Oud 04-01-2004, 17:01
tinus11
Avatar van tinus11
tinus11 is offline
iedereen kent ze wel: de JC gezegdes. maar er zijn nog veel meer sporters die prachtige uitspraken hebben gedaan.
kennen jullie er een paar, ik zal maar eens beginnen:

faas wilkens:
voetbal is een spel van 11 tegen 11. dribbel je er 4 voorbij dan is het nog maar 7 tegen 11.

(commentator) hugo walker:
KOMT DIE GOAL!!
__________________
"Uit goude korenaren schiep God de Schaijkenaren, en uit het restant de rest van Nederland"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-01-2004, 17:20
Xabzof
Avatar van Xabzof
Xabzof is offline
"Het is en blijft een spel!"
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 17:22
Xabzof
Avatar van Xabzof
Xabzof is offline
Deze ook nog:

What I don't win, only makes me stronger!

Practice like hell! play like heaven!
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 17:22
houn
Avatar van houn
houn is offline
Voetbal is OORLOG!
__________________
Kein Geloel
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 17:23
Xabzof
Avatar van Xabzof
Xabzof is offline
Citaat:
houn schreef op 04-01-2004 @ 17:22:
Voetbal is OORLOG!
Hoe hersenloos !
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 17:28
Mister Frodo
Avatar van Mister Frodo
Mister Frodo is offline
Om te winnen moet je altijd eentje meer scoren dan je tegenstander aldus johan cruiff (hoe je dat ook spelt) en ik weet nie zeker of hij et precies zo zei
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 17:44
Verwijderd
'Voetbal is een spel met een bal en 22 spelers, en op het eind winnen de Duitsers'
-Gary Lineker

Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 20:30
Silly-Goose
Avatar van Silly-Goose
Silly-Goose is offline
I Love This Game

__________________
love me if you dare.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 20:43
Alexanchez
Avatar van Alexanchez
Alexanchez is offline
In Mexico zeggen de commentatoren ''Goalgoalgoalgoalgoalgoalgoalgoalgoalgoal''

In Costa Rica zeggen de commentatoren ''GOOOOOOOOOOOOOOOAAAAAAAAAAAL!!!"

En in Nederland zeggen de commentatoren
''En ja hoor, hij zit er in.''

uitspraak gedaan door iemand die jullie niet kennen, uit priveleven.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 20:47
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Komt dat SCHOOOOOOOOOOOOOT!!!

Adriaanse na de 1-5 nederlaag tegen Roda:
Kansloze nederlaag? Dat is nou weer een typische vorm van 'scorebord-journalistiek'...
__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 20:48
Alexanchez
Avatar van Alexanchez
Alexanchez is offline
''Saddam Hoessein krijgt meer kansen voor de rechter dan ik hier bij deze club."
Deportivo-speler Jaime over zijn rol als reserve

"Onze Schotse speler Ian Ferguson heeft eens de hele weg naar een bekerfinale met de handen zijn ogen afgeschermd, alsof hij oogkleppen droeg. Hij durfde niet naar buiten te kijken, uit angst dat hij een ekster zag. Eén ekster brengt ongeluk, dan moet je altijd een tweede zoeken."
Arthur Numan (ex-Glasgow Rangers) over het bijgeloof van de Schotten

"Die goal van Van der Vaart laten we niet zien in Tsjechië."
Tomás Galásek na Ajax-Feyenoord

"Het is grappig als een jochie van tien op Ruud Gullit afstapt en zegt: hé Ruud, doe me eens een handtekening. In Duitsland stottert de geleerde professor tegen de voetballer van net twintig of deze alstublieft met hem op de foto wil."
Duitse coach Hans Meyer, ex-FC Twente, over het verschil tussen Nederlanders en Duitsers

"Ik wist dat als ik zou missen, onze communistische regering zou denken dat het een politiek gebaar was. Dan zou ik misschien eindigen in de uranium-mijnen."
De Tsjech Antonin Panenka over zijn beroemde penalty in de EK-finale van 1976 tegen West-Duitsland.

