Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-12-2012, 17:36
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Hoi,
ik ben een jongen van 14 jaar en heb mannelijke borsten verder ben ik ook redelijk stevig gebouwd.
hoe val je af?? ik train 3 keer per week + een wedstrijd thuis doe ik push ups en sit ups ongeveer 50 per dag toch het enige wat veranderd zijn mijn armspieren, mijn mannelijke borsten blijven maar groeien als ik een gokje zou doen dnk ik dat ze rond de B85 komen ongeveer.
HELP!!
Bewegen doe je al genoeg, dus dat is top. Maar als je je borstspieren traint zonder dat je vet verliest kan het inderdaad lijken alsof je borsten groter worden. Kijk dus eens kritisch naar je eten. Eet je veel tussendoortjes? Snoepen? Frisdrank? Probeer de suikerbommen uit je eten te schrappen en kijk dan eens wat er gebeurt.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 14-12-2012, 23:51
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Hoi,
ik ben een jongen van 14 jaar en heb mannelijke borsten verder ben ik ook redelijk stevig gebouwd.
hoe val je af?? ik train 3 keer per week + een wedstrijd thuis doe ik push ups en sit ups ongeveer 50 per dag toch het enige wat veranderd zijn mijn armspieren, mijn mannelijke borsten blijven maar groeien als ik een gokje zou doen dnk ik dat ze rond de B85 komen ongeveer.
HELP!!
Je kan gewoon pech met je vetverdeling hebben. Maar onder jongens in de puberteit komt het nog best regelmatig voor dat ze soort van vrouwelijke borstvorming krijgen. Dat heeft te maken met hormoonschommelingen en meestal verdwijnt dit vanzelf weer na een paar maand/jaar!
Als je wil uitzoeken of dat het geval is moet je ff googelen naar gynecomastie!
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 20-12-2012, 11:38
Verwijderd
Citaat:
Ik heb vaker 's avonds training. Ik kom dan erg laat thuis en heb dan honger/trek. De neiging om iets ongezonds te pakken is groot, maar beter pak ik iets dat niet zo ongezond is of dat in ieder geval niet weer de nodige calorieën aanvult (ik krijg er genoeg naar binnen overdag).

Hebben jullie nog tips wat ik zou kunnen eten? Het moet wel LEKKER zijn, dat is een belangrijke voorwaarde
Tussen de middag warm eten, al weet ik niet of daar op je werk gelegenheid voor is.
Als je trouwens trainingseffect wil hebben, moet je binnen 2 uur na een training altijd nog een bijna volledige maaltijd eten.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2012, 19:04
SuperStarr_x3
SuperStarr_x3 is offline
Iemand tips om de feestdagenkilo's kwijt te raken (;
Thnx
__________________
You're the one and only ♥
Met citaat reageren
Oud 26-12-2012, 19:07
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Normaal eten.

Niet extreem gaan lijnen oid dus, maar gewoon normaal eten en niet meer dan waar je lichaam om vraagt.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 26-12-2012, 19:08
SuperStarr_x3
SuperStarr_x3 is offline
Zinvol antwoord zé ;p
__________________
You're the one and only ♥
Met citaat reageren
Oud 26-12-2012, 19:16
Verwijderd
Waarom zou je opeens meer gaan eten?

