Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2007, 10:29
Sobe
Avatar van Sobe
Sobe is offline
Ik vroeg mij af of ik al een zwangerschapstest kan doen nog vóórdat de menstruatie uitblijft?
__________________
Sleepy Chicken.
Oud 15-05-2007, 10:34
Verwijderd
Citaat:
Sobe schreef op 15-05-2007 @ 11:29 :
Ik vroeg mij af of ik al een zwangerschapstest kan doen nog vóórdat de menstruatie uitblijft?
Het kan wel, maar het kan heel goed zijn dat er nog geen hormoon valt waar te nemen in je urine en de test dus negatief uitvalt, terwijl je eigenlijk wel zwanger bent...
Maar als hij positief uitvalt, dan ben je zwanger (want het hormoon zit in je urine, en dat zit er alleen als je ook echt zwanger bent).

Dus als je het écht zeker wil weten, dan kan je beter wachten tot de dag waarop je ongesteld had moeten worden maar het niet wordt.
Oud 15-05-2007, 10:41
reezer
reezer is offline
hoi
ik en mijn vriendin hebben sex gehad zonder condoom, ze is aan de pil en over 2 dagen is de strip afgelopen, hoegroot is de kans dat ze zwanger kan raken?
moet ik morningafterpil halen voor haar?
Volgende week heeft ze een stopweek.

graag een eerlijk en duidelijk antwoord
Oud 15-05-2007, 10:57
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Als ze de pil niet vergeten is is die kans nihil.
Oud 15-05-2007, 13:18
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
reezer schreef op 15-05-2007 @ 11:41 :
hoi
ik en mijn vriendin hebben sex gehad zonder condoom, ze is aan de pil en over 2 dagen is de strip afgelopen, hoegroot is de kans dat ze zwanger kan raken?
moet ik morningafterpil halen voor haar?
Volgende week heeft ze een stopweek.

graag een eerlijk en duidelijk antwoord
Die kans is 1 op de 1000. Je hoeft dus geen map voor haar te halen. Overigens zou ik dit soort dingen uitzoeken voorsdat je seks hebt
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 15-05-2007, 14:04
Verwijderd
Precies, dat is dus het hele idee van de pil; anticonceptie. Als ze de pil goed slikt (dus regelmatig; geen pillen van de strip vergeten; rekening houden met overgeven/diarree), dan is ze gewoon beschermd tegen zwangerschap.
Oud 16-05-2007, 06:00
Mammie
Mammie is offline
Moch je om wat voor reden dan ook denken dat je zwanger bent doe dan gewoon een test. Ik kan begrijpen dat dat niet altijd even leuk is maar dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent. Zelf ben ik 24 en nu 30 weken zwanger (ik moet nog 10 wk) van mn tweede kindje. Mochten er jongens/meiden zijn met vragen schroom je niet om het aan mensen te vragen. Voor alle succes
Oud 27-05-2007, 11:16
robbzooi
Avatar van robbzooi
robbzooi is offline
Gefeliciteerd
__________________
Annemarie is het allerlievst en zij mag mij ook wel. :-)
Oud 31-05-2007, 15:12
Evelicious
Evelicious is offline
Ik heb vorige maand met een jongen sex gehad, veilig, maar weet niet zeker of dit allemaal goed is gegaan. Onder de seks was ik eigelijk net ongesteld geworden, dat wist ik zelf nog niet maar ben er later achter gekomen. Na die ongesteldheid, ben ik voor het eerst met de pil begonnen. Zondag ben ik gestopt voor de stopweek, maar vandaag ben ik nog steeds niet ongesteld. Kan ik nu zwanger zijn??
Oud 31-05-2007, 15:15
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Evelicious schreef op 31-05-2007 @ 16:12 :
Ik heb vorige maand met een jongen sex gehad, veilig, maar weet niet zeker of dit allemaal goed is gegaan. Onder de seks was ik eigelijk net ongesteld geworden, dat wist ik zelf nog niet maar ben er later achter gekomen. Na die ongesteldheid, ben ik voor het eerst met de pil begonnen. Zondag ben ik gestopt voor de stopweek, maar vandaag ben ik nog steeds niet ongesteld. Kan ik nu zwanger zijn??
wanneer ben je precies begonnen met de pil, en wanneer heb je voor het eerst seks gehad tijdens de pilperiode. Was dit met of zonder condoom?
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 31-05-2007, 15:16
Evelicious
Evelicious is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 31-05-2007 @ 16:15 :
wanneer ben je precies begonnen met de pil, en wanneer heb je voor het eerst seks gehad tijdens de pilperiode. Was dit met of zonder condoom?
Ik ben dus een week na dat ik sex heb gehad met de pil begonnen. Dat was dus echt mijn 1e strip, daarvoor nooit de pil geslikt. Het was met condoom maar ik weet niet of dit 100% goed is gegaan
Oud 31-05-2007, 21:53
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Als je net begint met de pil, dan kan het allemaal iets langzamer op gang komen (dat was bij mij en vele andere vriendinnen in ieder geval het geval, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik toen nog geen seks had en ook denk/dacht dat de pil pas na een x aantal keer/weken/maanden helemaal safe is
Oud 01-06-2007, 17:21
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Evelicious schreef op 31-05-2007 @ 16:16 :
Ik ben dus een week na dat ik sex heb gehad met de pil begonnen. Dat was dus echt mijn 1e strip, daarvoor nooit de pil geslikt. Het was met condoom maar ik weet niet of dit 100% goed is gegaan
Oke, je bent dus een week nadat je ongesteld bent geworden begonnen met je strip. Je zat dus op dag 7 van je menstruatie. Je kan tot en met de 7e dag beginnen met de pil. Wel is het zo dat je dan een week moet doorslikken todat hij veilig. Je bent dus pas beschermd na een week slikken! Begin je later dan de eerste week met de pil, dan moet je een hele strip slikken voordat ie veilig is.