"Het verschil tussen Feyenoord en ADO? Hun nieuwe spelers komen in augustus met de helikopter naar de Kuip, die van ons komen met de tram."
ADO Den Haag-trainer Lex Schoenmaker

"Ik stapte hier in het centrum in een taxi, nietsvermoedend. Begint die vent ineens als een idioot te scheuren. Elke bocht nam ie zo krankzinnig scherp, dat ik constant van de ene kant van de taxi naar de andere van de wagen werd geslingerd...dat was dus een Manchester United-fan, die chauffeur."
Paul Bosvelt speelt bij rivaal Manchester City

"Toen hij nog als prof in Eindhoven speelde, ben ik eens bij hem op bezoek geweest. Ik wilde een pilsje met hem gaan drinken. De deur gaat open, hij begroet me en zegt: ik moet fit zijn, ik ga naar bed. Het was acht uur 's avonds. Zo is Huub."
Eén van de broers van Huub Stevens

"Sommige vrouwen snappen het ook niet. Die zijn het niet gewend te worden afgewezen. Zeggen ze: je wilt me echt wel. Zeg ik: ik praat toch geen Chinees? Ik vind je niet aantrekkelijk. Beginnen die meiden te roepen dat ik homo ben. Zeg ik: ik ben zo hetero als de metro."
AZ-voetballer José Fortes Rodriguez

"Ze passen hier met een snelheid waarmee men in Frankrijk op doel schiet."
Julien Escudé, nieuw bij Ajax

"Mijn broer Arnold is beroemd geworden door de voorzet op Van Basten tijdens de EK-finale van 1988. Ik heb zelden zo'n slechte pass gezien."
Oud-international Gerrie Mühren

"Ik stond laatst in de spelerstunnel te wachten om het veld op te gaan voor NEC-PSV. Vroeg Arjen Robben aan me: Hoe gaat het met u? Heeft zo'n jongen meegekregen van thuis. Zo hoort het toch? Achter ons gaven Kezman en Govedarica elkaar volgens Joegoslavisch gebruik een zoen. Ik zei tegen Kezman: doe mij maar een hand."
Scheidsrechter Dick Jol

"De punten zaten er aan te komen."
Peter Boeve na zijn ontslag

"Ik had de indruk dat we zouden praten over de versterkingen."
Trainer Jos van Eck over het gesprek met het bestuur van FC Dordrecht, waarin hij werd ontslagen

"David Beckham is zó knap, het lijkt wel een vrouw."
Diego Maradona

"Met David Beckham zijn er nu twee mooie spelers. Hiervoor was ik de enige tussen alle lelijkerds."
Roberto Carlos

"Een nare tik van me is dat ik elke ochtend in de krant naar de overlijdensadvertenties kijk. Zou er iemand overleden zijn die jonger is dan ik? En hoe zijn ze aan hun eind gekomen? En dan ga je rekenen."
Co Adriaanse

"Ik weet precies wanneer ik speel. Dat is als Ancelotti goedemorgen tegen me zegt."
Rivaldo

"Ik was verrast dat ik me voor een miljoenenpubliek zo heb laten gaan. Ik had het eigenlijk over het slechte spel van ons elftal willen hebben..."
Rudi Völler, oftewel Rambo Rudi na het 'Scheißdreck'-incident

"Ik kan met recht zeggen dat David Beckham mijn schoenen nog gepoetst heeft. Dat was toen zijn taak als junior. Elke week gaf ik hem daarvoor vijf pond en daarom is hij waarschijnlijk nu miljonair."
Bryan Robson, oud-aanvoerder van Manchester United

"In mijn eerste jaar bij Milan moesten we uit tegen kampioen Napoli. Ongelofelijk, dat fanatisme daar. Reden we met onze bus door de stad, werden we van alle kanten uitgejouwd en uitgescholden. Ik had nog nooit zoiets gezien. Op een gegeven moment moesten we even stoppen, loopt daar zo'n oud omaatje met een wandelstok. Ze krijgt die bus in de gaten, ik zie haar zo kijken, en ja hoor, hup! Ook zo'n 'fuck off'-gebaar, met die wandelstok. Ik dacht: wat is dit nou? Haha."
Ruud Gullit

"Als iemand mij passeert, gaat-ie er eigenlijk met een stuk van mijn salaris vandoor."
Johan Neeskens

"Zo af en toe raak ik een bal verkeerd, en dan vliegt-ie er wel eens in."
Jan Wouters

"Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven."
Kees Jansma

"Ik maak 70% van de goals en Wilmots maakt de overige 40%."
Ingo Anderbrugge

"Ik ben blij dat het weer goed gaat met Feyenoord. Ik heb hier toch een paar jaar op de tribune gezeten en dan was ik al tevreden als we de toss wonnen."
Jan Linssen

"Ajax haat je of je houdt ervan. Er is geen middenweg. Ajax, ik vond het wel een mooie vrouw, maar het is ook een kreng."
Aad de Mos

"Op de avond voor een Europa Cup-wedstrijd moest meestal de jongste speler van KV Mechelen onder de tafel kruipen, een hond nadoen en in iemand's been bijten. Bijgeloof hè, maar we wonnen alles."
Fi van Hoof, assistent-trainer van Aad de Mos bij KV Mechelen

"Ieder elftal heeft pianosjouwers en pianospelers nodig."
Jan Boskamp

"Als we in het Nederlands elftal speelden, wedde ik met Wim Suurbier altijd om een geeltje. Wie het eerst zijn tegenstander plat had, met verzorger op het veld, had gewonnen."
Hugo Hovenkamp


Natuurlijk kunnen we ook in deze sectie niet om Cruijff heen. De Maestro heeft zoveel onvergetelijke uitspraken op zijn naam staan, dat er zelfs een apart woord voor gekomen is: 'cruijffismen'. Er zijn boeken en sites over volgeschreven, en één van de bekendste, "Ieder nadeel heeft z'n voordeel", heeft inmiddels de status van nationaal spreekwoord bereikt. We kunnen ze hier onmogelijk allemaal weergeven, maar zetten een paar toppertjes op een rijtje.

