Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-11-2002, 09:02
aniel&willeke
aniel&willeke is offline
Wat vinden jullie van deze stelling?? Wat vinden jullie een speciaal geval?

Wij persoonlijk zijn er tegen, want we vinden dat je abortus mag plegen in alle gevallen!
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 09:47
wondersbestaan
Avatar van wondersbestaan
wondersbestaan is offline
Het is best heel moeilijk om hier iets over te zeggen, want idd wat is een speciaal geval? Ik denk dat je daar niet zomaar over kunt oordelen. Volgens mij ligt die grens voor iedereen ergens anders. Iedereen heeft zijn eigen grenzen en handlelt naar zijn eigen gevoel. Ik denk niet dat je iemand in een hokje kunt plaatsen van die heeft wel recht op een abortus en die niet. De betreffende persoon is de enige die daar een beslissing over kan maken, en ik vind ook dat we ons daar niet te veel mee mogen bemoeien. We moeten de wens en de keuze ven de betreffende persoon accepteren, ookal zou jij dat persoonlijk anders doen. Daar komt ook nog bij dat we niet voor een ander moeten gaan denken, en dat we niet kunnen oordelen over de situatie van een ander.
__________________
~~Ik hoef jou niets uit te leggen, het ligt hier open tussenin. En ik maak een laatste buiging, voor altijd~~
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 11:47
Verwijderd
ik ben er cker wel tegen!
ik bedoel, je bent toch baas in eigen buik???
als ik nou zwanger zou worden en ze zouden tegen mij zeggen, je mag geen abortus plegen, dan hebben hun toch ff lekker pech... ik ga nou nog niet met een kleine rond lopen, en dat is toch nix meer als normaal?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 12:03
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Ik denk dat het wel altijd moet kunnen..
Tis je eigen keuze, wrm zou het dan gelijk
een speciaal geval moeten zijn
om het weg te kunnen laten halen..
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 16:00
N*A*Shezbaernon.temp
Avatar van N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Nou ja, op zich ben ik het er wel mee eens ... ik bedoel, als je jezelf volwassen genoeg vindt om met iemand naar bed te gaan, moet je ook volwassen genoeg zijn om voor voorbehoedsmiddelen te zorgen, of eventueel de morning-after pil te gaan halen als er iets mis is gegaan ... want er zijn zo veel mogelijkheden om de zwangerschap tegen te gaan, en wanneer je er gewoon niet voor zorgt met de gedachte dat je toch nog altijd abortus kunt plegen, nou dat vind ik niet juist nee. Kom dan maar op voor de gevolgen, want om je kind weg te laten halen omdat JIJ niet verantwoordelijk genoeg bent, dat vind ik heel dicht bij moord.
Speciale gevallen ? Zijn er genoeg ... bijvoorbeeld wanneer een meisje verkracht wordt en daarbij zwanger raakt.

En om nu ff alles wat ik gezegd heb in twijfel te trekken : natuurlijk heeft iedereen het recht over zijn eigen lichaam te beslissen, en de grenzen van speciaal - niet speciaal geval liggen ook elke keer anders, maar mensen die een abortus niet als de allerlaatste middel zien, maar als iets wat we ff doen, zou ik het denk ik niet toestaan.

I' ve spoken.
__________________
Quant l' aura daussa s' amarzis ... A l fuelba chai de sul verjan, A l' auzelb chajan lor latis ...
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 16:27
Verwijderd
kijk wat hier in de reply boven me word gezecht daar ben ik het niet mee eens.. want je kunt wel zeggen van, ja als je met iemand naar bed gaat moet je ook meteen voor een kind kunne zorgen. maar ik ben het daar dus niet mee eens.. want als je gewoon netjes aan de pil ben en hem nooit vergeet. en je hebt al een lange tijd een vriend. (Ik weet bijna zeker dat veel meer als de helft hier met een vaste vriend Geen condooms gebruiken. want zeg eens eerlijk wie vind dat nou opwindend/geil/romantisch.. een beetje met zo een ding klooien... okee voor een keer zal het best lachen zijn, maar je wilt dat vast niet altijd zo hebben. en dan kun je er tegenin gaan wat je wil, maar ik weet gewoon bijna zeker dat dat zo is) en je gaat vrijen met die vriend.. en je bent toevallig een keertje aan de diarree en je hebt er niet echt bij na gedacht, en de pil werkt dus niet goed. en je blijkt zwanger te zijn. terwijl je misschien 15/16/17 ben... vind je dan dat iemand het moet houden.. nee vind ik niet hoor.. als iemand geen kind wil dan zal die ook nooit goed voor een kind zorgen als ze er niets om geeft..nou lekker leven heeft dat kind dan.. en als er abortus word gepleegt daar merkt dat kiddie ook niets van hoor..
en elke keer als een jongen klaarkomt kun je ook wel zeggen dat het moord is. en nu zullen jullie wel zeggen van jaaaa maar die is nog niet bevrucht bla bla bla dus het is niet erg.. nee hoor alsof dat kiddie zal merken dat het bevrucht is. dat het leeft.. nouja gaat nergens over.. ik weet niets meer hoor van toen ik 4 weekjes in me ma d'r buik zat. en als ze me toen weg hadden laten halen dan was ik er niet.. dus?? misschien was ik wel ergens anders geboren.. en was ik daar gelukkig geworden.. je weet het niet. en je zult het nooit weten..

