Oud 07-09-2008, 09:29
Idunarara
Idunarara is offline
Oh heden.
Ik heb per ongeluk twee pillen geslikt vanochtend. Door geklooi met twee verschillende strippen dacht ik dat ik hem gisteren vergeten was.. Heeft dit schadelijke gevolgen of gevolgen t.o.v. mogelijke zwangerschappen? Ik heb donderdag voor het laatst sex gehad en ben vorige week dinsdag begonnen met de strip.. Ik kan het verder nergens vinden, ook niet in de bijsluiter -mycroginon 30-..
Help?
Oud 07-09-2008, 18:41
blablatje
blablatje is offline
Nee hoor, is niet erg. Kan zijn dat je je vandaag wat misselijk of emotioneel hebt gevoeld door de dubbele dosis, maar het is niet schadelijk en de bescherming wordt er niet minder van.
Oud 07-09-2008, 18:42
blablatje
blablatje is offline
Citaat:
Oh, dat zei mijn huisarts in ieder geval toen ik aan de pil ging. Maar dat is jaren terug, dus het kan zijn dat de nieuwste inzichten anders zeggen. Dat weet ik dan niet.
Er zijn inderdaad vorig jaar nieuwe inzichten over gekomen.
Oud 08-09-2008, 16:16
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
De afgelopen maanden heb ik de pil ethinylestradio/levongestrel (0,03/0,15) geslikt. Deze maand stap ik over op een ander merk, namelijk Stediril 30. Volgens de bijsluiter bevat dat dezelfde werkende stoffen als mijn vorige pil. Op het moment ben ik in mijn stopweek en daarna ga ik Stediril slikken. Ben ik dan meteen vanaf pil 1 veilig? In de bijsluiter staat dat ik na een stopweek met Stediril mag beginnen, maar er staat nergens dat ik dan beschermd ben tegen zwangerschap. Ik vermoed dat ik veilig seks kan hebben,maar zou graag bevestiging van een van de experts hier hebben.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Oud 08-09-2008, 19:19
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Lilium ik heb precies hetzelfde. Bij de apotheek zeiden ze dat ik na de stopweek gewoon met Stederil 30 kon beginnen en dan meteen veilig zou zijn..

Net zoals bij Rigevidon, Microgynon enz humpfs
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Oud 08-09-2008, 21:27
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Citaat:
Lilium ik heb precies hetzelfde. Bij de apotheek zeiden ze dat ik na de stopweek gewoon met Stederil 30 kon beginnen en dan meteen veilig zou zijn..

Net zoals bij Rigevidon, Microgynon enz humpfs
Dank je voor je snelle antwoord.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Oud 09-09-2008, 20:43
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Ik ben bij m'n vriend vanavond m'n strip vergeten. Aangezien ik niet terug ga reizen kan ik vanavond dus geen pil innemen.

Ik was bezig met de laatste week van de strip (er zaten nog maar 2 pillen in de strip).

Ik heb al gelezen dat ik nu een pauzeweek kan inlassen en na deze week weer doorgaan met een nieuwe strip. Dit is wat ik hoogstwaarschijnlijk dus ga doen.

Echter vroeg ik me af hoeveel tijd er tussen mag zitten (dus hoeveel tijd te laat je de pil mag innemen). Op z'n vroegst om 8:45 morgen kan ik de pil die ik dus vanavond vergeet weer innemen. Is dit teveel tijd en kan ik toch beter voor de pauzeweek gaan? Of moet dit nog makkelijk kunnen?

Ik heb hier de bijsluiter voor m'n neus liggen maar zie er nergens iets over instaan hoeveel tijd je de pil te laat mag innemen.
__________________
It's all fun and games, until someone looses an eye...than it's fun and games you can't see
Oud 10-09-2008, 00:11
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:

Ik heb hier de bijsluiter voor m'n neus liggen maar zie er nergens iets over instaan hoeveel tijd je de pil te laat mag innemen.
In die van mij staat toch echt dat er maximaal 36 uur tussen twee pillen mag zitten. Anders haal je voor je zekerheid toch even een pakje condooms?
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Oud 12-09-2008, 15:22
Verwijderd
Ik ben sinds 2 maanden geleden gestopt met de pil vanaf die tijd word ik niet meer ongesteld, komt dat vaker voor?
Oud 12-09-2008, 16:32
Verwijderd
Ja hoor, kan wel even duren.
Oud 12-09-2008, 19:02
Verwijderd
oke bedankt
Oud 23-09-2008, 09:59
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik heb een vraagje over de pil doorslikken.

