Oud 24-03-2006, 07:30
Verwijderd
Sinds deze week heb ik ineens van een pijnlijk branderig gevoel op de huid tijdens het sporten. Het gaat hierbij dan alleen bij sporten op het droge (tijdens mn zwemtraining heb ik er dus helemaal geen last van).

Zo gauw ik beging te zweten begint het pijn te doen. Zodra ik gedouched heb en de huid heb ingesmeerd met een babyolie of een zachte creme is het over. Het helpt niet om van te voren die huid in te smeren helaas.

Heeft iemand misschien tips?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2006, 09:37
DomoBig
Avatar van DomoBig
DomoBig is offline
Huid eraf halen tijden het sporten?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2006, 11:47
Verwijderd
Probeer een droge huid (want daar komt het denk ik door, zout zweet gaat branden op een droge huid) gewoon altijd lief te behandelen, en niet alleen als je gaat sporten. Dus goed insmeren met iets vettigs zonder teveel chemische troep (Bodyshop bijvoorbeeld, of huidolie).
Met citaat reageren
Oud 24-03-2006, 13:25
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Een klasgenoot van me is allergisch voor haar eigen zweet, dat gaat ook branden en ze krijgt er uitslag van, maar daar heb je geen last van geloof ik?
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 24-03-2006, 15:00
Verwijderd
Citaat:
Moenbloem schreef op 24-03-2006 @ 12:47 :
Probeer een droge huid (want daar komt het denk ik door, zout zweet gaat branden op een droge huid) gewoon altijd lief te behandelen, en niet alleen als je gaat sporten. Dus goed insmeren met iets vettigs zonder teveel chemische troep (Bodyshop bijvoorbeeld, of huidolie).
Ik ga het proberen ik smeer mn huid sowieso meestal smorgens al in met iets van zwitsal, maar zal ook eens gaan kijken bij de bodyshop bedankt voor de tip!!

Citaat:
AlopiA schreef op 24-03-2006 @ 14:25 :
Een klasgenoot van me is allergisch voor haar eigen zweet, dat gaat ook branden en ze krijgt er uitslag van, maar daar heb je geen last van geloof ik?
Mn huid ziet wel knalrood daarna, maar het is geen uitslag gelukkig
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 09:44
Verwijderd
Ik heb dat ook.

Ik herinner mij zelfs nog de eerste keer dat ik dat had, ik was een jaar of tien, het was zomer en we gingen fietsen met ons gezin, en we reden over een keitjes-weggetje (hobbel-bobbel). Volgens mij kwam het door al dat gebibber dat m'n armen en benen zo rood werden en echt verschrikkelijk gingen jeuken.
Ik had het ook altijd als we gingen lopen met LO. En als ik ver en snel moest fietsen had ik dat ook, denk ik...

Lang geleden dat ik het nog had, but then again: lang geleden dat ik nog gesport heb.


Mja, maar ik weet dus niet hoe het komt...
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 10:29
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Ik heb dat ook, maar bij mij komt het door mijn eczeem. Weet je zeker dat je dat niet hebt?
Het gaat dan enorm prikken en pijn doen. Soms zo erg dat ik er tranen van in mijn ogen krijg. Ik word er wel best door beperkt, maar ga gewoon door met alles wat ik wil. Bij mij helpt geen enkele zalf

Misschien heb jij ook eczeem of is je huid gewoon droog? In dat laatste geval kun je er iedere dag een vettende zalf op smeren. Ik denk dat het rood wordt door de warmte en door het zout in je zweet.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 11:14
Verwijderd
Citaat:
Nienna* schreef op 26-03-2006 @ 11:29 :
Ik heb dat ook, maar bij mij komt het door mijn eczeem. Weet je zeker dat je dat niet hebt?
Het gaat dan enorm prikken en pijn doen. Soms zo erg dat ik er tranen van in mijn ogen krijg. Ik word er wel best door beperkt, maar ga gewoon door met alles wat ik wil. Bij mij helpt geen enkele zalf

Misschien heb jij ook eczeem of is je huid gewoon droog? In dat laatste geval kun je er iedere dag een vettende zalf op smeren. Ik denk dat het rood wordt door de warmte en door het zout in je zweet.
het doet inderdaad best wel pijn, maar ik weet zeker dat ik geen exceem heb (heb ik vroeger altijd gehad, maar ben er overheen gegroeid en het lijkt ook absoluut niet op exceem). Ik laat me er nite door beperken ik sport lekker verder en bijt een beetje meer op mn tanden als het weer zo brand.

Ik heb inmiddels bij de apotheek ook even nagevraagd wat zij em aanraden en ik heb een vette zalf meegekregen die ik na het douchen op mn huid moet inmasseren. Mocht het niet over zijn binenn2 weken dan moest ik de huisarts eventjes bellen

nogmaals bedankt voor de reacties!
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 13:13
Mea Culpa
Avatar van Mea Culpa
Mea Culpa is offline
Citaat:
Lumihiutale schreef op 26-03-2006 @ 12:14 :
het doet inderdaad best wel pijn, maar ik weet zeker dat ik geen exceem heb (heb ik vroeger altijd gehad, maar ben er overheen gegroeid en het lijkt ook absoluut niet op exceem). Ik laat me er nite door beperken ik sport lekker verder en bijt een beetje meer op mn tanden als het weer zo brand.

Ik heb inmiddels bij de apotheek ook even nagevraagd wat zij em aanraden en ik heb een vette zalf meegekregen die ik na het douchen op mn huid moet inmasseren. Mocht het niet over zijn binenn2 weken dan moest ik de huisarts eventjes bellen

nogmaals bedankt voor de reacties!
Ik heb ook eczeem, maar als ik een tijdje geen eczeem heb krijg ik bij het sporten nog altijd pijn en rode jeukende vlekken op de plaatsen waar ik normaal eczeem krijg.. Wellicht heb je hetzelfde en zijn deze plekken gewoon nog altijd gevoeliger? Ik gooi er altijd menthol talkpoeder op, dat helpt me tegen de jeuk en het verkoelt.
__________________
"Ga weg, ga d'r uit! Laatste woorden zijn voor dwazen die niet genoeg gezegd hebben."
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 15:07
Antubis
Avatar van Antubis
Antubis is offline
Ik heb het ook.. bij mijn voorhoofd tijdens het trainen.. volgens mij komt dit voornamelijk doordat ik een droge huid heb en omdat ik er een paar littekens heb zitten. En dan zweet erbij + eraf vegen ofzo.. is pijnlijk..
__________________
Than you learn the truth about love, which is: one and one ain't two.. one and one is only one
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 13:43
Verwijderd
Ik ben er inmiddels achtergekomen waardoor het komt.

Ik heb zowel bij mn ouders als op mn studentenkamer een nieuw dekbedovertrek en het zijn dus 2 keer dezelfde. Ik kan blijkbaar niet tegen die stof wat mn huid al enigszins irriteert.

Vanmorgen werd ik wakker met een soort uitslag in zowel mn knieholtes als mn elleboogholtes met enorm veel jeuk en weer teijdens het sporten dus een brandende huid. Het zweet irriteert dus nog een keer extra op die uitslag.

Het dekbedovertrek doe ik dus maar weer weg, hoe leuk het ook was

bedankt voor alle reacties!
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:30.