Dus, heb je seks gehad in de pilperiode, en wanneer was dit, en was dit met of zonder condoom? Je kan er vanuit gaan dat een condoom goed werkt, als je het juist gebruikt.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 01-06-2007, 17:27
Evelicious
Evelicious is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 01-06-2007 @ 18:21 :
Oke, je bent dus een week nadat je ongesteld bent geworden begonnen met je strip. Je zat dus op dag 7 van je menstruatie. Je kan tot en met de 7e dag beginnen met de pil. Wel is het zo dat je dan een week moet doorslikken todat hij veilig. Je bent dus pas beschermd na een week slikken! Begin je later dan de eerste week met de pil, dan moet je een hele strip slikken voordat ie veilig is.

Dus, heb je seks gehad in de pilperiode, en wanneer was dit, en was dit met of zonder condoom? Je kan er vanuit gaan dat een condoom goed werkt, als je het juist gebruikt.

Nee, ik ben met een jongen naar bed geweest maar tegelijkertijd ben ik ongesteld geworden. Dit was niet alleen bloeden, want het was 7 dagen lang en ik moest ook ongesteld worden. Na de menstruatie van die keer dat ik met hem seks heb gehad ben ik met de pil begonnen, het merk revidon. Zondag was de laatste dag van mijn strip. Maar ik ben nu nogsteeds niet ongesteld. Dus ik vraag me af, omdat ik ongesteld was onder de seks eigelijk al (dit was het eerste uur dat ik ongesteld was ongeveer) of ik zwanger kan zijn geworden of niet.
Oud 01-06-2007, 17:57
Verwijderd
Ik kan me niet voorstellen dat iemand zwanger raakt op de eerste cyclusdag met een condoom erbij. Maar dat je niet ongesteld bent geworden, is toch wel verdacht.
Oud 01-06-2007, 17:59
Evelicious
Evelicious is offline
Ja, maar omdat dit de 1e strip is van de pil die ik ooit slik zegmaar, zou het misschien ook daar aan kunnen liggen? Ik weet niet hoor=P Ik slik revidon zie er wel veel klachten over, maar dan meer dat mensen te vroeg ongesteld worden enzo...
Oud 01-06-2007, 18:41
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Evelicious schreef op 01-06-2007 @ 18:27 :
Nee, ik ben met een jongen naar bed geweest maar tegelijkertijd ben ik ongesteld geworden.
dan zal ik het nog een keertje duidelijker vragen. Heb je tijdens het slikken van de pil. Dus na die ene keer seks op de eerste cyclusdag, nog seks gehad met een jongen. Dus tijdens je 2e of 3e cyclus week.
Zo ja, was de seks, tijdens de pilperiode (dus 2e of 3e week) met of zonder condoom.