Nu slik ik ongeveer een jaar microgynon 30, daarvoor heb ik 2 jaar een diane35-achtige pil gehad. Die kon ik gerust een maand of 3 doorslikken zonder er last van te hebben. Nu probeer ik met de microgynon 2 maanden door te slikken, maar dat lukt steeds net niet, want ik heb dus nu buikpijn. Het is net of de pil het niet houdt ofzo. Komt dat doordat de pil lichter is dan de 'diane'?
Oud 23-09-2008, 11:21
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dat zou heel goed kunnen
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 24-09-2008, 20:52
Verwijderd
Hallo,
Ik ben vanochtend bij de dokter geweest omdat ik graag van pil wilde switchen.
Hiervoor gebruikte ik microgynon maar daar kreeg ik puistjes van dus heeft de dokter me Diane voorgeschreven met de instructie dat ik aan het eind van deze stopweek(vrijdag) gewoon met Diane kan beginnen, zonder dat dit enig effect heeft op de anticonceptie-werking van de pil.

Ik ben vervolgens mij de apotheker de pil op gaan halen, maar hij vertelde me dat ik vanavond(twee dagen voor het einde) al moet beginnen met slikken, maar dat de werking van de pil dan de eerste maand niet helemaal nog werkt en dus extra anticonceptie moet gebruiken.
Weet iemand wie ik nu moet geloven?

Tevens zei de dokter ook dat de kans op zwangerschap onmogelijk(!) is als je de pil slikt, zowel bij Diane als Microgynon, klopt dit?
Oud 25-09-2008, 16:45
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Volgens mij heeft de Diane iets meer kans op zwangerschap dan Microgynon, maar nog steeds 99% veilig hoor. Daarbij mocht ik van de dokter en apotheek na de stopweek direct met de Diane beginnen en was het meteen veilig. Ik zou niet weten waarom je de stopweek 2 dagen korter zou moeten maken, en dus eerder moet beginnen, maar dat kan natuurlijk geen kwaad. Dat de pil nog niet helemaal werkt heb ik toen niet gehoord, vreemd. Maar ik zou sowieso de apotheek meer geloven dan de huisarts.
Oud 25-09-2008, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij heeft de Diane iets meer kans op zwangerschap dan Microgynon, maar nog steeds 99% veilig hoor. Daarbij mocht ik van de dokter en apotheek na de stopweek direct met de Diane beginnen en was het meteen veilig. Ik zou niet weten waarom je de stopweek 2 dagen korter zou moeten maken, en dus eerder moet beginnen, maar dat kan natuurlijk geen kwaad. Dat de pil nog niet helemaal werkt heb ik toen niet gehoord, vreemd. Maar ik zou sowieso de apotheek meer geloven dan de huisarts.
Maar jij zegt nu in principe precies hetzelfde als de dokter! Alleen denk ik dat de dokter die 1% verwaarloosd (iets wat ik overigens nog steeds niet zo goed snap,aangezien dat toch nog steeds een op de honderd is?)
Maar gewoon dus normale dag beginnen en in feite is ie dan in principe veilig?
Oud 27-09-2008, 09:36
Verwijderd
Ik heb de pil al 1 maand doorgeslikt. ( dus 3 weken) en ben nu bezig met wéér doorslikken, alleen ik wil eigenlijk vandaag stoppen. ( vandaag zou mijn 3e pil worden van een nieuwe strip) kan dit?
Oud 27-09-2008, 10:22
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Waarom slik je door? Gewoon omdat dat beter uitkomt of omdat je door moet slikken omdat je een pil vergeten bent oid? In het eerste geval kan je gewoon stoppen (want na minstens 1 strip kan je altijd maximaal zeven dagen stoppen). In het tweede geval moet je deze strip afmaken.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 27-09-2008, 18:41
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Maar jij zegt nu in principe precies hetzelfde als de dokter! Alleen denk ik dat de dokter die 1% verwaarloosd (iets wat ik overigens nog steeds niet zo goed snap,aangezien dat toch nog steeds een op de honderd is?)
Maar gewoon dus normale dag beginnen en in feite is ie dan in principe veilig?
Ja ik vertel hetzelfde altijd jouw dokter, mijn dokter en mijn apotheek. Maar ik denk dat jouw apotheek het zekere voor het onzekere wil nemen en dat zou ik dan ook gewoon doen. Ik wist er toen niets vanaf en volgde gewoon op wat mij is verteld, maar misschien is het wel echt beter om bv. een condoom te gebruiken en was ik toen wel wat onveiliger.

