Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2007, 23:45
loveless
loveless is offline
uhmm.. ik heb genoeg bijwerkinge droge lippen droge huid.. ontstoken ooglid.. vermoeidheid.. kapotte neus.. en heb bultjes op mijn boven arm
Oud 13-02-2007, 02:20
1986M
1986M is offline
Even een update van mij.
Heb nu zo'n 50 capsules van 30mg gehad dus 25 daagjes bezig.

Het is me eigenlijk echt meegevallen(mischien ook te kort bezig om hier echt wat over te zeggen). Eind van 2e dag wel ongelooflijke last van mijn maag gehad. Dacht echt dat ik dood ging van de krampen, dacht gelijk aan maagbloedingen enzo. Maar dat is na een nachtje overgegaan gelukkig.

Daarna eigenlijk alleen maar snel een erg droge huid gekregen. Maar dat is niet echt een probleem. Haal gewoon de schilfers een beetje weg en smeer me in met Cetaphil.
Lippen zijn nu onderhand erg droog geworden. Laatste 2 dagen beginnen de mondhoeken een beetje te scheuren Hoop niet dat dit veel erger word want dit is echt zwaar irritant.
Edit: Neus en ogen beginnen laatste 3 dagen ook telkens droger te worden. Maar nog geen bloeding van neus ofzo.

Lijkt nu wel dat een puistje sneller weg gaat. Maar dat kan ook gewoon zo zijn dat ik nu ff een goede periode heb (Zoals dat altijd is met acne, onvoorspelbaar, dan gaat het weer goed dan weer slecht).

Morgen weer bloed laten prikken voor de afspraak met Dermo volgende week donderdag.

enfin hopen dat het niet erger word met de mondhoeken en dan zal het wel doorkomen zijn. Hoop alleen wel dat alles goed is met me bloed, spannend

Laatst gewijzigd op 13-02-2007 om 12:16.
Oud 13-02-2007, 18:30
achnee
achnee is offline
Citaat:
Digitz schreef op 11-02-2007 @ 19:37 :
Maar wat je zegt over 't feit dat mino gewoon puur de ontstekeningen onderdrukt...dat klopt helemaal. De huidarts heeft me nu een creme gegeven (soort van masker voor 's nachts) en voor overdag Eryacne. Opzich houden deze twee de boel wel rustig (en m'n huid voelt niet vet aan), maar ik zit toch ernstig te twijfelen om aan de roa te gaan. M'n huidarts heeft in december al is deze optie gegeven, maar ik vond er teveel nadelen aan kleven. En dan heb ik 't niet over het niet mogen/weinig drinken van alcohol of zo min mogelijk m'n lensen inhebben, maar meer over de vermoeidheid enzo. Ik ben op 't moment nogal fanatiek in de sportschool bezig en ik heb er geen zin in dat ik daar straks geen energie voor heb of dat ik minder zwaar moet gaan trainen. Ook begin ik over een week met m'n stage, waarvoor ik vroeg op moet en een lange dag maak. En ik wil tijdens die stage niet helemaal dood zijn.
Die vermoeidheid is idd vrij irritant, ik zit nu aan de 60mg per dag (mag max. 85mg) maar je merkt wel dat je gewoon veel loopt te gapen en zware oogleden hebt net alsof je een nacht hebt doorgehaald, heb ook droge lippen maar smeer nu met een ander zalfje (vroeger labello maar was niet echt geweldig) en de kloven zijn een stuk minder

A.s. dinsdag weer afspraak bij de huidarts, dus ik zal 't er dan nog es met 'm over hebben.
Oud 16-02-2007, 12:18
MaStar
MaStar is offline
hoe doen de carnavalvierders het hier met roa i.c.m alcohol? gewoon 0,00 drinken?

Ik vier ook carnaval en denk dat ik gewoon 4-5 glazen bier drink en dan STOP.... (of gewoon ff dagje geen roa-pillen)
Oud 17-02-2007, 17:19
1986M
1986M is offline
Citaat:
MaStar schreef op 16-02-2007 @ 13:18 :
(of gewoon ff dagje geen roa-pillen)
Dat lijkt me helemaal niet slim. Ten 1e is het niet goed om uit je ritme te komen en ten 2e blijft de Roa toch in je lichaam van de pillen van afgelopen week, maand.

En of je wil drinken is je eigen keuze. Genoeg over geschreven denk ik. Het is heel slecht voor je lever. Maar als je het wil doen, doe je toch gewoon. Niemand die je tegen houd.
Oud 18-02-2007, 12:56
MaStar
MaStar is offline
Citaat:
1986M schreef op 17-02-2007 @ 18:19 :
Dat lijkt me helemaal niet slim. Ten 1e is het niet goed om uit je ritme te komen en ten 2e blijft de Roa toch in je lichaam van de pillen van afgelopen week, maand.

