Oud 26-11-2003, 12:04
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 25-11-2003 @ 23:31:
eh verzorging e.d. is leuk als hobby, maar een diploma is te gek voor woorden

voor management van een bedrijf ga je maar een managementsopleiding doen, die zijn er genoeg, duren niet lang en zijn vrij simpel, dus houd je daarnaast nog zat tijd over om paardjes te verzorgen. Nutteloze toevoeging aan alle studies imho.
Jij zou bepaalde dingen ook niet weten als jij opeens een fokstal oid gaat beginnen. Bijvoorbeeld waar je op moet letten als er plotseling een veulentje geboren wordt of als je een paard wilt kopen, waar je daarbij op moet letten.

Tuurlijk weten een aantal mensen dat wel, die al hun leven lang in de paarden zitten, maar er zijn ook mensen, die nooit een eigen paard gehad hebben en dan vaak ook niet weten waar ze op moeten letten. Een diploma daarvoor is dus zeker wel handig.

Als trainer kun/moet je toch ook een diploma halen? En waarvoor? Tis toch je hobby? Nee, er zijn altijd nog wat addertjes onder het gras die je met zo'n opleiding kunt leren.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-11-2003, 17:52
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Eend schreef op 26-11-2003 @ 12:04:
Jij zou bepaalde dingen ook niet weten als jij opeens een fokstal oid gaat beginnen. Bijvoorbeeld waar je op moet letten als er plotseling een veulentje geboren wordt of als je een paard wilt kopen, waar je daarbij op moet letten.

Tuurlijk weten een aantal mensen dat wel, die al hun leven lang in de paarden zitten, maar er zijn ook mensen, die nooit een eigen paard gehad hebben en dan vaak ook niet weten waar ze op moeten letten. Een diploma daarvoor is dus zeker wel handig.

Als trainer kun/moet je toch ook een diploma halen? En waarvoor? Tis toch je hobby? Nee, er zijn altijd nog wat addertjes onder het gras die je met zo'n opleiding kunt leren.
De mensen die serieus interesse hebben om zelf zo'n "zaak" te beginnen, kunnen gerust 'stage' lopen bij de manage waar ze zelf bij zitten. Zo komen ze alle aspecten tegen. Een diploma is leuk, als het van een cursus is. Maar een diploma van een volwardige opleiding gaat me te ver.

Alsof er voor elk beroep een aparte opleiding moet zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 10:06
Rubke18
Rubke18 is offline
Ik rij zelf ook en dan wordt het vaak onderschat dat paard rijden geen moeilijke sport is, als je dan zegt dat je ZZ rijdt en dat dat dan de hoogst haalbare (basis) is dan krijg je ineens wel "respect" zo van : ow dus je hobbelt niet zomaar wat rond
__________________
Je weet pas wat je mist als het er niet meer is :S
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 10:08
Rubke18
Rubke18 is offline
Ik vindt het echt belachelijk dat er een opleiding zou moeten komen voor het "kopen" van paarden, de hele markt ligt al op z'n gat dus dat is niet echt bevorderlijk. Doe dat dan als de economie c.q. handel op een hoger niveau staat
__________________
Je weet pas wat je mist als het er niet meer is :S
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 14:42
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Idd, er zijn hele goede trainers te vinden die geen enkel diploma op zak hebben. Zelf heb ik heel wat trainers versleten waarvan er maar 2 een diploma hadden.
Overige trainers zonder diploma ding bestonden voornamelijk uit europees en wereld kampioenen in bepaalde onderdelen waar zij mij in trainden.

Zo'n diploma is leuk, maar het zegt eigenlijk net niks.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 10:39
biep
Avatar van biep
biep is offline
Citaat:
Rubke18 schreef op 01-12-2003 @ 10:08:
Ik vindt het echt belachelijk dat er een opleiding zou moeten komen voor het "kopen" van paarden, de hele markt ligt al op z'n gat dus dat is niet echt bevorderlijk. Doe dat dan als de economie c.q. handel op een hoger niveau staat
Ik ga de HBO doen (als ik toegelaten wordt)
Daarmee kun je wel meer mee dan alleen wat paardjes rijden en kopen.
Er zijn toch ook sportopleidingen? Daar hoor ik ook niemand over zeiken.
waarom dan geen paardenopleiding tot zowel instructeur, coach, manager, ingenieur, als docent 2e graads (op scholen).
(dus ook als je besluit toch niet de paarden in te gaan heb je nog mogelijkheden)
Je kunt er dus veel kanten mee op en het is niet zo eenzeidig als sommigen hier blijkbaar denken.
(daarnaast is het gewoon handig om dingen te leren zoals ziektes, ehbo etc bij een paard, en als je een fokkerij/handelsstal wil beginnen is het zeker wel handig als je wat weet over een goed exterieur bij een paard en gangen etc. er valt echt zat over te vertellen)