Maar sowieso is de pil niet 100% veilig. Volgens mij de gewone pil 99,5% of zoiets. Alleen met condoom erbij ga je echt vlak tegen de 100% aanzitten.
Oud 28-09-2008, 09:34
Verwijderd
Citaat:
Waarom slik je door? Gewoon omdat dat beter uitkomt of omdat je door moet slikken omdat je een pil vergeten bent oid? In het eerste geval kan je gewoon stoppen (want na minstens 1 strip kan je altijd maximaal zeven dagen stoppen). In het tweede geval moet je deze strip afmaken.
Ja het komt elke keer niet uit. Het kan dan toch ook geen kwaad om mijn stopweek te vervroegen?
Oud 28-09-2008, 11:09
blablatje
blablatje is offline
Kan geen kwaad, want als je doorslikt ís het geen vervroegen. Zo lang je minstens 21 pillen achter elkaar slikt (of in noodgevallen minstens 14) mag je altijd een stopweek beginnen.
Oud 29-09-2008, 19:43
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik vond trouwens dat in praktijk de pil tussen de 95% en 99,5% veilig is. Hier is dus niet altijd juist gebruik bij in begrepen (te laat innemen, lichte diarree na net innemen, enz.) De pil is in theorie (of bij perfect gebruik) tussen de 99,5% en 99,9% betrouwbaar. Bij de prikpil is dit in praktijk ook zo.
Oud 04-10-2008, 20:35
Fayelinde.
Avatar van Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Ik neem de Yasminelle, maar nu ik ziek ben moet ik antibiotica gebruiken. Dit is Amoxicilline-ratiopharm. In de bijsluiter daarvan staat er niets over effecten op het pilgebruik, en mijn dokter, die ook weet dat ik de pil slik, heeft er niets over gezegd. Nu staat er in de bijsluiter van de Yasminelle dat sommige antibiotica het effect van de pil wel kunnen verstoren. Ik slik nu mijn derde dag, en ik heb vandaag seks gehad. Is alles dan veilig?
Oud 05-10-2008, 13:17
Verwijderd
ik heb ook amoxicilline gehad en ik kreeg van de apotheek wel een briefje dat t niet veilig was...
Oud 05-10-2008, 15:55
Fayelinde.
Avatar van Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Oh, verdorie. Hm, en wat kan ik nu het beste doen?
Oud 05-10-2008, 16:12
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zou zo snel mogelijk een morning after pil halen en dan gelijk navragen bij de apotheek hoe het zit.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 05-10-2008, 19:48
Fayelinde.
Avatar van Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Moet dat echt, de morning after pil? Ik ben zo bang van zo'n hormonenbom plots (al is de pil natuurlijk ook niet je dat als je dat wil ontwijken). Ik zit nu dus pas aan één van mijn eerste pillen, dan is mijn eisprong toch nog veraf? Als ik vanaf nu met condoom zou vrijen... ?
Oud 05-10-2008, 19:57
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Ja ik denk ook van wel, zelf kreeg ik ook een brief mee dat de pil in combinatie met amoxicilline niet meer veilig is..
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Oud 05-10-2008, 20:59
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Uit het farmacotherapeutisch kompas (handboek voor artsen):