En of je wil drinken is je eigen keuze. Genoeg over geschreven denk ik. Het is heel slecht voor je lever. Maar als je het wil doen, doe je toch gewoon. Niemand die je tegen houd.
Heb uiteindelijk 2 (wat vroeger op de dag) ipv 3 pillen genomen . En stuk of 5-6 biertjes... Ach, moet kunnen voor een keertje... als het maar geen gewoontje wordt hé.

en er is genoeg over geschreven idd.... En dat 't sclecht voor je lever is, dat dénk je waarschijnlijk alleen maar. OK, het zal niet goed zijn, maar zélfs de bijsluiter zegt dit: 'Beperkt alcoholgebruik tijdens de behandeling met Roaccutane kan geen kwaad.'

Nogmaals, iedereen moet 't zelf weten en ik heb gister (met carnaval) rustig aan gedaan, want normaal druk ik er wel stuk of 10-15 meer...
Oud 19-02-2007, 07:38
Zizou06
Zizou06 is offline
2 weken geleden ben ik begonnen met de verhoging van mijn dosis: van 20 mg naar 30 mg.
Nu heb ik sindsdien last van 2 koortsblaasjes. Die zitten er nu al anderhalve week op en ik kan mijn mond gewoon niet helemaal opendoen want dan doet dat echt pijn.
Kan dat door de roa zijn en wat is er tegen te doen?
Oud 19-02-2007, 13:38
1986M
1986M is offline
Update:
Begint weer wat meer ontstekingen/rode plekken te komen
Donderdag weer naar de Dermo. Hoop dat me bloed goed was en ik van 40 naar 60mg mag
Oud 19-02-2007, 16:01
Verwijderd
Vandaag in de UVB-cabine geweest.

Ik hoop wel dat het werkt. Het is wel vaag om in zo'n ding te staan.
Oud 20-02-2007, 00:05
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Zizou06 schreef op 19-02-2007 @ 08:38 :
2 weken geleden ben ik begonnen met de verhoging van mijn dosis: van 20 mg naar 30 mg.
Nu heb ik sindsdien last van 2 koortsblaasjes. Die zitten er nu al anderhalve week op en ik kan mijn mond gewoon niet helemaal opendoen want dan doet dat echt pijn.
Kan dat door de roa zijn en wat is er tegen te doen?
De Roa zorgt ervoor dat je huid hypertraag hersteld. Dus als je koortblaasjes krijgt ofzo gaat dat gewoon hypertraag herstellen. Ook als je bv een puist uitknijpt zal dat hypertraag herstellen.
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Oud 20-02-2007, 08:44
Meisje85
Avatar van Meisje85
Meisje85 is offline
ik ben nu 2 maanden aan de roa en heb volgens mij keelontsteking. Mag je dan een antibitica kuur slikken??
Oud 16-03-2007, 17:05
ruud_t
ruud_t is offline
Citaat:
Apomes schreef op 18-01-2007 @ 18:26 :
Vertel hier alles over je ervaringen ivm roaccutane of aanverwante.
ik gebruikt roaccutane nu ongeveer een maand. Droge lippen en droge huid zijn standaard bijwerkingen. Maar ik heb sinds een aantal dagen veel rode schilferige plekken op mijn handen. Bij wie komt dit nog meer voor?
Oud 23-03-2007, 16:25
1986M
1986M is offline
Citaat:
ruud_t schreef op 16-03-2007 @ 18:05 :
ik gebruikt roaccutane nu ongeveer een maand. Droge lippen en droge huid zijn standaard bijwerkingen. Maar ik heb sinds een aantal dagen veel rode schilferige plekken op mijn handen. Bij wie komt dit nog meer voor?
Hey dat heb ik nu ook sinds een paar dagen

Hoorde van iemand dat het mischien door de kou kwam. Maar twijfel daar zelf erg aan Lijkt meer een irritatie, en het prikt soms.
Nu ik dit lees kan het dus ook door de Roa komen Alsof ik er niet al belabbert genoeg uitzie
Ben je er al achter wat het kan zijn??
Oud 24-03-2007, 13:02
Verwijderd
Mijn vriend gaat binnenkort waarschijnlijk toch roaccutane gebruiken, en ik vroeg me af of hij, als hij daar een droge huid van krijgt, daar gewoon een normale dagcrème op kan smeren of dat dat de werking vermindert. Of misschien heeft iemand nog een goede tip voor iets. Niet te duur als het kan.

En ik vroeg me af of je haar er ook minder vet van wordt..?

En @ 1986M en ruud_t: een schilferende huid op handpalmen en voetzolen is inderdaad een bijwerking van roa die vrij veel voorkomt (>10 % volgens farmacotherapeutisch kompas).

@meisje85: keelontsteking wordt bij niet-bejaarden praktisch altijd door een virus veroorzaakt en niet door een bacterie, dus het slaat sowieso nergens op om antibiotica te slikken bij een keelontsteking.
Oud 24-03-2007, 16:32
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Sarah schreef op 24-03-2007 @ 14:02 :
Mijn vriend gaat binnenkort waarschijnlijk toch roaccutane gebruiken, en ik vroeg me af of hij, als hij daar een droge huid van krijgt, daar gewoon een normale dagcrème op kan smeren of dat dat de werking vermindert. Of misschien heeft iemand nog een goede tip voor iets. Niet te duur als het kan.