daarbij krijgt iemand die ZZ rijdt niet meteen mijn respect.
Er zijn zat mensen die door pap en mam lief volledig gesponsord worden en de beste paarden onder hun kont krijgen die al Prix. st Goerge of Grand Prix gelopen hebben en 4x per week les krijgen van anky en coby etc. (en dan een beetje met een verwaande kop op concours rondlopen: kijk mij ZZ zijn )
Dan heb ik meer respect voor de mensen die met hun zelf opgeleide paard of pony op eigen kracht hun puntjes in de B of L rijden.
__________________
na emo komt zonneschijn
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 10:57
MUTS123
Avatar van MUTS123
MUTS123 is offline
Paardrijden kan er overigens wel dom uitzien.
Als ik hier op een zaterdag door het dorp kom zie je bijna alleen maar dikkige vrouwen met z'n 2en naast elkaar rijden, onderuitgezakt met een peuk in hun bek, totaal geen actie en alleen maar lullen.
__________________
[geen inspiratie]
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 21:22
Rubke18
Rubke18 is offline
Ok voor de volledigheid ik heb m'n beestje ook zelf naar het ZZ gereden vanuit een "groene"
__________________
Je weet pas wat je mist als het er niet meer is :S
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 23:03
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
MUTS123 schreef op 02-12-2003 @ 09:57:
Paardrijden kan er overigens wel dom uitzien.
Als ik hier op een zaterdag door het dorp kom zie je bijna alleen maar dikkige vrouwen met z'n 2en naast elkaar rijden, onderuitgezakt met een peuk in hun bek, totaal geen actie en alleen maar lullen.
Dat is ook geen paardrijden
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 13:35
biep
Avatar van biep
biep is offline
Citaat:
Rubke18 schreef op 02-12-2003 @ 21:22:
Ok voor de volledigheid ik heb m'n beestje ook zelf naar het ZZ gereden vanuit een "groene"
Ik heb het ook niet over jou, maar over sommige ruiters in het algemeen.
Misschien krijg jij gewoon super goede paarden te rijden omdat jij de juiste ouders/connecties hebt en komt het jou allemaal aanwaaien, maar voor (manege)ruiters zit het allemaal niet zo makkelijk, en ik denk dat Deurne ook voor dat soort ruiters die misschien wel dromen van een baan in de paarden maar nooit echt de kans hebben gehad zich erin te bewijzen een leuk alternatief is, omdat je met je stages ook weer de juiste mensen leert kennen met goede paarden die je uit kunt brengen etc.

Trouwens, voor boeren, koeienhouders, varkenshouders etc. heb je toch ook agrarische opleidingen, waarom dan niet voor een groeiende tak als de paardensport.....
__________________
na emo komt zonneschijn
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 14:10
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
biep schreef op 05-12-2003 @ 13:35:
Ik heb het ook niet over jou, maar over sommige ruiters in het algemeen.
Misschien krijg jij gewoon super goede paarden te rijden omdat jij de juiste ouders/connecties hebt en komt het jou allemaal aanwaaien, maar voor (manege)ruiters zit het allemaal niet zo makkelijk, en ik denk dat Deurne ook voor dat soort ruiters die misschien wel dromen van een baan in de paarden maar nooit echt de kans hebben gehad zich erin te bewijzen een leuk alternatief is, omdat je met je stages ook weer de juiste mensen leert kennen met goede paarden die je uit kunt brengen etc.

Trouwens, voor boeren, koeienhouders, varkenshouders etc. heb je toch ook agrarische opleidingen, waarom dan niet voor een groeiende tak als de paardensport.....
Eeeuh... ja.... Maar Deurne is ten eerste al hardstikke duur en je moet met je eigen paard een bepaald dressuur en spring niveau bereikt hebben om toegelaten te worden. Dus die studie is alsnog voor rijkelui's kindjes met of goede paarden onder de kont, of hard werkenden die hun paardje zelf hebben getraind (vaak niet het geval)
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 16:28
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Paardrijden ís nou eenmaal een rijkeluis sport. Het hebben en vooral het onderhouden van een paard is duur, goede instructie is ook duur, alle benodigdheden, jawel, ook hartstikke duur.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 21:53
biep
Avatar van biep
biep is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 05-12-2003 @ 14:10:
Eeeuh... ja.... Maar Deurne is ten eerste al hardstikke duur en je moet met je eigen paard een bepaald dressuur en spring niveau bereikt hebben om toegelaten te worden. Dus die studie is alsnog voor rijkelui's kindjes met of goede paarden onder de kont, of hard werkenden die hun paardje zelf hebben getraind (vaak niet het geval)
Dat hoeft tegenwoordig niet eens meer.
je hebt zelfs een manege klas.