ik vind gewoon dat iedereen baas is over zichzelf, en zelf weet je wat je het beste kunt doen...

zo.. ik heb ook gesproke
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 16:47
CoolJessy
CoolJessy is offline
hoi!

Nou ik ga ook even spreken hoor
Ik vind wel dat N*A*Shezbaernon gelijk heeft zo..
Ik zou zelf iig geen abortus doen denk ik als ik nu zwanger mocht raken, maar als ik t op mn 12e ofzo al had gedaan (ben nu nog maagd dus dat is niet zo haha) dan denk ik wel want dan ben je helemaal niet verantwoordelijk voor zo'n kind, je moet nog een tijd naar school, dat is echt zielig voor zo'n kind dan vind ik. naja natuurlijk ben je ook behoorlijk dom bezig als je op je 12e al zwanger weet te raken maja..
en als je bijvoorbeeld zwanger bent nadat je verkracht bent ofzo vind ik t ook wel logisch dat je abortus pleegt
Mja veel nieuws heb ik dus niet te vertellen van mij mag iedereen t zelf weten al zou ik t niet doen.
__________________
Tja...ik kan er ook niks aan doen!
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 17:53
N*A*Shezbaernon.temp
Avatar van N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:
.. want je kunt wel zeggen van, ja als je met iemand naar bed gaat moet je ook meteen voor een kind kunne zorgen.
Maar dat hoor je mij niet zeggen ... ik had het over voorbehoedsmiddelen, niet over bereidheid een kind te hebben.
Citaat:
... want als je gewoon netjes aan de pil ben en hem nooit vergeet. en je hebt al een lange tijd een vriend...en je gaat vrijen met die vriend.. en je bent toevallig een keertje aan de diarree en je hebt er niet echt bij na gedacht, en de pil werkt dus niet goed. en je blijkt zwanger te zijn.
Ja en DIT vind ik een speciaal geval ... kijk, ik had het niet over mensen die er alles voor doen om niet zwanger te raken, en bij wie er een keer iets werkelijk misloopt ... daar ben ik niet tegen, die hebben naar mijn mening alle recht op abortus. Waar ik het over had zijn onverantwoordelijke mensen, die wel kunnen neuken, maar schijt hebben aan voorbehoedsmiddelen. Van die mensen die abortus zeg maar ook als een soort voorbehoedsmiddel zien, als je mij begrijpt.
Citaat:
... als iemand geen kind wil dan zal die ook nooit goed voor een kind zorgen als ze er niets om geeft..nou lekker leven heeft dat kind dan.. en als er abortus word gepleegt daar merkt dat kiddie ook niets van hoor..
*Eens*
Nogmaals, ik ben niet een TEGENSTANDER van abortus, ik heb gewoon een hekel aan zown makkelijke oplossing ... gewoon ff neuken, ah ja, ik ben zwanger, ff abortus plegen en gaan we vrolijk door ... DAAR ben ik tegen, want dat is nergens voor nodig.
__________________
Quant l' aura daussa s' amarzis ... A l fuelba chai de sul verjan, A l' auzelb chajan lor latis ...
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 18:21
Verwijderd
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef:
verhaaltje
okee daar ben ik het ook mee eens.. want dat vind ik namelijk ook stom. maar als je met jan en alleman neukt, laat je dan steriliseren ofzo.. dan ben je ook van dat gezeik af. want als je je zo hoerig/sletterig gedraagt vind ik niet dat je bereid bent om je kind normaal met goede normen en waarden op te voeden.. want want ouders zijn het grote voorbeeld en als kinderen doen wat de ouders doen... jah.. waar gaat dat heen denk ik dan...

maarja..wat is er aan te doen?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 18:32
~Golvend Badeendje~
Avatar van ~Golvend Badeendje~
~Golvend Badeendje~ is offline
Voor iedereen die abortus wilt, is het een speciaal geval, tenzij je kind zomaar zonder reden niet wilt.
__________________
They hit you with a prettystick
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 18:50
aniel&willeke
aniel&willeke is offline
wat vind je dan een speciaal geval??!
ik vind dat je abortus in alle gevallen mag toepassen en niet alleen in speciale gevallen.

