Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2004, 09:09
Verwijderd
Mijn ratje heeft schurft. Al een flink tijdje ook.
Mee naar de dierenarts geweest, prik gehaald, schurft weg na een week. 2e week zat het er weer, en na 2 weken moesten we toch al vervolgprik halen, dus ik weer naar dierenarts. Uiteindelijk heeft ze 6 of 8 prikken gehad en het hielp geen reet.
Toen bij dierenwinkel potje anti-schurft gehaald. Ratje behandeld. Hok behandelt. Schurft weg! Nouja, eventjes... Dat is nu ook alweer weken geleden. Heb nog wel beetje anti-schurft maar om nou te zeggen dat ik er nog erg veel vertrouwen in heb...
Mijn vraag nu: Wie weet er iets dat wél werkt??
Of wie weet er wat ik verkeerd doe?

Het stomme is, er zitten 2 ratjes in dat hok. Daarvan heeft er maar 1 schurft, steeds dezelfde. De ander krijgt het gewoon niet. Wel meebehandeld, maar alleen die ene krijgt het.

Help
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2004, 09:21
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Weet je wel heel zeker dat het schurft is? Het lijk mij, na al die prikken die niet geholpen hebben, dat het een ander iets is. Misschien vlooien of een ander klein beestje waar hij jeuk van krijgt? Ik zou ns naar een andere dierenarts gaan of hem even langs de dierenwinkel brengen.

Heb je meerdere ratjes thuis misschien? Dat ze elkaar om en om besmetten? Of laat je hem op de grond lopen door het huis heen, waar hij het misschien van krijgt? Een prik is namelijk niet permanent, maar helpt maar voor die ene keer dat heet beestje schurft heeft.

Heeft hij trouwens ook alle symptomen van schurft? Korstjes en veel jeuk enzo?
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 13:04
Verwijderd
Citaat:
xStefjuhx schreef op 19-02-2004 @ 10:21:
Weet je wel heel zeker dat het schurft is? Het lijk mij, na al die prikken die niet geholpen hebben, dat het een ander iets is. Misschien vlooien of een ander klein beestje waar hij jeuk van krijgt? Ik zou ns naar een andere dierenarts gaan of hem even langs de dierenwinkel brengen.

Heb je meerdere ratjes thuis misschien? Dat ze elkaar om en om besmetten? Of laat je hem op de grond lopen door het huis heen, waar hij het misschien van krijgt? Een prik is namelijk niet permanent, maar helpt maar voor die ene keer dat heet beestje schurft heeft.

Heeft hij trouwens ook alle symptomen van schurft? Korstjes en veel jeuk enzo?
Ik weet heel zeker dat het schurft is. Ze lopen niet over de grond (is te koud en lopen snoeren) en die andere heeft geen symptomen, nooit gehad ook, dus ik kan veilig aannemen dat ze het daar niet telkens van krijgt.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 15:33
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn muis heeft ook schurft gehad en daar heeft ie ook twee keer injecties voor gehad maar die hielpen bij mij ook niets. Toen ben ik weer terug gegaan naar de dierenarts en toen kreeg ik oogzalf voor honden en katten (als je wilt kan ik wel eens opzoeken hoe het heet) en daar moest ik zijn huid een paar keer per dag geloof ik mee insmeren en dat hielp wel goed, de korstjes verdwenen, hij kreeg weer haar (van dat lieve, zachte donshaar) maar toen het korstje van zn oor viel, viel gelijk zn halve oor eraf .
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 15:47
amor
Avatar van amor
amor is offline
Mijn ratjes hebben ook een tijdje veel jeuk gehad. Ben toen 3 keer met ze naar de dierenarts geweest voor een prikje. Ik moest wel telkens als ik terug kwam de kooi ontsmetten met Dettol en ook alles waar ze op/in kwamen goed schoonmaken ook hun transportmandje. Weet wel dat de kooi met gewoon schoonmaakmiddel schoonmaken dan niet voldoende is. De schurft/mijt komt dan gewoon weer terug.
Ik heb ze verder ook wel ns in bad gedaan met speciale knaagdierschampoo dat hielp op zich ook wel. Maar het vreemde is dat bij jou er maar een ratje last van heeft. Misschien is het een idee om hem naar een andere dierenarts te nemen, het kan ook zijn dat ie ergens allergisch voor is.l
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 16:54
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Zou kunnen dat je hooimijt te pakken hebt. Antischurft werkt dan wel, maar idd zeer tijdelijk. Vandaar je bodembedekker en het hooi altijd na aankoop eerst 24 uur in de vriezer leggen.