En ik vroeg me af of je haar er ook minder vet van wordt..?

En @ 1986M en ruud_t: een schilferende huid op handpalmen en voetzolen is inderdaad een bijwerking van roa die vrij veel voorkomt (>10 % volgens farmacotherapeutisch kompas).

@meisje85: keelontsteking wordt bij niet-bejaarden praktisch altijd door een virus veroorzaakt en niet door een bacterie, dus het slaat sowieso nergens op om antibiotica te slikken bij een keelontsteking.
Ik denk als jouw vriend geen dagcreme gebruikt hij zot zou worden en zelfs heel veel pijn krijgt en exzema! Je moet niet gewone dagcreme gebruiken je moet goed hydraterende gebruiken, als hij wat verder in de kuur is mag hij een vette dagcreme gebruiken. Wel merk goed is, hangt toch af van persoon tot persoon! tijdens mijn kuur heb ik er zonder shit 15 verschillende gebruikt en geen enkele werkte goed genoeg.

Straffer nog, je haar zal niet alleen minder vet worden maar ook bestaat de kans op haaruitval! Droger, futlozer, etc etc.


Zeg tegen je vriend trouwens dat wat hij ook doet, dat hij moet proberen geen wonde te krijgen of puistjes uitpitsen, want door de ROA gaan die supertraag genezen.

Ik ben nu al bijna een jaar ROA af en mijn lichaam is nog steeds heel droog, mijn handen nog steeds vol kloven en schilfers en mijn lippen nog steeds kapot en uitgedroogd.


Enjoy the ride
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Oud 24-03-2007, 23:53
1986M
1986M is offline
[QUOTE]Sarah schreef op 24-03-2007 @ 14:02 :
[B]

En @ 1986M en ruud_t: een schilferende huid op handpalmen en voetzolen is inderdaad een bijwerking van roa die vrij veel voorkomt (>10 % volgens farmacotherapeutisch kompas).


Maar ook rode plekjes? Het lijken een beetje schilferende sneetjes Heb je mischien ook een link waar ik dit kan lezen?
Niet dat ik je niet geloof maar wil mezelf graag inlezen.

Bedankt voor je reactie!!
Oud 25-03-2007, 00:33
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Citaat:
1986M schreef op 25-03-2007 @ 00:53 :


Maar ook rode plekjes? Het lijken een beetje schilferende sneetjes Heb je mischien ook een link waar ik dit kan lezen?
Niet dat ik je niet geloof maar wil mezelf graag inlezen.

Bedankt voor je reactie!!
Dat is gewoon roodheid van de droogte. heel normaal
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Oud 25-03-2007, 12:15
Verwijderd
[QUOTE]1986M schreef op 25-03-2007 @ 00:53 :
[B]
Citaat:
Sarah schreef op 24-03-2007 @ 14:02 :


En @ 1986M en ruud_t: een schilferende huid op handpalmen en voetzolen is inderdaad een bijwerking van roa die vrij veel voorkomt (>10 % volgens farmacotherapeutisch kompas).


Maar ook rode plekjes? Het lijken een beetje schilferende sneetjes Heb je mischien ook een link waar ik dit kan lezen?
Niet dat ik je niet geloof maar wil mezelf graag inlezen.

Bedankt voor je reactie!!
op www.fk.cvz.nl kun je in het witte balkje in het oranje balkje bovenaan, 'roaccutane' intypen en op 'zoeken' klikken, als je dan naar beneden scrollt naar 'Bijwerkingen' dan staat het er bij het is wel veel jargon, maar daar moet je dan maar tussendoor lezen
Oud 25-03-2007, 13:14
1986M
1986M is offline
Bedankt Sarah
Oud 25-03-2007, 21:57
Richard84
Richard84 is offline
Hey, Ik gebruik Roaccutane sinds 23 december 2006. Elke dag slik ik 30 mg. Heb al vaker de reacties op dit forum gelezen en heb daar veel aan gehad bij mijn overweging tot het nemen van het besluit om aan dit middel te gaan beginnen. Ben aardig tevreden over het middel en de werking tot nu toe. Weet niet hoe lang ik nog moet slikken, maar het is tot nog toe zeker de moeite waard. Ik vind het leuk om hier ervaringen met elkaar te delen. Alleen weet ik nog niet zo goed hoe het allemaal precies werkt hier. Hoe je bijvoorbeeld op een persoon kan reageren. Maar dat komt vanzelf wel.

Ben begin februari voor controle geweest bij de dermatoloog en hij heeft gezegd dat het al een stuk verbeterd was en dat er hoop was dat ik er vanaf kom.

