Oud 22-04-2002, 18:18
Verwijderd
Humfz...kweet eigeluk nie wak hierover moet zegge.. had ff nix te doen dus ging maar ff verhaaltje schrijven, dit kwam eruit laat me ff weten waje er van vind ke??thnx alvast
(is nog nie af maar weet ook nog nie ofk er meej door ga)



Onwennig stapt Peter binnen. Vreemd voelt hij zich, opgelaten zelfs. Vreemd want hij is hier al zo vaak geweest. Gelijk zet hij die gedachte uit zijn hoofd, hij weet best dat het gewoon de spanning van het eindexamen feest is. hij hoort voetstappend van de trap afkomen. Ze stapt de kamer binnen. Even staart hij haar met open mond aan.
“Zal ik me maar weer omkleden?” merkt Kim laconiek op. Hij lacht. “Nee hoor dat is niet nodig ik wist alleen niet dat mijn beste vriendin er zo mooi uit kon zien” Ze bloost licht. “Hou op je maakt me bijna verlegen, zo’n pak staat jou trouwens ook goed!” Hij glimlacht. “Hoe laat komen ze ons ophalen?” wil hij weten. “Uhm” ze kijkt op haar horloge “Over een kwartiertje”
Ze gaat op de bank zitten en trekt de elegante wijnrode muiltjes aan, die bij haar jurk horen. Ze frutselt wat met de sluiting van het bandje dat schuin over haar voet loopt. Peter kijkt lachend naar haar, toch wel heel anders zijn beste vriendin zo in gala, normaal irriteert ze zich al aan een strakke broek.
“Wat zit jij te glimlachen?” vraagt ze. “Ik vind het wel amusant jou in zo’n strakke jurk te zien” “Haha heel grappig” “En die hakken staan ook erg goed, je wordt zelfs nog knap zo” gaat hij door. “Hmm hou maar op ik had ook liever m’n sneakers eronder gehad, maar ja dat gaat nou eenmaal niet, wees jij maar blij, jij hebt tenminste gewoon platte schoenen”
Ze trekt nog even wat aan het bandje en gaat dan staan. Ze voelt Peters ogen over haar lichaam gaan. Ze glijden over haar opgestoken haar, haar bordeaux jurk, de donkerrode, iets transparante stola.
“Door dat gegluur van jou durf ik nooit meer naar een gala” lacht ze.
“Sorry ik zal ophouden, maar ik moet je toch de hele avond in de gaten houden anders gaat er iemand anders met mijn eindexamendate vandoor”
“Ja tuurlijk geloof het zelf, enfin nadat ze me hebben zien lopen op deze hakken willen ze me sowieso niet meer!” “Je hebt toch wel geoefend?” “Ja tuurlijk maar veel nut heeft dat niet gehad” “Nou gelukkig maar dan heb ik je toch nog voor mezelf vanavond”
Ze staart voor zich uit. Nog 2 weken en dan vertrekt ze naar Australië. Vanavond eindexamenfeest. Volgende week feest in het provinciestadje waar ze woont, met kermis en optredens van enkele “nationale bekendheden” zoals het in het foldertje altijd beschreven wordt. En de woensdag daarop vertrekt ze. ze had er zo’n zin in maar nu begint ze zich te realiseren dat ze veel mensen heel erg zal gaan missen. Toch blijft ze bij haar beslissing. Ze moet nog over zoveel dingen na denken en ze moet nog zoveel verwerken dat het goed voor haar zal zijn een jaar lang in een compleet ander omgeving te zitten.
“Waar denk je aan?” haalt Peter haar uit haar gedachten. “Australië” antwoordt ze. Hij knikt. “Jah meis, voor je het weet is het zover” “Ik weet het” zegt ze mistroostig. “Je krabbelt toch niet terug he?” “Nee ik weet dat ik het moet doen, ik bedoel het is al zolang een wens van me en nu papa er niet meer is enzo weet ik dat het heel goed voor me zal zijn maar ik ben bang dat ik iedereen gigantisch ga missen” “Zeg meis” hij slaat zijn armen om haar heen “Over 8 weken zien we elkaar dan alweer, en dan zie je Lance, Martijn, Nasja, Sander en natuurlijk mij alweer, en je maakt daar zeker weten superveel vrienden, en tegen de tijd dat je volgend jaar weer naar huis moet wil je er niet eens meer weg” “Nou das niet waar! Ik wil dan heus wel terug maar je zal wel gelijk hebben, maar ik ben wel blij dat jullie half juli komen hoor”
De vader van Lance woont in Australië en zijn boederij ligt hooguit 3 km bij de stad waar Kim dat jaar zal verblijven weg. Lance gaat elk jaar in de zomer 7 weken naar zijn vader toe, en omdat Kim er nu zit zullen haar beste vrienden ook mee komen. “Maarre tegen die tijd moet jij ons wel alle hotspots kunnen laten zien he?” gaat Peter verder. Ze knikt “I promise” beloofd ze. Dan toetert de BMW sportwagen voor haar huis. “Tijd voor het feest..” glimlacht Peter. Kim pakt haar tasje, en loopt dan naar buiten. Haar moeder is alvast naar school gegaan om een goed plekje te hebben om foto’s te maken. Ze slaat de deur achter zich dicht en loopt naar de auto, waarvan Peter de deur al hoffelijk open houdt. Ze glimlacht en stapt in.