ik rijd op dit moment met mijn pony M dressuur, maar dat had niet eens gehoeven, want je moet daar alleen zo'n selectie dag komen doen en stage lopen, alleen voor de Sportklas/Masterklas moet je nog minimaal M/Z zijn, voor de gewone MBO/HBO niet meer, dat is allemaal veranderd.
ook kreeg je er eerst geen stu-fi voor, en dat krijg je nu ook wel, en het is allemaal veel minder streng geworden.
__________________
na emo komt zonneschijn
Met citaat reageren
Oud 06-12-2003, 15:13
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
biep schreef op 05-12-2003 @ 21:53:
Dat hoeft tegenwoordig niet eens meer.
je hebt zelfs een manege klas.

ik rijd op dit moment met mijn pony M dressuur, maar dat had niet eens gehoeven, want je moet daar alleen zo'n selectie dag komen doen en stage lopen, alleen voor de Sportklas/Masterklas moet je nog minimaal M/Z zijn, voor de gewone MBO/HBO niet meer, dat is allemaal veranderd.
ook kreeg je er eerst geen stu-fi voor, en dat krijg je nu ook wel, en het is allemaal veel minder streng geworden.
Wow, dikke verbeteringen dus!

Ff iets voor de mensen die erover denken om naar Deurne te gaan: denk er nog maar een paar keer heel erg goed over na. 75% van de mensen die daar hun opleiding afgemaakt hebben en thuiskomen willen nooit meer iets met de paardensport te maken hebben. Onthoud dat wel goed en bedenk je of het het wel waard is dan.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 06-12-2003, 22:16
grandmommy
Avatar van grandmommy
grandmommy is offline
paardrijden is echt niet dom, sommige meisjes zijn dom. ik rijd nu zelf zo'n 8 jaar [paard, en ik heb zelf ook een pony... die is zo slim, je moet echt bij de pinken zijn om dat beestje bij te houden. ze is nu tussen de twintig en vijfentwintig, maar ze gedraagt zich alsof ze een jong veulen is. dat wil zeggen: elke gelegenheid pakt ze aan om gekke bokkensprongen te maken of er vandoor te gaan. ik moet dus voor mijn eigen veligheid minstens tien meter vooruit denken. ik heb weleens een vriendin die paardrijden maar suf vond erop laten rijden, en ik kan je vertellen, nadat ze eraf was gevallen dacht ze daar heel anders over!

om nog even terug te komen op mijn uitspraak over domme meisjes... daar bedoel ik dus tutjes mee die briefjes in de buurtsuper hangen met: ik ben elf jaar en ik zoek een lieve verzorgpony, en ik heb al tien lessen gehad. die stoppen er dan ook na twee jaar mee. en daar erger ik me aan, omdat die paarden als een product zien waar ze hun zaterdag middag mee kunnen verdoen, terwijl het voor mij, en met mij vele anderen merk ik hier, levensgezellen zijn, gelijkwaardig aan mijn gezinsleden (mijn pony maakt samen met onze kat deel uit van het gezin)
__________________
Peanutbutter Motherfucker
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 17:00
Marengo
Avatar van Marengo
Marengo is offline
Citaat:
kleine wicca schreef op 14-11-2003 @ 16:07:
Je kan paardrijden net zo'n actieve sport maken als je zelf wilt. je kan ervoor kiezen om eens in de week naar de manege te gaan en op je reet te gaan zitten en t paard te laten hobbelen. Je kan dr ook voor kiezen actief te gaan worden en dat paard op zn kont te zetten alst ware, m mooi rond te maken. En dan gaat het hard werken worden, heerlijk.
En dom?? hahaha grappig, k denk juist dat dit een van de weinige sporten is waar bij je echt hard moet nadenken, je komt steeds voor nieuwe problemen te staan die je samen met je paard moet oplossen en dan ook nog zonder dat je ervoor zorgt dat t paard een hekel aan je krijgt je moet m de baas blijven, maar ook zn maatje
Tis inderdaad een onderschatte sport, kep al n paar x iemand op mn pony laten rijden en die kwamen allemaal binnen 5 minuten terug van hun stelling "paardrijden is vor mietjes". Je moet toch een paard honderd kilo paard naar jouw been zetten...ja das werken.
Bovendien isset niet alleen t rijden zelf, maar ook stallen uitmesten, borstelen, leer poetsen, vegen...enz.....
dus paardrijden dom? NEE!!!! dus na 10 jaar geniet ik er alleen nog maar steeds meer en meer van......
Precies! Ik had ook een hele sport en de armspieren ontwikkelen zich goed en je bent ook de hele tijd met een levend iets bezig. je kan gerust tegen je schaatsen praten maar ze reageren heus niet!
__________________
I don't know...
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 17:57
suzielama
Avatar van suzielama
suzielama is offline
Paardrijden lijkt mij een kwelling van dat dier.


Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 20:09
grandmommy
Avatar van grandmommy
grandmommy is offline
niets is minder waar. vergelijk het met blindegeleidehonden, ze hebben er lol in! mits ze natuurlijk goed gereden worden. maar wat jij beweert is klinkklare onzin.
__________________
Peanutbutter Motherfucker
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 17:41
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
biep schreef op 02-12-2003 @ 10:39:
Ik ga de HBO doen (als ik toegelaten wordt)
Daarmee kun je wel meer mee dan alleen wat paardjes rijden en kopen.
Er zijn toch ook sportopleidingen? Daar hoor ik ook niemand over zeiken.
waarom dan geen paardenopleiding tot zowel instructeur, coach, manager, ingenieur, als docent 2e graads (op scholen).
(dus ook als je besluit toch niet de paarden in te gaan heb je nog mogelijkheden)
Je kunt er dus veel kanten mee op en het is niet zo eenzeidig als sommigen hier blijkbaar denken.
(daarnaast is het gewoon handig om dingen te leren zoals ziektes, ehbo etc bij een paard, en als je een fokkerij/handelsstal wil beginnen is het zeker wel handig als je wat weet over een goed exterieur bij een paard en gangen etc. er valt echt zat over te vertellen)

daarbij krijgt iemand die ZZ rijdt niet meteen mijn respect.
Er zijn zat mensen die door pap en mam lief volledig gesponsord worden en de beste paarden onder hun kont krijgen die al Prix. st Goerge of Grand Prix gelopen hebben en 4x per week les krijgen van anky en coby etc. (en dan een beetje met een verwaande kop op concours rondlopen: kijk mij ZZ zijn )
Dan heb ik meer respect voor de mensen die met hun zelf opgeleide paard of pony op eigen kracht hun puntjes in de B of L rijden.
Klinkt meer als een opdracht voor een prive school moet certificaat dan een volwaardige HBO opleiding, no offence.

Sportopleiding is puur om die kindjes toch nog wat les te geven, naast het sporten, anders worden het allemaal van die domme regiilio tuurtjes die hun vrouwtjes meppen.

MAar dan ga je toch sportschool doen? paardensport wel te verstaan. Het is imho gewoon te specifiek.

Laatst gewijzigd op 16-12-2003 om 17:43.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2003, 21:02
Calaelen
Calaelen is offline
Paardrijden is opzich niet dom maar er zijn genoeg domme mensen die paardrijden.

Maar een paard goed trainen en er verantwoord mee omgaan ( en dus niet alsof het een scooter/fiets is) Daar heb je toch wel een zekere mate van intligentie voor nodig. Je moet gewoon respect hebben voor het dier.

Zelf heb ik mijn pony van de B naar de Z2 dressuur gereden en M springen en nog steeds zijn er veel dingen die ik hem moet leren.
Maar daarvoor moet ik eerst zelf ook meer leren.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 13:44
telluriet
Avatar van telluriet
telluriet is offline
Er is opzich niks mis mee, alleen die paardrijmeisjes zijn zo stereotyp!
__________________
"...kzit nu miss een uur op het forum en ik heb nu al een sgijthekel aan jou..."
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 22:29
vixen
Avatar van vixen
vixen is offline
Citaat:
telluriet schreef op 26-12-2003 @ 13:44:
Er is opzich niks mis mee, alleen die paardrijmeisjes zijn zo stereotyp!
Haha, dus niet. Ik denk niet dat als je mij zou zien je zou denken dat ik paard reed.
__________________
you spread like peanut butter
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 23:25
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
heb respect voor de mensen die het durven, ben zelf als de dood voor paarden (mocht een keer met een vriendinnetje mee naar de manege waar zij zat. we bekeken haar paard van dichtbij en we wilde weer weggaan. Zij stond al bij de uitgang van de stal maar ik niet. ik liep achter het paard langs tot zij opeens een soort fitnesdans deed en allemaal dingen begon te schreeuwen. Ik bleef stilstaan achter dat paard en riep heel hard: WAT ZEGGIE?!?!? Toen ze er op een gegeven moment uitzag alsof ze een beroerte zou krijgen, liep ik maar verder en vroeg wat er nou aan de hand was. Toen legde ze me uit dat paarden het niet prettig vinden als je achter ze langs loopt, en wat ze dan wel eens doen om dat te laten merken.
Mensen die denken dat paardrijden voor watjes is hebben het mis. Heel erg mis.
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 18:00
suzielama
Avatar van suzielama
suzielama is offline
Ik vindt nog steeds dat paardrijden een kwelling is van het dier:

neem dressuur rijden, het looppatroon van het paard veranderd en hij/zij vindt dat niet leuk, alleen de rijder heeft er plezier in

Wedstrijd rijden, daarmee loopt hij de poten uit zijn lijf,

KWELLING

DIERENBEULERIJ


Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 20:05
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
suzielama schreef op 28-12-2003 @ 18:00:
Ik vindt nog steeds dat paardrijden een kwelling is van het dier:

neem dressuur rijden, het looppatroon van het paard veranderd en hij/zij vindt dat niet leuk, alleen de rijder heeft er plezier in

Wedstrijd rijden, daarmee loopt hij de poten uit zijn lijf,

KWELLING

DIERENBEULERIJ



En hoe dacht je dan over de andere paardrij stromingen? Je hebt het nu over dressuur en wedstrijden. Wie zegt dat het paard het niet leuk vind om het werk te doen wat ie krijgt? Hebben ze dat allemaal tegen jou gezegd?

