Oud 29-11-2016, 19:07
Roffle01
Roffle01 is offline
Hey, er zullen vast genoeg topics hierover zijn maar ik wil graag even wat vragen stellen.

Ik heb me voorgenomen om de komende twee maanden niet te snoepen. Ik zie dit nu voor me als dag indeling.

Ontbijt: magere aardbei yoghurt net een kopje thee. Hiernaast ook een appel als ik honger heb.

Als 10 uurtje een ontbijtkoek.

Als middag 2 biterhammen wit brood.

Thuis komst heb ik vaak ook nog wel honger dus hier graag een tip.

Avond eten en daarna nog een stuk fruit of yoghurt.

Ik ga proberen max 1 / 2 glazen cola zero te drinken en voor de rest veel water.
Ik sport nu een week met een kettlebell en dit schijnt ook goed te helpen.

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 29-11-2016, 19:18
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ben je een jongen of een meisje? Dit is wel heel weinig hoor! Iemand in de groei mag gerust zes boterhammen op een dag eten. Dan heb je ook niet meer zoveel behoefte aan tussendoortjes
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 29-11-2016, 19:23
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Eet bruin brood i.p.v. wit brood, je lichaam kan een stuk meer nuttige stoffen halen uit een bruine boterham. Stop met de cola, daar zitten veel onnodige suikers in. Het lijkt me nuttiger om snoep, ongezond broodbeleg en frisdrank te skippen dan minder brood te eten. Je eet trouwens best weinig, toen ik 16 was at ik gerust zes tarweboterhammen op een (school)dag zonder een grammetje aan te komen. Ik deed toen één uur per week judo en fietste ongeveer 20 minuten per dag. At ik minder, dan had ik echt te weinig energie!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 29-11-2016, 19:46
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Dat met dat brood is niet helemaal waar. Volkorenbrood heeft meer vezels dan witbrood, maar dat geldt eigenlijk niet voor gewoon bruin brood. Die vezels hebben als voordeel dat je minder snel na het eten weer trek krijgt
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 29-11-2016, 20:27
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Dat met dat brood is niet helemaal waar. Volkorenbrood heeft meer vezels dan witbrood, maar dat geldt eigenlijk niet voor gewoon bruin brood. Die vezels hebben als voordeel dat je minder snel na het eten weer trek krijgt
Goede aanvulling, dank je wel!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 29-11-2016, 21:09
H-/
Avatar van H-/
H-/ is offline
Nootjes zijn ook gezond. Misschien die na schooltijd? Gewoon niet te veel is altijd goed.
__________________
Count what you have. Not what you miss.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2016, 21:21
Roffle01
Roffle01 is offline
Dankjullie wel allemaal, ik kan inderdaad wel wat meer brood eten
Met citaat reageren
Oud 29-11-2016, 21:53
Michel01
Avatar van Michel01
Michel01 is offline
Citaat:
Eet bruin brood i.p.v. wit brood, je lichaam kan een stuk meer nuttige stoffen halen uit een bruine boterham. Stop met de cola, daar zitten veel onnodige suikers in. Het lijkt me nuttiger om snoep, ongezond broodbeleg en frisdrank te skippen dan minder brood te eten.
En die magere yoghurt met aardbei is waarschijnlijk vol met toegevoegde suiker die ze niet op de verpakking zetten. Het beste is dan magere kwark naar mijn mening .
__________________
"Your love for what you do and willingness to push yourself where others aren't prepared to go is what will make you great." - Laurence Shahlaei
Met citaat reageren
Oud 01-12-2016, 16:24
Winniedp
Avatar van Winniedp
Winniedp is offline
En trouwens, vergeet niet dat een snoepje op zijn tijd niet slecht is hoor. Als je je aan alles houdt van gezond eten enz. kun je dus best eens een (klein) snoepje eten.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2016, 17:09
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Je moet echt in een keer 6 liter water drinken voor het slecht is. Dus daar zou ik me niet druk om maken. Sinaasappelsap zit juist vol met suikers
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 02-12-2016, 09:29
Verwijderd
Sinaasappelsap is een dikmaker. Het is niet ongezond maar als vervanger van water omdat veel water ongezond zou zijn? Jeetje.

Onthoud: te snel afvallen is echt zinloos. Talloze onderzoeken naar gedaan. Als je meer dan een paar honderd gram per week afvalt, gaat je lichaam allerlei maatregelen nemen om wanneer het de kans krijgt, zo snel mogelijk extra vet op te slaan et cetera (de dokters hier kunnen dit vast beter verwoorden ) . Een paar weken crashdieten en dan weer "gewoon" gaan eten zal uiteindelijk tot een zwaarder gewicht leiden. Probeer iets te zoeken waarbij je licht afvalt, maar wat ook langere tijd (desnoods de rest van je leven!) vol te houden is. Wat dat is? Dat weet alleen jij. De één kan heel gemakkelijk nog maar twee keer per week vlees eten, maar wil per se af en toe frisdrank blijven drinken. De ander kan best naar de film of een voetbalwedstrijd zonder een biertje, maar wil minimaal eens per week naar de snackbar.

Ikzelf bijvoorbeeld dronk op werk altijd suikerhoudende dranken, dat doe ik nu zo goed als niet meer (af en toe chocolademelk in de winter), en ik mis het niet. Maar bij het voetbal zonder bier? No way. Dat lukt me één of twee keer maar niet structureel.

Kortom: ga niet voor quick wins, dat werkt toch niet.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2016, 11:46
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
En wees niet te gericht op magere producten.
Magere vruchtenyoghurt heeft minder calorieën dan volle naturel yoghurt met wat jam, maar ook minder vitamines, meer suiker en het vult minder.
Cola light bevat geen suiker maar aspartaam, een middel dat ze door het voer van bio-industrievarkens mengen zodat ze meer eten en dikker worden. Dan kun je beter een suikerpiek hebben!

Savonds een dubbele portie groente opscheppen of met soep of salade beginnen helpt je sneller vol te zitten en meer vitamines binnen te krijgen, maar je kunt beter netjes je aardappels en vis opeten dan te weinig eten en even later op chips bingen.
Gezond eten is niet zo moeilijk. Als je van het gezonde spul genoeg binnenkrijgt, kun je het ook bij één koekje bij de thee laten. En word je niet meteen duizelig als je toch een keer een maaltijd overslaat. En kom je niet drie kilo aan met de kerst.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2017, 19:38
Jobjaaaa
Avatar van Jobjaaaa
Jobjaaaa is offline
Hoe oud ben je?
Als je nog onder de 15/16 zit krijg je nog wel een groeispurt, als je dan je gewicht gewoon stabiel houd op wat je nu hebt val je automatisch af.

Gr Job.
__________________
Greys Anatomy: "Pick me, Choose me, Love me"
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Voeding, gewicht en gezondheidtopic #27
Pluis
397 03-04-2014 22:55
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Afval bestaat straks niet meer
Love & Peace
19 28-01-2008 17:00
Lichaam & Gezondheid Afvallen
J3s
3 10-10-2005 15:48
Lichaam & Gezondheid Blijven afvallen?!
Giovanna
17 29-03-2004 10:15
Werk, Geld & Recht Afval kost geld
Snakeboy
7 18-11-2003 18:34
Lichaam & Gezondheid Ik heb een vriendin die wil afvallen!
Jessica K.
7 09-06-2002 13:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:27.