Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2006, 22:26
Dark Red
Avatar van Dark Red
Dark Red is offline
Sinds een week heb ik last van opgezwollen klieren met af en toe keelpijn.Slikken en praten wordt steeds moeilijker.
Ik heb wel een klasgenoot met klierkoorts,maar volgens mij is dat enkel overdraagbaar via speeksel en kan ik het dus niet hebben?

Weet er iemand wat ik met die opgezwollen klieren kan doen?Is er een middel voor om de zwellingen te verminderen?
__________________
Het Is Mijn Vriend...Maar Ook Mijn Vijand
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 23:45
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Ben je verder ook ziek? Zitten er knobbels bij je klieren? Want dat zou eventueel op Pfeiffer kunnen duiden. Maar laten we niet op de zaken vooruitlopen.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 08:36
Verwijderd
Ben je verder ook nog verkouden?
Ik heb ook de klachten die jij omschrijft, maar dan inclusief snotneus, keelpijn en hoesten dus ik ga er van uit dat het gewoon daar mee te maken heeft.
Als het over een weekje niet weg is kun je misschien even naar de huisarts gaan?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 08:54
Dark Red
Avatar van Dark Red
Dark Red is offline
Citaat:
Nienna* schreef op 04-03-2006 @ 00:45 :
Ben je verder ook ziek? Zitten er knobbels bij je klieren? Want dat zou eventueel op Pfeiffer kunnen duiden. Maar laten we niet op de zaken vooruitlopen.
Nee,alleen dat
Er zitten knobbels bij mijn klieren,ze zijn opgezwollen
__________________
Het Is Mijn Vriend...Maar Ook Mijn Vijand
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 08:55
Dark Red
Avatar van Dark Red
Dark Red is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 04-03-2006 @ 09:36 :
Ben je verder ook nog verkouden?
Ik heb ook de klachten die jij omschrijft, maar dan inclusief snotneus, keelpijn en hoesten dus ik ga er van uit dat het gewoon daar mee te maken heeft.
Als het over een weekje niet weg is kun je misschien even naar de huisarts gaan?
Nee,is een hele poos geleden,nog voor die klieren
__________________
Het Is Mijn Vriend...Maar Ook Mijn Vijand
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 15:05
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Misschien een keelontsteking.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 15:16
Zwoek
Avatar van Zwoek
Zwoek is offline
Citaat:
MTpower schreef op 04-03-2006 @ 16:05 :
Misschien een keelontsteking.
Ja, wacht anders nog 3/4 dagen en kijk dan verder.
__________________
Geen juist moment
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 03:57
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ik denk ook dat het een beginnende keelontsteking is, of een flinke verkoudheid.
Ik zou het nog even afwachten. Mocht je koorts krijgen, of mocht de pijn echt heviger worden, dan kun je naar de huisarts gaan.

Die opgezwollen lymfeklieren zijn simpelweg een gevolg van een ontsteking. Die worden dus vanzelf weer kleiner als je weer beter bent
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2006, 10:22
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik heb nu al ruim 1,5 week last van keelpijn... En het wordt alleen maar erger nu. Mn klieren zijn ook opgezwollen en ik heb 's avonds last van oorpijn (dan is mijn keelpijn het ergst). Ook komt er regelmatig hoofdpijn opzetten.

Ik heb echter al die dagen als het goed is geen koorts gehad. Ook ben ik niet echt heel erg schor. Hoesten doe ik heel soms en verkouden ben ik ook niet.

Wat kan het zijn? Hoe lang moet ik wachten voordat ik beter naar de huisarts kan gaan?

Verder had ik vorig jaar ook een paar weken last van keelpijn, alleen dan 's ochtends. Deze winter heb ik het weer echt een paar weken gehad. Nu is het alleen dus een stuk erger. Het doet nu echt veel te veel pijn
Met citaat reageren
Oud 24-03-2006, 14:48
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 24-03-2006 @ 11:22 :
Ik heb nu al ruim 1,5 week last van keelpijn... En het wordt alleen maar erger nu. Mn klieren zijn ook opgezwollen en ik heb 's avonds last van oorpijn (dan is mijn keelpijn het ergst). Ook komt er regelmatig hoofdpijn opzetten.

