Oud 21-04-2011, 17:07
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Heeft iemand ervaring met het verven van een schrootjesplafond of met het verven van een wand met steenstrips?

Wat voor verf kan ik het beste gebruiken, kan ik het beste met kwast of roller (of nog iets anders) aan de slag? Ik neem aan dat ik de schrootjes eerst moet schuren en ik vond op internet dat ik er voor moet zorgen dat ik de steenstrips eerst behandel met iets waardoor de zuiging van de steenstrips vermindert. Wat kan ik daar het beste voor gebruiken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-04-2011, 17:46
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Heeft iemand ervaring met het verven van een schrootjesplafond of met het verven van een wand met steenstrips?

Wat voor verf kan ik het beste gebruiken, kan ik het beste met kwast of roller (of nog iets anders) aan de slag? Ik neem aan dat ik de schrootjes eerst moet schuren en ik vond op internet dat ik er voor moet zorgen dat ik de steenstrips eerst behandel met iets waardoor de zuiging van de steenstrips vermindert. Wat kan ik daar het beste voor gebruiken?
Om zuiging van stenen tegen te gaan kun je een voorstrijkmiddel gebruiken. Dit heet meestal gewoon "voorstrijk zuigende ondergronden" oid, dus dat is makkelijk te vinden

Voor de rest kan ik je niet echt helpen, maar in dit soort gevallen zou ik altijd even advies vragen bij een echte verfwinkel.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2011, 17:51
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Citaat:
Om zuiging van stenen tegen te gaan kun je een voorstrijkmiddel gebruiken. Dit heet meestal gewoon "voorstrijk zuigende ondergronden" oid, dus dat is makkelijk te vinden

Voor de rest kan ik je niet echt helpen, maar in dit soort gevallen zou ik altijd even advies vragen bij een echte verfwinkel.
Inderdaad, je kunt het beste even advies vragen bij de winkel waar je verf haalt.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2011, 19:40
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Volgens mij heeft m'n moeder ervaring met een schrootjesplafond (of een lambrisering, zal vrijwel hetzelfde werken denk ik). Als ik eraan denk, vraag ik er even naar voor je Ze is nogal goed met verf en dat soort dingen. Zelf zou ik het licht opschuren, eventueel gronden (afhankelijk van de kleur die je het wil geven) en daarna met een niet te grote vachtroller de grove dingen doen en daarna met een ronde kwast de groeven zeg maar (of andersom, eerst de groeven en daarna de rest, wordt misschien mooier).
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 06-05-2011, 06:40
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
De schrootjes hebben inmiddels de gewenste kleur gekregen. Vandaag zijn de steenstrips aan de beurt voor het voorstrijkmiddel.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2011, 06:53
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
En ook de steenstrips zijn wit geworden!
Bedankt voor de tips.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2011, 11:18
Verwijderd
Waren het houten schrootjes of kunststof? Ik moet binnenkort kunststof schrootjes verven namelijk, en ben bang dat het gaat bladderen!
Met citaat reageren
Oud 11-05-2011, 13:58
Rationeel
Rationeel is offline
kunststof moet je sowieso voorzien van primer als je het wilt verven, bladderen zal dan wel meevallen
Met citaat reageren
Oud 12-05-2011, 14:55
Verwijderd
Hm het is nu wit-met-vieze-rookaanslag en ik wil het denk ik gewoon weer wit hebben
Een collega van mij (die een heel huis aan het verbouwen is) zei dat je dan met een bijna-droge roller eroverheen moet, dan laten drogen, en dan weer een flinterdun laagje, enzovoort, tot het dekt. Maar zij verbouwt zelf en gebruikt daarbij geen kunststof op zichtbare plekken, dus ze heeft het niet uitgeprobeerd ofzo.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2011, 18:27
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zou het sowieso eerst schoonmaken met iets van St Marc ofzo, best kans dat er dan al heel veel van de vieze rookaanslag vanaf is en sowieso dekt je verf dan beter. Daarna dan een primer idd en dan verven anders dekt het denk ik niet mooi. St Marc kan je kopen in een bouwmarkt maar werkt als een soort (agressieve) allesreiniger.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 12-05-2011, 22:41
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Waren het houten schrootjes of kunststof?
Hout; dat lijkt me makkelijker dan kunststof. Succes!
Met citaat reageren
Oud 23-05-2011, 16:07
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Nog iets, wat met mijn vorige vraag samenhangt: hoe lang is een emmer latex houdbaar? En is een niet-aangebroken emmer langer houdbaar dan een aangebroken emmer, of maakt dat weinig tot geen verschil?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2011, 09:13
Rationeel
Rationeel is offline
het maakt verschil. het hangt sowieso heel erg af van de (kwaliteit van de) verf, maar een geopende bak is een paar maanden houdbaar, in tegenstelling tot een gesloten bak die een paar jaar mee zou kunnen. bewaar het in ieder geval op een koele plaats.

je kunt altijd gewoon kijken of de verf nog goed glad te roeren is. als dat niet meer lukt, dan is hij niet goed meer.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2011, 11:31
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Ik heb al geruime tijd latex verf staan, geopend, dat goed blijft.
Bij een dunne laag gaat dat niet erg goed is mijn ervaring, dan heeft de verf veel meer kans om uit te drogen. Dus een bodemrest à een paar centimeter zou ik dan overgieten in een kleinere pot.
Bij mij gaat het om een aantal liter dat ik donker en droog (niet te koud) heb weggestopt in de berging. Het blijft mooi en de kleur is goed! Alleen de bodemlaag wordt dik en gebruik ik dan niet meer. Je moet wel ontzettend goed roeren voordat je weer begint, want alle onderdelen van de verf moeten weer goed vermengd zijn.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2011, 20:15
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Hm, dan denk ik dat ik die onaangebroken emmer met 10 liter latex toch maar terugbreng naar de winkel. Dan houd ik de 2 liter die ik nog over heb uit een andere emmer wel als 'reserve' en koop ik wel nieuwe als ik weer grotere oppervlakken moet witten.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2011, 22:05
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dat zou ik doen idd, als je tenminste de bon nog hebt. Restantjes verf wel altijd vorstvrij bewaren.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 26-05-2011, 09:31
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Als het gemengde verf is, nemen ze het dacht ik niet terug. Heb je een standaard kleur die zo op voorraad in de winkel staat + bon, zou het geen probleem moeten zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2011, 19:26
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Het is gewoon standaard verf en ik heb de bon nog. Bij de Praxis was deze een paar weken geleden in de aanbieding, en toen hadden ze ook nog extra stickerkorting, dus heb ik een aantal emmers latex gekocht voor minder dan een derde van het oorspronkelijke bedrag. Daarom twijfelde ik of ik die volle emmer moest bewaren, maar ik zie wel in dat dat gewoon niet handig is.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-05-2011, 19:57
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Daarbij zie je met zulke grote hoeveelheden verf vaak van te voren wel aankomen dat je het nodig gaat hebben en is het wel redelijk vaak ergens bij een bouwmarkt in de aanbieding dus kan je daar dan ook weer op letten
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2011, 13:04
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Als je monodek hebt in ral 9001 of 9010 dan zijn die bijna constant wel ergens in de aanbieding ja.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:18.