Groet Richard.
Oud 27-03-2007, 21:03
Verwijderd
@ Sarah: ik gebruikte altijd babyproducten toen ik ROA gebruikte; creme voor schale wangetjes, babyshampoo, want ja je haar wordt dus niet meer vet als je ROA gebruikt (dat was wel ideaal!). Kan me herinneren dat mijn hoofdhuid ook erg schaal werd en daarom gebruikte ik babyshampoo.
Verder natuurlijk veel vasaline (maar dat zijn ook de kosten niet); voor mijn lippen, mijn handen (en voetzolen), en binnenkant van mijn neus.

@Richard84: je kan op iemand reageren door op "quote" te klikken. Wil je iemand een prive berichtje sturen, dan klik je op"prive", lijkt me aardig simpel toch
Oud 27-03-2007, 21:15
loveless
loveless is offline
ik ben sinds 28 nov begonnen met ROA 3x 20mg per dag
mijn huid is glad af te toe komt er nog een puistjes maar die zijn zo weg. maar ik heb nog die rode vlekjes op mijn gezicht rodehuid/mee eters ofzo zijn er ook middelen om die te verminderen ik zie ze nog vind dat echt heel irritant... mensen vragen altijd wat is dat op je gezicht haat ik zo voor die litekens heb ik wel wat gevonden Dermatix maar dat ik pas gebruiken na de kuur. heb veel last van mij bijwerken heb ook .. van die rode vlekken op mijn bovenlichaam en armen het vervelt ofzo maar het komt elke dag terug... het is nu weer lekker weer durf echt niet in mijn t-shirt te lopen, gaat dat vanzelf weg na ROA ? en weet iemand een goed middel tegen die rodevlekken om mijn wangen?
Oud 28-03-2007, 09:25
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Citaat:
loveless schreef op 27-03-2007 @ 22:15 :
ik ben sinds 28 nov begonnen met ROA 3x 20mg per dag
mijn huid is glad af te toe komt er nog een puistjes maar die zijn zo weg. maar ik heb nog die rode vlekjes op mijn gezicht rodehuid/mee eters ofzo zijn er ook middelen om die te verminderen ik zie ze nog vind dat echt heel irritant... mensen vragen altijd wat is dat op je gezicht haat ik zo voor die litekens heb ik wel wat gevonden Dermatix maar dat ik pas gebruiken na de kuur. heb veel last van mij bijwerken heb ook .. van die rode vlekken op mijn bovenlichaam en armen het vervelt ofzo maar het komt elke dag terug... het is nu weer lekker weer durf echt niet in mijn t-shirt te lopen, gaat dat vanzelf weg na ROA ? en weet iemand een goed middel tegen die rodevlekken om mijn wangen?
Die rode vlekken kunnen ofwel van de droogte zijn en dan moet je goed insmeren met vette zalf of gewoon wachten totdat je stopt met Je ROA!
Maar het kunnen ook 'red marks' zijn ten gevolge van acne en dat kan jareb blijven of zelfs nooit weggaan. het enige dat je daar tegen kan doen om zo volledig weg te werken zijn lasers of TCA peelings maar dan moet je sowiezo wachten 6 maanden tot je gestopt bent met ROA.
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Oud 28-03-2007, 16:11
loveless
loveless is offline
6 maanden ? wow dat is wel heel lang.. ik dacht ik doe het gelijk nadat ik gestopt ben na ROA .. mja moet 12 april weer naar dermatoloog dan ga ik het alllemaal ff navrage.. die rode vleksjes zijn van me acne.. zucht.. ik erger me daar zo erg aan die puisten vind ik niet eens zo erg maar die vlekken wel man
Oud 28-03-2007, 19:51
Richard84
Richard84 is offline
Hoi allemaal

Ik heb in de bijsluiter gelezen dat het verstandig is om intensieve fysieke activiteiten te beperken tijdens de behandeling. Aangezien spier- en gewrichtspijn hier verband mee houden. Ik ben van plan om ter ontspanning één tot twee keer per week te gaan fitnessen. Ik durf het alleen niet aan, vanwege het hiervoorgenoemde advies uit de bijsluiter. Heeft iemand hier ervaring mee? Doet iemand ook aan fitness of iets dergelijks. Ik wil wel fitness doen om steviger te worden, dus voornamelijk voor me spieren. Ik hoef niet af te vallen .

Het is algemeen bekend dat stress en vermoeidheid je acne kan doen verergeren. Ik heb nogal last van stress en hierdoor ben ik bang dat mijn acne weer gaat verergeren. Het gaat wel langzamerhand beter worden, maar door die stress ben ik heel erg gefocused op mijn gezichtshuid. Zijn er mensen die ook Roaccutane gebruiken en die ook nogal aanleg hebben voor stress? Ben namelijk benieuwd hoe zij de behandeling ervaren in combinatie met een hoge mate van stress.