Of je eet gewoon niet extreem veel. Of je gaat achteraf lekker joggen. Lastig.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2012, 19:18
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Dat was wel de bedoeling, anders. Kijk, je kan wel gaan lijnen, en dan denk je na een tijdje 'oké, dit vind ik wel prima ' en dan ga je weer normaal eten, maar je lichaam doet dan ondertussen aan 'omg ze hongeren me soms gewoon uit ' en dat gaat dan efficiënter omspringen met wat je erin stopt, dus als je weer normaal gaat eten, dan gaat het dat extra vasthouden en dan word je uiteindelijk dikker dan dat je begon. Ook wel bekend als jojo-effect: mensen die lijnen eindigen (na een lijnperiode en dan weer normaal gaan eten) dikker dan toen ze begonnen met lijnen. Dus óf je moet het al vol houden om weinig te blijven eten, maar dat is gewoon stom, of je moet normaal blijven eten en dat is veruit het leukst als je het mij vraagt. En dan eindig je waarschijnlijk nog minder dik ook dan als je fanatiek gaat vetverbranden voor zolang je motivatie blijft, de kans dat je er op langer termijn dikker van wordt, is niet zo groot.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 26-12-2012, 21:00
konijntje95
konijntje95 is offline
*zou ik inderdaad niet doen* zou ik niet doen btw. gewoon niet meer eten dan je normaal eet, en na de kerst gewoon minder snoepen... (vervang het door fruit...)

Laatst gewijzigd op 28-12-2012 om 14:02. Reden: foei
Met citaat reageren
Oud 26-12-2012, 21:09
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
desnoods na de maaltijd een vinger in je keel, zou ik niet doen btw. gewoon niet meer eten dan je normaal eet, en na de kerst gewoon minder snoepen... (vervang het door fruit...)
Het is weliswaar gezonder (niet snoepen maar fruit eten, dan) maar of je ervan afvalt weet ik nog niet zo héél zeker. Wellicht wel, maar fruit is ook niet puur water en er zit ook gewoon suiker in en alles.

Gewoon normaal eten. En een beetje bewegen, want dat is ook wel gezond enzo.

Ik blijf het trouwens een beetje een lastig idee vinden dat je van twee kerstdagen en een oudejaarsavond (?) echt veel dikker wordt. Zo snel gaat dat nog niet? Of eet je heel december heel anders?
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 26-12-2012, 21:43
Verwijderd
Ja my thoughts. Die paar maaltijden (te)veel eten zorgen echt niet voor kilo's. Je eigen gewoonte om misschien drie weken lang wafels en ijs te eten, is heel wat anders. Heb je trek, eet eerst een appel voordat je verder iets van snoep/gebak neemt.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2012, 09:37
Verwijderd
Citaat:
*knip*, zou ik niet doen btw.
Niet?

Laatst gewijzigd op 28-12-2012 om 14:02.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2012, 20:00
Sneeuwwitje
Avatar van Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Het gaat vooral om de levensstijl. Als je je dagelijkse maaltijd ook maar een beetje aanpast naar een gezondere of minder calorie-rijke maaltijd zul je binnen een maand tijd echt wel verschil merken.
Het ding is dat je niet snel moet willen afvallen maar dat je gezond eten gewoon een dagelijks gebruik maakt in de rest van je leven. En na een tijd zul je dat echt wel merken.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2012, 02:51
Anoniemxx
Avatar van Anoniemxx
Anoniemxx is offline
Hoii,
Ik heb een beetje een snoepverslaving als ik eenmaal snoep in handen heb kan ik niet meer stoppen en is de hoeveelheid snoep die ik heb binnen no time op dus ik vreet altijd al t snoep dat we in huis hebben binnen een dag op en blijf dan weer een of twee dagen zonder.. mijn vraag is dus hoe kan ik mezelf beheersen ik ben niet dik maar kan het wel worden & aangezien suikerziekte in de familie zit wil ik der nu wel een beetje op letten ( is de kans trouwens groter dat je het krijgt als het in de familie zit ? )
- Iedere tip is bruikbaar & alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 28-12-2012, 02:59
Anoniemxx
Avatar van Anoniemxx
Anoniemxx is offline
P.S Het is trouwens niet alleen met snoep ook als ik wat anders eet wil ik het op de een of andere manier gelijk alles op eten ook al vind ik het niet zo lekker & ook als ik geen honger heb.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2012, 13:21
Siphra
Avatar van Siphra
Siphra is offline
Hallo ik ben 15 en 51kg
ik dacht altijd dat, dat wel een mooi gewicht was maar laatst praatten mijn vriendinne over hun gewicht en die zeiden allemaal dat ze rond de 45kg waren
Dus weet niet helemaal of ik te zwaar ben of niet, want ik weet van mezelf dat ik er niet echt dik uitzie ofzo (niet als eigendunk bedoelt)..
advies??
Met citaat reageren
Oud 28-12-2012, 13:37
Greenscarfed
Avatar van Greenscarfed
Greenscarfed is offline
hoe groot ben je?
Met citaat reageren
Oud 28-12-2012, 14:01
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
*knip*, zou ik niet doen btw. gewoon niet meer eten dan je normaal eet, en na de kerst gewoon minder snoepen... (vervang het door fruit...)
Wow wow, wat is dit nu? dat soort advies willen we hier niet
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 28-12-2012, 14:50
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Hallo ik ben 15 en 51kg
ik dacht altijd dat, dat wel een mooi gewicht was maar laatst praatten mijn vriendinne over hun gewicht en die zeiden allemaal dat ze rond de 45kg waren
Dus weet niet helemaal of ik te zwaar ben of niet, want ik weet van mezelf dat ik er niet echt dik uitzie ofzo (niet als eigendunk bedoelt)..
advies??
Gewoon normaal gewicht. Jouw vriendinnen zijn eerder aan de dunne kant lijkt me.

