Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-08-2005, 18:53
Verwijderd
Vaag, maar goed, vandaag was er een vrouw op tv die kangaroes en nog allerlei andere dieren opving. Ze vertelde dat er een eend was die dacht dat hij een kip was en een hert (oid) die dacht dat hij een kangaroe was. Dat deed me denken aan iets wat me een paar dagen terug opviel bij de kinderboerderij hier in de buurt. Er zitten daar herten, pauwen, kippen en hanen en soms kom je er ook wel eens een eend of een ander beest tegen. Nu zag ik een paar dagen terug een hert en een konijn samen eten. En 's middags lag dat konijn tussen de herten op het gras. En de dag erna weer en vandaag weer. Ik zal niet zeggen dat dat konijn denkt dat hij een hert is, maar het is wel grappig om te zien.

Denken jullie dat een dier inderdaad kan denken dat het een ander dier is? En hoe zou dat dan komen? (Die vrouw zei over die dieren bij haar bv. dat ze op waren gegroeid tussen het andere dier ed.)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-08-2005, 19:09
Ingetjuhh
Avatar van Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Dat zou zeker wel kunnen.
Ik heb het ook wel eens gezien, dat een dier een ander dier lijkt te zijn. Bij puppies zie je het vaak.
Hij huppelt springt, eet gras, vangt muizen en vogels.. Maakt rare 'blaf'' geluiden hij leek soms net een geit of een kat..
Naarmate hij ouder werd was het weer hond maar soms leek het wel alsof het een ander beest was..

Op een boerderij zie je veel dieren samen en die horen dan als kudde bij elkaar, heel apart net wat je zegt konijnen en herten, als ze dag en nacht bij elkaar zijn.. Kan zoiets zeker voorkomen
__________________
Maar verliefd zijn is veel leuker....
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 19:31
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-08-2005 @ 19:53 :
Vandaag was er een vrouw op tv die kangaroes en nog allerlei andere dieren opving.
Dat heb ik ook gezien
Citaat:
Denken jullie dat een dier inderdaad kan denken dat het een ander dier is? En hoe zou dat dan komen? (Die vrouw zei over die dieren bij haar bv. dat ze op waren gegroeid tussen het andere dier ed.)
Als het is 'opgevoed' door een ander soort denk ik wel dat een dier zich daarna zo kan gaan gedragen. Je hoort ook wel vaker dat katten zich als honden 'gedragen' en andersom
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 06:19
Verwijderd
wij hadden ooit een konijn dat gezellig bij de kat in 't mandje sliep, en soms een dappere poging tot spinnen deed
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 13:56
juno
Avatar van juno
juno is offline
Onze eerste kat was opgevoed als kitten met een puppy voor wij hem kregen. Die rende dus ook als volwassen kat, zonder de hond, achter stokken aan en kwam ze terugbrengen. Hij bedelde. Kon aan een lijntje lopen. Het valt ons nog mee dat hij niet tegen een boom aan pieste.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 15:48
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
We hadden vroeger een nest jonge kalkoenen, maar die jongen waar op één na allemaal doodgegaan, omdat ze door mama-kalkoen verwaarloosd werden.

Toen het laatste jonge kalkoentje een paar dagen oud was, was er ook een nest eenden geboren. Omdat eendenmama's enorm goede mama's zijn, en alles opvoeden wat onder hun veren licht, hebben we dat jong kalkoentje maar bij dat nest gevoegd, en inderdaad: dat ging perfect. Als ze gingen rondlopen, liep er telkens eerst mama-eend, daarachter vijf ieniemienie eendjes, en achteraan bengelde dan de 'grote' slungel-kalkoen. En uiteraard nam die kalkoen heel veel eenden-manieren over.