Na de tocht door de stad met alle andere auto’s komen ze bij de school aan. De chauffeur opent de deur. Ze stappen uit. Het publiek klapt en ze lopen over de rooie loper naar de trap. Haar hart klopt in haar keel terwijl ze gearmd met Peter over de loper loopt. Val niet San, denkt ze bij zichzelf. Halverwege de trap draaien ze zich om voor de foto. Ze haalt diep adem als ze boven zijn, gelukkig niet gevallen.
“Zo dat was het engste of niet?” vraagt Peter. Ze knikt. “Inderdaad”
De meisjes uit 4 havo en 5 atheneum ontvangen alle eindexamers en begeleiden ze naar binnen. Samen met Nasja, Lance, Sander, en Cindy zitten ze aan tafel. Het voorgerecht wordt opgediend terwijl de leraren standaard speeches houden over dat ze trots zijn op de resultaten etc.
Sander kijkt Kim verveeld aan. Ze lacht. “Saai he?” vraagt ze zachtjes, om de speech niet te onderbreken. “Zekers. Ik zit nog liever met een meisje op msn die ik niet ken” Ze lacht, net iets te hard want Bickes die net een toespraak houdt kijkt Sander en Kim geïrriteerd aan. Kim en Sander Kennen elkaar nog niet zo heel lang. Nou ja Kim wist wel wie hij was, en Sander wist ook wel wie zij was, maar ze hadden elkaars naam niet geweten. Peter kende ze echter allebei heel goed en toen Sander had zitten klagen over gebrek aan intelligent vrouwelijk schoon had Peter Sander Kim’s email adres gegeven. Ze hadden een paar weken zitten msnen en waren daarna ook gaan smsen maar hadden nog steeds geen idee van elkaar wie ze nou eigenlijk waren. Uiteindelijk had Peter ze bij het Diorama, de lokale discotheek aan elkaar voorgesteld. Ze hadden een heel gezellig avondje gehad, gezoend, maar het was verder niks geworden onder andere omdat Kim binnenkort naar Australië zou vertrekken. Toch vond ze het nog steeds een leuke jongen en had ook absoluut geen spijt van die avond. Van Peter had ze gehoord dat hij er het zelfde over dacht. Misschien zou het vanavond bij de afterparty in het Diorama wel wat worden?
Sander kijkt haar vragend aan. “Kwartje voor je gedachten” zegt hij. “Zijn geen kwartjes meer remember?” antwoord ze bijdehand. “Tss bijdehandje”
“Ja ben ik ook heel erg zelfs maar daar moet jij nog achter komen” lacht ze.
“Wil je dat ik daar achter kom dan?” vraagt hij haar met een knipoog.
“Wie weet”
“ Zeg wacht es ff” komt Peter tussen beide. “San je had me beloofd om er niet met een ander vandoor te gaan vanavond weet je nog?” lacht hij.
Ze grinnik terwijl Sander opmerkt dat er beloftes zijn om ze te breken. “Zeg willen jullie niet zo openbaar flirten terwijl ik naar het boeiende verhaal van Bickes aan het luisteren ben” vraagt Lance zogenaamd geïrriteerd. “We willen ook wel naar buiten gaan hoor” grapt Kim. “Ja hallo nu wordt ie helemaal mooi, ten eerste verbreek je je belofte en dan ga je ook nog buiten met hem sexen?” zegt Peter quasi verontwaardigt. “Oke je hebt gelijk we wachten wel tot bij het Diorama met naar buiten gaan en zoeken we daar voor jou wel ff een lekker mokkel, hoef jij je ook niet alleen te voelen oke?” vraagt Sander. “Zeg een beetje vrouwvriendelijker kan ook wel” meent Nasja. Kim en Cindy knikken instemmend.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-04-2002, 18:26
Verwijderd
ennuhm let nie op de fouten die er in staan...khad gewoon ff zin om wat op te schrijven en toen kwam dit eruit rollen, maar heb nie op spel fouten etc. gelet ke?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 18:37
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Lekker vlot geschreven, erg leuk! Maar ik vind het einde nogal ineens zeg maar.. of ga je nog een vervolg schrijven?
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 19:41
Verwijderd
uhmz als ik zin heb wel!
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 16:47
Verwijderd
hier ff een stuk vervolg (reacties blijven gewenst hihi)


