, zonder dat men ook met een heldere definitie komt, wat men, in bijvoorbeeld dit geval, met sub-cultuur bedoeld en waarom juist deze sub-cultuur bepaald slecht gedrag rechtvaardigd.
Oud 05-01-2007, 19:44
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 05-01-2007 @ 18:29 :
En die zijn etnisch bepaald?
Natuurlijk niet, behalve bij Limburgers.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 05-01-2007, 20:03
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 05-01-2007 @ 17:29 :
Ohja welke culturen dan?
Bijvoorbeeld enkele culturen net Islamitische achtergronden. Niet al te lang geleden heb ik bijvoorbeeld op dit forum iemand met een islamitische achtergrond zien beweren dat de moslims in Nederland een "moreel superieure klasse" zijn. Volgens mij is dit lid daarna ook niet veel later gebanned maar ik kan het mis hebben.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Ik blijf ze graag zien
pppppp
4 07-11-2016 06:22
Software & Hardware [Opslag] Beste oplossing mbt betrouwbaarheid
]{ing
5 14-10-2007 14:38
Huiswerkvragen: Exacte vakken [SK] Hoeveelheid opgeloste zouten in mineraalwater
MC Bobie
5 01-06-2005 18:37
Liefde & Relatie ik zie hem graag maar kan het niet zeggen..help?
miss kittie
7 14-07-2003 18:48
Liefde & Relatie Weet iemand een oplossing?
Tsoenami
8 10-04-2003 16:53
Huiswerkvragen: Exacte vakken algebraïsch oplossen van een sinusformule
GoRäikkönen!!!
2 19-06-2002 19:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:59.