pff sorry voor de overduidelijke formulering, het is nu al de 3e keer dat ik het vraag en het is best wel belangerijk zeg maar
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 01-06-2007, 18:42
Evelicious
Evelicious is offline
ooh sorry, nee ik heb alleen toen sex gehad... ben echt bang dat ik zwanger ben enzo
Oud 01-06-2007, 21:11
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Evelicious schreef op 01-06-2007 @ 19:42 :
ooh sorry, nee ik heb alleen toen sex gehad... ben echt bang dat ik zwanger ben enzo
aaah dan hoef je je voorlopig geen zorgen te maken Door de pil kan je wat gedereguleerd raken.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 01-06-2007, 22:20
Evelicious
Evelicious is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 01-06-2007 @ 22:11 :
aaah dan hoef je je voorlopig geen zorgen te maken Door de pil kan je wat gedereguleerd raken.
Oke dankje moet ik voor de zekerheid zwangerschapstest doen of is dat overbodig??
Oud 02-06-2007, 09:06
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Evelicious schreef op 01-06-2007 @ 23:20 :
Oke dankje moet ik voor de zekerheid zwangerschapstest doen of is dat overbodig??
Ik denk dat je door het doen van een test pas echt gerustgesteld word, want volgens mij ben je een beetje gestresst hierdoor Maar je hebt seks gehad op de eerste dag van je cyclus, met condoom. Daarna heb je 7 dagen gebloed, nogal onwaarschijnlijk he
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 02-06-2007, 09:09
Evelicious
Evelicious is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 02-06-2007 @ 10:06 :
Ik denk dat je door het doen van een test pas echt gerustgesteld word, want volgens mij ben je een beetje gestresst hierdoor Maar je hebt seks gehad op de eerste dag van je cyclus, met condoom. Daarna heb je 7 dagen gebloed, nogal onwaarschijnlijk he
Haha niet meer nodig ik ben ongesteld... en lig met buikpijn nu op bed achter mijn computer Maar dan weet ik weel zeker dat ik niet zwanger kan zijn
Oud 02-06-2007, 18:52
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Evelicious schreef op 02-06-2007 @ 10:09 :
Haha niet meer nodig ik ben ongesteld... en lig met buikpijn nu op bed achter mijn computer Maar dan weet ik weel zeker dat ik niet zwanger kan zijn
aaah mooi, ben je meteen weer gerustgesteld!
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 17-06-2007, 10:52
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik zou ergens deze week ongesteld moeten worden (tussen afgelopen donderdag en komende dinsdag), en volgens mijn biologieboek kun je dan niet meer zwanger worden. Maar ik vraag me af of deze informatie betrouwbaar is, ik heb gister en eergister seks gehad met mijn vriend en ik ben toch wel bang om zwanger te worden...
Oud 17-06-2007, 10:55
Verwijderd
Citaat:
fizzle-fluffy schreef op 17-06-2007 @ 11:52 :
Ik zou ergens deze week ongesteld moeten worden (tussen afgelopen donderdag en komende dinsdag), en volgens mijn biologieboek kun je dan niet meer zwanger worden. Maar ik vraag me af of deze informatie betrouwbaar is, ik heb gister en eergister seks gehad met mijn vriend en ik ben toch wel bang om zwanger te worden...
Als je een superregelmatige standaard cyclus hebt kun je dan niet zwanger raken maar de meeste vrouwen hebben geen superregelmatige standaard cyclus, vooral niet als ze jong zijn. Dus gebruik toch maar een voorbehoedsmiddel.
Oud 17-06-2007, 11:11
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Sarah schreef op 17-06-2007 @ 11:55 :
Als je een superregelmatige standaard cyclus hebt kun je dan niet zwanger raken maar de meeste vrouwen hebben geen superregelmatige standaard cyclus, vooral niet als ze jong zijn. Dus gebruik toch maar een voorbehoedsmiddel.
dus ik kan toch zwanger zijn nu?
Oud 17-06-2007, 11:53
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
fizzle-fluffy schreef op 17-06-2007 @ 12:11 :
dus ik kan toch zwanger zijn nu?
Het zou zomaar kunnen inderdaad. Wanneer was de eerste dag van je laatste menstruatie? En hoe regelmatig ben je?

