Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-12-2016, 19:26
Chocoladekoek
Chocoladekoek is offline
Goededag,

Ik heb een vraag over iets waar ik de laatste tijd heel erg mee zit.

Even kort iets over mijzelf.. Ik ben een meisje van 15 jaar en ik heb heel veel last van overbeharing op mijn buik, benen armen en boven lip en hier schaam ik mij heel erg voor. Ook heb ik een iets vergrote clitoris waar ik mij heel erg voor schaam, (want zoiets is toch wel gek).

Mijn moeder had vlak na mijn geboorte last van hormonale problemen en dat bleek dus een tumor te zijn. Die tumor zorgde er voor dat mijn moeder heel veel testosteron ging produceren en daardoor veel haar problemen kreeg en daardoor ook mannelijker ging gedragen en klinken..

Ik ben heel erg bang dat ik hier misschien iets van geerft heb (wat heel logisch lijkt)..

Wat doe ik eraan? Moet ik naar de dokter?

Vriendelijke groet,
Met citaat reageren
Oud 29-12-2016, 20:02
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Het kan vanalles zijn, zeker mee naar de dokter. Je hoeft je, zeker tegenover je dokter, er echt niet voor te schamen. Die zijn echt wel wat gewent en je kan natuurlijk ook praten over wat je wel en niet wil. Dit zou echt geen rare vraag zijn hoor.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2016, 20:17
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Het kan best van mannelijke hormonen komen, maar dat hoeft niet. Er is niks kapot aan je. Weet je hoeveel verschillende soorten, vormen en maten clitorissen er zijn? Net zoveel als penissen. Sommige zijn groot en rond en steken uit, anderen zijn niet te vinden onder alle huidflapjes. Sommige kutjes zijn smal als een bilnaad, anderen staan een beetje open en je ziet de schaamlippen er altijd tussenuit piepen. Dat is heel normaal, alleen krijgen we niet zoveel kutjes te zien in onze jeugd dus dat weten we niet.
Ik zou je graag aanraden je eigen lichaam vooral te accepteren en ervan te genieten, voor je allerlei hormonen neemt omdat je denkt dat je er "een beetje gek" uitziet.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 13:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:32.