Naast dressuur en wedstrijden heb je ook nog:
Military
Springen
Western

Denk je nou echt dat die paarden alles voor hun ruiter zouden doen als ze er zelf geen lol aan hadden? Een paard is altijd sterker dan de mens en als hij er echt geen lol aan heeft doet ie het niet. Punt.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 19:52
Punkygirl
Avatar van Punkygirl
Punkygirl is offline
Citaat:
telluriet schreef op 26-12-2003 @ 13:44:
Er is opzich niks mis mee, alleen die paardrijmeisjes zijn zo stereotyp!
Bij mij zou ej dat ook totaal niet zien terwijl ik toch iedere dag rij.
__________________
Je bent alles, nog zoveel meer. Daar zijn woorden tekort voor. Zelfs na de grootste ruzies gaat onze liefde toch door!
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 20:00
Nebula
Nebula is offline
Citaat:
Lady_Q schreef op 31-10-2003 @ 21:10:
FF een vraag: is het dom op paard te rijden? Krijg het vaak naar mjn hoofd geslingerd
Alleen als paard het dom vind.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 23:10
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Marengo schreef op 08-12-2003 @ 17:00:
je kan gerust tegen je schaatsen praten maar ze reageren heus niet!
Dat denk jij.... (*kijkt schichtig om zich geen*)
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 23:12
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 28-12-2003 @ 20:05:
En hoe dacht je dan over de andere paardrij stromingen? Je hebt het nu over dressuur en wedstrijden. Wie zegt dat het paard het niet leuk vind om het werk te doen wat ie krijgt? Hebben ze dat allemaal tegen jou gezegd?

Naast dressuur en wedstrijden heb je ook nog:
Military
Springen
Western

Denk je nou echt dat die paarden alles voor hun ruiter zouden doen als ze er zelf geen lol aan hadden? Een paard is altijd sterker dan de mens en als hij er echt geen lol aan heeft doet ie het niet. Punt.
langzame indoctrinatie....alleen dan kom je op het punt dat het beest zo gestoord gemaakt kan zijn, dan hij/zij het wel leuk vindt...en dan... hehe beetje teveel diepgang voor dit forumgedeelte waarschijnlijk
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 01:48
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 29-12-2003 @ 23:12:
langzame indoctrinatie....alleen dan kom je op het punt dat het beest zo gestoord gemaakt kan zijn, dan hij/zij het wel leuk vindt...en dan... hehe beetje teveel diepgang voor dit forumgedeelte waarschijnlijk
Ga maar verder.. ik ben zeer benieuwd...
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 23:49
bumblebee
Avatar van bumblebee
bumblebee is offline
Paardrijden is niet dom. Oke, antwooord Mag het topic dan dicht?
__________________
Lievelieve Valentijn, mag ik jouw tjikkie zijn? :p LOL
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 09:56
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Paardrijden is niet dom als je het leuk vind, maar mij lijkt het onbegrijpelijk saai.

Paarden zijn overigens wel dom en lelijk.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 20:26
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
DiGiTracker schreef op 11-01-2004 @ 09:56:
Paardrijden is niet dom als je het leuk vind, maar mij lijkt het onbegrijpelijk saai.

Paarden zijn overigens wel dom en lelijk.
Saai? Haha! Kijk, het wordt idd saai als je op zo'n dier zit, niets doet en je rondjes loopt. Als je daarentegen gaat werken met het dier, nou, daar kan voetballen niet tegenop hoor! Met voetbal kan je achterin het veld even rusten als ze voor bezig zijn, met een paard ben je constant bezig. Als jij pauze neemt, neemt dat paard het ook en da's niet de bedoeling als je echt werkt met zo'n dier.
Paarden dom? Oh? Ze hebben anders wel de intelligentie jou eraf te smijten als je ze niet zint en pikken dingen gruwelijk snel op.
En over hun uiterlijk: tja, meningen verschillen
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 20:57
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 12-01-2004 @ 19:26:
Saai? Haha! Kijk, het wordt idd saai als je op zo'n dier zit, niets doet en je rondjes loopt. Als je daarentegen gaat werken met het dier, nou, daar kan voetballen niet tegenop hoor! Met voetbal kan je achterin het veld even rusten als ze voor bezig zijn, met een paard ben je constant bezig. Als jij pauze neemt, neemt dat paard het ook en da's niet de bedoeling als je echt werkt met zo'n dier.
Paarden dom? Oh? Ze hebben anders wel de intelligentie jou eraf te smijten als je ze niet zint en pikken dingen gruwelijk snel op.
En over hun uiterlijk: tja, meningen verschillen
en rassen ook
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 23:24
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Qimm schreef op 12-01-2004 @ 20:57:
en rassen ook
en lichaamsbouw
en gedrag (uiterlijk zegt daar veel over)