Als je seks wilt hebben, gebruik dan een condoom. Dat beschermt tegen zwangerschap en tegen soa. Want je kan nu ook een soa hebben opgelopen. En alsje van plan bent om vaak seks te hebben, dan is het ook geen slecht idee om iets van een pil/nuvaring/spiraal/prikpil/implanon te gaan gebruiken. Keuze genoeg.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 17-06-2007, 12:49
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 17-06-2007 @ 12:53 :
Het zou zomaar kunnen inderdaad. Wanneer was de eerste dag van je laatste menstruatie? En hoe regelmatig ben je?

Als je seks wilt hebben, gebruik dan een condoom. Dat beschermt tegen zwangerschap en tegen soa. Want je kan nu ook een soa hebben opgelopen. En alsje van plan bent om vaak seks te hebben, dan is het ook geen slecht idee om iets van een pil/nuvaring/spiraal/prikpil/implanon te gaan gebruiken. Keuze genoeg.
Ik wil zeker aan de nuvaring. We hebben allebei sowieso geen soa's.

Het is nu 18 dagen na de laatste dag dat ik volgens het boek vruchtbaar zou zijn, ik denk niet dat er serieus meer dan een week speling in mijn menstruatiecyclus zit...
Oud 17-06-2007, 12:54
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
fizzle-fluffy schreef op 17-06-2007 @ 13:49 :
Ik wil zeker aan de nuvaring. We hebben allebei sowieso geen soa's.

Het is nu 18 dagen na de laatste dag dat ik volgens het boek vruchtbaar zou zijn, ik denk niet dat er serieus meer dan een week speling in mijn menstruatiecyclus zit...
Pff, sorry, maar daar ga je toch niet op varen? Zeker niet als je echt 15 bent. Dat deden ze vroeger toen ze nog geen voorbehoedsmiddelen hadden en dan hadden ze soms 'pech' en raakten toch zwanger. Gewoon altijd een voorbehoedsmiddel gebruiken.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Oud 17-06-2007, 15:38
Verwijderd
Even een verhaaltje.
Ik lees veel dat mensen denken dat als je de pil slikt er bijna nooit iets fout kan gaan, ik bedoel dit ook niet om angst op te wekken of iets. Maar om mijn eigen ervaring te vertellen.
Begin maart kreeg ik last van mijn darmen, kreeg medicijnen maar ik bleef er last van houden.
In juni kreeg ik pijn in mijn buik, en ben ik er achter gekomen dat ik zwanger ben. 20 weken.
Ik was netjes aan de pil, en netjes ongesteld.
Het aan de pil zijn, zegt dus niet altijd wat.
Oud 17-06-2007, 16:12
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
ekki schreef op 17-06-2007 @ 13:54 :
Pff, sorry, maar daar ga je toch niet op varen? Zeker niet als je echt 15 bent. Dat deden ze vroeger toen ze nog geen voorbehoedsmiddelen hadden en dan hadden ze soms 'pech' en raakten toch zwanger. Gewoon altijd een voorbehoedsmiddel gebruiken.
Oud 17-06-2007, 17:51
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
fizzle-fluffy schreef op 17-06-2007 @ 13:49 :