Gemiddeld gewicht voor meisjes van 15 jaar is zelfs 55kg: http://www.vetvrij.com/gemiddelde-ge...n-tieners.html
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 02-01-2013, 18:58
Verwijderd
[QUOTE=Hulk;32961251]Gewoon normaal gewicht. Jouw vriendinnen zijn eerder aan de dunne kant lijkt me.

Prima gewicht! Ik weeg helaas 56
Met citaat reageren
Oud 04-01-2013, 11:04
Verwijderd
Ik ben ook begonnen met afvallen, doe soort van weightwatchers punten bijhouden en een beetje calorieen invullen. Maar het valt me wel zwaar, heb de hele dag honger Ik heb vanaf mijn 12e altijd minstens 4 a 5 keer per week gesport en dit is het eerste jaar dat ik gewoon zo weinig tijd heb dat ik de 2 keer vaak niet eens haal, en mijn maag is wel echt aangepast op veel eten. Ik fiets wel altijd zo'n 20 km per dag, maar zelfs om op gewicht te blijven moet ik voor mijn gevoel echt weinig eten Maar goed dat zal ook wel wennen na een tijdje!
Met citaat reageren
Oud 05-01-2013, 08:26
LizViicious
Avatar van LizViicious
LizViicious is offline
Citaat:
Ik train sinds kort 4 of 5 keer per week
Wist je dat dit niet gezond is voor je lichaam?
Je lichaam heeft rust nodig, ik zou je aanraden om 3 keer per week te trainen.

Voorbeeld:

Maandag : Borst-Triceps
Dinsdag: Rust
Woensdag: Rug- Benen
Donderdag: Rust
Vrijdag: Schouders-Biceps
Met citaat reageren
Oud 05-01-2013, 09:23
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Wist je dat dit niet gezond is voor je lichaam?
Je lichaam heeft rust nodig, ik zou je aanraden om 3 keer per week te trainen.

Voorbeeld:

Maandag : Borst-Triceps
Dinsdag: Rust
Woensdag: Rug- Benen
Donderdag: Rust
Vrijdag: Schouders-Biceps
grapjas, niet iedereen die traint doet aan krachttraining in de sportschool. ze heeft het over écht sporten (roeien weet ik toevallig) en dat mag best 4-5 keer per week.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 05-01-2013, 13:11
Verwijderd
Citaat:
Wist je dat dit niet gezond is voor je lichaam?
Je lichaam heeft rust nodig, ik zou je aanraden om 3 keer per week te trainen.