etc
etc
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 10:09
Punkygirl
Avatar van Punkygirl
Punkygirl is offline
Wie gaat er trouwens ( van diegene die paardrijden) ook diploma rijden?
__________________
Je bent alles, nog zoveel meer. Daar zijn woorden tekort voor. Zelfs na de grootste ruzies gaat onze liefde toch door!
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 10:24
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Citaat:

Saai? Haha! Kijk, het wordt idd saai als je op zo'n dier zit, niets doet en je rondjes loopt. Als je daarentegen gaat werken met het dier, nou, daar kan voetballen niet tegenop hoor! Met voetbal kan je achterin het veld even rusten als ze voor bezig zijn, met een paard ben je constant bezig. Als jij pauze neemt, neemt dat paard het ook en da's niet de bedoeling als je echt werkt met zo'n dier.
Paarden dom? Oh? Ze hebben anders wel de intelligentie jou eraf te smijten als je ze niet zint en pikken dingen gruwelijk snel op.
En over hun uiterlijk: tja, meningen verschillen
Voor mij kan paardrijen nooit tegen voetballen, maar ik ben blij dat het dat voor jou wel doet. Ik gun je al het plezier van de wereld!

En ik voetbal niet, ik speel basketbal en daar ben je eigenlijk ook constant bezig
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 12:49
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
DiGiTracker schreef op 13-01-2004 @ 10:24:
Voor mij kan paardrijen nooit tegen voetballen, maar ik ben blij dat het dat voor jou wel doet. Ik gun je al het plezier van de wereld!

En ik voetbal niet, ik speel basketbal en daar ben je eigenlijk ook constant bezig
Ik rij momenteel geen paard meer. Heb mijn eigen beestje door omstandigheden moeten verkopen, ben daar flink van ondersteboven geweest, paar maanden het rijden helemaal afgezworen, ook het lesgeven en trainen, ik kan het nu weer aan maar nu heb ik er eigenlijk te weinig tijd voor om me aan zo'n verplichting te binden.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 21:41
Yeeeeeehaa!!!
Avatar van Yeeeeeehaa!!!
Yeeeeeehaa!!! is offline
Citaat:
suzielama schreef op 15-12-2003 @ 17:57:
Paardrijden lijkt mij een kwelling van dat dier.


Je hebt grotendeels gelijk; als je de verkeerde combinatie hebt, kan het voor zowel het paard als de ruiter een kwelling zijn. Het punt is dat paarden abstract denken en eigenlijk niet beter weten als ze iedere dag worden gevoerd, verzorgd en gestald in ruil voor werk. Mensen sluiten een soort compromis met hun paarden.

Het ligt ook heel erg aan het soort paard; sommige paarden vinden het heerlijk om te werken. Zij zijn echte showpaarden en willen graag werken. Je kent Bonfire(van Anky van Grunsven) toch wel hopelijk? Das een goed voorbeeld. Dat paard vond de aandacht van het publiek heerlijk en gaf niet de indruk dat hij het rijden een kwelling vond!

Je hebt natuurlijk mensen die absoluut geen gevoel voor paardrijden hebben en hun paard verkloten en in dat geval ben ik het met jou eens. Ook verkeerde spullen (niet passende zadels, te scherpe bitten etc.) doen de wil van het paard geen goed. Een goede zit en een beetje gevoel doen veel. (Ook rijlessen en ervaring!!!)

Iemand dacht dat het saai was om paard te rijden. Het is maar net wat je er zelf van maakt! Je kunt echt veel met je paard bereiken. Voor jou is een paard misschien gewoon een dier wat groot en lomp is, maar net als met een ander huisdier kan je een geweldige band met een paard opbouwen. (En dat heb je nodig om een goede combinatie te vormen).

Overigens vind ik dat je wel een beetje in het wereldje moet zitten voordat je zomaar wat gaat roepen hier. Als je geen enkele ervaring hebt met paarden weet je niet waar je het over hebt.

Om nog even op het hoofdonderwerp te reageren: ik vind paardrijden absoluut niet dom! Door met een paard om te gaan, ontwikkel je veel positieve kanten, zoals zorgzaamheid, tact, ritme etc. Je gaat steeds meer een eenheid vormen met je paard en zoals ik al zei kun je een geweldige band met een paard krijgen. Ik vind het erg knap wat sommige mensen met hun paard bereiken. Dat doet niet zomaar iedereen en daar heb ik bewondering voor.