Kim en Cindy knikken instemmend. “Sorry” verontschuldigt Sander zich. Lachend eten ze hun soep op, waarop vervolgens biefstuk met veel kruidenboter wordt geserveerd. “Ik heb medelijden met alle niet eindexamers vanavond bij het Diorama vanavond” lacht Nasja.

“Eigenlijk zouden we nu moet stijldansen” merkt Kim op. “Ik bedoel dat hoort toch bij gala feesten?” Peter knikt. “Kun je stijldansen?” vraagt hij.
“Uhmz ik het 1 jaar gedaan, en jij?” “Ja ik ook, maar ken alleen de quick-step nog” zegt hij. “Oke dan doen we die toch gewoon?” Lachend dansen ze en paar minuten. “Goh de wonderen zijn de wereld nog niet uit” merkt Sander op die achter Kim staat. “Peter aan het dansen” Hij pakt Kim van achter om haar middel vast. “Je hebt een magische uitwerking op jongens” fluistert hij in haar oor, laat haar vervolgens los en danst verder met Cindy.
Het nummer wordt opgevolgd door het liedje “You inside my head” een langzaam nummer. Peter drukt Kim stevig tegen zich aan. “Ik ga je missen straks meis” “Ik jou ook Peter” Langzaam dansen ze verder.
Voor ze het weten is het half 12, tijd om naar het Diorama te gaan. Nou ja, het feest gaat eigenlijk tot 1 uur door, maar ze hebben met Thijs Maarten en Stefan afgesproken. Maarten en Stefan zijn allebei een jaar blijven zitten, en Thijs is een jaar ouder. “Weet je hoever we moeten lopen naar het Diorama!?” vraagt Kim Peter. “Ach valt toch best mee?” “Ja jij hebt platte schoenen aan ja! Maar loop jij maar eens 3 km op zulke hakken!” “Hmm daar heb je en punt” zegt Peter pesterig. “Nou jah het moet maar he?” vraagt Kim terwijl ze naar buiten lopen. Voor de school staan de drie jongens al – op de fiets – te wachten. “Oh mag ik please achterop?” vraagt Kim bijna smekend. Thijs knikt. “Van mij mag je” Ook Nasja en Cindy gaan achterop zitten. In een rustig tempo, zodat Peter Lance en Sander ze bij kunnen houden rijden ze naar het Diorama.
Ze zijn een van de eersten die van het gala feest afkomen en hebben veel bekijks. Oz, de barkeeper, maakt een complimentje over de jurk van Kim. “En omdat je zo’n mooie jurk aan hebt krijg je een gratis biertje van me, ow nee een rood wijntje” zegt hij lachend. “Staat beter bij je jurk” vervolgt hij wanneer Kim hem niet begrijpend aankijkt. “Thanx Oz” “Enne hou je mond hierover he? Anders wil straks het hele gala feest een gratis drankje van me” “I’ll keep my mouth shut” beloofd Kim. “Je bent geweldig” lacht Oz en geeft haar een knipoog. Kim kan het altijd goed met Oz vinden, niet alleen als ze hier is maar ook als ze ergens anders uit is en hij er ook is. “Wordt me wel vaker verteld” zegt ze lachend. “Oke was dus ook de laatste keer dat ik jou een complimentje geef” merkt Oz droog op. Dan loopt hij naar de andere kant van de bar, waar anderen zijn aandacht getrokken hebben. Ze begint geïrriteerd aan haar opgestoken haar te plukken. “Ik heb toch liever gewoon een staart” mompelt ze.
Sofie, een meisje uit haar klas, met wie ze vrij veel om gaat komt naast haar staan. “Heey meis!” begroet ze Kim. “Haay Foor” groet ze terug. ‘Vermaak je je nog een beetje?” vraagt Sofie haar. “Ikke wel” antwoordt ze terwijl ze een slokje van haar wijn neemt. “Het is nog rustig zeg, ik had wel verwacht dat het al wel drukker zou zijn” “Hmm hmm” knikt Kim “Maar ja rond enen zal het wel vol lopen, geniet nog maar ff van de rust” vervolgt ze. Sofie knikt. “Hoe vond je het feest eigenlijk?” vraagt Kim haar. “Ja erg gezellig alleen was doodsbang dat ik een blunder zou maken op de rooie loper ofzo” “Know what you mean, maar ging wel goed?” Sofie knikt. “Hoe is het eigenlijk in de liefde?” snijdt ze opeens een heel ander onderwerp aan. “Uhmz daar vraag je me wat, het zit er wel in dat Sander en ik gaan zoenen vanavond, maar ja over twee weken vertrek ik naar Australië dus wordt verder niks denk ik” “Oh jah je gaat al bijna naar Australië! Was ik alweer bijna vergeten joh! Ga je alleen dan” “Ja en nee, Mirthe weet je wel? Die gaat naar de zelfde school daar als ik” “Ah das wel fijn dan, lijkt mij tenminste, dan ken je tenminste iemand toch?”
Kim knikt afwezig. Ze wil eigenlijk even niet aan haar vertrek denken. “Vind je Peter eigenlijk nog leuk?” Ze kijkt Sofie vragend aan. “Jah maar hij wil mij toch niet” “Hoezo niet?” vraagt Kim. “Nou zo’n lekker ding wel echt niks met mij hoor!” “Zeg dat maar niet te hard! Jij bent wel echt zijn type!” “Ach doe normaal dat ben ik echt niet hoor!” roept Sofie iets harder dan ze wil. Dan komt Sander achter Kim staan en slaat zijn armen voor de tweede keer deze avond om haar middel. “We moet nog seksen buiten he?” grapt hij. Ze lacht en gaat iets tegen hem aan hangen. “Jeps maar we moeten ook nog iemand voor Peter zoeken!” Sander kijkt naar Sofie. “Dat vind ik wel iets voor Peter” zegt hij. Kim kijkt Sofie lachend aan. “Zie je wel” zegt ze.