"Ik maak eigenlijk zelden fouten, want ik heb moeite me te vergissen."
"Je bent net zoveel waard als de tijd die je op TV komt."

"Toeval is logisch."

"Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor."

"De waarheid is nooit precies zoals je denkt dat hij zou zijn."

"Ik geloof niet. In spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden."

"Voor een slechte voetballer heeft hij een hele goede techniek. Maar voor een goede voetballer heeft hij juist een slechte techniek." (over Zlatan Ibrahimovic)

"Voetballen is simpel, maar het moeilijkste wat er is, is simpel voetballen."

"Wat is snelheid? Vaak verwisselt de sportpers snelheid met inzicht. Kijk, als ik iets eerder begin te lopen dan een ander, dan lijk ik sneller."

"Spelers worden beïnvloed. Mensen worden beïnvloed. Spelers worden weer door mensen beïnvloed."

"Je ziet nooit een Hollander die uitblinkt in krachtsporten. Het zit kennelijk niet in onze mentaliteit om te gaan gewichtheffen. Dat kunnen we niet opbrengen. Je ziet wel dat we alle zeeën bevaren hebben. En in hockey, volleybal en voetbal staan we bovenaan. Dus: waar ligt het gaatje en hoe kom je er? Iets slimmer zijn dan een ander. Hollanders hebben een streepje voor."

"Voetbal hoort gespeeld te worden in een 4-3-3 opstelling. Je kunt niet met twee spitsen spelen, want dan krijg je oneven getallen en kan een elftal nooit functioneren."

"Tactiek is niet je man uitschakelen of zo. Nee, het is weten waar je mee bezig bent."

"Er zijn in een wedstrijd drie minuten - en die natuurlijk onderverdeeld in momenten - waar het op aankomt."

"Uitersten, daar hou ik niet van. Elk uiterste is iets waanzinnigs."

"Voordat ik een fout maak, maak ik die fout niet."

"In zekere zin ben ik waarschijnlijk onsterfelijk."

"Het leven is een stroom zeggen de mensen. Dat klopt. Toen ik laatst tegen de wind in wou spuwen, spoog ik mezelf in het gezicht."

"Vaak heeft iets in het leven waarschijnlijk een noodzaak."

"Ik ben er nog steeds nog van overtuigd dat zoals ik het doe je het moet doen, want anders zou ik het niet doen."

"De zege van al die gelijkmakers is hun stellige ondergang."

"Bergkamp speelde ver onder nul."

"Hun verdediging was geitenkaas."

"De hoogste opgave van het menselijk kennen is: te begrijpen dat hij niet begrijpen kan."

"Bij Barcelona hadden we een kapel in de catacomben, voor iedere wedstrijd gingen beide elftallen daar bidden. Daar zag ik het nut niet van in. Er gingen twee elftallen bidden, maar er kan er slechts één winnen. Nee, met het voetbal heeft het niets te maken."

"Er is nu eenheid, iedereen doet in principe wat ik vraag. Het zijn namelijk geen Hollanders, die als je begint met ademhalen al zeggen: ja maar..."

"Ik ben er niet zomaar, op mijn zeventiende, als uit de lucht gevallen, ingekomen. Ik was er al vanaf mijn veertiende. Ik pikte toen al de brommers van de jongens uit het eerste elftal. Ik keek niet tegen hen op, ik wist gewoon dat ik er bij moest horen, vroeg of laat."

"Als ik een bal aan de voet heb die ik wil afspelen, dan moet ik rekening houden met mijn bewaker, de wind, het gras, de snelheid waarmee de spelers lopen. Wij berekenen de kracht waarmee je moet schoppen en de richting waarin in ééntiende seconde. Een computer doet daar twee minuten over!"

"Je gaat het pas zien als je het doorhebt."