Voorbeeld:

Maandag : Borst-Triceps
Dinsdag: Rust
Woensdag: Rug- Benen
Donderdag: Rust
Vrijdag: Schouders-Biceps
Wat Pluis zegt. Niet oordelen over dingen waar je niets vanaf weet
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 17:32
Verwijderd
Weet iemand hoe het komt dat ik ene week 1 kilo af val en dan weer 1 bij komt ?
of om de 2 weken

Ik heb niet het idee dat ik meer of minder eet ;s
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 17:33
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Iedereen schommelt elke dag ongeveer 1-1,5 kilo in gewicht, en dat is allemaal vocht. Je vochtbalans schommelt gewoon, en daarmee je gewicht van nature ook.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 18:36
Verwijderd
Citaat:
Hoi , ik ben beginnen te dieten en valt redelijk goed mee maar nu heb ik ergens gelezen dat ik minstens 3300 kcalorien moet innemen per dag ?--' lijkt me onwijs veel en dan ergens anders heb ik gelezen 2500 kcal leek een beetje logischer maar nu ik eet vooral fruit en drink water en ik kom bijna niet aan die 2500 caloriën . HELP en weet iemand hoeveel minuten per dag ik zou moeten sproten om makkeljik af te vallen? ik dacht aan 40 - 50 minuten
3300 is absurd veel en niet normaal. Wat ik uit mijn hoofd weet is dat vrouwen 2000 en mannen 2500 ongeveer per dag moeten binnenkrijgen. Dat varieert naar gelang de hoeveelheid beweging die je krijgt/neemt.
Het gaat toch over diëten om af te vallen, neem ik aan?

Diëten om af te vallen doet men heel vaak met een soort 1000-calorieën-methode (ook wel 40 punten genoemd), niet meer dan 1000 calorieën per dag. Eigenlijk ga je je lichaam uithongeren zodat je wel moet afvallen (wat ook niet altijd werkt, als je opeens heel weinig gaat eten, gaat je lichaam in spaarstand en dan klampt het zich vast aan alles wat je eet, om de volgende hongerperiode te overleven).
Dit is eigenlijk niet vol te houden, je bent continu bezig met nalezen, wegen, tellen en zodra je wat slordiger wordt, is het naar de vaantjes. Koolhydraten mijden en meer eiwitten innemen is dan weer iets makkelijker vol te houden, maar eigenlijk zijn diëten vrij nutteloos omdat je, als je niet je hele levenswijze en patroon veranderd, je achteraf altijd je verloren kilo's weer bij zult komen.

De enige methode om blijvend gewicht te verliezen is je levenswijze aanpassen. Meer bewegen en gezonder eten. Bepaalde etenswaren mijden (niet dat je nooit mag zondigen, maar elke dag 1,5 liter Coca Cola per dag is zo een paar kilo op jaarbasis).
Met citaat reageren
Oud 07-01-2013, 12:49
Verwijderd
Citaat:
Wist je dat dit niet gezond is voor je lichaam?
Je lichaam heeft rust nodig, ik zou je aanraden om 3 keer per week te trainen.

Voorbeeld:

Maandag : Borst-Triceps
Dinsdag: Rust
Woensdag: Rug- Benen
Donderdag: Rust
Vrijdag: Schouders-Biceps
Wat een onzin, als je lichaam eraan gewend is kun je zelfs 2 keer per dag trainen. Het hangt helemaal af van wat je uitgangspunt is.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2013, 13:07
Verwijderd
Citaat:
3300 is absurd veel en niet normaal. Wat ik uit mijn hoofd weet is dat vrouwen 2000 en mannen 2500 ongeveer per dag moeten binnenkrijgen. Dat varieert naar gelang de hoeveelheid beweging die je krijgt/neemt.
Het gaat toch over diëten om af te vallen, neem ik aan?

