Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-08-2010, 17:31
Verwijderd
Ik wil beginnen met opdrukken, en situps doen. Nu is mijn vraag, maakt het uit als ik bijvoorbeeld om het uur 10 situps en pushups doe, of in een keer 50 (om maar een getal te noemen). Bijvoorbaat bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-08-2010, 18:33
deadlytown
Avatar van deadlytown
deadlytown is offline
wat je ook kan doen is

aantal pushups in de ochtend doen en een aantal situps in de avond

bijv
serie 1 10 1min pauze
serie 2 10 1.30min pauze
en ga op deze manier door

totaal 8series op 1 dag
4 series pushups
4 series situps

en niet elke dag maar bij maandag-woensdag-vrijdag weekend neem je rust dan begin je weer opnieuw.

maar dan doe je bijv 15 per serie
Met citaat reageren
Oud 03-08-2010, 19:28
Koekenpan
Koekenpan is offline
Je kunt een kijkje nemen op deze website:
http://hundredpushups.com/

Zijn allerlei trainingsschema die je leiden tot 100 push ups.
Heb het zelf een tijdje gedaan en merkte wel dat ik sterker werd, helaas
heb ik nu al een paar maanden een schouder blessure.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2010, 20:19
Verwijderd
Bedankt voor jullie reacties, ik ga dan maar die hundredpushups doen.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2010, 20:53
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik verplaats dit even naar Sport
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2010, 18:21
Verwijderd
Wat deadlytown zegt. Doe het in series. en als je denkt dat je meer aankunt kun je het proberen.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2010, 21:12
Gyarados
Avatar van Gyarados
Gyarados is offline
Wat AFCAjax bedoelt, is of het uitmaakt voor je verbranding of je in één keer 100 situps doet of het verspreidt. Is de werking hetzelfde of verbrand je bij het andere meer?
__________________
VWO3
Met citaat reageren
Oud 05-08-2010, 22:34
Verwijderd
Nee, je wordt er alleen maar moe van. Het beste is om het zelf uit te vinden het verschilt bij iedereen. Je moet doorgaan tot je een soort van branderig gevoel krijgt in je buik. Tel totdat je dat krijgt. Daarna neem je minuut of 2 minuten rust. Daarna vervolg je het weer, doe dit 2 of 3 keer achter elkaar(dat moet je zelf weten).

Verdeel dit een paar keer op een dag, zeg maar: smorgens als je wakker wordt,smiddags en savonds. Het hangt vanjezelf af. Als je dit eenmaal gewend bent, dan ga je weer tellen totdat je die gevoel krijgt. Het beste voor beginners om rust dagen in te lassen. maandag situps,dinsdag rust etc.

En paar tips: Als je situps thuis doet, zorg voor een zachte ondergrond zoals een sportmatje. Want situps kunnen de rug goed beschadigen. En als je pijn voelt gelijk stoppen, zorg voor een paar dagen rust.

Maar situps en pushups zijn niet echt voor verbranding. Situps zijn meer voor het harder worden van de buikspieren en pushups voor de armen en schouders.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2010, 20:47
Verwijderd
Citaat:
Nee, je wordt er alleen maar moe van. Het beste is om het zelf uit te vinden het verschilt bij iedereen. Je moet doorgaan tot je een soort van branderig gevoel krijgt in je buik. Tel totdat je dat krijgt. Daarna neem je minuut of 2 minuten rust. Daarna vervolg je het weer, doe dit 2 of 3 keer achter elkaar(dat moet je zelf weten).

Verdeel dit een paar keer op een dag, zeg maar: smorgens als je wakker wordt,smiddags en savonds. Het hangt vanjezelf af. Als je dit eenmaal gewend bent, dan ga je weer tellen totdat je die gevoel krijgt. Het beste voor beginners om rust dagen in te lassen. maandag situps,dinsdag rust etc.

En paar tips: Als je situps thuis doet, zorg voor een zachte ondergrond zoals een sportmatje. Want situps kunnen de rug goed beschadigen. En als je pijn voelt gelijk stoppen, zorg voor een paar dagen rust.

Maar situps en pushups zijn niet echt voor verbranding. Situps zijn meer voor het harder worden van de buikspieren en pushups voor de armen en schouders.
Oke dankje.

Ja ik weet dat het niet voor verbranding is, daarom jog ik hiernaast ook nog. En voetbalseizoen beging binnenkort weer.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2010, 20:49
Verwijderd
Graag gedaan. Okee, dat is helemaal goed.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2010, 20:55
Kasiatjeuh
Kasiatjeuh is offline
ken er nog iemand een site voor buikspieroefeningen?? ik wil mooie plate buik hebben die een beetje gespieerd is ik heb helemaal geen idee hoe da ik daaraan moet beginnen.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2010, 20:59
Verwijderd
Licht eraan: heb je echt een buikje? Zoniet dan kun je thuis oefenen, met situps of je koopt een buikspierbankje.
Ik raad je toch aan om naar de sportschool te gaan, instructeurs kunnen je daar goed meehelpen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Op de vuisten opdrukken
Snickers
8 27-05-2013 20:00
Lichaam & Gezondheid opdrukken - hoe vaak is zinvol
blubblubblub
9 16-11-2006 22:16
De Kantine opdrukken
WärteR
6 11-04-2006 21:30
Vrije tijd Situps/opdrukken
Keesj
33 08-03-2005 13:50
Lichaam & Gezondheid Aantal keer opdrukken?
Verwijderd
75 29-03-2004 22:05
Vrije tijd Opdrukken
Martijngr
8 24-03-2003 15:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:44.