"Dan moet je twee dingen goed scheiden. Laten we ze dan apart behandelen, het realistische en het idealistische. Realistische kom je dan aan, en dat is het waarom je het wel of niet doet. Realistische is dat iedereen wie mij een beetje na staat - in het voetballen, buiten het voetballen - die hebben op twee basisredenen, dus gezondheid en het prestige in het voetballen, eigenlijk 99 procent afgeraden om daar naartoe te gaan. Om realistische dingen. Ten eerste de manier zoals het Nederlands elftal voetbalt, is Van Basten er wel of niet bij. Wat ken je winnen, als trainer realistisch gesproken, en, allerbelangrijkste, wat krijg je over je heen als het niet lukt. Nou, daar hebben we een klein voorproefje van gehad denk ik de laatste twee weken. Dus wat dat aangaat hebben ze geen ongelijk gehad. Kan alleen maar erger worden. En wat zie je dan, kom je aan het positieve, wat ken je wel halen. Er is maar één mogelijkheid (Van Dorp: "Ik vind dat je nu wel een beetje zielig zit te doen.") Cruijff vervolgt: Nee helemaal niet, want ik kom direct in het tweede gedeelte. Ten eerste praat je over geld, en geld is realistisch, dus als je dan een realistische oplossing gaat zoeken, zit ik die kant op te praten, het eerste gedeelte, nog niet het tweede gedeelte. Als je dan op een gegeven moment een prijs voor iets moet af maken, om op je geld terug te komen, dan praat je dus voor en tegen, dat is normaal, dan praat je niet over het graag willen, want dat is het realistische, praat je over het andere. Nou, de andere kant is niks positiefs te vinden, tenzij je dus zegt wat je ken worden, wereldkampioen, maar voor de rest dus ook helemaal niks. Alles wat erna komt, is afbreken, en nou goed dat is één." (bij Barend & Van Dorp)



"Alleen voor Piet Schrijvers komen, stond gelijk aan zelfmoord."
Frank Kramer

Piet Schrijvers in actie

"Strafschoppen zou ik het liefst koppend willen nemen."
John Bosman

"Als ik toeschouwer was en ik zag een type Eykelkamp voor de eerste keer voetballen zou ik ook denken: wat moet die vogel nou op een voetbalveld."
René Eykelkamp

"Als speler hoefden ze me na een doelpunt nooit achterna te rennen. Daar had ik de snelheid niet voor."
Willem van Hanegem

"Op de bank krijg je rare gedachten. Dan hoop je dat sommige ploeggenoten er niets van bakken. Of dat ze tegen een blessure aanlopen, geen pijnlijke, maar wel een langdurige. Je voelt je net een benzinepomphouder die erop zit te wachten dat de tent van z'n concurrent vijftig meter verderop in de fik vliegt."
Richard Witschge

"De beste scheidrechter heeft goede ogen en slechte oren."
Mario van den Ende

"Ik was de enige scheidsrechter voor wie de mensen naar het stadion kwamen. Bij Elinkwijk landde ik eens voor de aftrap met een helicopter op de middenstip. Bij PSV - Go Ahead nam ik zelf een corner toen het me allemaal te lang duurde."
Leo Horn

"Mijn gekste trainer? Dat was bij FC Köln de 'Generaal' Rinus Michels. Van hem kreeg ik ooit tweeduizend Mark boete wegens dribbelen."
Pierre Littbarski

"In het leven bestaan twee zekerheden: iedereen gaat dood en een trainer wordt ontslagen."
Aad de Mos

"Ik heb op de trainerscursus wel een paar moeilijke woorden gehoord. Ik heb ze maar niet genoteerd, want anders zouden m'n vingers in de knoop zijn geraakt."
Willem van Hanegem

"Of ik verder nog iets opgestoken heb op de trainerscursus? Ja, een paar sigaretten."
Willem van Hanegem

"Ik heb zelf een Oostenrijks diploma. Allemaal theorie. Op het examen in Oostenrijk vragen ze je de uitslag van de Chinese competitie in het jaar 2000 voor Christus."
Ernst Happel

"Voetbal is niet lopen."
Romario

"Je stopt niet met voetballen omdat je te oud wordt, je wordt oud omdat je stopt met voetballen."
Sir Stanley Matthews

"Van Willem van Hanegem is het genoegzaam bekend dat hij op het WK'74 op totaal versleten schoenen speelde. Tijdens het spelen van het Wilhelmus volgde Willem de maat met een teen die door een gat zichtbaar was. Het was Beckenbauer opgevallen. Hij vroeg of wij geen nieuwe schoenen voor Willem hadden."
Oranje-begeleider Henny Warmenhoven

"Ik heb veel geld uitgegeven aan alcohol, vrouwen en snelle auto's. De rest heb ik gewoon verbrast."
George Best

"Ach, Milaan of Madrid, als 't maar Italië is."
Andreas Möller

"Ik ben lichamelijk en fysiek in orde."
Thomas Hässler

"Die Kroaten schoppen op alles wat beweegt, dus heeft ons middenveld niets te vrezen."
Bondscoach Berti Vogts voor Duitsland - Kroatië