Diëten om af te vallen doet men heel vaak met een soort 1000-calorieën-methode (ook wel 40 punten genoemd), niet meer dan 1000 calorieën per dag. Eigenlijk ga je je lichaam uithongeren zodat je wel moet afvallen (wat ook niet altijd werkt, als je opeens heel weinig gaat eten, gaat je lichaam in spaarstand en dan klampt het zich vast aan alles wat je eet, om de volgende hongerperiode te overleven).
Dit is eigenlijk niet vol te houden, je bent continu bezig met nalezen, wegen, tellen en zodra je wat slordiger wordt, is het naar de vaantjes. Koolhydraten mijden en meer eiwitten innemen is dan weer iets makkelijker vol te houden, maar eigenlijk zijn diëten vrij nutteloos omdat je, als je niet je hele levenswijze en patroon veranderd, je achteraf altijd je verloren kilo's weer bij zult komen.

De enige methode om blijvend gewicht te verliezen is je levenswijze aanpassen. Meer bewegen en gezonder eten. Bepaalde etenswaren mijden (niet dat je nooit mag zondigen, maar elke dag 1,5 liter Coca Cola per dag is zo een paar kilo op jaarbasis).
Dat 3300 absurd veel is valt ook wel weer mee hoor. Jongens in de groei zitten daar normaliter wel aan, en als je erbij sport zeker.
Maar als je wilt afvallen moet je natuurlijk iets minder eten dan de richtlijnen of dan wat je normaal eet als je op gewicht blijft. Daarbij vooral vet en snelle suikers (inderdaad frisdrank, snoepjes etc.) uit je voedingspatroon verwijderen..
Met citaat reageren
Oud 07-01-2013, 15:17
Verwijderd
Citaat:
Iedereen schommelt elke dag ongeveer 1-1,5 kilo in gewicht, en dat is allemaal vocht. Je vochtbalans schommelt gewoon, en daarmee je gewicht van nature ook.
Bij mij was/is het elke week anders .. soms ook 2 kilo en dan weer 1 erbij
Met citaat reageren
Oud 07-01-2013, 15:57
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Bij mij was/is het elke week anders .. soms ook 2 kilo en dan weer 1 erbij
Ik weet niet of je een meisje of jongen bent maar als je een meisje bent heeft je cyclus er waarschijnlijk ook mee te maken.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2013, 16:20
Verwijderd
Citaat:
Ik weet niet of je een meisje of jongen bent maar als je een meisje bent heeft je cyclus er waarschijnlijk ook mee te maken.
Meisje ;p
niet door schommeld eetpatroon heb wel het idee dat ik ene keer meer eet en dan weer heel weinigg
Met citaat reageren
Oud 07-01-2013, 20:53
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Sinds een paar dagen heb ik geen eetlust meer. Dat past niet echt bij me, normaal moet ik moeite doen van het eten af te blijven. Nou ken ik het wel van periodes dat ik erg depressief was en ik ben momenteel ook best wel somber. Het kan best dat het daarmee te maken heeft. Nou vroeg ik me af of het kwaad kan als ik een tijdje wat minder eet. Qua gewicht in ieder geval niet, ik heb nog steeds best wel overgewicht, maar het lukt me nu ook niet om genoeg te eten om alle voedingsstoffen binnen te krijgen. Ik neem aan dat dat voor een paar dagen zeker niet uit maakt, maar wanneer begint dat wel uit te maken? En misschien hebben jullie nog wel goede tips en trucs om de eetlust wat omhoog te krijgen?
__________________
Lariekoek en apekool!
Met citaat reageren
Oud 08-01-2013, 08:29
Verwijderd
Citaat:
Dat 3300 absurd veel is valt ook wel weer mee hoor. Jongens in de groei zitten daar normaliter wel aan, en als je erbij sport zeker.
Maar als je wilt afvallen moet je natuurlijk iets minder eten dan de richtlijnen of dan wat je normaal eet als je op gewicht blijft. Daarbij vooral vet en snelle suikers (inderdaad frisdrank, snoepjes etc.) uit je voedingspatroon verwijderen..
Oh ja, aan actieve jongens in de groei had ik niet echt gedacht ^^

Snebbeltje, er zijn medicijnen die de eetlust kunnen opwekken, maar of je daar aan moet/wilt beginnen, weet ik niet. Ik denk dat het geen kwaad kan een tijdje wat minder te eten, zolang je maar probeert om wat je eet, dingen te laten zijn die je nodig hebt. Het moet in mijn ervaring behoorlijk lang duren voordat je echte tekorten gaat krijgen. Desnoods kun je wat vitaminesupplementen nemen.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2013, 17:42
DieKee
DieKee is offline
Heej !