Citaat:
Interacties
Fenylbutazon, oxyfenbutazon en in mindere mate acetylsalicylzuur, indometacine en sulfinpyrazon verlengen de halfwaardetijd door vermindering van de tubulaire secretie. De betrouwbaarheid van orale anticonceptiva kan bij gelijktijdig gebruik verminderen. De werking van penicillinen wordt geantagoneerd door bacteriostatische antibiotica. Bij gelijktijdig gebruik van aminoglycosiden kan een synergistisch effect optreden.
De werking van de pil kan dus echt verminderen dus ik zou echt voor een morning afterpil gaan. Zou zelf het risico niet willen lopen, zeker niet in de eerste dagen van je nieuwe strip.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 05-10-2008, 23:33
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Moet dat echt, de morning after pil? Ik ben zo bang van zo'n hormonenbom plots (al is de pil natuurlijk ook niet je dat als je dat wil ontwijken). Ik zit nu dus pas aan één van mijn eerste pillen, dan is mijn eisprong toch nog veraf? Als ik vanaf nu met condoom zou vrijen... ?
Het probleem gaat niet weg door het te negeren. Haal die morning-after pil ZO SNEL MOGELIJK, in ieder geval binnen 72 uur (maar hoe eerder, hoe beter). Als je dat niet doet en je blijkt zwanger, moet je een overtijdbehandeling, en als je nóg langer wacht, een abortus. Dan is zo'n pilletje zo erg nog niet.

Overigens is het algemene kennis dat antibiotica en de pil niet samengaan. Dit staat ook in de bijsluiter van de pil zelf. Ik neem aan dat je die hebt gelezen? Zo niet, doe dat dan meteen voor het een keer echt fout gaat.
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Oud 06-10-2008, 10:04
Fayelinde.
Avatar van Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Natuurlijk heb ik die wel gelezen, maar ik nam gewoon aan dat mijn dokter het wel even zou melden als hij me iets voorschrijft wat de werking ervan zou verstoren. Bovendien heb ik ook de bijsluiter van de antibiotica gelezen, en daar stond ook niets in over eventuele effecten.

En ik blijf nu misschien wel vragen spuien, maar hoe werkt de pil precies dan? Als hij in de eerste dagen gestoord wordt in zijn werking, is dan de hele maand 'weggegooid'? En als ik stop met de antibiotica, zou hij dan meteen weer moeten werken?
Oud 06-10-2008, 18:51
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Natuurlijk heb ik die wel gelezen, maar ik nam gewoon aan dat mijn dokter het wel even zou melden als hij me iets voorschrijft wat de werking ervan zou verstoren. Bovendien heb ik ook de bijsluiter van de antibiotica gelezen, en daar stond ook niets in over eventuele effecten.

En ik blijf nu misschien wel vragen spuien, maar hoe werkt de pil precies dan? Als hij in de eerste dagen gestoord wordt in zijn werking, is dan de hele maand 'weggegooid'? En als ik stop met de antibiotica, zou hij dan meteen weer moeten werken?
Ik denk dat de dokter denkt dat jij wel braaf de bijsluiter van de pil hebt gelezen (daar staat het namelijk WEL in. ) en aanneemt dat je een condoom gaat gebruiken. En hoe de pil precies werkt weet ik niet, dat is vrij ingewikkeld. Ik weet wel dat de sex die je hebt gehad, onveilig is geweest. Helaas is het intussen ook te laat voor een morning-after pil. Het is nog niet te laat voor een overtijdbehandeling, maar ook die deur staat nog maar op een kier. Je moet je als de wiedeweerga laten testen! Thuistests zijn namelijk niet volledig betrouwbaar: als hij zegt dat je zwanger bent, ben je zeker weten zwanger. Is de uitslag negatief, dan ben je WAARSCHIJNLIJK niet zwanger. Die tests zijn dus eigenlijk alleen handig als je juist zeker wil weten dat je wél zwanger bent. Wil je juist een zwangerschap uitsluiten, dan brengt alleen een doktersbezoekje absolute zekerheid.
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Oud 06-10-2008, 19:05
Fayelinde.
Avatar van Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Nee, ik heb de morning afterpil gehaald hoor!