Ik heb echter al die dagen als het goed is geen koorts gehad. Ook ben ik niet echt heel erg schor. Hoesten doe ik heel soms en verkouden ben ik ook niet.

Wat kan het zijn? Hoe lang moet ik wachten voordat ik beter naar de huisarts kan gaan?

Verder had ik vorig jaar ook een paar weken last van keelpijn, alleen dan 's ochtends. Deze winter heb ik het weer echt een paar weken gehad. Nu is het alleen dus een stuk erger. Het doet nu echt veel te veel pijn
Het klinkt als een keelontsteking, daarbij kun je ook last van je oren krijgen en andersom volgens mij ook.
Als je er erg veel last van hebt kun je even naar de huisarts gaan, geeft hij je waarschijnlijk wat antibiotica en ben je er zo vanaf :tup:
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2006, 16:28
Verwijderd
ik heb dat eigenlijk altijd als ik verkouden ga worden/ben, maar dat gaat bij mij vanzelf wel weer weg
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 17:56
Elister
Avatar van Elister
Elister is offline
Ik hoop niet dat iemand deze up vervelend vind.

Ik heb al een hele tijd last van keelpijn. Heb net een penicilinekuur achter de rug en nu krijg ik ineens meer keelpijn dan voor die kuur. Of nou ja, het zijn meer m'n klieren die pijn doen maar ook keelpijn.
De witte vlekjes in m'n keel zijn wel minder maar nog niet weg. Vreemd toch na een kuurtje?


Iemand dat wel eens gehad?
__________________
"I'm sick of following my dreams. I'm just going to ask them where they're goin' and hook up with them later..."
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 18:00
Lelle_*
Avatar van Lelle_*
Lelle_* is offline
Het zou kunnen dat je een simpel virus hebt en dat daardoor je klieren zijn opgezwollen en je er last van hebt.
Ik heb het zelf als chronisch iets. Met stress of slecht slapen heb ik last van dat virus, heb ik dus een zere keel en opgezwollen klieren.

Wat je er tegen zou kunnen doen is met zout water spoelen (een zoutwateroplossing maken) en veel vitamine C slikken. Als je wel keelontsteking hebt, kun je bij de dokter een antibiotica krijgen.

Sterkte ermee
__________________
Van sommige mensen kun je niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 18:30
Elister
Avatar van Elister
Elister is offline
Citaat:
Lelle_* schreef op 18-05-2006 @ 19:00 :
Het zou kunnen dat je een simpel virus hebt en dat daardoor je klieren zijn opgezwollen en je er last van hebt.
Ik heb het zelf als chronisch iets. Met stress of slecht slapen heb ik last van dat virus, heb ik dus een zere keel en opgezwollen klieren.

Wat je er tegen zou kunnen doen is met zout water spoelen (een zoutwateroplossing maken) en veel vitamine C slikken. Als je wel keelontsteking hebt, kun je bij de dokter een antibiotica krijgen.

Sterkte ermee
Nu je het zegt, heb ik er volgens mij inderdaad meer last van als ik stress heb en slaapgebrek. Zoals nu

Maar ik weet dus al dat het keelontsteking is want ben al bij de dokter geweest en heb peniciline gekregen. Ik vind het dus vreemd dat ik er nu nog steeds last van heb, of juist meer last NA de peniciline en vroeg me af of nog meer mensen dat wel eens gehad hebben.

En verder bedankt voor de tips!
__________________
"I'm sick of following my dreams. I'm just going to ask them where they're goin' and hook up with them later..."
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 23:35
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Elister schreef op 18-05-2006 @ 19:30 :
Maar ik weet dus al dat het keelontsteking is want ben al bij de dokter geweest en heb peniciline gekregen. Ik vind het dus vreemd dat ik er nu nog steeds last van heb, of juist meer last NA de peniciline en vroeg me af of nog meer mensen dat wel eens gehad hebben.
Als je er na een kuur nog last van hebt, is het waarschijnlijk geen bacteriële ontsteking, maar viraal.

Ik zou bij een keelontsteking ook niet zo heel snel antibiotica nemen. Als het echt niet uit te houden is wel, maar anders zou ik het 'afwachten'.

