Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-08-2002, 14:23
diamondvoodoo
diamondvoodoo is offline
Al maanden heerst er onrust binnen de supportersgroepen in Nederland. Supporters van Utrecht, PSV, Feyenoord en Ajax hebben stelselmatig problemen met kaarten. Voor veel van deze supporters is de maat vol. 7 september a.s. zullen zij hun onvrede uiten tegenover de KNVB. De wedstrijd van het Nederlands Elftal in Eindhoven zal gepaard gaan met een landelijk gecoördineerde supportersactie, die een vreedzaam karakter zal kennen.

Ondanks diverse afspraken houden bepaalde clubs zich stelselmatig bezig met het ontduiken van regels omtrent de kaartverkoop. De laatste perikelen in Groningen doen de gemoederen onder de Ajax supporters geen goed. Veel van hen zullen ondanks de waarschuwing van burgemeester Wallage toch afreizen naar Groningen, a.s. zaterdag en zondag. Mensen die normaal geen vlieg kwaad zullen doen, zijn ook over de rooie. Voorbeeld hiervan is een quote van een supporter, die tot op heden nooit bij enige rel betrokken was. "Ajax is mijn leven. Ajax kan mij ontnomen worden als ik mij misdraag bij een wedstrijd. Een stadionverbod is dan het middel. Daarom heb ik bijvoorbeeld mij altijd voorbeeldig willen gedragen. Maar wat weerhoudt mij nu nog? Ook al gedraag ik me netjes, Ajax wordt me toch ontnomen!"

De burgemeester van Groningen roept het onheil over zich af. Ondanks een klemmend verzoek van Ajax, zal een grote groep afreizen naar Groningen. Ajax beseft zich dat terdege, en dient deshalve een verzoek in bij de KNVB om zich nu ook eens daadkrachtig op te stellen t.o.v. deze problematiek. Het doorlaten gaan van de wedstrijd zal de KNVB zich wel eens zeer kunnen gaan betreuren. Om vervolgens straks de supporters weer de schuld te geven van het uiten van hun onvrede. Nee KNVB, pak nou eens niet dom de gevolgen aan, maar kijk eerst eens naar de oorzaken van supportersgeweld!!! Zolang dat niet gebeurd, zal er altijd onvrede blijven in de supporterswereld.

Dit weekend staat FC Groningen - Ajax op het programma. Alleen voor deze wedstrijd verwacht de burgemeester zware problemen. Op onze vraag hoe men straks denkt te gaan handelen bij de komst van Utrecht, PSV en Feyenoord, krijgen wij het meest domme antwoord dat er te bedenken valt: "Dat zijn geen risicowedstrijden, dus dan is er geen probleem." Foutje!! Ook Utrecht, PSV en Feyenoord zullen 800 kaarten eisen, in plaats van de 600. Groningen zal echter nooit aan die voorwaarde kunnen voldoen, mogen wij de medewerker van de burgemeester geloven. "Het uitvak van Groningen mag volgens de regels gewoon geen plaats bieden aan 800 supporters. Groningen heeft rekening gehouden met 600 uitsupporters en daardoor zijn er bijvoorbeeld extra seizoenskaarten verkocht..." Kortom: als straks Utrecht, PSV of Feyenoord naar Groningen gaan, zal exact hetzelfde gebeuren als a.s. zondag. Te weinig toeschouwers toelaten, na eindeloos geouwehoer over regels... Het is vragen om problemen.

Wij doen nu al afstand van de ongeregeldheden die a.s. zaterdag en zondag ongetwijfeld in Groningen zullen plaatsvinden. Je mag het niet goedpraten, maar eigenlijk is het meer dan terecht. Supporters hebben jaren met zich moeten laten sollen, maar nu er echt regels vaststaan verwacht men ook dat deze worden gehanteerd. Als dat dan niet gebeurd, dan zijn de gevolgen voor de beleidsmakers. Je zou het de supporters eigenlijk niet eens meer kwalijk kunnen nemen, alhoewel de KNVB en de overheid daar ongetwijfeld anders over zal denken. Draconische maatregelen als een voetbalwet (die in Engeland juist NIET werkt, men verzwijgt daar een hoop!) of het nooit meer toelaten van uitsupporters zullen averechts werken. Het probeert een gevolg aan te pakken, terwijl iedereen met een beetje verstand weet dat dat dweilen met de kraan open is. Kijk eerst eens naar de oorzaken en pak die aan. Als dat gebeurt, dán pas mag de KNVB weer zeuren, zuchten, kreunen...