Langzaam druppelt het Diorama vol, stampvol. Om half 2 is Kim al meerder keren naar buiten geweest, zonder Sander, om niet gek te worden van de hitte. Weer staat ze buiten. Ze haalt diep adem. De frisse koele lucht wordt opgenomen door haar longen. Ze steekt een sigaret op en kijkt om zich heen. Er zijn er meer naar buiten gevlucht maar de meeste om andere reden als zij. En die zijn ook allemaal niet alleen.
Ze voelt iemand zacht op haar rug tikken. Als ze zich omdraait ziet ze dat het Stefan is. “Ook ff frisse lucht nodig?” vraagt ze. hij knikt. “Is wel fucking benauwd he binnen?” vraagt hij. Ze knikt. “Zeg Kim?” vraagt hij slijmerig. “Ja je mag wel een sigaret van me” “Hoe weet je toch altijd wanneer ik je om een sigaret wil vragen?” vraagt hij terwijl Kim een sigaret uit haar pakje haalt en die aan hem geeft. “Jaren lange ervaring met jou” grinnikt ze. “Zoveel heb ik er toch niet van je gebietst?” “In al die jaren? Hooguit 30 pakjes” Hij grinnikt. “Als ik ooit miljonair ben krijg je ze allemaal van me terug” beloofd hij. “Nooit dus” merkt Kim op. Hij knijpt haar plagend in haar zij. “Wil jij je grote bek wel eens even houden?” vraagt hij. “En anders?” vraagt ze uitdagend. “Ja wil je niet zulke moeilijke vragen stellen midden in de nacht?” “Ach wat ben jij voor een mietje? Midden in de nacht? Kom op zeg, het is pas half 2! Als je nu al moe bent had je na sesamstraat naar bed moeten gaan!” lacht ze. “God weer echt zo’n standaard opmerking van kleuter Kim hoor!” “Ja ho es wie van ons tweeën zit hier nou in de 4e?” “Jah hallo ik kan er niks aan doen dat ik ben blijven zitten! Bovendien ben ik wel een half jaar ouder als jou hoor!” “Ja maar meisjes liggen gemiddeld 2 jaar voor op jongens” lacht ze. “Ja hoor dat heb je zeker zelf verzonnen?” “Nee hoor dat hebben van die geleerde mannetjes ooit bedacht, en volgens mij klopt het ook nog!” “Oke stel dat het zo is.. waarom zitten er in onze klas dan geen jongere meisjes?” “Ja zeg, niet zulke moeilijke vragen stellen hoor midden in de nacht!” Samen beginnen ze te lachen.