Drink in ieder geval veel water en thee. Je kunt gorgelen met lauwe saliethee (verkrijgbaar bij de tuin en natuurvoedingswinkels), dat verzacht het wat en ontsmet. Verder zo gezond mogelijk leven zou ik zeggen!

Sterkte ermee, je kunt er behoorlijk ziek van zijn.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 25-11-2006, 19:25
Vallie
Vallie is offline
Heey, Ik heb het ook weer zitten... Ik ben er al eens mee naar het ziekenhuis geweest enal... Niets meer dan een virale infectie zeggen ze. Maar wel zeer vervelend dat het altijd terug komt
Soms heb ik het erger als anders... Nu bv is het precies of ze er met messen in zitten te steken auwauw Ik had altijd al wel last van mijn keel, toen ik klein was altijd keelontstekingen enzo... Maar nu men amandelen deruit zijn had ik eigenlijk 5jaar geen last meer van keelaandoeningen, behalve als ik ziek begon te worden deed men keel wat pijn. Maar nu die klier... Het is echt niet meer om uit te houden. Ik kan zelfs niet meer slapen van de pijn.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2006, 14:16
dark princess
Avatar van dark princess
dark princess is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 24-03-2006 @ 11:22 :
Ik heb nu al ruim 1,5 week last van keelpijn... En het wordt alleen maar erger nu. Mn klieren zijn ook opgezwollen en ik heb 's avonds last van oorpijn (dan is mijn keelpijn het ergst). Ook komt er regelmatig hoofdpijn opzetten.

Ik heb echter al die dagen als het goed is geen koorts gehad. Ook ben ik niet echt heel erg schor. Hoesten doe ik heel soms en verkouden ben ik ook niet.

Wat kan het zijn? Hoe lang moet ik wachten voordat ik beter naar de huisarts kan gaan?

Verder had ik vorig jaar ook een paar weken last van keelpijn, alleen dan 's ochtends. Deze winter heb ik het weer echt een paar weken gehad. Nu is het alleen dus een stuk erger. Het doet nu echt veel te veel pijn
Ik heb dat ook, maar dan vanaf mn 16e/17e al en dan elke 2 a 3 maanden, dus niet erg chronisch, maar wel dat het steeds terug komt. precies zoals jij het beschrijft, het duurt bij mij vaak 3 weken (en dan eerste paar dagen heel erg). ik weet niet wat het is, de huisarst weet het niet en de KNO arts ook niet. maar misschien weet jouw huisarts wel wat het is? bij mij dachten ze eerst idd ook ontstekingen, let erop dat je je niet af laat schepen met een antibiotica kuur, zondat dat ze precies weten wat het nou eigenlijk is.

ohja de huisarts zegt tegen mij dat ik er maar mee moet leren leven

Edit: ik zie nu dat je al een kuur hebt gekregen...bij mij helpt het ook niet
__________________
*~ * Big in Japan *~ *

Laatst gewijzigd op 26-11-2006 om 14:19.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 15:23
Verwijderd
Ik had vanaf vorige week ook erg last van opgezette klieren, nu nog steeds, maar nu ben ik gewoon ziek. Het betekent dat er zich iets in je lichaam zit waardoor je afweer harder gaat werken en er dus meer 'afval' in je lymfeklieren terecht komt. Ik zou het een aantal dagen afwachten en als het over 3/4 dagen nog niet minder is naar de dokter gaan. Ik denk dat het over het algemeen gewoon overgaat met rust en regelmaat .
Met citaat reageren
Oud 28-11-2006, 09:59
Tess_angel
Avatar van Tess_angel
Tess_angel is offline
Hey

me klieren in me hals zijn opgezwollen. Dr zitten 2 bobbels zeg ma. Verder heb k last van vermoeidheid . Al 3 dagen ongveer ( Me klieren opgzwolle ook al 3 dagen ) . En soms kortademigheid en hartversnellingen. Verder hb k niet ergens last vn astma fzo. Weet iemand wat dit miss kan zijn ?
Met citaat reageren
Oud 28-11-2006, 10:12
Verwijderd
Citaat:
Tess_angel schreef op 28-11-2006 @ 10:59 :
Hey