Kalkoenen zijn van nature niet zo'n slimme dieren (wat een understatement), dus op een dag dacht die kalkoen dat hij ook kon zwemmen. Achter de kleine eendjes is hij toen het water ingedoken. Gelukkig heeft hij het overleefd, want ik was toen net in de buurt. Voor zover ik het me herinner is met die kalkoen alles goed gekomen, en heeft die zijn hele leven bij de eenden gezeten, en niet bij de andere kalkoenen (en kippen).
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 17:12
Ir. de Narie
Avatar van Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Jongens toch....

dieren denken niet.
Ze zijn niet bewust van welk soort dier ze zijn, en herkennen andere dieren dan ook niet als zodanig.

Sterker nog, dieren zien geen verschil en zien jou bijv als mede-aap, mede-hond of noem maar op.

Een landdier dat de afwijking heeft de neiging te hebben te water te gaan zal wanneer het geen zwemcapaciteiten heeft sterven zoals ome Charles D. dat gebiedt.


Citaat:
Gelukkig heeft hij het overleefd, want ik was toen net in de buurt.
T beest had slechte genen, u vertraagt de vooruitgang van zijn soort en brengt de balans der natuur uit zijn soort meneer!
__________________
~ beoefent de kunst van het stealthlopen

Laatst gewijzigd op 22-08-2005 om 17:15.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 20:08
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 22-08-2005 @ 18:12 :
Jongens toch....

dieren denken niet.
Nee, dat blijkt maar weer.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 20:25
Ir. de Narie
Avatar van Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 22-08-2005 @ 21:08 :
Nee, dat blijkt maar weer.
Heb je wat te zeggen?
Dan zeg wat.
Met een vingertje zwaaien kunnen apen ook,
hoeven ze niet eens over na te kunnen denken.
__________________
~ beoefent de kunst van het stealthlopen
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 20:40
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 22-08-2005 @ 18:12 :
Jongens toch....

dieren denken niet.
Ze zijn niet bewust van welk soort dier ze zijn, en herkennen andere dieren dan ook niet als zodanig.

Sterker nog, dieren zien geen verschil en zien jou bijv als mede-aap, mede-hond of noem maar op.

Een landdier dat de afwijking heeft de neiging te hebben te water te gaan zal wanneer het geen zwemcapaciteiten heeft sterven zoals ome Charles D. dat gebiedt.

T beest had slechte genen, u vertraagt de vooruitgang van zijn soort en brengt de balans der natuur uit zijn soort meneer!
mensen denken zoveel te kunnen bewijzen met wetenschappelijke onderzoeken, maar sommige dingen kun je nooit zeker weten
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein

Laatst gewijzigd op 22-08-2005 om 20:42.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 20:51
Ir. de Narie
Avatar van Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Wat je iig kunt constateren is dat mensen een blijkbaar onbedwingbare neiging hebben om dieren menselijke eigenschappen toe te dichten.

Dezelfde mensen die beweren dat hun hond meekijkt bij het tvkijken ("kijken" is kiezen voor een blikveld, en bij afwezigheid van een vrije wil "kijkt" en hond dus niet, het gegeven dat ze de beelden niet onderscheiden daargelaten) schreeuwen om het hardst "ONZIN!" wanneer een robot waarbij een proces plaatsvindt dat als "angst" zou moeten worden gekenmerkt "bang" genoemd wordt.


"mensen denken zoveel te kunnen bewijzen met wetenschappelijke onderzoeken" - wetenschap, oftewel het systematisch geordende geheel van het weten en van de regels
waarmee verdere kennis verkregen kan worden. Feiten dus. En Neen. Sommige dingen zal ík nooit weten omdat het in mijn tijd niet aan te tonen is. Maar alles is aan te tonen, alles is te verklaren en momenteel is een groot gedeelte daarvan ook te bewijzen.
Slechts een dromer volhardt graag in het feit dat er onverklaarbare 'wonderen' bestaan of dieren zoals in menige mythe ten dele menselijk zijn.
__________________
~ beoefent de kunst van het stealthlopen

