Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2017, 08:20
HSMN
HSMN is offline
Dag allemaal,
Ik heb een activator gehad en enkele jaren zowel boven als onder een slotjesbeugel. Nu is het moment daar dat deze beugels verwijderd gaan worden. Nu heb ik te horen gekregen dat er nog spalkjes gezet moeten worden. Ik heb echter een slechte ervaring gehad met de activator, waarvan de draad regelmatig kapot ging. De verzekering dekt dit allemaal niet meer en we moeten alles zelf betalen. Ik ben bang als de spalkjes gemakkelijk loslaten, we ze iedere keer weer moeten laten lijmen enzo. We zijn er ondertussen wel klaar mee! Ik wil graag jullie ervaringen horen over spalkjes en of jullie daar veel problemen mee hadden.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2017, 08:31
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik heb zelden problemen met de draadjes die achter mijn tanden gelijmd zijn (spalkjes). Een maal moest er bij mijn laatste controle wat extra lijm op, omdat de lijm op één tand weggesleten was, maar verder geen gedoe mee gehad. Ze plakken de draad geheel vast aan je tanden, de lijm kan iets slijten, maar over al algemeen zit dat behoorlijk stevig. Zonder spalkje loop je meer risico dat je tanden weer wat scheef komen te staan en dat zou ook zonde zijn na een lang duur beugel-traject. Vaak zijn afspraken om iets aan je spalkje te doen simpele controles die niet zo duur zijn. Je bent zo weer weg en er hoeven geen bergen nieuw materiaal meer gemonteerd te worden, mogelijk alleen een extra beetje lijm.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 06-01-2017, 18:30
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb de spalkjes al zo'n 12 jaar en er is slechts 1 keer een bolletje lijm gebroken, maar toen had ik tijdens het eten (lees: gulzig naar binnen schuiven) op mijn lippiercing gebeten. Mijn tandarts heeft hem weer vastgelijmd en klaar. Volgens mij viel dat onder mijn verzekering van de tandarts.
Verder blijft er wel eens wat te eten achter hangen (vooral appelschilletjes en popcornvelletjes enzo), maar dat is normaal en krijg je eruit met poetsen of met een tandenstoker. Anders dan dat is het alleen aanwezig in mijn mond en heb ik er geen problemen mee gehad.

Het kan altijd zijn dat er een bolletje lijm afbreekt of los laat, maar anders heb je voor niks met een beugel gelopen. De spalkjes en het eventueel weer vastlijmen van je spalkjes zijn het goedkoopste gedeelte van je hele beugel.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2017, 06:45
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
De spalkjes schijnen ook wel beter geworden te zijn in de loop der jaren volgens mijn tandarts.
Ik heb zelf aan 1 kant problemen gehad, ik beet zelf de lijm kapot. Na een paar keer plakken door de tandarts heeft ze hem een tand ingekort. Qua kosten was het het probleem niet, meestal viel het in de kosten van een controle bij de tandarts. Ik ben nooit meer naar de orthodontist geweest ermee.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2017, 11:13
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Nee, ik ook niet, maar ik had wel moeite om een tandarts te vinden die het bolletje lijm wilde fiksen. Mijn eigen tandarts zit redelijk ver weg, zeker voor zoiets kleins, maar geen enkele tandarts in de buurt wilde het doen. Ze zeiden dat dat orthodontie was en dat dat daar dus moest gebeuren (wat belachelijk is, want wat nou als mijn ortho met pensioen zou zijn ofzo). Alleen mijn eigen tandarts wilde het doen. Dus check even of jouw tandarts daar de middelen voor heeft en vraag anders waar je zoiets kan laten fiksen, mócht er iets gebeuren.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Exbeugeldragers: spalk of niet?
Verwijderd
36 29-02-2012 23:27
Lichaam & Gezondheid Heb je een beugel gehad?
Verwijderd
108 29-08-2004 14:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:24.