Het is nu 18 dagen na de laatste dag dat ik volgens het boek vruchtbaar zou zijn, ik denk niet dat er serieus meer dan een week speling in mijn menstruatiecyclus zit...
Ik kan natuurlijk niet weten of jij het boek goed hebt begrepen he Maar wanneer was de eerste dag van je laatste menstruatie? Voortaan condoom gebruiken en of nuvaring, als je een testje laat doen op soa.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 17-06-2007, 17:53
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
maanmeisj schreef op 17-06-2007 @ 16:38 :

Het aan de pil zijn, zegt dus niet altijd wat.
Dan was jij 1 van de 1000 gevallen waar het fout gaat. Hadden die medicijnen voor je buik geen invloed op de pil? Wel behoorlijk naar zeg, wat heb je uiteindelijk gedaan?
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 17-06-2007, 18:31
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 17-06-2007 @ 18:51 :
Ik kan natuurlijk niet weten of jij het boek goed hebt begrepen he Maar wanneer was de eerste dag van je laatste menstruatie? Voortaan condoom gebruiken en of nuvaring, als je een testje laat doen op soa.
ja we hebben sowieso allebei geen soa's, dat was al 100% zeker. Die nuvaring regel ik zodra ik terug ben van kamp.
En nou hopen dat ik deze week toch nog ongesteld word...
Oud 17-06-2007, 20:31
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 17-06-2007 @ 18:53 :
Dan was jij 1 van de 1000 gevallen waar het fout gaat. Hadden die medicijnen voor je buik geen invloed op de pil? Wel behoorlijk naar zeg, wat heb je uiteindelijk gedaan?
ze kwamen er achter toen ik al 20 weken was. ik ben tegen abortus
dus ik word mama, en ik ben inmiddels op mijn grote roze wolk

Voor die medicijnen, ben ik al zwanger geraakt. voor het hele gedoe met mijn darmen.
Oud 18-06-2007, 15:20
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
maanmeisj schreef op 17-06-2007 @ 21:31 :
ze kwamen er achter toen ik al 20 weken was. ik ben tegen abortus
dus ik word mama, en ik ben inmiddels op mijn grote roze wolk

Voor die medicijnen, ben ik al zwanger geraakt. voor het hele gedoe met mijn darmen.
Volgens mij bedoelt ze meer of je die medicijnen wel kunt nemen als je zwanger bent en of ze dus geen 'invloed' hebben gehad op de 'vrucht' (stom woord).

Nouja, gefelicteerd dan maar denk ik . Geniet van de grote roze wolk! Straks zijn het grote bruine poepluiers .
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Oud 21-06-2007, 10:43
x__tijgertje
x__tijgertje is offline
heyhey,

ik ben een tijdje geleden geleden voor het eerst begonnen met de pil. Ben begonnen op de eerste dag van mijn menstruatie en ben hem geen een dag vergeten.

Normaal gesproken duurt mijn ongesteldheid maximaal 5 dagen bij mij, afgelopen keer (dat ik begon met de pil) was ik veel heftiger ongesteld dan gewoonlijk... en na 6 dagen ofzo werd het wel minder (wat je normaal de laatste dag een beetje hebt, zo'n inlegkruisjes-dag ) maar... Ik heb bloedverlies gehad tot mijn 18e dag... Ik heb gister de strip uitgeslikt en ben tot nu toe elke dag misselijk geweest, en ook last van opgezwolle pijnlijke borsten en buikpijn.