Lachend danst ze samen met Nasja. De meesten die bij het Diorama zijn, zijn hun rare danspartijen wel gewend, en kijken er nauwelijks van op, dansen soms zelfs mee, maar iedereen die hun niet kent kijkt ze en beetje vreemd aan. Dit is voor Nasja en Kim alleen maar een teken om nog maffer te gaan doen. “Doen we straks op het podium ook!” spreken ze af. Dan loopt Kim naar Sander die samen met Maarten op het podium staat. “Waar zat jij nou weer?” wil Sander weten. “Sinds waneer ben ik jou verantwoording schuldig?” vraagt ze half lachend. Sander pakt haar vast en begint haar te zoenen. Als ze stoppen zegt hij “Sinds nu” Ze glimlacht vaag. “Zou je willen” “Ja zeker, en ik wil het niet alleen het gebeurd ook” “Goh ik vind je gelijk een stuk minder leuk te vinden geloof ik” zegt Kim pesterig, en zoent hem dan opnieuw.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 17:12
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Moet je verder mee schrijven. Vlot geschreven, leest lekker weg
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 20:20
Verwijderd
thnx!!kzit er zelf ook steeds meer over te denken...
wordt vervolgt duss
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 22:02
Verwijderd
Meer komma's Bij stukken zoals 'vreemd want hij...' --> 'vreemd, want hij...'

En dat komt van mij, dus dat zegt wat

Verder leestut idd lekker weg.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 10:17
Verwijderd
nou mensen hier dan het laatste stuk hehe daarna zal ik jullie er nie meer meej lastig vallen


Het is half 4 ’s middags als ze wakker wordt. Ze kijkt op haar mobiel. “2 berichten ontvangen” staat er in de display. Ze drukt op ok. De eerste is van Peter. “Haay meis,al wakker?Vonje t leuk gister?Hebje op t eind nog maar weinig gzien!Hoorde wel daje met Sander had gzoend.Leuk?!XPeter.” Ze slaat het bericht op en leest de volgende. Van Sander ziet ze. Nieuwsgierig opent ze het smsje. “Heey mooi meisje!Lekker geslape?Of maak k je nu wakker?Wou all1 ff vrage of we vanavond wa af kunne spreke?Let me know!Kus Sander”
Ze stuurt eerst een smsje naar Peter. “Ja heb met Sander gkust!ben egg vliefd!!maar hij wil me vanaaf zien!!hellup wa moek doen??sms snel trug!kuss mij”. Ongeduldig blijft ze op een smsje van Peter wachten. Ze loopt naar beneden, en schuift snel een broodje naar binnen. Dan leest ze het briefje van haar moeder, die verteld dat ze naar Pete is, en dat ze rond zessen weer terug is. Dan krijgt ze eindelijk het smsje. “Wat denk je zelf??Doen!!Nie zo moeiluk doen over dingen die makkelijk zijn!Ik hoor wel hoe t ging!kus mij.”
Ze glimlacht. Hij heeft gelijk… voor de zoveelste keer. Ze pakt haar mobiel en toets een smsje in.

