Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-07-2006, 21:04
Integer
Integer is offline
Komend collegejaar haal ik hoogstwaarschijnlijk mijn bachelor Technische Wiskunde in Delft en ben ik een heel eind (+/- 2.5 jaar) met de bachelor Economie & Bedrijfseconomie in Rotterdam.

Ik ben van plan in Delft gewoon door te gaan met een master in de toegepaste wiskunde (om precies te zijn in de kansrekening en statistiek). Omdat ik een beetje uitgekeken ben op de bachelor economie, heb ik maar besloten om geen master in de economie meer te gaan doen.

Nu wil ik graag tijdens mijn master in Delft ook een master in econometrie (in de richting van quantitative finance) gaan doen, maar het probleem is dat ik niet weet aan welke universiteit.

Momenteel woon ik in Delft, en vanuit daar ben ik in drie kwartier in Rotterdam op de universiteit (de EUR dus). Ik ben echter zo afgeknapt op de economische faculteit (immens bureaucratisch, barre faciliteiten, slechte docenten, domme studenten - maar dat ligt vast aan economie). Het is niet mijn bedoeling om allerlei EUR-studenten boos te maken die het daar prima naar hun zin hebben, maar ik vind het persoonlijk in vergelijking met de manier waarop de TU Delft (en specifiek mijn faculteit) georganiseerd is echt dramatisch.

Ik ben benieuwd naar de mening van mensen die een bachelor/master econometrie doen, en wat hun ervaringen hiermee zijn qua organisatie, kwaliteit van docenten, voorzieningen, internationale orientatie van je faculteit, etc.

Ik heb trouwens de EUR nog niet helemaal afgeschreven (misschien is het overal buiten Delft wel zo slecht ), dus overtuig mij ook, EUR-studenten!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-07-2006, 01:21
spitsmuis1985
Avatar van spitsmuis1985
spitsmuis1985 is offline
Een goede vriend van mij studeert Econometrie in Amsterdam (UvA). Als je wilt kan ik hem wel vragen om je een e-mailtje te sturen. Dit natuurlijk alleen indien je bereid bent om zover buiten Delft te gaan (55 minuten met de trein). In ieder geval is het een prachtige stad om te studeren en er zijn in elk geval wat meer vrouwen .
__________________
Fly, the enemy is upon us - Glorfindel
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 23:50
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
spitsmuis1985 schreef op 26-07-2006 @ 02:21 :
Een goede vriend van mij studeert Econometrie in Amsterdam (UvA). Als je wilt kan ik hem wel vragen om je een e-mailtje te sturen. Dit natuurlijk alleen indien je bereid bent om zover buiten Delft te gaan (55 minuten met de trein). In ieder geval is het een prachtige stad om te studeren en er zijn in elk geval wat meer vrouwen .
Mijn zus ook aan de UvA (alleen dan ORM). Ze heeft nu een aanbod gekregen voor een stageplaats bij het lucht en ruimtevaartinstituut in a'dam.
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 28-07-2006, 16:45
Barry K
Barry K is offline
De VU heeft een honours programma met 84 ects in de richting quantitative finance. Tilburg schijnt ook zeer goed te zijn in deze richting en deze heeft een 'gewoon' MSc traject.
__________________
No nonsense
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 01:04
Supreme Dutch
In Tilburg heb je er een en in Rotterdam ook. Rotterdam staat volgens mij hoger aangeschreven, maar Tilburg schijnt ook gewoon goed te zijn..
Met citaat reageren
Oud 29-08-2006, 20:53
MeTrie
MeTrie is offline
Hoihoi,

Ik studeer zelf econometrie in Tilburg en begin dit jaar aan mijn master. Mij bevalt Tilburg heel goed. In Tilburg kun je naast de master vakken ook nog kiezen voor de vakken van Netspar, speciaal gericht op de QF richting. Mocht je interesse hebben, laat het maar horen. Je kunt ook altijd contact opnemen met een docent om je plannen verder te bespreken, Tilburg kent het "open contacten beleid" bij de docenten, wat wil zeggen dat ze altijd open staan om je te helpen.

Mocht het toch een andere stad worden, dan veel plezier en suc6!

Groetjes
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 19:50
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Heb je ook een minor gedaan of gewoon tech wiskunde minor?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 00:19
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Een bekende van mij heeft het in Tilburg gestudeerd en is er uitermate tevreden over. Hij had ook binnen 2 maanden een baan, na het afronden van zijn studie.
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 09:25
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Aragnabite schreef op 18-09-2006 @ 01:19 :
Een bekende van mij heeft het in Tilburg gestudeerd en is er uitermate tevreden over. Hij had ook binnen 2 maanden een baan, na het afronden van zijn studie.
Econometrie staat dan ook goed bekend. Ze zijn gewild (en er zijn er weinig van).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:01.