Jammer dat sommigen van jullie niet de mogelijkheid hebben gehad om met een paard te kunnen omgaan of dat gewoon niet wilden. Je weet niet wat je mist.

Greetzzz,

Yeeeeeehaa!!!
__________________
"In de hemel, op de aarde, versiert de toppen van de eer als God of potentaat, zitten op hun paard en troon"(Pinter van der Au, 1688)
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 14:21
gebanned
gebanned is offline
Boeeeeeeeeeee , jullie rijden met zijn allen z yeah righten ik rij intermeditear 2 vorge week tegen anky gestart
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 21:14
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
gebanned schreef op 15-01-2004 @ 14:21:
Boeeeeeeeeeee , jullie rijden met zijn allen z yeah righten ik rij intermeditear 2 vorge week tegen anky gestart
Gecondoleerd? Misschien een idee dat je eerst normaal nederlands leert schrijven voordat je hier iets neerzet wat zonder een aantal woorden ontcijferen niet te volgen is...


PS: rij geen z, heb ook nooit z gereden, heb altijd western gedaan op 3 beginjaren dressuur na... En daarin was ik op bepaalde onderdelen Fries kampioene, kanshebber op NK maar door blessure niet mee kunnen doen, maar om dat nou overal aan de grote boom te gaan hangen, daar schiet ik niets mee op en jij ook niet met je intermeditear, kan net zo goed zijn dat jij bagger rijdt, maar gewoon een goed paard onder je kont hebt, dus opscheppen heeft zo weinig zin, is niet alsof je er meer respect door krijgt ofzow.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low

Laatst gewijzigd op 15-01-2004 om 21:17.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 17:49
huppelmeis
Avatar van huppelmeis
huppelmeis is offline
Paardrijden is zeker niet dom, sommige mensen hebben alleen er een heel verkeerd beeld van volgens mij. Het is veel meer dan alleen op een paard rondjes hobbelen.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 17:29
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 07-11-2003 @ 12:06:


Niets doms aan. Mensen die het dom vinden hebben waarschijnlijk nog nooit echt een paard van dichtbij bekeken en geprobeerd er iets mee te doen in vorm van communicatie.
ik vind het eerlijk gezegt wel een beetje dom en toch kom ik vaak in contact met paarden en andere dieren (kom van een boerderij) maar .. ik heb gewoon niks met paarden..
en ik ga mensen niet uitlachen omdat ze paard rijden, ze moeten hetzelf weten .. maar ik vind koeien gewoon veel gaver
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 19:41
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
per piacere schreef op 17-01-2004 @ 17:29:
ik vind het eerlijk gezegt wel een beetje dom en toch kom ik vaak in contact met paarden en andere dieren (kom van een boerderij) maar .. ik heb gewoon niks met paarden..
en ik ga mensen niet uitlachen omdat ze paard rijden, ze moeten hetzelf weten .. maar ik vind koeien gewoon veel gaver
Het kan er dom uitzien, je kan paarden maar niets vinden, maar dat zegt niet dat paardrijden dom is. Zoals eerder uitgelegd, dat is het pas als je op een knol gaat zitten en helemaal niets doet. Dan is het idd dom. Als je echt werkt met een paard, heb je daar flink hersens voor nodig, een reactievermogen van heb ik jou daar en sterke buik, rug, been en armspieren.
Dus is alles behalve dom dacht ik zo.

PS: koeien zijn ook alles behalve dom. Geef ik direct toe. Ik heb destijds veel met koeien gewerkt (veedrijven, in onze western taal: teampenning, working cowhorse en cutting) ook 2e op het NK, heb er zelf lessen en clinics in gegeven en als je op je duimpje kan begrijpen en zien wat een koe binnen de komende 5 seconden gaat doen ben je goed, maar de meesten kunnen dat niet en bakken ook weinig van dit onderdeel. Bewijst de slimheid van de koeien. Dus ook niets tegen koeien, giga veel respect voor die beesten.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low

Laatst gewijzigd op 17-01-2004 om 19:43.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 20:33
Zottuh
Avatar van Zottuh
Zottuh is offline
Ik heb nu me eerste half jaar er op school erop zitten. En mijn klas is het experiment, alles is dus aangenomen. Er zit dan ook puin in me klas, kinderen die nooit verder zijn gekomen dan het paardje knuffelen en een uurtje rijden. Het spijt me zeer,maar deze mensen zitten gewoon verkeerd op zo opleiding. De meeste stoppen dan ook uitzichzelf, het is iets anders dan ze dachten.
We hebben afgelopen week examen gehad, en er zijn er maar 13 door van de ooit 28, De rest is gestopt of heeft het nog niet gehaald.
Straks na de stage is er nog een groep weg. En van datgene wat het haalt zal ook maar een heel klein deel het echt werkelijk halen in de paardenwereld.