Ze kijkt op de grote klok, nog dik een uur voor Sander hier is. “Hoe laat kom jij vanavond?” vraagt ze haar moeder. “Oh heb ik nog geen idee van zal wel ergens rond twaalven zijn” Kim knikt. “Zin in vanavond?” informeert haar moeder. Kim haalt haar schouders op. “Aan de ene kant heel erg, maar aan de andere kant, afscheid nemen van iedereen… je snapt wel wat ik bedoel he?” Haar moeder knikt, “Afscheid nemen is nooit leuk Kim” “I know, maar ik ga me nu douchen want ik ben weer eens laat” “Je hebt nog een dik uur!” “Ja maar ik moet me ook omkleden, opmaken, haar doen, duurt altijd lang, weet je toch?” “Ja maar het is toch geen modeshow vanavond?” Kim zucht. “Laat maar mam, ik kan het je toch niet uitleggen”
Met haar haar in een handdoek gewikkeld, en een dikke witte badjas aan loopt ze de trap op. Ze föhnt haar lange blonde haar, en doet er wat mousse in, haalt dan haar lange spijkerbroek van de hanger, trekt hem aan, en doet er een lichtblauw strak shirt met v-hals op, met daarover een lange spijkerjas. Ze kijkt in de spiegel, toch maar m’n haar vast, besluit ze. Losjes steekt ze het op, en maakt dan snel haar ogen op. Wanneer ze naar beneden loopt, gaat net de deurbel. Ze springt van de laatste 2 treden en opent de deur. “Wow je ziet er prachtig uit” begroet Sander haar, en geeft haar een kus. “Thnx, jij ook! Haha” lacht ze. “Kom binnen” nodigt ze hem uit. Samen lopen ze de huiskamer in. “Hoi Sander” begroet Kim’s moeder hem. “Hoi” Sander gaat zitten, en Kim vraagt of hij zin heeft in een kop koffie. “Graag” Ze loopt naar de keuken en schenkt twee mokken in.
Het is bijna een uur later als ze vertrekken, Kim had graag eerder weg gewild, maar Sander was de hele tijd met haar moeder blijven praten. “Tot straks mam!” roept Kim als ze de deur achter zich dicht slaat. Sander grinnikt. “Jij wou wel heel graag weg of niet?” Ze knikt. “Ze kan soms zo lang doorgaan over dingen! Word je soms echt moe van hoor!” Ze fietsen langzaam richting het centrum. Ze zetten hun fiets in de tuin bij de oom van Sander, en lopen het laatste stukje. Wanneer ze hand in hand de kermis op lopen merkt Kim dat er veel vragende maar ook jaloerse blikken richting hun gaan. Net als elk jaar staan bijna alle jongeren bij de botsauto’s. Kim en Sander lopen erheen, en algauw ziet Kim al haar vrienden uit t buitengebied van Locten staan. “Zeg Sander, k ga ff daar heen hoor, ik zie je straks wel oke? Of wil je mee? Mag ook hoor als je wilt!” “Nee joh hoeft niet, ik ga even naar Stefan enzo! Ik kom straks wel ff met botsautootje langs rijden, ke?” Ze knikt “Jah ik zie je zo oke?” Ze geven elkaar snel een kus op de mond en dan loopt Kim naar de grote groep heen. Van alle kanten wordt naar Sander gevraagd. “Wow leuke jongen San! Heb je goed gedaan!” Ze glimlacht, maar echt vrolijk voelt ze zich niet, wetend dat ze hem over 6 dagen een hele tijd niet meer ziet. Ze gaat naast Jelmer staan, die haar vrolijk begroet. “Haay Kim! Ja sorry ik zou je dolgraag zoenen, maar jah nu je aan de man bent mag dat zeker niet meer he?” Ze geeft hem een por in zijn zij, “Ach doe nie zo raar man!” lacht ze. Hij geeft haar 3 zoenen op haar wang. De bel gaat, ten teken dat het volgende rondje gaat beginnen. Jelmer trekt Kim de baan op en ze springen in een autootje. Onverstoorbaar blijft Jelmer maar rechtdoor rijden, terwijl van alle kanten op ze in wordt gebeukt. “Rij ff daar langs de kant” zegt Kim. Terwijl ze op de groep van Sander wijst. Jelmer lacht. “Wil je je liefje even een kusje geven?” Ze grinnikt. “Nee hoor wees maar niet bang, ik wil alleen ff hoi roepen!” Jelmer stuurt behendig tussen de andere bestuurders door en rijdt naar de groep toe. Maarten ziet haar al aan komen en stoot Sander grinnikend aan. “Heej San!” begroet hij haar. Ze zwaait, terwijl Jelmer al weer als een gek doorrijdt. “Heeft iemand je wel eens verteld dat je compleet ontspoord bent?” vraagt Kim lachend, nadat hij recht op Hugo en Vincent knalt. “He? Oh ja dat is me wel eens verteld” Ze rijden nog een paar rondes door, en stappen dan uit. “Ik weet nu al zeker dat ik morgen onder de blauwe plekken zit” “Ja ook bedankt dat ik bij jou in mocht” glimlacht Jelmer.
Het is half 3 als de hele groep, inclusief Sander, Maarten, Thijs, Stefan, Jeroen en Raoul in Pinot zitten. “Gaan jullie straks nog naar hemelrock?” vraagt Hugo terwijl hij haar een biertje in haar handen drukt. “Uhm niet dat ik weet, maar heb ik eigenlijk ook helemaal niet meer aan gedacht! Gaan Sharon Wendy en Chantal dan?” “Ja tuurlijk!” “Oke dan ga ik mee” “Ke dan!” Kim glimlacht. Ze heeft zich zo goed vermaakt de hele avond. “Jongens mag ik ff jullie aandacht!” wordt er door Jeroen geschreeuwd. Hij is op de bar gaan staan. Nieuwsgierig wordt er naar hem gekeken, niet alleen door zijn vrienden, maar door het hele café. Jeroen slikt. “Zoals jullie allemaal wel weten, nou jah bijna allemaal dan” verbetert hij zich als hij rondkijkt naar alle mensen die hem aan staren. “Zal Kim aanstaande dinsdag voor een jaar naar Australië vertrekken” “Kom op Jeroen, kom eens met iets nieuws” roept Kim lachend. “Hou je kop Kim, ik zit hier midden in een speech!” Iedereen lacht. “Maar goed, afgezien van het trieste feit dat we haar heel erg gaan missen is er ook weer iets positiefs! Dit is een reden om opnieuw een glas bier te heffen” Hugo geeft hem een biertje aan. “Op Kim!” roept Jeroen. Flits. Snel maakt Kim een foto, de laatste weken heeft ze die altijd bij zich, voor het geval dat, en vooral om een aandenken aan al haar vrienden te hebben. “Op Kim” galmt door het hele café heen terwijl iedereen het glas heft. Jeroen springt van de bar, en Kim omhelst hem. “Bedankt Jeroen” “Ik zal je missen meid!” “Haha wie had een jaar geleden gedacht dat jij mij nog zou missen” “Ach tijden veranderen, en beter vriend dan vijand toch?” “Ja maar ik zal het je nooit vergeven, dat ik door jou Hugo nooit gekregen hebt” “Ja sorry hoor ik kan er toch nix aan doen dat ik je een domme huppelkut vond? Enfin Hugo had niet naar me moeten luisteren!” “Wat is er met mij?” vraagt Hugo, die er bij komt staan. “Nix bijzonders” zegt Kim. “Ach we hadden het erover dat Kim jou dankzij mij nooit gekregen heeft” “Oh ik wil je nu wel hoor!” glimlacht Hugo. “Ga je mee naar buiten dan?” vraagt hij. “Mmm je maakt het me wel moeilijk, maar sorry ik hou nie zo van vreemdgaan” Jeroen kijkt Hugo aan. “Probeer het maar niet jongen, heb je gezien hoe lang die gozer van haar is?” Ze lachen.

