Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-09-2002, 12:33
***sweetheart***
***sweetheart*** is offline
ik heb al zo ongeveer 2 weken pijn aan mijn rechterknie. De pijn is op zich niet echt supererg, maar meestal als ik de trap oploop of fiets of mijn knie buig doet het pijn, dus steeds als ik bepaalde bewegingen maak. Mijn moeder dacht dat het overbelasting is omdat ik de laatste tijd veel moet fietsen omdat ik op een andere school zit. Zou het iets zijn waar ik me zorgen om moet maken?????

xxx
-sweetheart
__________________
*Real Love will never die*
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 14:34
Verwijderd
Is het stekende pijn of meer een drukkende? In het laatste geval kan het van alles zijn. Van overbelasting tot groeipijn. Bij een stekende pijn is er meestal meer aan de hand (ook al hoeft dat ook niet per sé)..
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 17:38
georgie
georgie is offline
Heb ook een tijd last van mn knie gehad. Mijn huisarts heeft me toen aangeraden om mn bovenbeenspieren te gaan trainen, hielp best wel goed, heb nu nog maar heel soms last van mn knie.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 18:41
Vinzz
Avatar van Vinzz
Vinzz is offline
je kunt ook kijken of er een bult op zit, of dat ie er gewoon uitziet maar dat er vocht inzit..en dan even op een gezondheid site kijken ofzo

ik heb er namelijk nu vocht in volgens mij en ook pijn (niet heel erg)
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 20:17
Verwijderd
ik heb ook meer dan 2 jaar last van mijn knieen gehad
eerst had ik het alleen met traplopen, fietsen en hurken en nog wat dingen
ik heb naar de huisarts geweest en die zei dat het groeipijn was en ik vooral moest rusten en niet overbelasten
dus fietsen in versnelling 1, zo weinig mogelijk traplopen (toen het zo erg pijn deeed ging ik op mijn kont naar boven...)
en niet hurken en de andere dingen die pijn deden
ook ben ik maar 1 keer in de week gaan trainen (normaal 3 keer) en kon ik veel niet mee doen
toch had ik er nog heel lang last van
na een jaar werd het iets minder werd was ik heel blij, maar toen kwam er voor een deel andere pijn
ik had ook pijn als ik helemaal nix deed, als ik in bed lag ofso
en dat werd steeds erger en toen ben ik weer naar de huisarts gegaan en die zei dat het misschien nu wat anders was dan groeipijn dus die heeft me doorgestuurd naar de fysiotherapeut
daar heb ik toen een half jaartje gelopen en die heeft oefeningen gedaan en gemaseerd (auw...)
want mijn spieren waren niet sterk genoeg om mijn knieschijf op zijn plek te houden, en mijn kraakbeen was te ruw en te stroef en nog wat
maar nu gaat hel veel beter en kan ik eindelijk na 2 jaar het trainen weel voluit oppakken

maar mijn advies, ga naar de huisarts
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 20:17
lieve
lieve is offline
Maar het kan ook je kruisband of miniscus zijn! Dat zijn ook heel zwakke plekskes aan de knie!
Ik kan het weten ben aan beide al geopereerd door een sportblessure! En het is helemaal niet zooooo pijnlijk als iedereen beweert(die operaties dan), want de pijn van die blessure zelf was VRESELIJK(voor mij althans!)

