Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-10-2006, 20:56
Verwijderd
Hoi, ik heb een probleem. Zou iemand me advies kunnen geven na het doorlezen van dit ehh.. lang uitziende verhaal? (sorry, kon niet veel korter..)

Ok, dus. Ik zit dit jaar in havo 5. Ik had eerst helemaal helder voor mezelf wat ik wilde gaan doen. Ik wil later gamejournalistiek doen, en was dan ook van plan Journalistiek te gaan volgen in Utrecht. Ik heb me altijd goed georiënteerd op het gebied van opleidingen, en ik dacht dat Journalistiek echt dé keuze was. Ik ben nieuwsgierig, hou van schrijven én van games. Wat me echter enorm tegenviel, is dat er een loting aan vast zit.. Hierdoor ben ik weer begonnen te twijfelen. Natuurlijk zou ik het gewoon kunnen proberen, die loting, en die toets, maar ik weet het sowieso allemaal niet meer zo zeker over opleidingen nu. Misschien is dat ook zo, omdat ik Hogeschool Utrecht nog niet zo goed ken. Het is ook allemaal zo nieuw.

Naast school heb ik een leuk bijbaantje, maar ik verdien er niet veel mee. Als ik geen school zou hebben, zou ik waarschijnlijk twee baantjes tegelijk hebben om nog meer bij te kunnen verdienen, want ik ben absoluut niet rijk en krijg ook absoluut niets van mijn ouders - geen zakgeld, geen kleedgeld.. echt niets. Dat geeft op zich niets, maar dit zet me wel aan het denken.
Omdat ik momenteel zo twijfel over m'n vervolgopleiding én omdat ik zo weinig geld heb, speelt in mijn hoofd het idee om een jaartje niets te doen qua studie en om gewoon te gaan werken. In dat jaar zou ik me nog wat meer kunnen oriënteren op opleidingen, misschien wat open dagen bezoeken enzo, en dus geld bijverdienen om eindelijk meer op m'n rekening te hebben staan dan 300 euro.

Ik hoop dat iemand me een nuttig advies kan geven. Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-10-2006, 21:09
Yerli
Avatar van Yerli
Yerli is offline
Aanmelden voor journalistiek, lijken of je wordt ingeloot en als je wordt uitgeloot een jaar werken en de rest van je plannen uitvoeren?

Verder, dit jaar heb je toch nog tijd genoeg om hogescholen te bezoeken en je te orienteren op andere opleidingen?

Over de hogeschool Utrecht; je kunt nog een keer naar een open dag gaan, of misschien een dag meelopen.

En er zijn forummers die journalistiek in Utrecht studeren, die kan je denk ik wel om meer informatie vragen.
__________________
Better than witnessing newborn nebulas in bloom
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 22:11
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Met betrekking tot die opleiding en daaraan vastzittende loting: gewoon altijd proberen. Als je het niet probeert, dan bereik je het ook niet. En als je wordt uitgeloot, dan inderdaad werken. Maar het schooljaar is nog lang: kijk tijdens dit jaar ook misschien nog eens rond naar andere vervolgopleidingen die je misschien ook leuk vinden en waar geen loting aan vastzit.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 22:26
Verwijderd
je kunt ook naar die studiebeurs gaan deze week. Alleen is daar wel zo dat alle opleiding dingen daar leuk met foldertjes enzo staan maar je krijgt niet echt een indruk van hoe het er daar aan toe gaat.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2006, 14:44
Knots
Knots is offline
Als je eerst zo zeker was van journalistiek en eigenlijk alleen de loting je zo tegen staat, zou ik het vooral proberen, werken kan nog als je uitgeloot bent. Verder zou ik iig zeker bij de Hoge school gaan kijken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Havo-diploma: HBO officemangement of propedeuse en dan Franse taal en cultuur?!
myrthevg
6 11-09-2009 15:06
Algemene schoolzaken Heb ik nog een goede kans om dit jaar over te gaan van 3 Havo naar 4 Havo?
Saranghaeyo
5 10-04-2007 15:35
Seksualiteit Willen jullie deze Seksenquete invulle?
Suga~Suga
258 17-10-2005 20:22
Liefde & Relatie Ik weet niet wat ik moet doen... HELP!
Ruudje
17 27-02-2004 21:32
Psychologie jouw levensverhaal
BlackMystery
88 28-05-2003 10:02
Algemene schoolzaken Leraar/Tolk Nederlands Gebarentaal
alpha
1 02-11-2002 10:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:04.