"Seks voor de wedstrijd? Dat moeten mijn spelers zelf weten, maar in de rust kan het niet."
Berti Vogts

"Als ik Martin Schneider nog langer opstel, dan gaan de mensen denken dat ik homo ben."
Trainer Friedel Rausch

"Slot speelt te dicht op Engelenhaar. O, is het Engelhaar? Ik ben nog in de war met de feestdagen."
Voetbalanalist Willem van Hanegem tijdens NAC-Heerenveen

"De eerste negentig minuten zijn het belangrijkst."
Bobby Robson

"Wat kan ik zeggen over Peter Shilton? Peter Shilton is Peter Shilton en hij is al Peter Shilton sinds het jaar nul."
Bobby Robson over de toenmalige keeper van het Engelse elftal

"Roulette. Binnen een kwartier won ik 15.000 piek. Dat is gemakkelijk verdiend, dacht ik. De volgende dag met 40.000 heen, won ik 110.000. Ik was verkocht, zat in de booby-trap. Die combinatie bleek funest."
Oud-international Glenn Helder over de periode waarin hij verslaafd was aan gokken

"Ik begrijp het niet. Een op de drie mensen heeft wel iemand in de familie die aan kanker is gestorven. Ik zeg weleens: ze zouden alle supporters een lichte chemokuur moeten laten ondergaan, dan weten ze tenminste waar ze over praten."
De elftalbegeleider van ADO Den Haag, Didi Vathauer, over supporters die spelers en scheidsrechters vreselijke ziektes toewensen

"Voor de wedstrijd en in de rust sta ik uitgebreid voor de spiegel om mijn haar in model te brengen. Ik vind dat normaal, je komt 's avonds wel op de nationale televisie, hè."
RKC-keeper Khalid Sinouh

"Ik heb veel rotzooi gezien. Schietpartijen en mensen die elkaar doodstaken waren heel normaal. Vuurwapens werden in de wijk gedragen als broekriemen."
De zuidafrikaanse Steven Pienaar (Ajax) over de wijk in Johannesburg waarin hij opgroeide

"Ik heb al 50 keer kwaad een voetbalschoen door de kleedkamer geschopt. Ik heb echter nog nooit iemand verwond. Mijn traptechniek is beter dan die van Ferguson."
Juventus-trainer Marcello Lippi voor Manchester United - Juventus over het incident tussen Ferguson en Beckham

"Ik herinner me nog een van mijn eerste wedstrijden. Ik kreeg een enorme beuk van de voorstopper. Ton du Chatinier kwam naar me toe en zei dat ik achter moest gaan staan. Hij ging wel even in de spits lopen. Hij gaf die stopper een ram terug, kwam naar me toe en zei: Zo, ga maar weer in de spits. Hij heeft beloofd dat-ie het niet meer zal doen."
Oud voetballer John van Loen van FC Utrecht

"Ik speel er niet op. Ik speel op Adidas, met het logo van Cruyff erop genaaid."
Marco van Basten - boegbeeld in de campagne voor Cruyff Sportswear - toen hem tijdens een interview werd gevraagd wat hij van de schoenen vond

"Ton de Kruyk was wel de mallotigste medespeler die ik ooit heb gezien. Wat die allemaal flikte. Die kwam een minuut voor het begin van een wedstrijd met z'n handen onder de stront uit het toilet vandaan. "Ze hebben hier geen wc-papier, train," zei-ie dan. Lagen we een minuut voor de aftrap helemaal in een deuk. Bij Utrecht heb ik het hele scala aan voetbalhumor meegemaakt. Vaseline in je sokken, banaan in je schoen, poep in je schoen, broekspijpen doorgeknipt, schoenen vastgeplakt. Ze hebben m'n auto wel eens ver buiten Utrecht neergezet. Voor m'n afscheidswedstrijd tegen Borussia Dortmunbd hadden ze m'n voetbalschoenen vastgespijkerd aan de bank. En zo ging het maar door. We lachten wat af in die tijd."
John van Loen

"Mevrouw, hij kan waarschijnlijk niet al zijn energie bij u kwijt. Weest u daarom blij dat hij voetbalt en niet naar de buurvrouw gaat."
Rinus Michels, nadat een vrouw hem tijdens een forum vroeg of hij het wel verantwoord vond dat haar man op zijn 52ste nog voetbalde

"Een echt goeie wedstrijd heb ik volgens mij nooit gespeeld. Mijn beste wedstrijd had mijn afscheidwedstrijd moeten worden, maar toen is het er ook niet echt van gekomen."
Willem van Hanegem

