Oud 04-09-2007, 14:42
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Ik vroeg me af bij welke studentenvereniging (en in welke stad die zit) jullie zitten, waarom jullie daar zitten en hoe jullie het vinden.

Ikzelf zit bij Laurentius, dat is in Rotterdam, ik zit daar om vrienden te maken en het leek me het beste en vind het nu eigenlijk wel een leuke vereniging. Leuker dan verwacht.

En dan kom je een week of 3 niet meer op het forum en dan krijg je dat alles is veranderd. Zo zonde.
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-09-2007, 14:59
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Ik zit daar niet bij.
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 15:00
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Nee, jij zit vast bij één of andere christelijke studentenvereniging.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 15:03
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Nee bedankt.
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 15:19
Verwijderd
ik heb al vrienden.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 15:26
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
ik heb al vrienden.
Geef eens normaal antwoord
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 15:27
Verwijderd
Citaat:
Nee bedankt.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 15:32
Bonga
Avatar van Bonga
Bonga is offline
aankomende vrijdag is mijn inauguratie bij WSV Ceres in Wageningen.. dus dan ben ik er lid..
__________________
"Òf het is zijn broer Bonga, de dappere buffeljager..."
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 16:00
Verwijderd
Ik ben veel te burgerlijk en antisociaal voor een (rechten!)studentenvereniging.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 16:41
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Cleopatra represent. ;x

In Groningen dus en het bevalt me prima. Ik heb er wel wat leuke mensen leren kennen, ik wilde gewoon buiten mijn studie en cursussen om wat mensen leren kennen en ze organiseren bijna elke week wel iets leuks. Ik vind het ook leuk dat ik een plek heb om naartoe te gaan en nja, vooral dat er zoveel kan en zoveel georganiseerd wordt en je zelf ook vanalles in kunt brengen en de losse sfeer vind ik leuk.

Ik wilde eerst niet bij een vereniging omdat ik niet zo'n persoon ben. Ik ben ook fundamenteel tegen ontgroeningen, beetje vrienden worden met de mensen die je eerst uitschelden en kutdingen laten doen my ass. Mijn vereniging heeft dan ook geen ontgroening, niet eens een stiekeme, gewoon een intro en je bent gelijk gelijkwaardig enzo, gewoon leuk.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 17:30
Verwijderd
Ik wilde misschien bij SSR-R, maar toch maar niet gedaan.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 18:19
trophus
Avatar van trophus
trophus is offline
Ik zit niet bij een studentenvereniging, wel bij een studievereniging

Ibn Battuta
Groningen
__________________
Hello, 911? It's Quagmire. Yeah, it's caught in the window this time.
Hugs are drugs and I'm an addict.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 18:22
Verwijderd
Citaat:
Ik zit niet bij een studentenvereniging, wel bij een studievereniging
Oja, dat wel, maar dat is omdat je dan 10% korting krijgt op je boeken.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 18:25
trophus
Avatar van trophus
trophus is offline
Citaat:
Oja, dat wel, maar dat is omdat je dan 10% korting krijgt op je boeken.
onder andere zitten meer goeie kanten aan
__________________
Hello, 911? It's Quagmire. Yeah, it's caught in the window this time.
Hugs are drugs and I'm an addict.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 21:55
Verwijderd
Nee, niets voor mij, ik ben niet sociaal, en voel mij daar veels te volwassen voor.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 22:01
Verwijderd
Studentenverenigingen zijn niets voor mij.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 22:02
Verwijderd
Ik ben wel lid van de studievereniging, Babel, maar wij krijgen geen korting op boeken omdat de vereniging misschien 75 leden heeft.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 22:14
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik ben lid bij RSG in Rotterdam en nog lid bij de studievereniging (MFVR) vanwege de boekenkorting.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-09-2007, 22:34
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik zat bij SSR-Leiden, maar ben er sinds dit jaar geen lid meer, omdat ik er geen tijd meer voor had.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 22:36
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Studentenverenigingen zijn niets voor mij.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 22:48
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Studentenverenigingen zijn niets voor mij.
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 23:06
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Ik ben nog geen student
__________________
Hoi! - Soija.nl
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 23:34
Verwijderd
Ik maak altijd zelf al vrienden? De sfeer bevalt me niet zo, hoewel ik me voor kan stellen dat het leuk is als je elke dag van de week naar een bepaalde plek kunt met bepaalde mensen. Maar goed, Nijmegen is niet bepaald een verenigingenstad, dus ik ben vast bevooroordeeld.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 00:02
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Citaat:
Ik ben lid bij RSG in Rotterdam en nog lid bij de studievereniging (MFVR) vanwege de boekenkorting.