Mijn huisarts vroeg of het kon dat ik zwanger was toen ik aan de pil begon... Ik heb nee geantwoord... en het lijkt me ook erg onwaarschijnlijk, omdat ik 'gewoon' ongesteld geworden ben wanneer het hoorde. Maar ik bedenk me nu dat ik daarvoor wel seks gehad heb, voordat ik aan de pil begon. Hij is onbeschermd in mij geweest heel even, ja ik weet dat het dom is want ik wil niet zwanger worden...

Is er een kans dat ik zwanger ben?
en waar kan ik een zwangerschapstest kopen??
en word je gewoon ongesteld als je aan de pil bent én zwanger bent? want over een paar dagen moet ik ongesteld worden... en als die uitblijft ga ik me al helemaal zorgen maken...
Oud 21-06-2007, 10:50
Verwijderd
Tijdens de eerste pilstrip is 'spotting' (kleine beetjes menstruatiebloed) heel normaal, ook elke dag. Bijna 10 % van de vrouwen die met de pil begint heeft daar de eerste strip last van! Ik had het zelf gedurende alle 21 dagen.

Misselijkheid, opgezwollen borsten en buikpijn kunnen bijwerkingen van de pil zijn.

Als je wel ongesteld bent geworden, is de kans dat je zwanger bent echt miniem. Bij vrouwen die de pil gebruiken komt het soms voor dat ze ongesteld worden terwijl ze zwanger zijn (omdat er een kunstmatige cyclus is), maar ook dan zijn meestal de zwangerschapshormonen sterker waardoor de menstruatie uitblijft. Bij vrouwen die de pil níet gebruiken komen menstruaties tijdens de zwangerschap eigenlijk niet voor, behalve soms de eerste, maar dat is heel zeldzaam.
Als je je ondanks die echt heel kleine kans toch zorgen maakt, kan het nooit kwaad om een zwangerschapstest te doen - zekerheid is altijd beter dan stress! Zwangerschapstesten zijn gewoon bij de drogist te koop, ze kosten ongeveer 10 euro. Bij de apotheek zijn ze ook te koop.
Oud 22-06-2007, 17:52
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
maanmeisj schreef op 17-06-2007 @ 21:31 :
ze kwamen er achter toen ik al 20 weken was. ik ben tegen abortus
dus ik word mama, en ik ben inmiddels op mijn grote roze wolk

Voor die medicijnen, ben ik al zwanger geraakt. voor het hele gedoe met mijn darmen.
Bij 20 weken mag je toch ook geen abortus meer?

Dat is dus ook mijn grootste angst. Dat ik ooit zwanger raak en er pas na die grens achter kom...

Je bent ook niet een keer ziek geweest en dat je toen hebt overgegeven of diarree hebt gehad ofzo? Of een keertje antibiotica? Of was dit echt 'pech'?
Oud 22-06-2007, 18:12
Verwijderd
Dit was echt "pech",
maargoed, daarna ben ik pas ziek geweest.

ow en abortus er is een kliniek ergens in nl waar het tot 24 weken nog gedaan word. Maar dan wekken ze het op, en gaat het daarna gewoon dood. Afschuwelijk.
Oud 22-06-2007, 19:45
Verwijderd
Abortus na 20 weken mag alleen als er een echt goede reden is waarom het niet eerder gebeurde (bv bij de 20-weken-echo erachter komen dat het kind een aangeboren ziekte heeft die zo ernstig is dat het niet langer dan een paar weken zal leven). Het zou kunnen dat 'eerder niet weten dat je zwanger was en geen kind willen' ook als goede reden wordt beschouwd. Er zijn geen regels voor wat die echt goede reden kan zijn, het wordt per individu bekeken.