me klieren in me hals zijn opgezwollen. Dr zitten 2 bobbels zeg ma. Verder heb k last van vermoeidheid . Al 3 dagen ongveer ( Me klieren opgzwolle ook al 3 dagen ) . En soms kortademigheid en hartversnellingen. Verder hb k niet ergens last vn astma fzo. Weet iemand wat dit miss kan zijn ?
Dit alles drie dagen? Klinkt een beetje als een beginnend 'griepje'. Als je vermoeid bent zijn kortademigheid en hartkloppingen bij inspanning niet vreemd.
Zorg maar dat je genoeg slaapt en dat je je vitamines binnenkrijgt, dan zou het gauw over moeten gaan
en als het niet binnen een week over gaat, kun je eens naar de huisarts om je te laten testen op Pfeiffer, maar dat is nu nog helemaal niet aan de orde.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2006, 10:57
Tess_angel
Avatar van Tess_angel
Tess_angel is offline
Misschien.. Hartkloppingen en moe is trouwes ook gwoon als k stil zit =S echt vaag.. Maarjaa gaa morgen wel evntjs mee naar de dokter. Mijn zus moet toch. kan k net zo goed ff mee
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 17:54
Metal
Avatar van Metal
Metal is offline
Ik ben inmiddels al 3 weken ziek. Het begon dus 3 weken geleden met een vieze smaak in de mond, dan weet ik al dat ik keelpijn ga krijgen. Toen is het tijdje doorgegaan, en sinds anderhalve week heb ik 's ochtends dus keelpijn en 's nachts veel hoesten. veel slijm, etc. Klieren in mijn hals zijn echt gezwollen (sinds 4 dagen ofzo) en mijn nek doet sinds vandaag pijn, met draaien etc. Ik ben normaliter maar een paar keer per jaar ziek maar sinds april (de laatste keer dat ik erg ziek was) houdt het gewoon fucking lang aan lijkt het wel.

Ik ben btw niet zo ziek dat ik echt hele dagen in bed moet liggen, maar een beetje beroerd voel ik me wel. :-)
__________________
i create glitches with my voice
Met citaat reageren
Oud 29-12-2007, 17:25
marjon $
marjon $ is offline
hallo,

ik heb al jullie berichten gelezen.
veel van jullie zeggen dat je na meer dan een week opgezwollen klieren naar de dokter moet gaan.
ik heb inmiddels al 3 maanden last van opgezwollen klieren, ik ben na de 1e week al naar de huisarts gegaan om bloed te laten prikken omdat ik ook niet erg fit ben en moe. geen pfeiffer.
de huisarts zei dat ik het nog even moest aanzien. dat "aanzien" duurt inmiddels al 3 maanden. nu ga ik eindelijk in januari naar de KNO-arts, hopelijk komt er uit wat ik heb.

ik heb mijn amandelen ook al laten weghalen en ze zijn ook niet aangegroeid.

ik ben de laatste drie maanden wel erg vaak ziek, het lijkt wel of ik geen weer syssteem meer heb.


hopelijk heeft een van jullie een tip of herkent iemand de symptomen.

liefs een hopeloze marjon
Met citaat reageren
Oud 29-12-2007, 17:57
marjon $
marjon $ is offline
ps. uit het bloed bleek ook geen hodgkins dus dat kan het ook niet zijn!
Met citaat reageren
Oud 29-12-2007, 18:31
Verwijderd
opzich is het niet heel raar dat je klieren opgezwollen zijn als je ziek bent
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid 2e keer ziekte van pfeiffer?
poetic_tragedy
29 29-01-2007 21:13
Lichaam & Gezondheid slijm + opgezwolle klieren in hals
VIC.
5 28-11-2005 09:46
Verhalen & Gedichten Amalia, nieuwe periode
bracelance
15 06-03-2005 19:14
Verhalen & Gedichten Uw Koninklijke Vadzigheid
bracelance
10 19-12-2004 18:13
Lichaam & Gezondheid Opgezwollen keelklieren
In_stilte
5 30-05-2004 11:44
Lichaam & Gezondheid Angina
Komkommertje
11 15-09-2003 12:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:31.