En in mijn bijsluiter staat er niets over, alleen over dat het slechter werkt in combinatie met pillen tegen epilepsie of Sint-Janskruid. Wees gerust, ik neem wel mijn bijsluiters door voor ik medicatie ga gebruiken.
Oud 11-10-2008, 13:01
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Nee, ik heb de morning afterpil gehaald hoor!

En in mijn bijsluiter staat er niets over, alleen over dat het slechter werkt in combinatie met pillen tegen epilepsie of Sint-Janskruid. Wees gerust, ik neem wel mijn bijsluiters door voor ik medicatie ga gebruiken.
Mja, er zijn genoeg dommeriken die het niet doen
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Oud 13-10-2008, 14:23
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
als je de week niet hebt geslikt en dan een dag te laat weer begint met slikken, maakt dit uit?
Je bent dan niet veilig, want je stopweek mag nooit langer zijn dan 7 dagen.
Oud 13-10-2008, 14:35
Verwijderd
sowieso ben je pas bij je volgende strip weer veilig (aldus mijn bijsluiter) en je moet dus deze maand met condoom seks hebben omdat je niet op je pil kunt vertrouwen

edit; en voortaan goed onthouden wanneer je weer je pil moet slikken. Dus op de kalender zetten, in je gsm..
Oud 16-10-2008, 12:47
Verwijderd
Als je gewoon steeds alles netjes hebt geslikt, en je vergeet er 1 in week 3. En je slikt dan door (dus geen pilvrije week), ben je dan nog veilig in de aankomende dagen? Of moet je dan ook 7 dagen een ander voorbehoedsmiddel gebruiken. Dit werd mij niet echt duidelijk.
Oud 16-10-2008, 13:09
Kleedje
Avatar van Kleedje
Kleedje is offline
Sinds een tijdje ben ik aan de pil en nu heb ik een vraag. Weet niet precies meer wat de huisarts gezegd heeft erover, omdat het alweer 6 maand geleden is dat ik de pil heb aangevraagd. Denk het antwoord wel te weten, maar ff voor de duidelijkheid aangezien er zoveel mis kan gaan met het verkeerd gebruik van de pil.. Mijn 1e strip is bijna op, dus dan ben ik volgende week ongesteld. Daarna begin ik weer met een nieuwe strip. Kan ik dan seks hebben zonder condoom? Of kan dit ook al in de tijd dat ik ongesteld ben?

Ook gebruik ik af en toe laxerende middelen, omdat mijn darmen erg moeilijk werken. Mijn ontlasting is dan aardig dun. Kan dit nog gevolgen hebben op het effect van de pil?
Oud 16-10-2008, 16:08
Verwijderd
Citaat:
Als je gewoon steeds alles netjes hebt geslikt, en je vergeet er 1 in week 3. En je slikt dan door (dus geen pilvrije week), ben je dan nog veilig in de aankomende dagen? Of moet je dan ook 7 dagen een ander voorbehoedsmiddel gebruiken. Dit werd mij niet echt duidelijk.
www.pilvergeten.nl, maar ik weet bijna zeker dat je veilig bent, als je de rest wel goed hebt genomen

Citaat:
Sinds een tijdje ben ik aan de pil en nu heb ik een vraag. Weet niet precies meer wat de huisarts gezegd heeft erover, omdat het alweer 6 maand geleden is dat ik de pil heb aangevraagd. Denk het antwoord wel te weten, maar ff voor de duidelijkheid aangezien er zoveel mis kan gaan met het verkeerd gebruik van de pil.. Mijn 1e strip is bijna op, dus dan ben ik volgende week ongesteld. Daarna begin ik weer met een nieuwe strip. Kan ik dan seks hebben zonder condoom? Of kan dit ook al in de tijd dat ik ongesteld ben?