"Van Duitsers heb je pas gewonnen als ze met de bus de stad uit zijn."
Youp van 't Hek

"Als hij iets uit gaat leggen zegt hij altijd: 'Er zijn drie dingen. Ten eerste...' En dan wacht ik altijd op het tweede en derde punt, maar dan verliest hij zichzelf volkomen in punt één. Punt twee en drie komen nooit, maar zitten verpakt in het hele verhaal."
Keje Molenaar over Cruijff

"Nou, en toen heb ik ook de hondenlullen maar weer van stal gehaald."
Claus Boekweg was het niet eens met een arbitrale beslissing, bejegende de scheidsrechter en kreeg vervolgens rood

"Toen Thijs Libregts trainer van Feyenoord was, speelden we tegen Haarlem, dat bijna onderaan stond. Libregts was 20 minuten bezig om uit te leggen hoe wij de verdediging moesten organiseren, zodat Haarlem niet via een uitval bij het doel van Joop Hiele kon komen. Ik zeg aan het eind van zijn betoog: 'Meneer Libregts, we spelen toch thuis tegen Haarlem? En wij hebben in ons elftal mensen als Cruijff, Stanley Brard, Michel Valke, Ruud Gullit. Kunnen we niet beter praten over de vraag hoe die bal in het doel van Metgod moet komen?."
Willem van Hanegem

"Als je bij Stuttgart een seizoenkaart neemt, moet je wel een héél slecht huwelijk hebben."
René van der Gijp, opmerkelijk analyticus bij Fox 8, tijdens VfB Stuttgart - Ajax

"We waren totaal verschillend van karakter, maar we konden toch altijd goed met elkaar opschieten. Joop was een goede reservedoelman. Hij was uitstekend in staat om mij te prikkelen door bijvoorbeeld altijd een dag voor elke interland in de microfoons van Radio Rijnmond te roepen dat hij nog niet wist of hij zou spelen, maar dat hij er wel vanuit ging."
Hans van Breukelen over Joop Hiele

"Voetbal is een leuk spel waarin 90 minuten lang 22 mannen elkaar een bal toespelen. Na afloop heeft het Duitse team altijd gewonnen."
Gary Lineker

"Ik heb hem wel eens op z'n kop gehangen, maar er kwam nog geen kwartje uit de binnenzak van dat Armani-pak rollen. Die man is zó zuinig, die huilt met één oog."
Fritz Korbach over Jan Smit, de voorzitter van Heracles

"Het gekste voorwerp dat ooit bij mij op het veld gegooid is, was een vibrator. Met batterijen, rrrrrr... En eerlijk gezegd, ik ben niet zo thuis in die materie. Plotseling lag er rechts van me een goudkleurig ding, met een zwarte rand. Rrrrr, en ik dacht, o jee, als dat maar niet uit elkaar ploft. Ik dacht dat het een soort raketje was."
Hans van Breukelen

"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen."
Willem van Hanegem

"Berger heeft ontzettend veel gevoel voor humor. Tijdens een trainingskamp in West-Duitsland zat er een mooie, blonde vrouw aan de bar. "Dok," zei hij, "durf jij dat wijf te vragen wanneer het 'bumsen' begint?"
Ik stap op die vrouw af en vraag inderdaad hoe laat het bumsen begint. Han Berger lag in een deuk, maar die vrouw snapte er niets van. Ik haar nog uitleggen dat zoiets in Nederland heel gebruikelijk is en dat we meestal rond half tien beginnen. Ze trok haar jas aan en ging weg."
Jimmy Rompu over Han Berger

"Zelf is Bert Jacobs ook eens te pakken genomen door Finn Seemann. Op een trainingskamp in het Duitse Marburg was Finn gesnapt toen hij 's avonds te laat binnen was in het hotel. Midden in de nacht moest hij de berg oplopen nadat Bert en Fritz Korbach hem beneden in het dal met de auto hadden afgezet. Toen de beide trainers allang op hun bed lagen klopte Seemann aan. Of hij bij hen op de kamer mocht douchen, want anders zou hij zijn kamergenoot wakker maken. Dat hebben ze geweten, want Finn heeft daar luid zingend minstens een uur staan douchen. Na het afdrogen riep hij: 'Trainers, weltruste!'."
Co Adriaanse over de humor van FC Utrecht in 1970

"Dennis stond tegenover een linksback met 102 interlands. Een gevierde vedette. Maar Cruijff zei in de bespreking tegen Dennis: 'Jij speelt tegen een ouwe lul, hij kan niet draaien, hij kan niets'. En wat gebeurde er? Dennis speelde die jongen helemaal kleurenblind."
Frank Rijkaard herinnert zich het debuut van de 17-jarige Dennis Bergkamp tegen het Zweedse Malmö

bron: www.sporthumor.nl

Zo...
Wel een beetje flauw van mij: ik heb nu 25% van de humor van die site er af getapt...
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 09:14
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
elk voordeel heb z'n nadeel he...
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 21:32
Ace Ventura
Ace Ventura is offline
maar dat is logisch
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 11:59
Verwijderd
Bart Veldkamp na elke slechte wedstrijd:

"Ik stop met schaatsen!"
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 00:20
Onze Zoon
Avatar van Onze Zoon
Onze Zoon is offline
I did not move.
__________________
Gebanned
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 07:04
Bobby James
Avatar van Bobby James
Bobby James is offline
** check je PM **

Laatst gewijzigd op 12-01-2004 om 20:07.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 10:00
ZlatanSuperJood
Avatar van ZlatanSuperJood
ZlatanSuperJood is offline
Citaat:
Bobby James schreef op 12-01-2004 @ 07:04:
En daarvoor moest je dat hele stuk quoten??


__________________
"Een juichtoon dav're langs de velden, Voor ons dierbaar Rood en Wit! De ploeg der dapp're Meersche helden,Onze vreugd en trots bezit!"
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 13:49
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Bobby James schreef op 12-01-2004 @ 07:04:
Irritante actie...

Zet er dan *knip* neer ofzow.
__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-01-2004, 13:51
Bobby James
Avatar van Bobby James
Bobby James is offline
** check je PM **

Laatst gewijzigd op 12-01-2004 om 20:07.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 13:55
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Bobby James schreef op 12-01-2004 @ 07:04:
Whahaha...
__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 14:19
vreselijke fout
Avatar van vreselijke fout
vreselijke fout is offline
__________________
Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!!
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 16:38
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Bobby James schreef op 12-01-2004 @ 13:51:
*knip*
Jaaaa! Nog iemand die t hele stuk quote...
*zucht*
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 16:54
Baron Sengir
Avatar van Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Citaat:
snoopy schreef op 12-01-2004 @ 16:38:
Jaaaa! Nog iemand die t hele stuk quote...
*zucht*
Het was zelfs dezelfde...denkt zeker dat hij grappig is
__________________
I like angles...to a certain degree.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 17:22
Bellenblaas
Avatar van Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Citaat:
Baron Sengir schreef op 12-01-2004 @ 16:54:
Het was zelfs dezelfde...denkt zeker dat hij grappig is
Jaaa... echt grappig
__________________
Home is where the heart is...
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 22:43
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Baron Sengir schreef op 12-01-2004 @ 16:54:
Het was zelfs dezelfde...denkt zeker dat hij grappig is
nou, als ie iets niet is...
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-01-2004, 23:27
Verwijderd
Enlightenment

wel een leuke quote om ontopic te blijven

'Ik maak eigenlijk nooit fouten want ik heb enorme moeite om me te vergissen.'-Johan Cruijff



En eentje van de meest humoristische trainer in de HCE op dit moment:

'Met trainers is het net als met wijn. Hoe ouder hoe beter'-Lex Schoenmaker
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 15:11
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
maar hij zat toch ?
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 17:28
ZlatanSuperJood
Avatar van ZlatanSuperJood
ZlatanSuperJood is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 14-01-2004 @ 15:11:
maar hij zat toch ?
__________________
"Een juichtoon dav're langs de velden, Voor ons dierbaar Rood en Wit! De ploeg der dapp're Meersche helden,Onze vreugd en trots bezit!"
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 17:47
Verwijderd
Citaat:
ZlatanSuperJood schreef op 14-01-2004 @ 17:28:
Mja, misschien is het bij sommige uitspraken handig om ook de sporter erbij te vermelden. Ik heb nu ook geen idee waar het over gaat.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 18:07
De Skaaf
Avatar van De Skaaf
De Skaaf is offline
Float like a butterfly, sting like a bee.

-M.Ali-
__________________
haha! AZ! lachertje hoor...
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 01:15
Kirk22
Avatar van Kirk22
Kirk22 is offline
"Wie succes wil hebben, in wat dan ook, moet een prijs betalen"

"Onze lieve heer heeft je een lichaam gegeven dat ongeveer alles kan weerstaan, het is je geest die je moet overtuigen"

"Hoe goed je je werk ook doet, er is maar 1 ding dat telt en dat is het resultaat."

"Winnen is niet alles, willen winnen wel."

V. Lombardi
__________________
You're either very brave or very stupid.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 09:02
Tejay
Avatar van Tejay
Tejay is offline
DAAR IS 'M !!!

van de legendarische, net 80 geworden, Rik de Saedeleer.
__________________
mohowzeg
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 16:37
USPalermo
Avatar van USPalermo
USPalermo is offline
Van alle bijzaken in het leven is voetbal de allerbelangrijkste....
__________________
Palermo Di Rosanero
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 19:41
Shox
Avatar van Shox
Shox is offline
Keepertje Keepertje Wat Doe Je Nou!!!!!!!!!!!!!!!!!!