Ik zou daar eigenlijk voor kiezen, maar ben op de valreep toch maar naar Laurentius gegaan.
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 02:06
Verwijderd
Bij Orca, een van de twee roeiverenigingen van Utrecht.
Hoe het er is, weet ik nog niet want vrijdag begint de introductie pas. En ik heb voor deze vereniging gekozen omdat ik graag wil gaan sporten, roeien me wel leuk lijkt en het motiverender werkt als het ook nog gezellig is. Verder niet bij triton gegaan omdat dat balleriger is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-09-2007, 04:43
Verwijderd
Ik vind die namen altijd zo apart. Battuta? Cleopatra? Ceres?

Wij hebben hier in Amersfoort maar 1 studentenvereniging, Conventus Comus ofzo. Nooit de behoefte gehad om met dat gedoe mee te doen. Elke woensdagavond zuipen in een café met mensen die je maar vaag kent van je school, no thanks.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 04:54
El Chupacabras
Avatar van El Chupacabras
El Chupacabras is offline
Citaat:
Ik vind die namen altijd zo apart. Battuta? Cleopatra? Ceres?

Wij hebben hier in Amersfoort maar 1 studentenvereniging, Conventus Comus ofzo. Nooit de behoefte gehad om met dat gedoe mee te doen. Elke woensdagavond zuipen in een café met mensen die je maar vaag kent van je school, no thanks.
Ja het moeten een beetje van die elitaire namen zijn hè! Liefst in Grieks/Latijn of anders verwijzend naar een of ander legendarisch figuur!

__________________
- Ik weet hoe je moeder smaakt -
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 08:47
Verwijderd
Citaat:
Cleopatra represent. ;x

In Groningen dus en het bevalt me prima. Ik heb er wel wat leuke mensen leren kennen, ik wilde gewoon buiten mijn studie en cursussen om wat mensen leren kennen en ze organiseren bijna elke week wel iets leuks. Ik vind het ook leuk dat ik een plek heb om naartoe te gaan en nja, vooral dat er zoveel kan en zoveel georganiseerd wordt en je zelf ook vanalles in kunt brengen en de losse sfeer vind ik leuk.

Ik wilde eerst niet bij een vereniging omdat ik niet zo'n persoon ben. Ik ben ook fundamenteel tegen ontgroeningen, beetje vrienden worden met de mensen die je eerst uitschelden en kutdingen laten doen my ass. Mijn vereniging heeft dan ook geen ontgroening, niet eens een stiekeme, gewoon een intro en je bent gelijk gelijkwaardig enzo, gewoon leuk.
Precies wat Tink* schrijft. Was in Groningen lid van Cleopatra.

Ik zit er aan te denken nu ik in Nijmegen zit bij Cleopatra's zustervereniging Karpe Noktem te gaan, maar stiekem vind ik het een beetje kutalto's die helemaal niks voor elkaar krijgen. Nog niet eens een eigen pand.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 08:49
Verwijderd
Citaat:
Ik vind die namen altijd zo apart. Battuta? Cleopatra? Ceres?

