Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-09-2006, 16:56
JumperOne
JumperOne is offline
Vier maanden geleden koos ik voor E&M met Grieks en biologie. Grieks omdat ik dacht dat het makkelijker was en biologie omdat het gewoon interessant en handig is (vind ik trouwens nog steeds).
Maar nu, in vwo4, vind ik Grieks echt tegenvallen. We hadden laatst een proefvertaling en ik bakte er echt niks van, maar twee zinnen klopten. Ik mis Latijn en nu zit ik met Grieks opgescheept.
Ik kan vier dingen doen:
-Gewoon stug met dit pakket doorgaan
-Grieks laten vallen en alleen verdergaan met bio, maar dan moet ik ckv1 inhalen (en zit ik op het atheneum, maar dat is geen punt)
-Grieks en bio laten vallen en Latijn inhalen. Dat heeft voor mijn rooster verder geen consequenties
-Grieks laten vallen en doorgaan met Latijn en bio, maar dan kom ik bij economie en biologie in andere klassen terecht.

Heeft iemand advies?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-09-2006, 17:04
Verwijderd
Grieks laten vallen, Latijn nemen en doorgaan met biologie (want daar hoor ik je niet over klagen).
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 18:06
Sanctus
Avatar van Sanctus
Sanctus is offline
Was je vorig jaar ook zal zo 'slecht' in Grieks?
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 18:53
JumperOne
JumperOne is offline
Ik stond voor zowel Grieks als Latijn een ruime zes op m'n eindrapport. Veel klasgenootjes haalden onvoldoendes voor Grieks, maar ik niet. In Latijn was ik gemiddeld.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 19:58
Morri
Morri is offline
En je bent niet minder aandacht aan Grieks gaan besteden? Overleg eens met je docent(e), zeker als je diegene vorig jaar ook had kan die wel inzien of het 'hopeloos' is of niet.

En als je er geen zin in hebt moet je er mee stoppen ja. Overleg dan even met de leraar Latijn of je daar nog mee kunt beginnen, want dat lijk je wel te willen. Vergis je niet: ook Latijn kost moeite, net als Grieks. Dat je dan bij Grieks en biologie in andere klassen zit is toch niet erg?
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 20:50
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
bij mijn examensklassen hebben vorig jaar 2 mensen examen grieks gedaan. De rest vind latijn beter.

OT: als ik jou was zou ik ipv griek nu latijn pakken. En bio behouden
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 21:08
Barry K
Barry K is offline
Omdat je wat meer moeite hebt en een oefentoets wat minder gemaakt hebt wil je halsoverkop overstappen naar Latijn.
Ik neem aan dat je achter de keuze staat die je gemaakt hebt bij het kiezen van je vakken; als het nu wat minder gaat besteed er dan wat meer aandacht aan. Het hoeft toch niet zo makkelijk mogelijk, het is trouwens ook erg goed mogelijk dat de stof bij Latijn ook een stuk pittiger is geworden.
__________________
No nonsense
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 21:42
Tochjo
Avatar van Tochjo
Tochjo is offline
Citaat:
JumperOne schreef op 20-09-2006 @ 17:56 :
dan moet ik ckv1 inhalen (en zit ik op het atheneum, maar dat is geen punt)
Het moet mogelijk zijn op het atheneum het vak ckv1 te vervangen door kcv. Enkele van mijn klasgenoten hebben kcv gevolgd (en geen ckv1) toen zij hun klassieke taal lieten vallen.

Ik zou je echter aanraden om te overwegen, na een gesprek met je docent, Grieks te verruilen voor Latijn of gewoon Grieks te blijven volgen. Proefvertalingen waren ook niet mijn sterkste kant, maar bedenk je dat het vak uit meer bestaat, zoals tekstvragen
Met citaat reageren
Oud 21-09-2006, 20:02
Verwijderd
Latijn wordt ook serieus echt moeilijk, en is in feite moeilijker dan Grieks. Als ik jou was zou ik het nog even aankijken. Je moet je keuze niet baseren op de moeilijkheid, maar de taal die je het meeste ligt en wat je het leukst vindt. Iedereen haalt wel eens lage cijfers, en de 4e klas is voor klassieke talen zowiezo pittig. Als je in de 5e komt zul je al zien dat het al beter gaat.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2006, 20:30
Sanctus
Avatar van Sanctus
Sanctus is offline
Latijn en Grieks worden sowieso moeilijker vanaf de vierde klas.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2013 [HAVO] Verschil profielkeuzevak en vrije deel (laten vallen)
kramerseha
4 01-06-2013 08:02
Eindexamens 2007 Laten vallen van vakken uit vrije deel?
Verwijderd
4 14-05-2007 06:32
Studeren Hoe veel vakken mogelijk in vrije deel?
Charl0tteee
33 05-10-2006 19:05
Algemene schoolzaken Profiel en vrije deel
Mother Earth
4 01-06-2005 20:45
Eindexamens 2003 vrije deel
Tijgertjuh17
3 21-05-2003 17:51
Eindexamens 2003 vrije deel?!
Car000
1 04-05-2003 22:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:14.