..............of ging die nou anders??!!
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 20:05
De Skaaf
Avatar van De Skaaf
De Skaaf is offline
Timmertje Timmertje ?
__________________
haha! AZ! lachertje hoor...
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 20:06
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
"Timmertje, Timmertje wat ga je doen?"

(commentator toen timmer belachelijk hard reed en goud won in 1998)

"We zoeken een Mercedes, maar hebben slechts geld om een fiets te kopen"

(edward sturing over de eventuele aankoop van nieuwe spelers)
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-01-2004, 02:15
Verwijderd
elluk voordeel heb zun nadeel

is Romme wel een mens?!
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 19:05
Alexanchez
Avatar van Alexanchez
Alexanchez is offline
'Ik heb liever Roy Makaay dan Ronaldo'
Bayern-trainer Ottmar Hitzfeld in Der Kicker
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 20:18
Baron Sengir
Avatar van Baron Sengir
Baron Sengir is offline
"Ik heb een geweldige 3 kilometer gereden, maar die stond helaas niet op het programma."
--Jochem Uytdehaage
__________________
I like angles...to a certain degree.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 03:18
Verwijderd
'weetje waarom die jappaners het nooit zo goed doen als ons europeanen ? Ze hebben het arische killer instinct niet'

Iemand bij me op de sportschool over K1/kickboxen
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 20:16
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
´Als zwolle verloren heeft bel ik Wennemars altijd even op om te vertellen wat Go Ahead Eagles heeft gedaan.´
Mark Tuitert.

´Natuurlijk droom ik van Galatasaray, speel ik weer in het rood/geel! Heerenveen is een prachtige club, maar in Deventer krijg je gewoon een hekel aan dat blauw/wit hè.´
Ugur Yildrim over zijn transfer naar Heerenveen.

´Je krijgt gewoon vanzelf een hekel aan zwolle.´
Dennis Hulshoff.

´Van te voren schrijf ik data op voor mijn familie.
Je wilt niet dat ze meemaken hoe ze je behandelen bij Den Haag, Go Ahead en Cambuur. Bij die clubs is het een hel.´
Raoul Henar, toen nog bij FC Volendam.


Niet dat ik gefrustreerd ben, maar ik vind een verzameling uitspraken over zwolle altijd grappig.....
Maar om nog een laatste te doen die aansluit bij de vorige post.

´Go home to your country´
Van de altijd even genuanceerde van Gaal bij Barcelona.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 22:08
forumfreakie
Avatar van forumfreakie
forumfreakie is offline
Ik zal niet meer weten maar het was i.i.g een voetballer die niet zn hoofd op hol heeft doen slaan door al het geld.

'Wat geeft dat geld nu. Laatst vroeg ik aan ?? hoe laat het op zijn Rolex was. 14.05 zei die. He wat grappig dacht ik, zo laat is het ook op de mijne van 40 gulden'

Beetje in eigen woorden gedaan maar daar kwam het op neer.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 16:39
ofwelmir
Avatar van ofwelmir
ofwelmir is offline
verdediging is de beste aanval

__________________
wist je dat niet dan.... ...
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 16:57
mmmm
Avatar van mmmm
mmmm is offline
"Ik ben daar niet zo bijster van onder de indruk hoor."
Johan Derksen.

"Hij moet nou niet denken dat hij de nieuwe Johan Cruijff is."
Johan Derksen.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 19:12
Xabzof
Avatar van Xabzof
Xabzof is offline
Citaat:
ofwelmir schreef op 24-01-2004 @ 16:39:
verdediging is de beste aanval

Is wel een mooie
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 20:27
Hoepel_Joep
Avatar van Hoepel_Joep
Hoepel_Joep is offline
Maar da's logisch
__________________
Einde~End~Fin~Vég~Basta~Shuuryou~Ende~terminus~ ~Chiusa~Akhir~Loppu~Ophou~Mwisho~ända~
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 15:50
mee-eens
mee-eens is offline
kick some ass!!! (vechtsport)
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 21:38
Master-CT
Avatar van Master-CT
Master-CT is offline
Louis van Gaal: "Ben ik nou zo slim of zijn jullie zo dom?!"
__________________
Veni, vidi, foetsie!
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 22:44
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
Bart Veldkamp:
"Ik heb me de tandjes getraind"
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 23:14
ofwelmir
Avatar van ofwelmir
ofwelmir is offline
"De wet van de vermindere meer opbrengst"
__________________
wist je dat niet dan.... ...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:17.