Als het wel schurft is (een medewerker van een dierenspeciaalzaak kan dit controleren als je liever niet naar een dierenarts gaat en 50 euro betaalt), ben je dan niet toevallig vergeten om een week door te behandelen na verdwijnen van de symptomen?

Ik gooi ook maar wat in de groep hoor... Kan best zijn dat ik iets over hoofd gelezen heb...
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 17:18
Verwijderd
Je kunt bij het verschonen de kooi ook eventueel helemaal ontsmetten met Saflon.
Weet niet waar je dat kan krijgen, maar mijn mama heeft dat meegenomen van haar werk (dierenarts)
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 17:59
Belle
Avatar van Belle
Belle is offline
Bogena anti luchtpijpmijt halen bij de dierenwinkel, gebruik ik hier ook als er weer een uitbraak is (ja met 40 ratten naar de DA kost me toch wel erg veel) werkt perfect, als je het maar herhaalt.
Eventueel als het haalbaar is je beukensnippers/aubiose of wat ook (corbo hoeft niet) 24 uur in de vriezer leggen, (voor mij is dat onmogelijk, ik kan geen 25 kilo baal aubiose in de vriezer gooien) wil ook helpen, en maak je kooi heel goed schoon met Dettol, dit kun je kopen bij de drogist.
__________________
*geen sig*
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 20:45
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
controleer het voer van je rat eens. Ik heb wel eens gehad dat daar een soort beestjes inzaten...
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 16:45
Verwijderd
Citaat:
Belle schreef op 19-02-2004 @ 18:59:
Bogena anti luchtpijpmijt halen bij de dierenwinkel, gebruik ik hier ook als er weer een uitbraak is (ja met 40 ratten naar de DA kost me toch wel erg veel) werkt perfect, als je het maar herhaalt.
Eventueel als het haalbaar is je beukensnippers/aubiose of wat ook (corbo hoeft niet) 24 uur in de vriezer leggen, (voor mij is dat onmogelijk, ik kan geen 25 kilo baal aubiose in de vriezer gooien) wil ook helpen, en maak je kooi heel goed schoon met Dettol, dit kun je kopen bij de drogist.
Bedankt voor de reacties allemaal! Ik ga morgen eens bij de dierenwinkel kijken of ze die antiluchtpijpmijt hebben. Ik heb plospan, maar dat in de vriezer gooien lijkt me niet handig, dan ontdooit al het eten dat er eerst in zat en dan worden de -ahum- andere gebruikers van de vriezer boos op me
Ik hoorde ook dat krantensnippers als bodembedekker (voor 1x natuurlijk) helpt tegen schurft, want de schurft zou doodgaan maar het ratje niet. Zou alleen niet weten waarom zo'n schurftmijt liever krant eet dan rat Maar iemand ervaring mee --> werkt dat?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 18:39
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik herinnerde me net iets: laat je zelf controleren!!!!! Ik was het vergeten, maar als het om schurft gaat kunnen ratten mensen besmetten en andersom. De reden dat je ratje steeds schurft krijgt, ben jij misschien zelf wel (je hoeft het niet perse te "hebben", je kan het ook bij je dragen). Ik weet het niet zeker maar ik geloof dat ik dot ooit es ergens in een rattenboekje heb gelezen. Als dit waar is zou ik effe naar de huisarts gaan
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 18:44
Verwijderd
Hoe zou een huisarts schurft bij me kunnen ontdekken als ik geen symptomen heb? Wordt goed zoeken dan
Probleem met huisartsen is, ze zijn waar mogelijk nóg duurder dan dierenartsen
Maar ik zal al m'n kleren tegelijk in de was gooien en vervolgens zelf onder de douche springen. That oughta kill 'em
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 19:50
Belle
Avatar van Belle
Belle is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 20-02-2004 @ 19:39:
Ik herinnerde me net iets: laat je zelf controleren!!!!! Ik was het vergeten, maar als het om schurft gaat kunnen ratten mensen besmetten en andersom. De reden dat je ratje steeds schurft krijgt, ben jij misschien zelf wel (je hoeft het niet perse te "hebben", je kan het ook bij je dragen). Ik weet het niet zeker maar ik geloof dat ik dot ooit es ergens in een rattenboekje heb gelezen. Als dit waar is zou ik effe naar de huisarts gaan
das geen schurft, maar schimmel, en dat is overdraagbaar op mensen, en alle dieren
__________________
*geen sig*
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 17:06
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Belle schreef op 20-02-2004 @ 20:50:
das geen schurft, maar schimmel, en dat is overdraagbaar op mensen, en alle dieren
owja... oeps!
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Beleidszaken Screening fb's deel II
Nona
311 27-06-2005 20:46
Flora & Fauna Mijn rat wordt kaal!!
Daantje_0705
7 08-11-2003 10:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:03.