Laatst gewijzigd op 22-08-2005 om 20:57.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 20:57
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 22-08-2005 @ 21:51 :
Wat je iig kunt constateren is dat mensen een blijkbaar onbedwingbare neiging hebben om dieren menselijke eigenschappen toe te dichten.
Mensen hebben ook de neiging zich boven alles en iedereen te zetten en zodat ze 'intelligenter' zijn. Je kunt nooit met zekerheid zeggen dat een dier iets niet of wel kan.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 21:03
Ir. de Narie
Avatar van Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Ik kan met zekerheid zeggen dat een vis geen boom kan klimmen.
Ik kan met zekerheid zeggen dat een kat 15% minder kijkhoek heeft dan een mens.
Ik kan met zekerheid zeggen dat de mens het enige schepsel is dat een brein heeft van dergelijke omvang en bouw dat associaties, zintuigen en geheugen op die wijze combineert dat het een (zelf-)bewustzijn tot gevolg heeft.

Ooit een mier/kanarie/kreeft/olifant de here God zien aanbidden?
__________________
~ beoefent de kunst van het stealthlopen
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 21:12
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 22-08-2005 @ 22:03 :
Ik kan met zekerheid zeggen dat een vis geen boom kan klimmen.
Ik kan met zekerheid zeggen dat een kat 15% minder kijkhoek heeft dan een mens.
Ik kan met zekerheid zeggen dat de mens het enige schepsel is dat een brein heeft van dergelijke omvang en bouw dat associaties, zintuigen en geheugen op die wijze combineert dat het een (zelf-)bewustzijn tot gevolg heeft.

Ooit een mier/kanarie/kreeft/olifant de here God zien aanbidden?
Oké ik heb het verkeerd gezegd.
Ik vind dat je nooit met zekerheid kan zeggen wat een dier denkt (en of het kan denken). Mensen willen ook graag dat ze niet kunnen denken. Dit soort onderzoeken worden altijd gezien door de ogen van een mens en zijn dus (naar mijn mening) niet objectief te noemen.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 21:20
Ir. de Narie
Avatar van Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Voor de kikker is de wereld verdeeld in twee stukken: een onderkant en een bovenkant. Op de onderkant kan hij lopen of zwemmen, en in de bovenkant vliegt eten. [...]
De wereld heeft betekenis voor de kikker, zij het niet zoveel. Voor de kikker is de wereld verdeeld in 'loopspul', 'zwemspul', 'hapspul', en 'vluchtspul'. En omdat kikkers hoogstwaarschijnlijk ook andere kikkers kunnen herkennen, ook in 'verjaagspul' en 'neukspul'. Dat zijn zo ongeveer de dingen die de kikker ziet en dat is de betekenis die de kikker kent. [...]
De mens is de enige diersoort die kan denken. Dat is handig en zorgt ervoor dat we vanalles kunnen wat andere dieren niet kunnen.

bron: 'De IJzeren wil' van Bas Haring, Houtekiet 2003

Dieren kunnen niet redeneren. Mensen wel. Een dier zal een ander dier dat hij niet kent verjagen omdat hij niet kan bedenken: hee, misschien kan ik iets van hem leren. Of: ik ben wel ergens een beetje bang misschien omdat ik hem niet ken, maar ach, wie zegt dat dit hier allemaal van mij is.
Mensen wel.

Maar het kan zijn dat ik niet wil geloven dat kikkers ooievaars ook wel eens om een vuurtje vragen omdat ik het toevallig nog nooit heb zien gebeuren.
__________________
~ beoefent de kunst van het stealthlopen
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 22:40
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
wizkid schreef op 22-08-2005 @ 22:12 :
Oké ik heb het verkeerd gezegd.
Ik vind dat je nooit met zekerheid kan zeggen wat een dier denkt (en of het kan denken). Mensen willen ook graag dat ze niet kunnen denken. Dit soort onderzoeken worden altijd gezien door de ogen van een mens en zijn dus (naar mijn mening) niet objectief te noemen.
We hebben een bepaald idee van denken en dat heeft vooral te maken met het leggen van associaties tussen verschillende intercepties op hetzelfde moment en tussen intercepties van nu en vroeger. We weten waardoor dat soort processen in de hersenen kunnen plaatsvinden. We weten ook waar in de hersenen het gebied dat hiervoor zorgt ligt, namelijk aan het stuk dat de laatste duizenden jaren pas sterk gegroeid is, alleen bij de mens. Aangezien breinen van dieren en mensen redelijk met elkaar te vergelijken zijn en het mensenbrein als enige dit deel zo sterk ontwikkeld heeft, zou de enige logsche conclusie moeten zijn dat een dier niet kan denken.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 23:42
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Telt een Cavia die denkt dat hij een alarm is ook? Zo snel als je zijn hok aanraakt lijkt het net een auto-alarm
__________________
Disgustibus non est disputandem