Wij hebben hier in Amersfoort maar 1 studentenvereniging, Conventus Comus ofzo. Nooit de behoefte gehad om met dat gedoe mee te doen. Elke woensdagavond zuipen in een café met mensen die je maar vaag kent van je school, no thanks.
Cleopatra is een übergeile naam, want de historische Cleopatra was een lekker ding. Ibn Battuta heet zo omdat het een studievereniging is van sociale geografie en vernoemd is naar een van de belangrijkste ontdekkingsreizigers. Ceres weet ik niet, maar klinkt wel tof eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 09:19
Verwijderd
Ik ben niet lid van een studentenvereniging. Soms overweeg ik om bij Cleopatra of Fleks te gaan maar eigenlijk vind ik het zo ook wel best dus het komt er nooit van.
Ik ben wel lid van de studievereniging (Panacea) en daarin ook actief; zit al sinds het eerste jaar in de toneelgroep ervan en ik doe mee aan sommige activiteiten (barbecues en actieveledendagen enzo).
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 10:00
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Ik ben geen student
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 10:50
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik haat studentenverenigingen. Maar dat komt omdat ik studenten haat.

Ik ben dan nooit lid geweest van zo'n club. Ik ben hardcore.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 12:25
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Cleopatra is een übergeile naam, want de historische Cleopatra was een lekker ding. Ibn Battuta heet zo omdat het een studievereniging is van sociale geografie en vernoemd is naar een van de belangrijkste ontdekkingsreizigers. Ceres weet ik niet, maar klinkt wel tof eigenlijk.
Cleopatra is zeker een geile naam. Ik ben alleen bang dat de leden van die vereniging minder geil en mooi zijn.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 14:00
Verwijderd
Citaat:
Precies wat Tink* schrijft. Was in Groningen lid van Cleopatra.

Ik zit er aan te denken nu ik in Nijmegen zit bij Cleopatra's zustervereniging Karpe Noktem te gaan, maar stiekem vind ik het een beetje kutalto's die helemaal niks voor elkaar krijgen. Nog niet eens een eigen pand.
Karpe Noktem, kom op zeg, een stelletje hippie-tegenhangers van Carolus. Daar heb je wat aan, ga dan meteen in de Bijstand werken
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 16:07
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Ik maak altijd zelf al vrienden? De sfeer bevalt me niet zo, hoewel ik me voor kan stellen dat het leuk is als je elke dag van de week naar een bepaalde plek kunt met bepaalde mensen. Maar goed, Nijmegen is niet bepaald een verenigingenstad, dus ik ben vast bevooroordeeld.
Nijmegen is imo ook geen leuke stad op studentenverenigingsgebied. Ik vond het heel anders dan in Rotterdam.