Ik ben een meisje van 17.
Vroeger was ik super zelfzeker, genoot van elk moment, maar heb veel meegemaakt.
Nooit had ik mijn gevoelens geuit en kropte ik alles op of lachte het weg.
Maar naarmate ik meer meemaakte, hoe minder zelfvertrouwen ik kreeg.
Om een lang verhaal kort te maken: ik begon mezelf zo te haten dat ik me niets gunde, geen leven, geen eten. Uiteindelijk kreeg ik anorexia.
Ik heb het nog steeds, maar ben in strijd.
Voor mijn gezondheid moet ik zelfs meer wegen dan ooit te voren (ben een meter 60 en moet nu ongeveer 60 kg wegen).
Ik ben mega bang van dit gewicht en ik vraag me af of dit niet heel dik is en of ik met dit gewicht ooit wel een vriendje zal krijgen ofzo.
Ik weet dat dit bericht mega aanstellerig lijkt, maar het is echt belangrijk voor me.

Dus als je het antwoord weet, pleaseeee post maar.
dankje
Met citaat reageren
Oud 08-01-2013, 18:14
Anoniemxx
Avatar van Anoniemxx
Anoniemxx is offline
De kans dat je een vriendje krijgt is denk ik hoger als je 60 kg weegt dan als je anorexia hebt dus don't wory (:
Met citaat reageren
Oud 08-01-2013, 18:24
Verwijderd
Ja wat zij zegt. Jongens willen vlees hebben ergens om in te knijpen.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2013, 18:38
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Wat is je lengte? Want dat geeft wel ongeveer aan wanneer je met een gewicht van 60 kg te zwaar bent (maar je moet vrij klein zijn om dan te zwaar te zijn... ongeveer 1,50 ofzo, en dan heb je het over licht overgewicht), en verder heeft je bouw er ook veel mee te maken!

En daarbij is het ook zo dat een mager scharminkel niet zo aantrekkelijk wordt gevonden de meeste jongens/mannen hebben liever een beetje vet dan een gratenpakhuis. Daarnaast is het gewoon heel erg ongezond om te licht te zijn, waardoor je ook vaak heel moe zult zijn en een trage indruk zal maken. Wat denk je dat jongens leuker vinden? Een moe en ziekelijk ogend mager meisje of een meisje met een normaal figuur dat energie heeft en gezond is?
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 08-01-2013, 18:47
Verwijderd
Er staat dat ze 1.60 is.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2013, 18:58
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ohja, nu zie ik het, een meter 60. Nou, dan zit het qua BMI in orde.

En luister dan ook eens naar het oordeel van anderen over jouw figuur (dus niet je gewicht). Kijk niet zelf in de spiegel, maar laat andere mensen die je echt vertrouwt naar je kijken. Ik denk dat zij al heel snel zullen zeggen dat je met dit gewicht een goed figuur kan hebben.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 09-01-2013, 16:25
DieKee
DieKee is offline
Okee, zal ik doen
heel fel bedankt ! (:
Met citaat reageren
Oud 10-01-2013, 13:45
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Oh ja, aan actieve jongens in de groei had ik niet echt gedacht ^^