groetjes aniel en willeke
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 19:29
Verwijderd
maar denk eens aan een geknapte condoom...???
dat heeft een vriendin van me meegemaakt... en ze hoopt nooit meer!
ze is toen toch nog zwanger geworden (na morning-after pil ) en toen heeft ze dus ook om een abortus gevraagd... en dat vind ik nix anders als logisch hoor, ik weet niet of ik stom ben, maar dat is toch normaal en HAAR keuze...?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 19:34
aniel&willeke
aniel&willeke is offline
dark girl zei net :maar denk eens aan een geknapte condoom...???
dat heeft een vriendin van me meegemaakt... en ze hoopt nooit meer!
ze is toen toch nog zwanger geworden (na morning-after pil ) en toen heeft ze dus ook om een abortus gevraagd... en dat vind ik nix anders als logisch hoor, ik weet niet of ik stom ben, maar dat is toch normaal en HAAR keuze...?


Maar is dit een speciaal geval??
waar wil je de grens trekken?!

bedankt voor je reactie Dark girl!
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 19:49
Verwijderd
haha geen dank hoor
nee maar ik vind wel : BAAS IN EIGEN BUIK!!!
daar ben ik echt voor....
en iedereen die daar tegen is zal echt wel iets meemaken waardoor ze er ineens wel voor zijn...
mjah recht op eigen mening he
Met citaat reageren
Oud 26-11-2002, 10:56
20marianne12
20marianne12 is offline
Ik denk dat het moeilijk is om een grens te trekken tussen speciale en '''gewone'' gevallen. Wat ik opzich wel vind is dat je tegenwoordig zoveel mogelijkheden hebt dat je in principe niet zwanger hoeft te raken (de uitzonderingen daar gelaten).
Wel heb ik eens een verhaal gehoord over mensen die ron de 30 zijn, gelukkig met elkaar zijn, en kinderen willen, en de vrouw wordt zwanger, alleen ze laat het toch maar weghalen ivm de wintersportvakantie, het is niet zo handig om te wintersporten als je zwanger bent. Dat soort dingen vind ik wel erg fout, zeker omdat je dan samen al kinderen wil... Dat vind ik eigenlijk ook niet moeten kunnen.
Maar verder, ik denk dat je dat toch niet kan invoeren, want zoals al vaak gezegd waar trek je de grens...
Eigenlijk vind ik dat je niet zwanger moet worden, das het beste
__________________
Als geduld een schone zaak is, heb je voor msn smetvrees nodig
Met citaat reageren
Oud 26-11-2002, 13:02
shaya
Avatar van shaya
shaya is offline
ik vind wel dat je abortus mag plegen als je dat wil, maar meestal is een overtijdsbehandeling een goede optie. meestal kom je wel binnen 3/4 weken erachter dat je zwanger ben.
__________________
zodra kikker tikkel wordt, dan weet dat ut fout zit
Met citaat reageren
Oud 26-11-2002, 16:47
aniel&willeke
aniel&willeke is offline
nog even een vraagje:

Is een mijn van 16 jaar dat zwanger raakt en aburtus wil plegen een speciaal geval ??

en als oudere mensen die geen geld hebben om het kind op te voeden abortus plegen is dat een speciaal geval?

Graag reactie

groetjes aniel en willeke
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 17:01
Ilona1
Ilona1 is offline
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef:


*Eens*
Nogmaals, ik ben niet een TEGENSTANDER van abortus, ik heb gewoon een hekel aan zown makkelijke oplossing ... gewoon ff neuken, ah ja, ik ben zwanger, ff abortus plegen en gaan we vrolijk door ... DAAR ben ik tegen, want dat is nergens voor nodig.
Ik denk niet dat iemand er ook maar zo makkelijk over denkt. Dan ben je wel heel zielig toch? Het is een best zware ingreep. Niet perse lichamelijk maar ook geestelijk. Iemand die zomaar vrolijk doorgaat die is niet helemaal lekker denk ik?
__________________
A dream costs nothing unless you want it to come true
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 17:15
N*A*Shezbaernon.temp
Avatar van N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Citaat:
Ilona1 schreef:
Ik denk niet dat iemand er ook maar zo makkelijk over denkt. Dan ben je wel heel zielig toch? Het is een best zware ingreep. Niet perse lichamelijk maar ook geestelijk. Iemand die zomaar vrolijk doorgaat die is niet helemaal lekker denk ik?
Nee, ik vind het ook niet normaal, maar het gebeurt echt wel.
__________________
Quant l' aura daussa s' amarzis ... A l fuelba chai de sul verjan, A l' auzelb chajan lor latis ...
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:15.