Laatst gewijzigd op 22-06-2007 om 19:59.
Oud 22-06-2007, 19:52
Verwijderd
Ja je hebt gelijk
Maar pas op 20 weken erachter komen, had een rede kunnen zijn. Maargoed ik moest er niet aan denken.
Oud 22-06-2007, 21:36
Verwijderd
Je blijft schrik houden van dit soort verhalen, moet er echt niet aan denken zeg. Toch gefeliciteerd maanmeisj!
Oud 22-06-2007, 22:24
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
maanmeisj schreef op 17-06-2007 @ 16:38 :
Even een verhaaltje.
Ik lees veel dat mensen denken dat als je de pil slikt er bijna nooit iets fout kan gaan, ik bedoel dit ook niet om angst op te wekken of iets. Maar om mijn eigen ervaring te vertellen.
Begin maart kreeg ik last van mijn darmen, kreeg medicijnen maar ik bleef er last van houden.
In juni kreeg ik pijn in mijn buik, en ben ik er achter gekomen dat ik zwanger ben. 20 weken.
Ik was netjes aan de pil, en netjes ongesteld.
Het aan de pil zijn, zegt dus niet altijd wat.
Zulke verhalen vind ik dus altijd eng hè
Oud 22-06-2007, 23:27
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Rachel schreef op 22-06-2007 @ 23:24 :
Zulke verhalen vind ik dus altijd eng hè
Daarom gebruikte ik altijd pil en condoom
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 23-06-2007, 09:08
Verwijderd
Citaat:
Rachel schreef op 22-06-2007 @ 23:24 :
Zulke verhalen vind ik dus altijd eng hè
Rationeel denken en weten dat de kans zo enorm klein is scheelt al
Oud 24-06-2007, 13:33
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Poggy schreef op 23-06-2007 @ 10:08 :
Rationeel denken en weten dat de kans zo enorm klein is scheelt al
ja maar maanmeisje heeft nu wel mooi een kind hoor! Ach ja, tis natuurlijk geen ramp ofzo, ze is geen 14 meer. En baby's zijn lief en schattig Maar wel erg onverwacht, dat lijkt me wel erg lastig. Een kind op je 21 kan best, maar enige voorbereiding is natuurlijk wel op zn plek. Hoe ga je het eigenlijk aanpakken? En de vader, en je evt studie huisvesting etc Soory voor de nieuwsgierigheid.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 25-06-2007, 16:21
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 24-06-2007 @ 14:33 :
Hoe ga je het eigenlijk aanpakken? En de vader, en je evt studie huisvesting etc Sorry voor de nieuwsgierigheid.
Die dingen vroeg ik me ook meteen al af
Wel gefeliciteerd iig!
Oud 05-07-2007, 11:55
Verwijderd
Mijn vriendin heeft haar 3 kinderen ook dwars door de pil heen gekregen. In eerste instantie zeiden ze dat ze verminderd vruchtbaar was, maar na die zwangerschappen toch maar meer onderzoeken gedaan, bleek ze hypervruchtbaar te zijn

Gefeliciteerd met je roze (of blauwe!) wolk maanmeisj!
Oud 05-07-2007, 15:22
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Nala schreef op 05-07-2007 @ 12:55 :
Mijn vriendin heeft haar 3 kinderen ook dwars door de pil heen gekregen. In eerste instantie zeiden ze dat ze verminderd vruchtbaar was, maar na die zwangerschappen toch maar meer onderzoeken gedaan, bleek ze hypervruchtbaar te zijn

Gefeliciteerd met je roze (of blauwe!) wolk maanmeisj!
Waarom heeft ze dan de 2e en 3e keer afgewacht en is ze niet meteen na het eerste ongelukje overgestapt op een andere vorm van anticonceptie?

Ik vraag me trouwens nog steeds af hoe het kan dat iemand er pas na 20 weken achter komt. Als je toch door de pil heen zwanger wordt, dan zou dat bij de meeste vrouwen toch te merken moeten zijn aan het feit dat je niet ongesteld wordt, en indien dat niet het geval is zou je toch stukken minder erg ongesteld moeten zijn?
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het Grote Zwangerschapstopic #3
Verwijderd
2 30-05-2009 17:31
Lichaam & Gezondheid Het grote piltopic #19!
Verwijderd
500 09-06-2008 20:41
Lichaam & Gezondheid Het Grote Zwangerschapstopic
Bloem
500 05-11-2006 19:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:57.