Ga eens bij een dokter langs, dan weet je het meteen!
Ik wou eerst nog zeggen, dat kunnen ook groeipijnen zijn! .. Heb ik namelijk ook veel last van gehad aan de knieën,maar naargelang je leeftijd 17 is, lijkt me dat al onwaarschijnlijk!!
__________________
Ik hou van ... alleen van ..., ik kan nie leven in een wereld MET jou!!
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 21:04
she_devil
she_devil is offline
kan ook zijn dat je knieschijf een beetje scheef staat zeg maar, dan schuurt het langs het kraakbeen en das pijnlijk. als je veel sport zou het ook een jumpers-knee kunnen zijn (overbelasting).
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 22:46
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
snoepie!!! schreef:

want mijn spieren waren niet sterk genoeg om mijn knieschijf op zijn plek te houden, en mijn kraakbeen was te ruw en te stroef en nog wat

Mag ik u voorstellen aan Chondropathie Patellae, Oftewel REtropatellaire Chondropathie

oftewel iets kuts waar je niet zomaar vanaf komt
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 11:34
***sweetheart***
***sweetheart*** is offline
hoi allemaal,

er zit geen vocht in denk ik, want dat heeft ons pap gevoeld bij mij en die zegt dat dat niet zo is. Groeipijn lijkt me ook onwaarschijnlijk omdat ik dus al 17 ben. En of het een drukkende of stekende pijn is kan ik niet echt omschrijven. Het is vooral bij bepaalde bewegingen.
Soms als ik mijn been strek
Bij het fietsen
Traplopen
En als ik door mijn knieeen ga om te bukken dus

Ook is het geen overbelasting denk ik, want ik sport bijna niet

xxx
-sweetheart
__________________
*Real Love will never die*
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 14:44
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
***sweetheart*** schreef:
hoi allemaal,

er zit geen vocht in denk ik, want dat heeft ons pap gevoeld bij mij en die zegt dat dat niet zo is. Groeipijn lijkt me ook onwaarschijnlijk omdat ik dus al 17 ben. En of het een drukkende of stekende pijn is kan ik niet echt omschrijven. Het is vooral bij bepaalde bewegingen.
Soms als ik mijn been strek
Bij het fietsen
Traplopen
En als ik door mijn knieeen ga om te bukken dus

Ook is het geen overbelasting denk ik, want ik sport bijna niet

xxx
-sweetheart
Chondropathie patellae, een erg drukkende pijn in je knieen bij bepaalde bewegingen, vooral als je traploopt en bukt . Ook bij fietsen wil het nog wel es zeer doen. Dan heb je soms het gevoel dat het op de een of andere manier kan 'knakken' in je knie.
Het enige wat je eraan kan doen is... sporten oefeningen doen waarbij je de spieren in je knie traint, en daarbij kan je ook last krijgen, maar op den duur wordt het minder.

ik ben een vette betweter

ik heb dit hele gebeuren dus zelf.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 17:53
Verwijderd
Je groeit wel langer dan tot je 17e...maar goed, de kans is idd wat kleiner, omdat groeipijn vaak komt wanneer je in een groeispurt zit (wanneer je lichaam 'te snel' groeit).
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 20:08
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
she_devil schreef:
kan ook zijn dat je knieschijf een beetje scheef staat zeg maar, dan schuurt het langs het kraakbeen en das pijnlijk.
Ik heb al 4 jaar (!) een knieblessure. Mijn knieschijven staan idd scheef en de botten van mn boven en onderbeen staan scheef tegenover elkaar.

Ze hebben er 3 jaar over gedaan om me te vertellen wat het nu precies is.

Het komt het meeste bij meisjes voor en heeft met groeien te maken.

Door middel van oefeningen kun je de spieren in je knie sterker maken waardoor de klacht uiteindelijk zal verdwijnen

*Somebody Special die eigenwijs is en geen oefeningen doet
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Pijn aan mijn knie
JustSaying
1 30-07-2015 21:59
Lichaam & Gezondheid Pijn aan mn knie, al vrij lang :S
Sienna M
2 10-05-2010 21:37
Lichaam & Gezondheid Vage pijn aan mijn knie
WeSsJuH
14 20-10-2008 11:58
Lichaam & Gezondheid knie
vosje16
5 24-06-2006 11:11
Lichaam & Gezondheid knie
druiveke
12 15-06-2005 13:31
Psychologie brief aan mijn mentrix
light fighter
25 30-01-2004 15:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:48.