Kim stopt haar laatste spullen in haar koffer, ze kijkt op haar horloge, half 9. Over 5 uurtjes zullen ze naar Schiphol gaan, waar om half 6 ’s ochtends haar vliegtuig zal vertrekken. Ze sluit de koffer, met lichtelijk grof geweld en pakt haar eastpack, waar ze haar toiletspullen instopt, wat drinken, en de vele foto’s die ze de afgelopen weken van haar vrienden heeft gemaakt. Ze opent er 1 waar met zwarte stift “Nacht van Locten” opgeschreven staat.
Ze opent hem. De eerste 2 foto’s zijn van haar en Jelmer in de botsauto’s die Nasja stiekem gemaakt heeft toen Kim haar had gevraagd het fototoestel even bij zich te houden. De volgende foto is van Wilmer en Michelle die elkaar patat aan het voeren zijn. Daarna wat foto’s van de hele groep die in de tent gemaakt zijn gevolgd door een foto van haar en Sander. Ze haalt hem eruit en stopt hem in een ander mapje, waarop “Sander en Kim” op geschreven staat. Ze veegt een traan weg. Ze gaat hem zo erg missen. Ze bladert verder door de foto’s foto’s van haar en Hugo, van Sharon, Wendy, Michelle en zij, van haar en Peter en dan als laatste de foto waarop Jeroen op de bar staat met zijn bierglas opgeheven. Ze glimlacht. Ze stopt alle mapjes zorgvuldig in de tas, stopt er een paar pakjes sigaretten bij, en staat dan op. Ze pakt de envelop die op haar bureau ligt, en gaat dan naar Sander.