Laatst gewijzigd op 23-08-2005 om 10:08.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 23:48
Ir. de Narie
Avatar van Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Andersom kan het voorkomen dat wanneer een dier van een kudde gewond raakt zijn soortgenoten hem niet meer als soortgenoot herkennen en aanvallen cq opeten.

Zo kan het zijn dat wanneer een troep wilde honden of aanverwante een pasgeboren soortgenoot vindt (en als zodanig herkent), zij vrolijk met zijn allen met deze nieuw ontmoette soortgenoot willen gaan spelen en stoeien als vorm van verwelkoming.

Maar aangezien ze geen verschil kennen/onderscheid maken tussen groot en klein stoeien ze er net zo ruig mee als met elkaar.
Zo'n kleintje kan zich uiteraard niet verweren of wegrennen en er zal mee gespeeld worden tot en bloed vloeit.
Vanaf dat moment slaat hun instinct om en is de soortgeboot veranderd in prooi.
__________________
~ beoefent de kunst van het stealthlopen

Laatst gewijzigd op 23-08-2005 om 15:58.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-08-2005, 07:54
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Wij hadden een hen die dacht een haan te zijn.. 's ochtends duwde ze de haan van de boomstam en probeerde een kukelend geluid te maken (wat nergens op leek )
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 12:44
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
De hond van mn oma (1 jan. dit jaar overleden) is 'opgevoed' door mn oma's kat (allang overleden). De hond gaf dan ook kopjes en nam meer van dat soort eigenschappen van katten over Heel stom om te zien.
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 15:58
Punkygirl
Avatar van Punkygirl
Punkygirl is offline
Ik geloof bets wel dat dit kan.
Onze kat is ook niet helemaal normaal.
Hij apporteerd met (stuiter)balletjes
__________________
Je bent alles, nog zoveel meer. Daar zijn woorden tekort voor. Zelfs na de grootste ruzies gaat onze liefde toch door!
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 19:07
nevyn
Avatar van nevyn
nevyn is offline
mijn konijn denkt dat ie een kat is. hij klimt als die bessten en hij vecht ermee omdat ie ze als vijanden ziet.
__________________
Outside of society,Waiting for me.Outside of society,Is where I wanna be
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 20:20
Ir. de Narie
Avatar van Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Kunnen we dit topic niet omdopen in "Dieren die gedrag vertonen die men doorgaans slechts bij andere dieren aantreft"?
__________________
~ beoefent de kunst van het stealthlopen
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 10:15
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Het kan ja. Veel dieren die met andere dieren opgegroeid zijn beginnen vaak trekjes van het andere dier te vertonen. Onze vorige hond rolde altijd op z'n rug over de grond als hij daar jeuk had, we kregen een kat en het duurde niet lang of dat beest begon dat ook te doen. Heb een keer een merrie meegemaakt, die zeer overtuigend merrie was want ze was drachtig, maar ze dacht dat ze een hengst was. Zo ook een paard die geen paardentaal kon omdat dat dier nooit met andere paarden in aanraking was gekomen, die heeft alles op latere leeftijd nog moeten leren want die kon niet me andere paarden omgaan en trok juist heel erg naar honden toe. Ik denk overigens niet dat beesten een totale transformatie qua gedrag ondergaan, het aangeboren instinct van het dier zelf zal wel blijven bestaan.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 12:35
Flower_4_u
Flower_4_u is offline
Mijn konijn gooit zich vaak op z'n rug, met de vier pootjes in de lucht, en ligt dan zo te slapen. Ook geeft hij likjes en eet geen wortels.