Normen en waarden moeten wel van twee kanten komen...

Wat vinden jullie hiervan...
IK vind toch dat ik het er behoorlijk mee eens bent met sommige dingen. De KNVB kan beter eerst nadenken waarschijnlijk krijg je nu weer wat ongeregelheden vanavond en zeker morgen om de wedstrijd Groningen-Ajax waar geen Ajax publiek bij mag zijn.
En ik bedoel als Ajax die 800 kaarten gehad had, was er denk niets aan de hand.
Wat jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-08-2002, 15:28
Verwijderd
Ik las, dat Groningen goede aanwijzingen had dat er rellen zouden komen tussen Groningensupporters en Ajaxsupporters, die niet met de combi mee naar Groningen gingen, maar gewoon met eigen vervoer. Dus waar zijn die lui in Groningen dan mee bezig. Ze verbieden de groep, die de combi nemen, maar degene die zonder combi gaan, die zullen juist misschien gaan rellen. En dat stop je niet door de combi-groep nu te verbieden... De gemeente zit dus goed fout.

Verder moet Groningen gewoon volgens de regels 800 kaartjes afgeven. Ik las laatst in VI dat FC Groningen nooit loog over het aantal toeschouwers. Vreemd dat de stadioncapaciteit dan minder dan 12.500 blijkt te zijn, terwijl ik vorig jaar vaak genoeg heb gelezen dat er 12.500 - 13.000 toeschouwers waren. Bovendien gaf een natelling aan dat er meer dan 12.500 plaatsen waren.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 22:34
diamondvoodoo
diamondvoodoo is offline
Heb gehoord dat er massal supporters naar groningen gaan, vele ajacieden maar ook veel feyenoord, psv, utrecht en twente supporters. Volgens Parool wordt dit een van de ergste rellen ooit weer in het voetbal.
Moet het nog maar zien maar wat een lummels van KNVB.
laat ajax gewoon met publiek komen hoor
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 22:39
diamondvoodoo
diamondvoodoo is offline
PAROOL

Angst voor rel bij duel Ajax
MARIJE RANDEWIJK

AMSTERDAM - Als het aan Ajax ligt, wordt het eredivisieduel met FC Groningen, dat morgen moet worden gespeeld, van het competitieprogramma gehaald. De Amsterdamse club vreest, net als Groningen, voor extreem supportersgeweld. Fans van beide clubs dagen elkaar al weken uit.


Routes en plaatsen, om voor de wedstrijd 'eens flink met elkaar te matten', worden via internet steeds frequenter met elkaar uitgewisseld. Jacques Wallage, burgemeester van Groningen, besloot daarop na overleg met de politiekorpsen van Amsterdam en Groningen geen kaarten beschikbaar te stellen voor Ajax-supporters.

Wallage zegt 'over ernstige aanwijzigingen te beschikken dat gewelddadige confrontaties in en rond Groningen zullen plaatsvinden'. Veel Ajax-supporters zouden hebben aangekondigd buiten de reguliere combiregeling om naar de wedstrijd te gaan.

In Groningen sprongen afgelopen week de verantwoordelijke instanties op tilt toen Ajax-supporters aankondigden voor het duel met Groningen 'Beverwijk nog eens over te doen'. Volgens vertegenwoordigers van de F-side van Ajax zijn de reacties 'overtrokken'. ''Wallage laat zich bang maken door berichten die via internet de ronde doen en afkomstig zijn van supporters van Groningen. Als je je daardoor laat afschrikken, is dat de doodsteek van het voetbal,'' zegt een bestuurslid van de Onafhankelijke Supportersvereniging Ajax.

Volgens Ajax-woordvoerder Jacob Bergsma beslist Ajax vandaag of het afreist naar Groningen, zoals de KNVB heeft gesommeerd. De club wil eerst een antwoord op de brief die het 'op hoge poten' naar de KNVB heeft gestuurd.