“Sander ik moet nu echt gaan” lacht ze terwijl hij haar stevig vasthoud. Het is half een, maar Kim wil nog wat dingen doen voor ze vertrekt.. “Nog een kus” smeekt hij. Kim zoent hem. Ze laten zich op de bank ploffen, Kim gaat iets verliggen, en Sander streelt haar zachtjes over haar buik, en laat dan voorzichtig zijn hand onder haar truitje verdwijnen. Langzaam gaat hij naar boven. “Ik ga je zo ontiegelijk gigantisch missen” fluistert hij, en zoent haar zachtjes in haar nek. “Ik jou nog meer” zegt ze terwijl ze de knoop van zijn broek openmaakt. Ze weet dat ze dit beter niet kan doen, omdat ze hierdoor waarschijnlijk alleen maar gekker op hem wordt, maar toch doet ze het. Zachtjes streelt ze hem. “Ga je mee naar boven?” vraagt Sander zachtjes. Ze knikt. Zoenend lopen ze de trap op, stoten per ongeluk een beeld om dat nog naar boven zou moeten, komen dan bij zijn kamer aan. Sander trekt haar shirtje over haar hoofd uit en trapt dan de deur achter zich dicht.

“Dag Kim” zegt hij en geeft haar een kus. “Sander ik heb hier wat voor je, maar je moet beloven dat je hem morgen pas openmaakt” “Ik beloof het” Kim haalt de envelop uit haar jaszak. Opnieuw zoenen ze. “Ik ga je zo missen!” zegt Kim. “Zal ik je naar huis brengen?” vraagt Sander. “Nee doe dat maar niet, dat maakt het nog moeilijker” Ze houden elkaar stevig vast. “Tot over 6 weken Kim” “Tot dan Sander” zegt ze ietwat koel. Hij geeft haar een kus.

Het is half 8 als Sander wakker wordt. De envelop bedekt hij. En opent hem. Eerst verschijnt er een foto van hem en Kim. Hij lacht en beseft dat hij haar nu al mist. Vervolgens haalt hij er een brief uit.

Lieve Sander,

Ten eerste wil ik je bedanken voor de afgelopen weken, ik heb het heerlijk gehad.
Door jou heb ik zelfs serieus overwogen om thuis te blijven, maar toch besloten dit niet te doen.
Want ik weet zeker dat dit de enige kans is die ik krijg om naar Australië te gaan, maar goed daar hebben we het al over gehad.
Ik weet zeker dat ik je ga missen Sander, en ik heb nu voor het eerst het gevoel dat ik van een jongen hou, echt hou dan en dat maakt mijn besluit alleen nog maar moeilijker.
Maar je zult zien Sander, misschien niet gelijk, misschien ook niet binnen een week of binnen een maand, maar uiteindelijk zul je het snappen.
Het is beter als het over is tussen ons Sander, en ik weet dat het pijn doet, dat doet het mij ook, maar ik heb er lang over nagedacht, maar het is het beste, en ik hoop dat jij dat gauw zult inzien, misschien wordt het weer wat tussen ons als ik terug ben, misschien zelfs wel in die weken dat we weer bij elkaar zijn, maar nu is dit echt het beste.
Sander ik hou van je, en hoop dat je me dit vergeeft

Kus
Mij
-----------------------------------------------------------------------------------

laat ff weten hoe je t vond
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten mijn verhaal (lyrena) meningen graag!
lanastar
0 04-01-2014 14:15
Verhalen & Gedichten Humoristisch fantasy verhaal: meningen graag
IlbertRood
0 04-11-2005 17:01
Verhalen & Gedichten [verhaal] heeft nog geen titel...
duivelaartje
32 19-05-2004 20:35
Verhalen & Gedichten [verhaal] CKV eindopdracht: Het regime van een scherpschutter.
Vlooienband
8 05-11-2002 12:21
ARTistiek verhaal [nog geen titel] mening??
PiNoW
6 20-04-2002 14:09
Verhalen & Gedichten Gedicht: De Worst. Meningen graag!
Dysprosium
1 10-04-2002 17:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:20.