Ook gebruik ik af en toe laxerende middelen, omdat mijn darmen erg moeilijk werken. Mijn ontlasting is dan aardig dun. Kan dit nog gevolgen hebben op het effect van de pil?
Je kan sex hebben in je stopweek, zonder condoom. Als je al je pillen netjes hebt geslikt dan natuurlijk.
En die laxerende middelen; ik zou er mee uitkijken. Je pil moet sowieso 1 uur in je lichaam zijn voor hij is opgenomen geloof ik. Tenminste; ik hou aan dat als ik binnen 1 uur / anderhalf enorme diarree krijg of enorm moet overgeven, dat ik dan even een nieuwe neem. Maar zou het voor de zekerheid aan je apotheek vragen, ook in verband met stoffen die misschien de werking verminderen.
Oud 16-10-2008, 16:19
Kleedje
Avatar van Kleedje
Kleedje is offline
Dankje, Daydream-ster!
Oud 16-10-2008, 19:33
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik houd altijd 3-4 uur aan bij diarree omdat dat ook wordt aangegeven voor overgeven.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 17-10-2008, 16:48
Verwijderd
Citaat:
Sinds een tijdje ben ik aan de pil en nu heb ik een vraag. Weet niet precies meer wat de huisarts gezegd heeft erover, omdat het alweer 6 maand geleden is dat ik de pil heb aangevraagd. Denk het antwoord wel te weten, maar ff voor de duidelijkheid aangezien er zoveel mis kan gaan met het verkeerd gebruik van de pil.. Mijn 1e strip is bijna op, dus dan ben ik volgende week ongesteld. Daarna begin ik weer met een nieuwe strip. Kan ik dan seks hebben zonder condoom? Of kan dit ook al in de tijd dat ik ongesteld ben?

Ook gebruik ik af en toe laxerende middelen, omdat mijn darmen erg moeilijk werken. Mijn ontlasting is dan aardig dun. Kan dit nog gevolgen hebben op het effect van de pil?
Citaat:
Ik houd altijd 3-4 uur aan bij diarree omdat dat ook wordt aangegeven voor overgeven.
3-4 uur inderdaad, ik zelf doe altijd voor de zekerheid 4 uur

Ik denk trouwens dat het beter is om de oorzaak van het verstoppen van je darmen te zoeken (of weet je het al?) dan dat je aan de laxeermiddelen gaat...
Oud 17-10-2008, 20:12
Verwijderd
Citaat:
Ik houd altijd 3-4 uur aan bij diarree omdat dat ook wordt aangegeven voor overgeven.
hmm.mijn bijsluiter geeft maar 1 uur aan. Maar goed, daar ga ik ook vaak over heen, ik pak altijd 1.5 uur. Maar met 3-4 uur zit je zeker goed
Oud 27-10-2008, 21:48
LadyMeiss
LadyMeiss is offline
Citaat:
Sinds een tijdje ben ik aan de pil en nu heb ik een vraag. Weet niet precies meer wat de huisarts gezegd heeft erover, omdat het alweer 6 maand geleden is dat ik de pil heb aangevraagd. Denk het antwoord wel te weten, maar ff voor de duidelijkheid aangezien er zoveel mis kan gaan met het verkeerd gebruik van de pil.. Mijn 1e strip is bijna op, dus dan ben ik volgende week ongesteld. Daarna begin ik weer met een nieuwe strip. Kan ik dan seks hebben zonder condoom? Of kan dit ook al in de tijd dat ik ongesteld ben?

Ook gebruik ik af en toe laxerende middelen, omdat mijn darmen erg moeilijk werken. Mijn ontlasting is dan aardig dun. Kan dit nog gevolgen hebben op het effect van de pil?
Hallo Kleedje,

Allereerst over het veiligzijn:

Begin je met je eerste strip op de eerste dag van je menstruatie, dan ben je direct veilig.
Begin je met je eerste strip, tijdens je menstruatie, maar niet op de eerste dag, dan ben je na 7 dagen veilig.
Begin je na je menstruatie met de strip, dan ben je tijdens je 2e strip veilig.

Als jij de pil goed hebt geslikt, dan ben je ook tijdens je stopweek veilig, maar let op dat deze dan NOOIT langer word dan 7dagen, want dit maakt je meteen onveilig, en ook de 7dagen ervoor en erna.

Even over de laxerende middelen.
Is dit op doctersadvies? Last hebben van een moeilijke stoelgang is namelijk niet gewoon, en hier moet je even naar laten kijken.