Arie van Eijden, algemeen directeur van Ajax, had de bond gevraagd het duel te schrappen en weer in het schema op te nemen wanneer Groningen de verplichte achthonderd kaarten overlegt voor zijn club. De KNVB wees het verzoek af.

Ajax is van mening dat de problemen pas zijn ontstaan nadat Groningen 'slechts' zeshonderd kaarten beschikbaar had gesteld voor zijn supporters. ''Als wij die achthonderd kaarten gewoon hadden gekregen, was er niets gebeurd.''

Van Eijden zal vandaag met diverse supportersgroepen van de club praten om de gemoederen tot bedaren te brengen. Volgens ingewijden bestaan er ook plannen om volgende week het EK-kwalificatieduel Nederland-Wit-Rusland met rellen te omlijsten.


bron: http://www.hetparool.nl/1030771273939.html
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 22:40
Verwijderd
tja, ajaxsupporters zouden vorig jaar ook een 'massaal' naar Alkmaar gaan, maar daar is achteraf weinig van gekomen..
Morgen verwacht ik wel iets meer, maar laten we hopen dat het een geweldloze actie blijft, wat ik betwijfel, want elk klein opstootje is voor de media genoeg, om weer een heel verhaal over de supportersproblemen te schrijven.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 22:42
Verwijderd
Citaat:
In Groningen sprongen afgelopen week de verantwoordelijke instanties op tilt toen Ajax-supporters aankondigden voor het duel met Groningen 'Beverwijk nog eens over te doen
Lijkt me flink verzonnen van de Groningse overheid. Ajax-supporters die Beverwijk nog wel eens over willen doen....
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 23:01
diamondvoodoo
diamondvoodoo is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:

Lijkt me flink verzonnen van de Groningse overheid. Ajax-supporters die Beverwijk nog wel eens over willen doen....
Ja je weet niet, misschien DAN goed over doen. Boeit een ajacied nou weetje als ze maar kunnen rellen.
Die gasten zijn ALLEMAAL die rellen de weg kwijt
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 16:34
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Haha, leuk stukje van het Parool!
Wie heeft dit verhaaltje nu weer verzonnen?
Bas van Hout of toch gewoon Paul van Gageldonk?

Als we alle stukjes die op internet geschreven worden serieus moeten nemen waren alle stadions al drie keer afgebrand en was Osama bin Laden waarschijnlijk ook nog wel een keer een stadion binnengevlogen.
Mooi slot ook!
‘Volgens ingewijden bestaan er plannen’.
Goed werk van deze ingewijden, om erachter te komen dat er plannen zijn voor die datum. Plannen die elke huisvader ook al uit de kranten had gehaald.
Als er publiekelijke plannen worden gemaakt weten zelfs ingewijden er nog achter te komen! Heel knap.

Beverwijk overdoen?
Dat is een bedoeling die echt niemand heeft, ook geen Ajacieden.
Al is FC Groningen – Ajax een wedstrijd met twee roemruchte kernen, alles wordt weer eens ontzettend zwaar overtrokken.
Als een neger met een Ja Rule t-shirt een script van een scène uit een gangsterfilm op internet zet, wordt dan ook de hele Schilderswijk hermetisch afgesloten?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 20:08
Verwijderd
er komt een massaal protest bij Oranje - Belarus dus... als je een mening hebt laat die dan ook zien!!!
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 22:53
diamondvoodoo
diamondvoodoo is offline
De politie was er ter plekke bij.......
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 17:33
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Of niet?
Niet alles geloven wat in de kranten staat of juist niet in de kranten staat…


7 september inderdaad protest, maar deze zal waarschijnlijk niet bij een vreedzame actie blijven.
Speed-snuivende ME, opgefokte politiehonden, oplaaiende media en stigmatiseringen kennende zal er toch wel weer geweld aanwezig zijn.
De camera's staan er bovenop dus waarschijnlijk zullen de voetbalsupporters het wel weer gedaan hebben.

Ben een aantal jaar geleden ook aanwezig geweest bij de anti-combi dag in Tilburg, waarbij zo'n 237 arrestaties werden verricht.
Blijkbaar mogen honderden voetbalfans niet met een spandoek over straat lopen en vredesactivisten, rechts-extremisten of Marokkanen met antisemitische vlaggen wel.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 22:35
diamondvoodoo
diamondvoodoo is offline
kut KNVB



wel goeie, gewoon stil staan. Je zal maar in die file staan
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 08:17
Verwijderd
Tja, boven die file vloog een helicopter, daarom heen een heleboel politieauto's en motors en rondom Groningen waren ook nog een heleboel ME en politite ingezet.