Groet Richard.
Oud 29-03-2007, 08:14
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Richard84 schreef op 28-03-2007 @ 20:51 :
Hoi allemaal

Ik heb in de bijsluiter gelezen dat het verstandig is om intensieve fysieke activiteiten te beperken tijdens de behandeling. Aangezien spier- en gewrichtspijn hier verband mee houden. Ik ben van plan om ter ontspanning één tot twee keer per week te gaan fitnessen. Ik durf het alleen niet aan, vanwege het hiervoorgenoemde advies uit de bijsluiter. Heeft iemand hier ervaring mee? Doet iemand ook aan fitness of iets dergelijks. Ik wil wel fitness doen om steviger te worden, dus voornamelijk voor me spieren. Ik hoef niet af te vallen .


Groet Richard.
Toen ik aan de ROA was ben ik gewoon blijven fitnessen/krachttraining 5 x in de week. Bij mij was de spierpijn er niet, wat wel niet wilt zeggen dat die er voor ook niet gaat zijn!
Probeer het gewoon, je voelt dat wel.
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Oud 29-03-2007, 08:15
Verwijderd
Intensieve training is 5x per week of meer. Topsporters zeg maar.
Als jij goed rust houdt tijdens je trainingen en je spieren en gewrichten de kans geeft te herstellen, is er niks aan de hand.
Oud 29-03-2007, 14:29
hahaha
hahaha is offline
Citaat:
Richard84 schreef op 28-03-2007 @ 20:51 :
Hoi allemaal

Ik heb in de bijsluiter gelezen dat het verstandig is om intensieve fysieke activiteiten te beperken tijdens de behandeling. Aangezien spier- en gewrichtspijn hier verband mee houden. Ik ben van plan om ter ontspanning één tot twee keer per week te gaan fitnessen. Ik durf het alleen niet aan, vanwege het hiervoorgenoemde advies uit de bijsluiter. Heeft iemand hier ervaring mee? Doet iemand ook aan fitness of iets dergelijks. Ik wil wel fitness doen om steviger te worden, dus voornamelijk voor me spieren. Ik hoef niet af te vallen .

Het is algemeen bekend dat stress en vermoeidheid je acne kan doen verergeren. Ik heb nogal last van stress en hierdoor ben ik bang dat mijn acne weer gaat verergeren. Het gaat wel langzamerhand beter worden, maar door die stress ben ik heel erg gefocused op mijn gezichtshuid. Zijn er mensen die ook Roaccutane gebruiken en die ook nogal aanleg hebben voor stress? Ben namelijk benieuwd hoe zij de behandeling ervaren in combinatie met een hoge mate van stress.

Groet Richard.
Ik heb een tijdje (ongeveer 3 a 4 weken) eens 10u gesport per week, waarvan 6 heel intensief. Soms had ik spierpijnen, maar zoveel last had ik er niet van.
Oud 30-03-2007, 15:02
1986M
1986M is offline
Citaat:
Richard84 schreef op 28-03-2007 @ 20:51 :
Heeft iemand hier ervaring mee?

Zijn er mensen die ook Roaccutane gebruiken en die ook nogal aanleg hebben voor stress?
Hey Richard,

Voor ieder persoon zal het anders zijn wat intensieve trainingen zijn. Ik denk dat je dit gewoon moet ondervinden. Je kan niet van andere uitgaan omdat dit bij ieder anders kan zijn.

Heb zelf ook altijd meer last van mijn acne met stress. Wat je hier aan kan doen? Niks. Maar dat is simpel gezegd. Je hebt weer eens stress tijdens tentamens of je bent bang dat je acne weer eens erger word voor een belangrijke afspraak. Door het denken hieraan word het alleen maar erger. Je omgeving zegt dan je niet druk te maken maarja daar kan je ook niks aan doen.

Als je er tijd voor hebt gewoon veel slaap proberen te pakken. Denk dat dat het enige advies is. Je druk maken om je acne doet ieder toch wel, dat kan je niet tegenhouden jammer genoeg

Slaapse
Oud 31-03-2007, 19:39
terrAnce
Citaat:
loveless schreef op 12-02-2007 @ 00:45 :
[...] en heb bultjes op mijn boven arm
Jezus, is dat ook een mogelijke bijwerking? Ik ben nu al een paar maanden gestopt met de kuur en heb dat ook. Het is niet ontzettend erg, maar het ziet er niet netjes uit.

Overigens komt de acne bij mij WEL terug. Niet zo erg als vóór de kuur, maar het is dus niet helemaal weg.
Oud 01-04-2007, 16:01
1986M
1986M is offline
Citaat:
terrAnce schreef op 31-03-2007 @ 20:39 :
Overigens komt de acne bij mij WEL terug. Niet zo erg als vóór de kuur, maar het is dus niet helemaal weg.
Hoeveel maanden terug ben je gestopt? Soms is een 2de kuur nodig hoorde ik. Ga jij ook aan een 2de kuur beginnen? Is het echt acne wat terugkomt of wat puistjes?
Oud 02-04-2007, 10:31
terrAnce
Citaat:
1986M schreef op 01-04-2007 @ 17:01 :
Hoeveel maanden terug ben je gestopt?
Ongeveer 4 tot 5 maanden geleden. De eerste maanden kwam er helemaal niks terug, maar de laatste maand dus wel. Overigens valt het wel mee met de ergheid maar het is niet relaxed.