Over de veiligheid van je pil bij waterige diaree:
Heb je last van waterige diaree binnen de 4uur na inname van de pil, dan is het mogelijk dat je pil niet goed opgenomen is in je lichaam, en dit kan dus de pil een minderende werking geven, en je dus onveilig maken. Let hier dus goed mee op.
__________________
Kijk eens op mijn eigen forum over Seks! -----> www.Hoe-Zo.net
Oud 29-10-2008, 11:17
Starling
Avatar van Starling
Starling is offline
Ik heb een vraagje.
Ik slik meliane, en ben net klaar met mijn stopweek.
Eigenlijk zou ik vandaag weer moeten beginnen met mijn nieuwe strip, maar ik ben erachter gekomen dat ik geen strips meer heb.
Nu is het voor mij pas mogelijk om morgen weer in het bezit te zijn van een strip en hiermee te beginnen.
Hoe lang ben ik nu dan niet veilig? Een week, of duurt het dan weer een hele maand?
__________________
One way, or another...
Oud 29-10-2008, 13:54
LadyMeiss
LadyMeiss is offline
nee dat is niet mogelijk,
Als je dat doet, betekend dat dat je de eerst volgende 7 dagen onveilig bent,
maar ook de afgelopen 7 dagen. Als je seks hebt gehad, is er dus een kans op zwangerschap.
__________________
Kijk eens op mijn eigen forum over Seks! -----> www.Hoe-Zo.net
Oud 29-10-2008, 20:58
fib
Avatar van fib
fib is offline
Dit doe ik normaal. Donderdag 1e pil van de strip. Vier weken later op woensdag de laatste pil van de strip. Dan ben ik maandag tot vrijdag ongesteld.

Nu ben ik zo dom/dronken geweest om op woensdag mijn 1e pil van de strip al te nemen. Hoe zorg ik ervoor dat ik weer in mn normale ritme kom?
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Oud 29-10-2008, 21:10
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Nu ben ik zo dom/dronken geweest om op woensdag mijn 1e pil van de strip al te nemen. Hoe zorg ik ervoor dat ik weer in mn normale ritme kom?
Volgens mij kun je een keer 6 dagen de pil doorslikken en dan de laatste op woensdag slikken en dan je stopweek houden. Een andere mogelijkheid is volgens mij om een stopweek van 1 dag te houden (want je stopweek mag max. 7 dagen duren) en dan weer te beginnen.
Oud 29-10-2008, 23:18
LadyMeiss
LadyMeiss is offline
Citaat:
Dit doe ik normaal. Donderdag 1e pil van de strip. Vier weken later op woensdag de laatste pil van de strip. Dan ben ik maandag tot vrijdag ongesteld.

Nu ben ik zo dom/dronken geweest om op woensdag mijn 1e pil van de strip al te nemen. Hoe zorg ik ervoor dat ik weer in mn normale ritme kom?
Gewoon de strip af maken, en wanneer deze op is 1 pil pakken uit je reservestrip.
Je stopt dan op precies dezelfde dag als dat je normaal doet, en je word hierdoor niet onveilig.
__________________
Kijk eens op mijn eigen forum over Seks! -----> www.Hoe-Zo.net
Oud 30-10-2008, 13:31
Verwijderd
heeft soja invloed op de werking van de pil door de fyto oestrogenen die erin zitten?
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Morning After Pil
AnTiLiCiOuS
3 14-08-2007 19:52
Lichaam & Gezondheid kunnen jullie mij helpen heb een probleem...
dientjeinlove
7 17-10-2005 08:28
Lichaam & Gezondheid hoeveel kans op zwanger worden??belangrijk!!
cin85
13 23-02-2004 13:25
Lichaam & Gezondheid De Pil uit 't Ziekenfonds
Verwijderd
90 01-10-2003 09:56
Lichaam & Gezondheid niet stunten met de pil!
poesiefox
12 20-07-2003 14:40
Lichaam & Gezondheid wie kan mij helpen..?
Summer_Girl
2 20-04-2003 18:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:59.