overduidelijk hondengedrag lijkt me!
__________________
...moet u maar bedenken dat Dwaasheid, die ook nog eens een vrouw is, aan het woord was. (EvR)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-08-2005, 12:45
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 22-08-2005 @ 21:25 :
Heb je wat te zeggen?
Dan zeg wat.
Met een vingertje zwaaien kunnen apen ook,
hoeven ze niet eens over na te kunnen denken.
Sorry, je hebt gelijk. Bovendien, tegenover Bas Haring ken ik mijn plaats.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 19:24
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
En dan zijn er nog apen die zichzelf mens genoemd hebben

Laatst gewijzigd op 24-08-2005 om 20:03.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 21:23
hmhm
Avatar van hmhm
hmhm is offline
Onze hond likt zichzelf als een kat en de kat die heeft nooit geleerd te spinnen omdat ze nooit goed is opgevoed door de moederkat omdat ze al best jong in een huis kwam met een hond waar ze voor vluchtte voordat ze bij ons kwam wonen
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 21:23
hmhm
Avatar van hmhm
hmhm is offline
Citaat:
Raven schreef op 24-08-2005 @ 19:24 :
En dan zijn er nog apen die zichzelf mens genoemd hebben
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 13:35
Lady Lazarus
Avatar van Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Wij hebben ons konijn vier jaar geleden gekregen, nog geen week later kwam mijn vader met een pup thuis. Flap was ongeveer vier weken oud en Figo zes weken, ze zijn dus samen opgegroeid. Flap ziet zichzelf volgens mij ook niet meer echt als konijn, hij heeft bepaalde privileges Hij gaat zijn hok niet meer in (hij past er ook niet meer in maar goed) en loopt vrij door het huis (we hebben zowel boven als onder een kattenbak geplaatst waar hij keurig opgaat), daarnaast slaapt hij het liefst in de hondenmand of op de bank. Het kan dus zeker!
__________________
Dying. Is an art, like everything else. I do it exceptionally well. || "It's a wonder I'm here at all. My pussy got soaking wet."
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 13:53
Verwijderd
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 22-08-2005 @ 18:12 :
Jongens toch....

dieren denken niet.
Ze zijn niet bewust van welk soort dier ze zijn, en herkennen andere dieren dan ook niet als zodanig.

Sterker nog, dieren zien geen verschil en zien jou bijv als mede-aap, mede-hond of noem maar op.

(...)
Dieren kunnen weldegelijk de ene diersoort van de andere onderscheiden en daar ook naar handelen, dat valt niet te ontkennen. Dat is ook weldegelijk een vorm van denken, alleen niet zoals de mens dat als enige diersoort schijnt te kunnen.