Citaat:
1986M schreef op 01-04-2007 @ 17:01 :
Soms is een 2de kuur nodig hoorde ik. Ga jij ook aan een 2de kuur beginnen?
Misschien wel, maar ik moet eerst weer een afspraak maken met de dermatoloog. Wellicht dat hij er nog wat zinnigs over kan vertellen :')

Citaat:
1986M schreef op 01-04-2007 @ 17:01 :
Is het echt acne wat terugkomt of wat puistjes?
Acne, denk ik. Voor mij waren acne en puistjes altijd hetzelfde
Oud 02-04-2007, 18:16
1986M
1986M is offline
Citaat:
terrAnce schreef op 02-04-2007 @ 11:31 :
Overigens valt het wel mee met de ergheid maar het is niet relaxed.


Acne, denk ik. Voor mij waren acne en puistjes altijd hetzelfde
Als jij het al niet relaxed vind is dit al genoeg reden om er weer iets aan te doen. Wil ook ooit weer eens relaxed door het leven(haha dat klinkt dramatisch )

Acne en een puistje door te weinig slaap of een vette huid herken ik wel hoor. Ik bedoel ik verwacht na deze kuur echt nog wel eens een puistje zoals "normale" mensen daar vaak over zeuren...
Oud 06-04-2007, 09:56
Verwijderd
Citaat:
1986M schreef op 02-04-2007 @ 19:16 :
Acne en een puistje door te weinig slaap of een vette huid herken ik wel hoor. Ik bedoel ik verwacht na deze kuur echt nog wel eens een puistje zoals "normale" mensen daar vaak over zeuren...
Er is wel verschil tussen acnee en puistjes. Voor de kuur had ik echt acnee en daarna enkel een puistje. Ik kon dan wel door de grond zakken, help een puistje. Terwijl ik in mijn "acneetijd" nou me daar niet echt elke dag over druk maakte. Beetje vreemd.
Overigens kwamen de eerste puistjes pas na een paar maanden!
Oud 06-04-2007, 09:59
Verwijderd
Puistjes zijn gewoon een van de kenmerken van acne (het meest opvallende kenmerk). Je kunt wel puistjes hebben zonder acne, maar geen acne zonder puistjes.
Oud 06-04-2007, 10:12
Verwijderd
Ja idd! Maar ik weet nog wel op school dat meisjes zeiden dat ze zo'n acnee hadden en mss 3 puistjes hadden. Natuurlijk heeft het verband met elkaar, maar toch is het anders (precies zoals jij het zegt )
Oud 06-04-2007, 20:25
1986M
1986M is offline
Gister weer naar de dermo geweest. Ze zei dat ik waarschijnlijk in mei moet stoppen omdat de zon dan te hevig is. Daarop zei ik natuurlijk ****- you **** (waarschijnlijk iets netter maar...)
Heb gezegd dat ik dan gewoon wil doorgaan. En gelijk ook maar mijn dosis met 20 mg verhoogd naar 60 mg per dag.

Trouwens wel veel last van droge lippen. Vooral de mondhoeken zijn kapot. De hele dag door smeren dus.
Oud 06-04-2007, 21:21
Verwijderd
@1986M: opzich snap ik dat je niet wil stoppen, maar een arts geeft niet dat advies om je te pesten natuurlijk! Wel moet ik zeggen dat ik gewoon in mei en juni roacutane geslikt heb. Natuurlijk wel extra voorzichtig geweest met het zonnetje.
En daarnaast, misschien is het tegen die tijd wel zo goed dat je besluit om eerder te stoppen (heb ik toen wel gedaan, omdat het zo goed ging al een tijd en ik het HELEMAAl zat was )!
Iig sterkte
Oud 06-04-2007, 23:45
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Citaat:
1986M schreef op 06-04-2007 @ 21:25 :
Gister weer naar de dermo geweest. Ze zei dat ik waarschijnlijk in mei moet stoppen omdat de zon dan te hevig is. Daarop zei ik natuurlijk ****- you **** (waarschijnlijk iets netter maar...)
Heb gezegd dat ik dan gewoon wil doorgaan. En gelijk ook maar mijn dosis met 20 mg verhoogd naar 60 mg per dag.

Trouwens wel veel last van droge lippen. Vooral de mondhoeken zijn kapot. De hele dag door smeren dus.
ik ben doorgegaan tot eind juni, in juli moet je stoppen of je om 2 uur insmeren met sunblock, zelfs al is het maar voor de brievenbus leeg te maken! anders ga je niet verbranden, maar er wel PAARS uitzien! en ik ken zo iemand die dat heeft meegemaakt...trust me you don't want to.
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Oud 07-04-2007, 06:20
1986M
1986M is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 06-04-2007 @ 22:21 :
@1986M: opzich snap ik dat je niet wil stoppen, maar een arts geeft niet dat advies om je te pesten natuurlijk!
Dat is natuurlijk waar. Maar ik heb eigenlijk erg weinig vertrouwen in mijn Dermo Een afspraak bij haar gaat zo: hoe gaat het? Paar seconden kijken, heb je nog pillen, Ciao! En geen kundige antwoorden op mijn vragen.
Las hier dat er meerdere mensen in de zomer zijn doorgegaan. En ben niet van plan te stoppen als ik nog niet genoeg in mijn lichaam heb gehad. Wil dat ik een blijvend resultaat heb. Ben de hele zomer toch binnnen aan het werk. Dan maar een zomer van veel binnen zitten hoor. Moet dan maar.
Merk nu trouwens al wel dat de zon erg scherp aan de ogen is. Kan echt amper tegen de zon inlopen. Altijd zonnebril mee dus.