Er lopen echt mutsen rond daar, maar ik vind het wel goed dat er echt een opleiding is. Het gaat veel verder dan alleen het uurtje les per dag. we hebben ook hele andere niet paard gerichte vakken. Ik heb straks ook me horeca diploma etc. Er komt veel meer bij kijken dan alleen een beetje paardrijden en les geven.
Ik merk dat ik in dit half jaar wel zo verandert ben. Het zijn lange dagen, je hebt te maken met stress (want het is gewoon slecht geregelt ), er hangt een apart sfeertje, en meer.
Ik ben gewoon veel zelfstandiger, ouder, wijzer geworden enzo.


Helaas is het wel jammer, Deurne heeft een steeds slechtere naam door de mensen die er van af komen

Citaat:
AngelLena schreef op 05-12-2003 @ 14:10:
Eeeuh... ja.... Maar Deurne is ten eerste al hardstikke duur en je moet met je eigen paard een bepaald dressuur en spring niveau bereikt hebben om toegelaten te worden. Dus die studie is alsnog voor rijkelui's kindjes met of goede paarden onder de kont, of hard werkenden die hun paardje zelf hebben getraind (vaak niet het geval)
Duur is het ja,maar je hoeft inderdaad tegenwoordig geen bepaald niveau meer te hebben. Ergens stom.
Er lopen inderdaad een hoop rijke lui's kinderen rond ,maar die komen zichzelf tegen. En als ze de opleiding halen ,halen de meeste het alsnog niet.
En met een goed paard kom je je zelf ook tegen. De leraren hebben er wel zicht op.
__________________
... !! ... Nothing can be as savage as love , One taste is never enough ... !! ... Nederlands ... Pm-Geil ... Brabander ... --={ Zeso }=
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 21:21
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Haha, dat hoop ik toch idd wel ja! Zou te makkelijk zijn anders voor mensen met een beetje cash.

Dat dat niveau niet meer vereist is vind ik eigenlijk best slecht. Zo komen er idd allemaal mensen op die opleiding zoals jij beschrijft. Daar heb je geen belang bij als serieuze kandidaat lijkt mij. Zou ik iig niet hebben.

Ik wens je heel veel succes en ik hoop dat jij niet 1 van de 75 tot 80 % wordt die na die opleiding nooit meer een paard wil zien.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 23:52
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 17-01-2004 @ 19:41:

PS: koeien zijn ook alles behalve dom. Geef ik direct toe. Ik heb destijds veel met koeien gewerkt (veedrijven, in onze western taal: teampenning, working cowhorse en cutting) ook 2e op het NK, heb er zelf lessen en clinics in gegeven en als je op je duimpje kan begrijpen en zien wat een koe binnen de komende 5 seconden gaat doen ben je goed, maar de meesten kunnen dat niet en bakken ook weinig van dit onderdeel. Bewijst de slimheid van de koeien. Dus ook niets tegen koeien, giga veel respect voor die beesten.

maar ja, ik vind paarden wel leuke beesten op zich maar het 'paard rijden' .. als je iemand daar over hoort praten klinkt het dom .. maar als ik naar het WK kijk ofzo is het juist gaaf.... het heeft gewoon twee kanten.... ach ja
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 15:45
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
per piacere schreef op 17-01-2004 @ 23:52:

maar ja, ik vind paarden wel leuke beesten op zich maar het 'paard rijden' .. als je iemand daar over hoort praten klinkt het dom .. maar als ik naar het WK kijk ofzo is het juist gaaf.... het heeft gewoon twee kanten.... ach ja
Als je het zelf nooit gedaan hebt kan ik me ook best voorstellen dat je het allemaal een wat dommig geheel vindt. Maar dat nemt niet weg dat ik niet graag mag uitleggen hoe niet-dom het is
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 15:58
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 18-01-2004 @ 15:45:
Als je het zelf nooit gedaan hebt kan ik me ook best voorstellen dat je het allemaal een wat dommig geheel vindt. Maar dat nemt niet weg dat ik niet graag mag uitleggen hoe niet-dom het is
zeker
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 16:23
horsesmyworld
horsesmyworld is offline
Paardrijden dom? amahoela het is super Ze zeggen tegen mij altijd dat ik bezig ben met een frikandellen fabriek maar toen een pony die 25 was kampioen werd zijkte ze wel anders vroeger reed ik altijd opeen oude pony die 28 was en zeleeft nog steeds en is een van de oudste welch C pony die er is (40)
__________________
veel sucses
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 21:32
Eten & Drinken Vegetarisme -> veganisme?
Ellesje
66 24-03-2006 15:57
Lifestyle huisdier lifestyle
Tom Violence
200 22-06-2005 15:26
Psychologie Maak de zin af topic
dead person
490 07-06-2005 16:18
Vrije tijd Wat vinden jullie nou van paardrijden?
xxappiexx
57 30-11-2003 19:26
Psychologie Negativiteit <-> realisme *?*
Verwijderd
22 01-04-2002 18:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:09.