Snebbeltje, er zijn medicijnen die de eetlust kunnen opwekken, maar of je daar aan moet/wilt beginnen, weet ik niet. Ik denk dat het geen kwaad kan een tijdje wat minder te eten, zolang je maar probeert om wat je eet, dingen te laten zijn die je nodig hebt. Het moet in mijn ervaring behoorlijk lang duren voordat je echte tekorten gaat krijgen. Desnoods kun je wat vitaminesupplementen nemen.
Ik had nog niet gereageerd zie ik. Aan medicijnen ga ik sowieso niet beginnen (of nouja, niet nóg meer medicijnen ). Ik kijk het wel een tijdje aan en als ik eet, eet ik wel gezonde dingen. Ik krijg het idee dat ik een slaaptekort heb en dat dit er ook mee te maken heeft. Nu proberen heel veel te slapen en dan komt het misschien wel goed. Als dat niet werkt ga ik over een week wel naar vitaminesupplementen kijken. Calcium, C en D slik ik sowieso al.
__________________
Lariekoek en apekool!
Met citaat reageren
Oud 10-01-2013, 14:06
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Ik had nog niet gereageerd zie ik. Aan medicijnen ga ik sowieso niet beginnen (of nouja, niet nóg meer medicijnen ). Ik kijk het wel een tijdje aan en als ik eet, eet ik wel gezonde dingen. Ik krijg het idee dat ik een slaaptekort heb en dat dit er ook mee te maken heeft. Nu proberen heel veel te slapen en dan komt het misschien wel goed. Als dat niet werkt ga ik over een week wel naar vitaminesupplementen kijken. Calcium, C en D slik ik sowieso al.
Slaaptekort kan zeker voor problemen met je voeding zorgen; sommige mensen gaan er meer van eten, anderen juist minder. Zelf word ik altijd misselijk van te weinig slaap, en eet derhalve dan ook minder.
Veel slapen lijkt me een goed plan, maar let op met vitaminesupplementen. Ik ben tegen het concept "baat het niet, dan schaadt het niet" omdat het mijns inziens onwaar is. Overleg anders even met je arts of vitaminesupplementen van nut kunnen zijn.
De belangrijkste (vitamine C) neem je toch al.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2013, 14:57
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Snebbel, bepaalde kruidentheetjes werken ook eetlustopwekkend. Ik weet even uit mijn hoofd niet meer welke dat zijn, maar het bestaat wel en werkt (naar eigen ervaring) prima.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 16:02
xXMaaikeXx
xXMaaikeXx is offline
heey ik ben over mijn gewicht en wil snel afvallen iemand tips.....
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 19:03
Sneeuwwitje
Avatar van Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Minder eten en meer sporten. Een andere manier bestaat niet.
__________________
The revolution will not be televised.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2013, 06:23
Owen
Avatar van Owen
Owen is offline
dieet
Met citaat reageren
Oud 12-01-2013, 10:30
Superphris
Avatar van Superphris
Superphris is offline
Ik wil het 40 puntendieet gaan volgen. Mijn enige vraag is: wat zal ik ongeveer rekenen voor avondeten in punten? 25 calorieën = 1 punt. Ik eet natuurlijk niet elke dag hetzelfde en ik kook niet zelf, maar ik vraag me af wat gemiddeld is voor avondeten.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2013, 10:48
Verwijderd
Gezonder eten en bewegen. Diëten zullen je helpen gewicht te verliezen, maar als je je levenswijze niet verandert, zul je je gewicht nooit behouden.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2013, 11:01
Verwijderd
Volgens mij hoort dit wel op L&G.

Maar kun je niet van te voren al eens wat recepten bestuderen? Dan kun je bedenken hoeveel je gaat nodig hebben en wat je door de dag kan eten/drinken. Er zijn van die boekjes met standaard hoeveelheden en het aantal punten, daar kun je makkelijk in opzoeken wat je kunt nuttigen, aan de hand daarvan kun je je eetgedrag voor de rest van de week uitstippelen en bepalen wat je in huis moet halen.

Ik hoef zeker niet te zeggen dat diëten geen permanente oplossing is?
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:01.