Heb ook Vichy 50+ gekregen. Moet ik over mijn gewone creme smeren. 2 dingen over elkaar, ben ik niet echt een voorstander van. Maarja.
Oud 07-04-2007, 09:55
Verwijderd
Een vriendin van mijn zus heeft het in de zomer gebruikt en mijn vriend gaat dat nu dus ook doen, je moet gewoon lange mouwen dragen, een pet/hoed op zetten en een zonnebrandcreme met hoge factor gebruiken, en niet gaan zonnebaden, dan kan het best.
Oud 08-04-2007, 18:17
MaStar
MaStar is offline
Citaat:
Apomes schreef op 07-04-2007 @ 00:45 :
ik ben doorgegaan tot eind juni, in juli moet je stoppen of je om 2 uur insmeren met sunblock, zelfs al is het maar voor de brievenbus leeg te maken! anders ga je niet verbranden, maar er wel PAARS uitzien! en ik ken zo iemand die dat heeft meegemaakt...trust me you don't want to.
vraagje hé.. ik wil in juni naar een outdoor festival... hoe goed werkt zo'n sunblock dan?? Zorgt dat ervoor dat je totaal niet verbrand? want daar sta je wel de hele dag buiten

denk dat ik gewoon een goede pet koop en me om de 1.5 uur insmeer ofzo
Oud 08-04-2007, 18:38
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MaStar schreef op 08-04-2007 @ 19:17 :
vraagje hé.. ik wil in juni naar een outdoor festival... hoe goed werkt zo'n sunblock dan?? Zorgt dat ervoor dat je totaal niet verbrand? want daar sta je wel de hele dag buiten

denk dat ik gewoon een goede pet koop en me om de 1.5 uur insmeer ofzo
Zorg dat je zoveel mogelijk delen van je lichaam bedekt (dus liever een shirt wat je schouders bedekt dan een shirtje waarin je blote schouders hebt. Een petje is ook wel slim. Alle onbedekte delen dan goed insmeren en om het uur smeren ofzo dan denk ik dat het wel gaat.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 08-04-2007, 20:47
MaStar
MaStar is offline
okok! en zitten hier ook gebruikers die 1.0 mg per kilo lichaamsgewicht slikken?

ik weeg 85 en slik 60 mg per dag (3x 20)... wil eigenlijk wel 4x 20 slikken of 3x 20 en 1x 10.... gewoon omdat hoe meer je binnenkrijgt op een kleine periode (ik stop sowieso 1 juli omdat ik 1 augustus op zon-zuip vakantie ga), hoe minder kans er is dat 't terugkomt... en dit is al mijn 2e kuur namelijk
Oud 09-04-2007, 00:04
1986M
1986M is offline
Zit nu op 60mg en ben zo'n 67kg. Dit is dus wel de max dat ik mag hebben. Weet nog niet hoe dit gaat werken omdat ik dit pas vanaf afgelopen donderdag doe.

Maar vraag het gewoon aan je dermo of dit mag
Oud 09-04-2007, 11:54
MaStar
MaStar is offline
Citaat:
1986M schreef op 09-04-2007 @ 01:04 :
Zit nu op 60mg en ben zo'n 67kg. Dit is dus wel de max dat ik mag hebben. Weet nog niet hoe dit gaat werken omdat ik dit pas vanaf afgelopen donderdag doe.

Maar vraag het gewoon aan je dermo of dit mag
de derma wilde mij al 40 laten slikken, dus denk niet dat 't mag
Oud 10-04-2007, 01:28
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Citaat:
1986M schreef op 07-04-2007 @ 07:20 :


Heb ook Vichy 50+ gekregen. Moet ik over mijn gewone creme smeren. 2 dingen over elkaar, ben ik niet echt een voorstander van. Maarja.
Why not?

Sommige huidtypes zoals OSPW's moeten: sprayen, skinlightners, serums, retinolcreme en een dagcreme over elkaar door

Je hebt twee mogelijkheden:

ofwel eerst de dagcreme, 30 minuten laten intrekken en dan de sunblock ofwel dagcreme en sunblock mengen.

aangezien het om een zonnecreme creme gaat, kan je gerust mixen. anders laat je het beter eerst intrekken.