Ik denk dat ze goedkoper uit waren geweest als ze de Ajaxsupporters gewoon naar de wedstrijd lieten gaan...
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 08:40
diamondvoodoo
diamondvoodoo is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
Tja, boven die file vloog een helicopter, daarom heen een heleboel politieauto's en motors en rondom Groningen waren ook nog een heleboel ME en politite ingezet.

Ik denk dat ze goedkoper uit waren geweest als ze de Ajaxsupporters gewoon naar de wedstrijd lieten gaan...
Ja precies!!
En dat wilden de ajaxsupporters ook. NU zijn ze meer kwijt aan politie en ME enz dan dat ze de supporters gewoon lieten komen in het stadion.

Lesje voor de knvb dus.....slimme aktie!
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 17:00
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Lesje?

Hoeveel lesjes heeft de KNVB nog nodig?
Ik kan me nog een keer herinneren dat het ons ook eens een keer is verboden om naar Den Haag af te reizen. Een compleet leeg uitvak dus.
In eerste instantie hadden niet zoveel jongens oren naar een uitstapje op eigen vervoer naar Den Haag. Je gaat toch liever met de combi naar Den Haag, zeker bij een belangrijke wedstrijd.
Echter er mochten helemaal geen mensen naar Den Haag en dus werd de groep op eigen vervoer wel 5 keer zo groot en volgde er complete chaos rondom het stadion van Den Haag.
Hetzelfde geldt een oude TOP Oss uit van een aantal jaar geleden.
De manschappen die de politie nodig had gehad de supportersbus te begeleiden konden bij lange na de groep van 50 man niet aan die toch de reis naar Oss had gemaakt.
Wat voor problemen in de binnenstad, rondom het stadion en later in Arnhem zou zorgen.

Waar zijn veiligheidsmaatregelen sowieso eigenlijk op gebaseerd?
In 1997 werd heel Deventer hermetisch afgesloten toen Den Haag op bezoek zou komen, er kwamen precies 34 Hagenezen.
Ergens in ’98 of ’99 werd een keer de wedstrijd GAE – FC Den Bosch naar een dinsdagmiddag verplaatst, omdat men er dan vanuit zou gaan dat er geen Bosschenaren op eigen vervoer zouden komen. Echter, alle jongens van Den Bosch hadden bij hun baas voor die dag al een vrije dag aangevraagd en dus kreeg de politie alsnog problemen met 40 Bosschenaren die in de trein naar Deventer waren gestapt.


Een actie als een file creëren is al velen malen eerder gedaan.
Er staat me nog iets bij van een actie van Den Haag die zoiets heeft gedaan bij Volendam en dat de burgermeester van (ik geloof Amsterdam) toen nog een schadeclaim wilde indienen.
Er bestaan al talloze voorbeelden van fouten van de KNVB die door zijn geschoven richting de voetbalsupporters, die ook deels fout zijn natuurlijk.
Maar ach, als je een spandoek ophangt met daarop de tekst ‘KNVB is kut’ en deze wordt door de politie verwijderd en de maker van het spandoek ontvangt hiervoor een stadionverbod, dan neem ik die instantie al helemaal niet meer serieus.
Helaas geen verplichte combi meer naar Excelsior op een dinsdagavond, anders hadden we zo weer een spandoek opgehangen. Hooligans hè????
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 17:01
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Wat is trouwens het verschil tussen de ‘actie’ van de Ajacieden en de eerdere vreedzame actie van de PSV’ers?
Ik zie geen verschil eerlijk gezegd….
Krijgen ‘voor file zorgende Ajacieden’ ook een stadionverbod?
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 11:50
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
Tja, boven die file vloog een helicopter, daarom heen een heleboel politieauto's en motors en rondom Groningen waren ook nog een heleboel ME en politite ingezet.

Ik denk dat ze goedkoper uit waren geweest als ze de Ajaxsupporters gewoon naar de wedstrijd lieten gaan...

Ik weet het wel zeker.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:19.