Citaat:
Ik zou daar eigenlijk voor kiezen, maar ben op de valreep toch maar naar Laurentius gegaan.
Waarom? Ik zou nog liever bij het RVSV gaan dan bij Lauri.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 16:15
El Chupacabras
Avatar van El Chupacabras
El Chupacabras is offline
Citaat:
Karpe Noktem, kom op zeg, een stelletje hippie-tegenhangers van Carolus. Daar heb je wat aan, ga dan meteen in de Bijstand werken
Carolus versus Noktem -> een gelijkspelleke dieptriest naar mijns inziens!
__________________
- Ik weet hoe je moeder smaakt -
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-09-2007, 16:17
Verwijderd
Ik ben niet lid van een studentenvereniging, omdat het me niet aanspreekt. Ik ben wel een tijd lid geweest van de studievereniging, vooral voor de korting op boeken. Maar die korting valt flink tegen, dus heb ik me dit jaar niet opnieuw lid gemaakt; ik ben toch geen actief lid verder en zie er naast die vermeende korting ook geen voordelen aan. Studiegenoten zie ik toch wel.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 16:18
El Chupacabras
Avatar van El Chupacabras
El Chupacabras is offline
Citaat:
Ik ben niet lid van een studentenvereniging, omdat het me niet aanspreekt. Ik ben wel een tijd lid geweest van de studievereniging, vooral voor de korting op boeken. Maar die korting valt flink tegen, dus heb ik me dit jaar niet opnieuw lid gemaakt; ik ben toch geen actief lid verder en zie er naast die vermeende korting ook geen voordelen aan. Studiegenoten zie ik toch wel.
Ja die korting is vrij schraal. Zeker aangezien je bij bol.com ook korting kan krijgen op bepaalde studieboeken etc. Ik had ze vorig jaar los besteld en ik was 50 euro goedkoper (inclusief verzondkosten) klaar dan volgens het lijstje van de studievereniging.
__________________
- Ik weet hoe je moeder smaakt -
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 16:27
Verwijderd
Citaat:
Ja die korting is vrij schraal. Zeker aangezien je bij bol.com ook korting kan krijgen op bepaalde studieboeken etc. Ik had ze vorig jaar los besteld en ik was 50 euro goedkoper (inclusief verzondkosten) klaar dan volgens het lijstje van de studievereniging.
Inderdaad, bol.com was voor mij ook veel goedkoper. Daarnaast is mijn studievereniging niet enorm goed met de boekenlijsten; er staan soms overbodige boeken op (veel mensen bestellen alles blindelings, terwijl je uit sommige boeken maar 1 hoofdstuk nodig hebt; die zou ik zelf nooit kopen) en de prijzen zijn vaak schattingen; dus je weet was waar je aan toe bent wanneer je ze gaat betalen, dat vind ik zelf gewoon te vaag. Dus ja, dan spaar ik lekker geld door via bol.com te bestellen én geen €10,- contributie te betalen
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 16:36
Verwijderd
Ik doe niet aan studentenverenigingen, dat schept verplichtingen, en ik kies mijn eigen vrienden wel.
Bovendien is onze school klein genoeg om binnen een week praktisch iedereen van naam en gezicht te kennen.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 16:51
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Ik heb me ingeschreven bij Biton in Utrecht. Redelijk klein, 300 leden oid, niet ballerig, geen ontgroening, geen verplichtingen en het lijkt me erg gezellig. Ik doe de tweede introductie eind september.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 16:52
Verwijderd
Citaat:
Nijmegen is imo ook geen leuke stad op studentenverenigingsgebied. Ik vond het heel anders dan in Rotterdam.

Waarom? Ik zou nog liever bij het RVSV gaan dan bij Lauri.
En daarom is Nijmegen nu eenmaal de hipste studentenstad
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 16:54
Verwijderd
Citaat:
Ik heb me ingeschreven bij Biton in Utrecht. Redelijk klein, 300 leden oid, niet ballerig, geen ontgroening, geen verplichtingen en het lijkt me erg gezellig. Ik doe de tweede introductie eind september.
Biton is erg alternatief en het is geen pluspunt als je op een hospiteeravond zegt dat je daar bij zit hoor
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 16:56
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Biton is erg alternatief en het is geen pluspunt als je op een hospiteeravond zegt dat je daar bij zit hoor
/care
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 16:57
Verwijderd
Citaat:
/care
Ik zou het ook care vinden, ik deel alleen mijn observaties met je!
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 17:15
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Biton is erg alternatief
En dat is erg omdat?
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 17:19
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
alto's moeten dooood!111
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 17:19
Verwijderd
Citaat:
En dat is erg omdat?
Pff, dat zeg ik toch helemaal niet. Biton heeft een erg alternatief imago, dat is het enige wat ik probeer te zeggen en sommige, wat minder vrijdenkende mensen, hebben daar niet zoveel mee op.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 17:20
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Het staat bekend als alternatief, maar het valt best mee. Er zitten veel verschillende mensen bij. Bijna alle andere verenigingen zijn complete ballententen.

En als ze bij eventueel hospiteren daarover gaan zeuren, dan wíl ik niet eens in dat huis.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 17:22
Verwijderd
Mmm, het is niet alsof je erg veel keus hebt als het om kamers gaat.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studentenvereniging kiezen?
ah1508
1 20-05-2014 08:22
De Kantine Studentenvereniging
Mr.Mark
37 25-04-2011 21:58
Algemene schoolzaken Studentenverenigingen
Weed
229 08-11-2007 20:07
Algemene schoolzaken Studentenverenigingen
Ozzy A
157 22-06-2006 04:00
Algemene schoolzaken Studentenverenigingen
DP17
335 17-10-2005 12:21
Lifestyle studentenverenigingen: levensstijl?
Optima
49 10-06-2003 11:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:57.