Een goede sunscreen is A Pigment of your imagination spf 18 van Philosophy omdat dat ook Kojic zuur bevat tegen pigmentatie .
en die spf 18 is dan een sunblock.
Je moet geen spf 50+ hebben om een sunblock te hebben, dat hangt af van merk tot merk! bovendien heeft je huid ook al een natuurlijk spf. en als je dagcreme etc smeert hebben de UV stralen nog meer problemen .
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Oud 10-04-2007, 01:32
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Citaat:
MaStar schreef op 08-04-2007 @ 21:47 :
okok! en zitten hier ook gebruikers die 1.0 mg per kilo lichaamsgewicht slikken?

ik weeg 85 en slik 60 mg per dag (3x 20)... wil eigenlijk wel 4x 20 slikken of 3x 20 en 1x 10.... gewoon omdat hoe meer je binnenkrijgt op een kleine periode (ik stop sowieso 1 juli omdat ik 1 augustus op zon-zuip vakantie ga), hoe minder kans er is dat 't terugkomt... en dit is al mijn 2e kuur namelijk
ik slikte 2 mg per kilo (120 mg per dag - 60 kilo). Maar wel alleen maar de laatste 3 weken ofzo, ik weet niet meer precies hoelang. In ieder geval weet ik nog dat eht afzien was tot en met en dat ik na mijn kuur meteen aan de cortisonezalf zat.

1 mg per dag kan heus geen kwaad.
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Oud 19-04-2007, 15:57
ruud_t
ruud_t is offline
hallo lotgenoten,

ben nu twee maanden bezig met de kuur en ben redelijk tevreden. Ik heb echter een paar vragen. In de meivakantie ga ik op vakantie. In hoeverre moet ik uitkijken voor zonlicht? (totaal vermijden?) geldt dit alleen voor het gezicht of voor het hele lichaam? en wat kan allemaal het gevolg zijn wanneer je teveel zonlicht hebt opgevangen?

Het aantal puistjes wordt minder, maar hoe zit het met de roodheid van wangen en neus? Zal in in de loop der tijd ook verdwijnen? Of zijn daar effectieve middeltjes voor? (dus geen make-up of iets dergelijks)

Laatst gewijzigd op 19-04-2007 om 16:02.
Oud 19-04-2007, 22:42
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Citaat:
ruud_t schreef op 19-04-2007 @ 16:57 :
hallo lotgenoten,

ben nu twee maanden bezig met de kuur en ben redelijk tevreden. Ik heb echter een paar vragen. In de meivakantie ga ik op vakantie. In hoeverre moet ik uitkijken voor zonlicht? (totaal vermijden?) geldt dit alleen voor het gezicht of voor het hele lichaam? en wat kan allemaal het gevolg zijn wanneer je teveel zonlicht hebt opgevangen?

Het aantal puistjes wordt minder, maar hoe zit het met de roodheid van wangen en neus? Zal in in de loop der tijd ook verdwijnen? Of zijn daar effectieve middeltjes voor? (dus geen make-up of iets dergelijks)
Zonlicht vermijden is een groot woord, je goed insmeren met een sunblock emulsie is ook goed. en als je op strand gaat liggen inderdaad heel je lichaam! Om de 2 uur wel te verstaan en ook nadat je in water enzo bent geweest.
Maar: Zee = zoutwater en dat j-kan je huid wel heel hard irriteren tijdens de ROA kuur.

Wat kan er gebeuren?: Zonnebrand, Littekens, blaren en zoals ik eerder heb vermeld je kan er werkelijk heel PAARS uitzien .

Die roodheid heb ik nu 10 maanden na mijn ROA kuur nog altijd, het is wel al fel verminderd maar vooral mijn neus ziet er vaak nog rood uit gewoonweg om je huid daar veel dunner en gevoeliger is.
Wat je er aan kan doen? La Roch-posay, ROC, etc hebben daar wel middeltjes tegen die heel goed helpen en bovendien een groene kleur hebben want groen obserbeert rood dus gaat de roodheid verminderen.

Nu moet je vooral producten gebruiken voor de gevoelige huid en geen irriterende producten bv tegen acne etc want die bevatten vaak AHA's of BHA's en dat is zuur en dat kan je nu missen als de kiespijn.

Een heel goed middeltje tegen roodheid is: de Booster van Dermalogica voor de gevoelige huid want die bevat frambozenexactracten net als hun skinspray & cleanser voor de gevoelige huid!
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Ervaringen met Roaccutane #3
Lyne
40 03-04-2015 08:15
Lichaam & Gezondheid [Deel 2] Ervaringen met Roaccutane
johnbiezen
109 09-03-2009 15:01
Lichaam & Gezondheid Accutane/Roaccutane
Dj lucas15
4 30-01-2009 16:44
Lichaam & Gezondheid Droge lippen door roa
Lyne
6 16-12-2007 11:11
Lichaam & Gezondheid Ervaringen met Roaccutane #2
Methuselah
2 19-01-2007 19:46
Lichaam & Gezondheid Ervaringen met Roaccutane
Methuselah
500 17-01-2007 11:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:32.