Er zijn trouwens enkele gevallen bekend van zgn. wolfskinderen, mensen die op jonge leeftijd tussen wolfen zijn beland, zich als wolf zijn gaan gedragen en pas op latere leeftijd (twaalf jaar of ouder) kennis gemaakt hebben met menselijke 'beschaving'. Of die mensen dachten dat ze een wolf waren, is niet helemaal zeker, maar doet het ertoe? Het is in elk geval zeker dat ze zich zo gedroegen en het is bewezen dat het ieder mens zou kunnen overkomen in zo'n situatie, blijkbaar was er sprake van geconditioneerd gedrag, iets wat bij dieren ook voorkomt. In dit geval is de vraag of dieren kunnen denken wél relevant, want conditionering heeft weinig met 'rationeel denken' zoals de mens dat kan te maken. Waarschijnlijk kunnen dieren zich wel gedragen zoals andere dieren, maar denken ze niet dat ze zelf een dier van een andere soort zijn, omdat dieren zich niet bewust kunnen zijn van wie ze zelf zijn. Waarschijnlijk zullen die dieren echter wel dieren van die andere desbetreffende soort beschouwen als hun soortgenoten.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 16:41
Sawna
Avatar van Sawna
Sawna is offline
Toen onze hond een jaar of 4 was kregen we er een kitten bij. Vervolgens gedroeg onze reu (!!) zich als mama en heeft onze kat zich ook als hondje gedragen (opspringen als iemand binnenkomt, uitbundig likken etc, etc), echt heel raar om te zien
__________________
Neen.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 18:34
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Onze hond, een boxer reu van 1,5 jaar oud denkt volgens mij dat hij een wasbeer is.
Heel vaak ligt hij op zijn rug en dan klemt hij zijn speelgoed (bal, touwtje, stok, plastic flesje) tussen zijn voorpoten .
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 20:04
nps
Avatar van nps
nps is offline
ik ken guppies die denken dat ze haaien zijn want ze vreten de kleine guppies op, echt waar
__________________
__________________
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 08:25
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
nps schreef op 30-08-2005 @ 21:04 :
ik ken guppies die denken dat ze haaien zijn want ze vreten de kleine guppies op, echt waar
guppy jongen worden door de meeste vissen opgegeten ook door hun eigen ouders inderdaad.
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 13:39
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Mijn konijn gedroeg zich ook meer als een hondje eigenlijk. verkeerde opvoeding denk ik
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-09-2005, 22:48
De Dood
De Dood is offline
ik had ooit is een olifant die dacht dat ie een konijn was, godverdomme de kuilen staan nog steeds in de vloer van dat stampen met die achterpoten
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 07:54
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
De Dood schreef op 03-09-2005 @ 23:48 :
ik had ooit is een olifant die dacht dat ie een konijn was, godverdomme de kuilen staan nog steeds in de vloer van dat stampen met die achterpoten
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 11:57
Ir. de Narie
Avatar van Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
__________________
~ beoefent de kunst van het stealthlopen
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 14:39
Orpa
Orpa is offline
Ehrm... Wij hebben een kat die 'denkt' dattie een hond is (en nee we hebben geen hond, de mensen waar hij als kitten woonde ook niet)...

Hij is waaks, hij likt, hij kwijlt en als je niet uitkijkt voor je vingers bijttie ook nog weleens...


Enne... Ik aanbid 'de here god' ook niet, geeft dat aan dat ik niet instaat ben om te denken? Ik vind t heel verstandig dat dieren geen andere wezens aanbidden, komt alleen maar elende van...
__________________
I Love Ducks!!!!!! A girl is ALWAYS allowed to change her mind!
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 16:07
Ir. de Narie
Avatar van Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Citaat:
Orpa schreef op 04-09-2005 @ 15:39 :
Ik aanbid 'de here god' ook niet, geeft dat aan dat ik niet instaat ben om te denken?
Jij benut je vrije wil (de mogelijkheid tot denken) door niet de here god te aanbidden.

~

Honden (bijv) zien hun baasjes in de regel als super-hond, dus in die zin aanbidden ze wel andere wezens.
Maar ik denk dat het idd verwarring voorkomt dat dieren geen onzichtbare superieure mogendheden aanhangen.
__________________
~ beoefent de kunst van het stealthlopen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Dat zijn een hoop beestjes...
akumabito
498 23-12-2006 23:08
Psychologie enquete
Judy2
69 16-05-2005 08:42
Liefde & Relatie Uitmaken na vreemdgaan?
Poeperd
91 01-04-2005 10:50
Levensbeschouwing & Filosofie De mens tussen de dieren
dragonstorm
94 04-10-2004 08:30
Levensbeschouwing & Filosofie Sex voor het huwelijk
Hardcore
32 20-04-2003 21:51
Flora & Fauna 50 eenden, kippen ganzen en ander gevogelte gedood
Kupu
87 13-10-2002 08:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:14.